PDA

View Full Version : Fame versterkers



Thomk
11 januari 2011, 10:07
Geachte lezer,

Ik zit laatste tijd beetje te speuren op de website van musicstore keulen. Hier bieden zei Fame versterkers aan van heel goedkoop tot goedkoop.

De specs zijn ook erg opvallend voor dat geld. Heeft iemand ervaring met deze amps?
Als voorbeeld geef ik dit: http://www.musicstore.com/nl_NL/NLG/Gitaren/Amps-voor-elektrische-gitaren/Fame-CS60C-Combo-/art-GIT0010474-000

Ook de gitaren, pedals heeft iemand hier ervaring mee. Er staan echt een paar prachtige Fame gitaren zoals:
http://www.musicstore.com/nl_NL/NLG/Gitaren/Elektrische-gitaren/Fame-The-Paul-Custom-Translucent-Brown/art-GIT0004922-000 of http://www.musicstore.com/nl_NL/NLG/Gitaren/Elektrische-gitaren/Fame-The-Paul-Custom-III-Trans.-BK-Abalone-Binding-2-x-Duncan-HB/art-GIT0004924-003 ( Afgezien van de headstock dan :hippie:)


Dus wat is jullie mening van dit merk?

a.c.
11 januari 2011, 11:31
ik heb een GTA 15.
vet geluid, lekkere overdrive op eindbuizen oversturing, nooit panne, klein, licht. Erg tevreden dus. Maar ik weet dat ongeveer de helft van die versterkers erg slecht in elkaar zit met brommetjes en ruisjes.

arcane
11 januari 2011, 11:58
Dus wat is jullie mening van dit merk?

Dit is een lastige. Fame is nl. niet echt een merk. Musicstore koopt her en der bij verschillende producenten producten in en plakt er de naam Fame op.

Zo hebben ze versterkers die uit China komen, maar ook bijv. versterkers die bij bijv. Laboga worden gebouwd. Daar zit uiteraard een kwaliteitsverschil in, en uiteraard ook een prijs verschil.

Ikzelf heb een Fame vsh2-100, een goedkope buizentop, destijds gekocht voor €333,- Hier ben ik nog steeds er blij mee. De prijs/kwaliteitsverhouding is erg goed. (Dit is overigens exact dezelfde amp als een London city Bulldog, en wordt onder nog veel meer namen verkocht vaak met een ander frontje, en wordt geloof ik geproduceerd door Smarvo.)

Hetzelfde verhaal geldt ook voor de gitaren, made china, maar ook made by Mayhones. Ook weer een verschil in prijs en kwaliteit. Maar ook hierbij geldt: De prijs/kwaliteitsverhouding is goed.

Ik zelf heb een Fame telecaster, met 3 seymour duncan elementen erin (die zaten er dus al in), gekocht voor meen ik €244,- Echt een hele fijne plank.

Over de pedalen van fame ben ik niet te spreken. Ik heb een tijd terug samen met forumlid Noctiis een aantal pedalen besteld om te testen. De kwaliteit van zowel het geluid als de afwerking waren erg slecht, dus die hebben we meteen weer teruggestuurd. Deze pedalen kwamen uit de fabriek van Biyang (ofzo).

Thomk
11 januari 2011, 12:20
Heren,

Erg hulpzaam, mijn vermoeden was al; bestellen-->testen---> kijken of hij wel of niet bevalt.

Ik was al van plan om is een dag te plannen om naar keulen te rijden en te kijken of ik was leuk kan kopen. Ik wilde wel eerst de mening horen van mede gebruikers. De kwailiteit is dus erg verschillend en ligt dus aan de afkomst van de versterker.... beetje geluk hebben dus.

Ik heb momenteel een Roland CUBE 80 transistor versterker en ben ik best tevreden over er komt echt nog wel een goed geluid uit die versterker. Nu wil ik voor niet al te hoog bedrag toch een "goede" buizen versteker. Hopelijk dus een "goede" FAME

- Momenteel voornamelijk slaapkamer gebruik
- In de toekomst ca. 1 jaar verwacht ik toch wel live te gaan spelen
- Speelstijl blues,blues-rock en de oudere nummers zoals CCR, Doobie Brothers, ZZ Top enz

Is dit te realiseren met een FAME versteker of is jullie mening toch echt wel om een betere kwaliteit versterker voor live te gebruiken? Zo ja, welke dan?

Heb ook zitten kijken naar de Blackstart HT60 stage

arcane
11 januari 2011, 13:17
De versterker in je eerste post is prima geschikt voor de bands/genres die je noemt, die zou ik zeker gaan testen.

BartBlackMagic
11 januari 2011, 13:31
Ik zou graag wat ervaring willen opdoen met versterkers die geschikt zijn voor dezelfde muziekstijlen als je opnoemde. Zelf speel ik nog niet zo lang, maar moest je tussen 2 & 13feb naar de musicstore willen, kan ik voor gratis vervoer zorgen. Ik woon in Bree (BE Limburg).

Thomk
11 januari 2011, 13:40
Hey helemaal leuk. ik laat het je weten. Een goede kennis van mij zal waarschijnlijk ook mee gaan.

Gratis vervoer zal niet direct nodig zijn maar het is altijd leuk om extra gezeldschap te hebben.

gr

muziekschuur
11 januari 2011, 14:53
Merken achter het merk Fame;

Yerasov (bv de GTA15 & GTA40)

SMARVO (de Marshall achtige buizen heads & combo's , de BVH300 (die met een andere Toon stack ook voor Eden wordt gemaakt, verder identiek aan de als ASHTON verkochte buizenbak in Australie) en e.e.a. andere dingetjes.

En dan dat poolse bedrijf Laboga. O.a. de FAME BULLDOZER is van Laboga... dacht ik.

Ze hebben ook leuke pedaaltjes... Die kunnen overal vandaan komen. Al met al gewoon leuke en goede producten die prijsdoorbraken realiseerden die anders nooit hadden gekund.

AronSlash
11 januari 2011, 15:51
Ik heb zelf 2 pedaaltjes van FAME, de od en chorus. klinken opzich best goed, de od heeft 3 verschillende chips(bijgeleverd) en 3 verschillende standen, zeer veelzijdig dat wel. Deze worden gemaakt in P.R.C.

pasqual
11 januari 2011, 17:18
er staat er een op Marktplaats: http://link.marktplaats.nl/411045355

muziekschuur
11 januari 2011, 17:37
Een overdrive pedaal met 3 apart (als in los) bijgeleverde chips? Dus er zit een socket achter een plaatje waar je de chip uit kan lepelen om die te verwisselen voor een ander? Lees ik dat goed?

En jawel hoor, dat klopt;
The OD-10 Overdrive will gently tickle your ears. Three switchable modes will change the definition from boost to classic 70's overdrive. Comparisons to a very famous "green" device are absolutely valid. Included in the package are two extra ICs, which can be changed on the back of the device by just removing a small cover. This is like buying three pedals for the price of one!!!

http://www.musicstore.com/en_EN/EUR/Fame-Sweet-Tone-Overdrive-OD-10-Driver/art-GIT0015022-000

Voor 39 euro.... wauw. Die wil ik ook. Da's dus een Tubescreamer en wat zijn die andere varianten dan?

AronSlash
11 januari 2011, 18:10
Ja, aan de achterkant zit een klepje, je kunt dus ook nog andere IC's drin zetten.

ze hebben een chorus, EQ, phaser, delay, tremolo enz.

Thomk
11 januari 2011, 18:44
Daar gaan we weer. IK MOET HET WEER HEBBEN... bedankt hoor!:P

die FAME cs60 c vindt ik toch wel heel intressant. Had iemand deze nu al getest? Volgens mij zover ik heb gelezen niet.

Hopelijk vindt ik toch nog iemand die ervaring hiermee heeft.


Toch moet ik jullie stiekem wel vertellen dat ik die Blackstart stage 60 ook toch wel erg mooi vond klinken, Hij is dan ook wel 400 euro duurder.


gr

crapton
11 januari 2011, 19:21
die FAME cs60 c vindt ik toch wel heel intressant. Had iemand deze nu al getest? Volgens mij zover ik heb gelezen niet.

Hopelijk vindt ik toch nog iemand die ervaring hiermee heeft.


Toch moet ik jullie stiekem wel vertellen dat ik die Blackstart stage 60 ook toch wel erg mooi vond klinken, Hij is dan ook wel 400 euro duurder.


gr

Dan moet je nog leren de zoekfunctie te gebruiken... Er is een topic over met o.a. mijn ervaringen.

Voor het geld een redelijke combo (gebaseerd op de Randall VS50H) met een stevige scheur beetje AC/DC achtig. Moet je wel liggen, erg flexibel vond ik m eigenlijk niet.

Eerlijk gezegd zou ik doorsparen voor die Blackstar of bv de H&K Statesman amps die kosten bij Musicstore nu ook geen drol. Zijn 2e hands ook veel beter te verkopen...

Thomk
13 januari 2011, 10:06
Ik ben toch terug gekomen over FAME. Iemand bij mij 20km vandaan had de fame staan en dit trok mij toch niet. Zoals erootch al zei een beetje te veel AC/DC achtig.

Ook heb ik dan kans gekregen om op de Blackstar HT 20 te spelen, dit was echt helemaal geweldig. Wat een mooi geluid!!.

Jammer genoeg kan ik de 40 en de 60 watt niet beluisteren waar ik toch wel erg geintreseerd naar ben. Met het oog op de toekomst wil ik wel een versterker die ook geschikt is voor klein podia maar teveens ook geschikt is voor slaapkamer gebruik.

De 20 watt kon al kneiter hard maar niet hard genoeg voor live wat raden jullie mij aan?

Maleco
13 januari 2011, 11:05
Ik zou de 40 danwel 60 watter eens proberen en als ze "hetzelfde" geluid hebben als de 20 watter gewoon meenemen :)

Thomk
13 januari 2011, 11:31
Ja daar zat ik ook aan te denken. Ben alleen bang dat die 40 of 60 watt me slaapkamer in stukken blaast.

Als je een buizen versterker helemaal open zet komt de wel bekende vervorming, blijft deze vervorming als je het volume zachter zet met een volumepedaal?

mrweird
13 januari 2011, 11:40
Ja daar zat ik ook aan te denken. Ben alleen bang dat die 40 of 60 watt me slaapkamer in stukken blaast.

Als je een buizen versterker helemaal open zet komt de wel bekende vervorming, blijft deze vervorming als je het volume zachter zet met een volumepedaal?

40 of 60 watter op de slaapkamer gaat ook prima hoor, zolang je niet een 1 kanaals buizenversterker zonder master volumeknop op de kop tikt of zo..

Thomk
13 januari 2011, 11:46
Niet over nagedacht, nou het is gelukkig een meer kanalen versterker met master knop.

Dus we gaan het is even proberen.

Bedankt heren ben er vrijwel zeker van dat dit hem gaat worden.

Maleco
13 januari 2011, 13:06
Wel even een review met plaatjes posten als je hem hebt he :)

muziekschuur
13 januari 2011, 14:18
http://www.youtube.com/watch?v=votJNbn92Ts&NR=1

Thomk
13 januari 2011, 15:49
Zodra ik hem heb ga ik natuurlijk even een revieuw schrijven. Heb nu ook meerdere op internet gelezen over de Blackstar HT stage 60 en iedereen is er zeer positief over.

We zullen zien.



p.s leuk filmpje :D maar ben nu toch meer overtuigd van de BS

muziekschuur
13 januari 2011, 16:04
Geen punt. Maar mijn punt is dat elk Fame product weer ander is....
Ik zou ook voor de Blackstar gaan. Maar als je starter bent is de Blackstar vaak een te grote aanschaf.
Er is overigens wat voor te zeggen om de Studio 40 te nemen met extra 1x12 boven de STAGE60 omdat je dan de Studio boven op het extentie cabje kan zetten en dan de boel hoger staat. Maar de 60 is natuurlijk HET grote broertje.

Thomk
14 januari 2011, 11:05
Zit wat in. Het is natuurlijk altijd fijn als je AMP wat hoger staat dan normaal, is het thuis of op podia.

het vershil tussen de 40 en de 60 is meer dan alleen extra wattage. Bij de 60 krijg je een extra kanaal, meerdere opties en knopjes :crazyhappy: en dat voor een extra van 100 euro.

Ik zal het allebei is gaan overwegen wat nu belangrijk is of niet.


gr!

fjoesz
14 januari 2011, 12:10
misschien heb je er niks aan..
maar ik heb als 2e amp een bugera v22 gekocht
300 euro en hij verbaast me elke keer weer qua sound

Thomk
14 januari 2011, 13:15
Alternatieven zijn altijd leuk:D ik zal is gaan kijken. Ik had nooit een al te hoge pet van Bugera op door de slechte reviews "vroeger".

Ik ben wel op de hoogte dat Bugera een steeds beter merk wordt. Ik zal is even kijken.

jules
14 januari 2011, 17:29
die 20 watter gaat zeker ook op een klein podium hoor, en is het podium groter dan is er altijd nog PA