PDA

View Full Version : ik heb mn USA Tele...!!!!!!!



Dannster
13 mei 2003, 17:15
k heb m vandaag opgehaald!
et is een Fender Telecaster USA standard en hij is van '99.
speelt echt super.

foto: http://people.zeelandnet.nl/chevy/tele.jpg

Groetjes!

Neals
13 mei 2003, 17:16
Mooi ding, is het 2 of 3 tone sunburst?

telecastermaster
13 mei 2003, 17:18
Cool! mooi ding. 'k zou er alleen nog een zwarte slagplaat opzetten. Maar ja, dat is persoonlijk he.

Veel plezier ermee.

Negative K3 fan
13 mei 2003, 17:19
gaaf hoor

skabouter
13 mei 2003, 17:35
erg mooi ja ! zo 1 wil ik er ook nog wel. (samen met de Gibson LP en SG,rickenbacker 4003 en de Fender Strat die ik ook nog wel eens wil) :smile:

X-Pensive Wino
13 mei 2003, 17:45
dat ziet er heel mooi uit !
en ik zou er ook een zwarte slagplaat op zetten
veel plezier ermee

guitarmusicman
13 mei 2003, 18:15
gaaaaaaaaaf!!
en ik zou er (voor de verandering) ook een zwarte slagplaat op zetten :smile:
veel speelplezier :smile:

BLOK182
13 mei 2003, 18:38
Mooi dude, veel plezier ermee!! (moet wel lukken lijkt me :wink:

Dannster
13 mei 2003, 18:54
Hey thnx voor de snelle reacties!
jah et is 3-tone sunburst gloof ik.
ik dacht trouwens dat mn JS 100 een dunne hals had, maar deze speelt nog beter! echt geweldig.
ik wil er misschien nog wel een andere slagplaat opzetten. ik weet nog niet precies welke, misschien staat parelmoer ook wel leuk.

mjah, ik ga weer vlug verder spelen:)
groetjes

hoofd
13 mei 2003, 19:01
Mooie gitaar man, ziet er netjes uit.

Ik zou overigens niet de slagplaat veranderen, ik zou gewoon lekker spelen en schijt hebben aan krassen of deukjes en de slagplaat lekker laten vergelen. Hij ziet er namelijk iets te nieuw uit naar mijn mening :wink:.

ieme
13 mei 2003, 21:46
Mooi ding! ik heb ook een usa tele rockt lekker

Bigfoot414
13 mei 2003, 21:48
Wat was je er voor kwijt?
Mooi plankje hoor

ReinoutV
13 mei 2003, 22:14
ik dacht trouwens dat mn JS 100 een dunne hals had, maar deze speelt nog beter! echt geweldig.


Wil je zeggen dat je tele een dunne hals heeft? Ik heb ook een USA tele, maar zijn hals is dikker dan die van mijn Blade strat (RH4). Volgens mij zijn die metal-halsjes (zoals op die Satriani, Petrucci en Vai gitaren) nog dunner dan die van een strat. Of klopt dat niet helemaal? Ik ben trouwens ook weg van mijn tele. Het klinkt misschien raar, maar het is de meest veelzijdige gitaar van mijn collectie.

Ic3gl0vE
13 mei 2003, 22:37
Zakk Wylde is ook een metalmannetje en de boomstam op zijn LP is niet dun :smile:

Bernd
13 mei 2003, 22:47
Cool ding! Denk ik... :razz:

Ik wil er ook wel een.. Maar kwa uiterlijk is een Squier Strat wel mooier.. maarja.. gaat uiteindelijk om het geluid :wink: gefeliciteerd!

ieme
13 mei 2003, 23:23
ik heb mijn usa tele juist gekocht omdat ie zon lekker dikke hals heeft!

staartmans
14 mei 2003, 12:55
Op 2003-05-13 18:54, schreef Dannster:
Hey thnx voor de snelle reacties!
jah et is 3-tone sunburst gloof ik.

Hey, gefeliciteer! Mooie plank. Het is, als ik ff mag mierennkn en 2-tone sunburst. Mag de fun niet drukken toch! Het zijn verschrikkelijk goede gitaren. Veel plezier!

Greetz, Martino!

PluueeR
14 mei 2003, 13:03
Ik heb onlangs precies zown telecaster gekocht. Te gekke gitaar idd. Speelt heerlijk en klink ook te gek (vooral over mijn Fender buizenbak, over me JCM800 klinken humbuckers toch beter).

Toaster
14 mei 2003, 13:12
Gefeliciteerd dude.

Ik heb precies dezelfde.
(overigens wel met witte slagplaat)

errug fijne gitaar vindt ik. Kun je erg lekker mee rocken. Typische stonegeluidjes haal je er zo uit. Ik heb er 0.095 snaren op liggen.

Wat heb jij er op liggen?

telecastermaster
14 mei 2003, 13:19
Het klinkt misschien raar, maar het is de meest veelzijdige gitaar van mijn collectie.


Dat klinkt helemaal niet raar; het is ook de meest veelzijdige gitaar van mijn collectie!

Dannster
14 mei 2003, 16:42
hey!

k had tussen het gitaarspelen door nog ff tijd om op et forum te kijke:P
ik heb 995 euro voor deze gitaar betaald, en hij is echt in nieuwstaat. er zit geen krasje op.
ik vind m een dunnere hals hebben als mn JS, kweet et ook niet, misschien ben k een btje scheel ofzo;)

ik heb dr gisteren 0.10 op gezet, daar speelde ik altijd mee. ik wil ook nog wel es dikkere snaren proberen ( vind ik wat mooier geluid ) mjah.

ik heb trouwens nog een vraagje.
De verkoper zei tegen me dat het een standaard usa tele is, maar nu kwam er gister een jongen naar men gitaar kijke en die zei dat er een deluxe brug op zat.
( er zat er ook zo een op zn usa strat )
weet iemand nou waar ik aan kan zien dat dit een standaard of een deluxe of wat dan ook is?
niet dat ik die verkoper niet geloof hoor, maar als het toch een deluxe is, dan is het wel een hele goede deal geweest:)

groetjes

Toaster
15 mei 2003, 09:07
Ik heb dezelfde brug als jij maar ik weet niet of het een deluxe of standaard is.


Echt een vraag voor telecastermaste of Lord Riffenstein... :grin:

ReinoutV
15 mei 2003, 14:22
ik heb trouwens nog een vraagje.
De verkoper zei tegen me dat het een standaard usa tele is, maar nu kwam er gister een jongen naar men gitaar kijke en die zei dat er een deluxe brug op zat.
( er zat er ook zo een op zn usa strat )
weet iemand nou waar ik aan kan zien dat dit een standaard of een deluxe of wat dan ook is?
niet dat ik die verkoper niet geloof hoor, maar als het toch een deluxe is, dan is het wel een hele goede deal geweest:)

groetjes


Op http://www.fender.com staan heel gedetailleerde foto's van de verschillende tele's. Zo ben ik erachter gekomen dan de mijne een American was, en geen Standard. Kijk vooral naar de brug, de vorm van de body en de kop. Ook aan de toetsmarkering en de halspen zijn de verschillende gitaren te onderscheiden.

roppie
15 mei 2003, 15:20
Op 2003-05-14 12:55, schreef staartmans:


Op 2003-05-13 18:54, schreef Dannster:
Hey thnx voor de snelle reacties!
jah et is 3-tone sunburst gloof ik.

Hey, gefeliciteer! Mooie plank. Het is, als ik ff mag mierennkn en 2-tone sunburst. Mag de fun niet drukken toch! Het zijn verschrikkelijk goede gitaren. Veel plezier!

Greetz, Martino!


't drukt de fun denk 'k ook niet want het is wel degelijk een 3 tone sunburst. Hij gaat van zwart naar rood naar geel, dus...

punchdrunk
15 mei 2003, 15:22
als je wilt weten wat een dunne hals is, moet je voor de grap eens een ibanez rg uit de late jaren 80 ergens opduikelen. dat is bijna papier, zo dun!.. dat was nog de eerste wizard nek geloof ik.

persoonlijk hou ik er wel van, mij is een strat hals al veel te dik, dus tja...