PDA

View Full Version : Hngd prs sc-245



rupke
11 januari 2011, 08:00
Jaaaaaa het is zover, Ik heb er lang over gedaan om over te gaan tot de aanschaf. Eerst geprobeerd om bij bendaring de sound en de feel van deze PRS in een budget versie te verkrijgen. Maar zoals we allemaal weten..............dat lukt niet. Zodra ik de eerste akkoorden aansloeg was ik verkocht, wat een sound, wat een punch en zo enorm strak.

Greetz Rupke

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-3GCWJNZJ.jpg

Rinze
11 januari 2011, 08:11
Prachtig :ok:

macwilliams
11 januari 2011, 08:22
Mooi topje zit daar op!
Gefeliciteerd

JohnLord
11 januari 2011, 08:28
Congrats, daar ga je een hoop plezier van hebben!

speedmusic
11 januari 2011, 08:32
gefeliciteerd, mooie gitaar heb ook een tijdje gas gehad voor een single cut. Heb me tot nu toe gelukkig kunnen beheersen, mede omdat ik bijzonder tevreden ben met mijn LP Standard en PRS Custom24

rupke
11 januari 2011, 08:53
Hoi allemaal,

Ik heb hem nog niet op vol volume uit kunnen proberen, dat ga ik woensdag tijdens de repetitie doen. Ik heb hem al wel langs mijn gibson LP gehouden en ik moet zeggen dat de PRS strakker klinkt in het laag en ook helderder klinkt in het hoog, meer punch heeft en strakker klinkt. Dus dat beloofd wat. ik ben benieuwd hoe hij gaat reageren in combinatie met een versterker op redelijk wat volume en spelend met effecten en feedback.

Gr. Rupke

signsofzodiac
11 januari 2011, 09:19
Te gek, mooie plank man. Heb je toevallig ook nog een oude Singlecut geprobeerd tijdens je zoektocht? Benieuwd hoe de sc245-pickups zich verhouden tot de #7's in de SC. En je beschrijving ivm de Les Paul komt volledig overeen met mijn ervaringen onlangs. Hij trok zelfs een Rectifier strak en dat verbaasde me ernstig!

Venlonaer
11 januari 2011, 10:51
Ah man die is heel erg mooi!:mmmm:

waar heb je hem gevonden als ik zo vriendelijk mag zijn het te vragen. Want ik houd MP en enz in de gaten maar ik heb er de laatste tijd geen voorbij zien komen.

rupke
11 januari 2011, 14:21
Hoi,

Ik heb een tijd geleden bij MAx guitar verschillende PRS modellen bespeeld maar ik weet niet meer hoe en wat welk model klonk. Ik weet wel dat de sc 245 mij toen qua sound het meest aansprak

Ik had op marktplaats en gitaarmarkt ene advertentie gezet da tik op zoek was naar een PRS SC 245 en iemand uit de buurt dordrecht in Puttershoek had gereageerd dat hij er 1 had staan die hij wel wilde verkopen.

Ik ben er erg blij mee. Ze komen ook niet zoveel voorbij op de 2e hands gitaarsites.

Gr. Rupke

ieme
11 januari 2011, 20:55
Mooi ding.

jze
11 januari 2011, 21:05
Super mooie uitvoering, gefeliciteerd!

Ik vind de dots persoonlijk beter staan dan de bird inlays in dit geval, meer ingetogen..

rupke
11 januari 2011, 21:19
@Ieme: dankjewel man, het is me toch gelukt na lang twijfelen wel of niet te doen en dan nog de juiste vinden die ik echt mooi vind, maar veel bleangrijker ook goed klinkt

@jze: ik vind de birds normaal wel erg sjiek staan, maar daar heb ik niet naar gekeken bij het kopen van de SC-245. het ging me vooral om bespeelbaarheid/feel en sound. Ik vind de dots ook mooi staan en ingetogen zoals je zegt. Daarnaast betaal je alleen maar meer voor de vogels die wel een aparte "vibe" geven aan de gitaar, maar daar ben ik niet zo vatbaar voor, net zoals voor de 10-top. Dat is deze ook niet, maar de top is wel gewoon mooi (als het je smaak is).

Oftewel, Sound en Feel voorop, dan the beauty ;-)

Net nog even naast de gibson Gary Moore getest, want ik kan gewoon nog steeds niet geloven dat welliswaar op laag volume thuis de PRS veel strakker en rijker klinkt dan de Gibson. Ik zou hem bijna weg doen ;-)

Gr. Rupke

PGR
11 januari 2011, 21:34
Nice guitar! Ik weet uit eigen ervaring dat die SC245's erg lekkere gitaren zijn! Ga je veel plezier van hebben.

rupke
13 januari 2011, 15:57
Hoi,

Gisteren in de repetitie over mijn PRS SC-245 gespeeld. Ik kan er kort over zijn...............................Bye bye Gibson.

Wow.

Gr. Rob

jze
13 januari 2011, 16:18
Goed dat hij ook in een bandsituatie overeind blijft!

Sinds dit topic toch weer over een SC gaan nadenken, terwijl ik weet dat Les Paul achtige gitaren niet mijn ding zijn. (Ik heb een Singlecut Goldtop gehad maar vrij snel weer verkocht..). Zucht..

Schedel
13 januari 2011, 17:52
Ha Rubke,
Ik had hetzelfde als jouw toen ik een hollowbody wilde, alles geprobeerd totdat ik een paar akkoorden op een PRS Hollowbody2 aansloeg..Ik heb er een in dezelfde kleur als de jouwe gekocht en ik heb er ondanks de hoge prijs nog geen minuut spijt van gehad, wat zijn ze mooi hé:lovelove:
Veel speelplezier ermee en geef hem nog effe snel op voor de mooiste gitaar verkiezing
:rockon:

Venlonaer
13 januari 2011, 17:54
en ik wil juist een sc245 goldtop...:(

jze
13 januari 2011, 20:04
en ik wil juist een sc245 goldtop...:(

Het was een gewone (originele) singlecut en geen 245, dus je hebt niets gemist ;)

Hij moet nu ergens in Belgie rondhangen.

rupke
14 januari 2011, 08:21
Het is nu een kwestie van tijd hoe lang het gaat duren voordat ik beslis (als ik dat doe ;-)) om de Gibson gary moore te verkopen. Wordt een lastige denk ik. Gisteren met mijn coverband gerepeteerd en de bassist vond de sound echt erg goed (en die is nogal kritisch). Gisteren twee nummers van Creed gerepeteerd en dan komt ie natuurlijk helemaal tot zijn recht. Wat een strakke ballen zeg met die lage powercords en helderheid met de geoctaveerde rifffjes. Oh ja en alleen aan het begin vna de repetitie hoefde ik te stemmen :-)) Hij zei wel, neem de volgende keer ook je Gibson mee dan kunnen we ze in de band vergelijken. Maar ik krijg op die PRS echt vleugels het lijkt wel of ik veel intenser speel of zo. Rare gewaarwording :-)

Daarnaast heb ik nog steeds enorme GAS voor een Bogner barcelona. :-)

Gr. Rupke

rupke
27 april 2011, 16:23
Ik kwam mijn eigen topic tegen terwijl ik wat zoekacties op PRs aan het doen was.

Jullie zullen het bijna niet geloven maar de laatste gigs heb ik weer op mijn gibson GM gespeeld. Op de 1 of andere manier heeft ie voor mij toch meet ballen. Ik denk dat ie ook meer bij me hoort. Ik vind het lastig om dat uit te leggen. vanavond maar weer eens op de PRS spelen, want ik was er tenslotte erg enthousiast over. Ik heb dat wel vaker hoor dan speel ik een tijdje over een gitaar (net gekocht) en dan wissel ik en dan vind ik die andere weer heel vet. Maar eerlijk is eerlijk ik kom altijd weer terug bij mijn oude vertrouwde Gibson (en verkoop ik weer die andere).

Wat ben ik toch een zeikstraal ook ;-)

Gr. Rupke

jze
27 april 2011, 16:35
Tja, het is ook eigenlijk niks zo'n PRS. Ik weet nog wel een adresje waar je hem makkelijk kwijt kunt.. :D

rupke
28 april 2011, 07:19
Hahahaaaaaaaaa JZE

Da tis geen probleem als ze op dat adresje een mooie gibson custom er op in willen ruilen.

Gisteren toch weer lekker op gespeeld hoor. Hij is qua sound eigenlijk toch wel anders. Hoe langer ik hem heb hoe beter ik de verschillen in sounds tussen de twee gitaren er uit kan halen. De PRS is moderner qua sound, meer mids, feller, misschien zelfs wat agressiever. De gibson is wat warmer qua sound. Kweet ook niet hoe ik dat het beste kan uitleggen.


Gr. Rupke