PDA

View Full Version : Nieuwe pickups Fender Jaguar



M.COM
11 januari 2011, 07:48
Howdie!

Ik zou graag wat nieuwe pickups steken in mijn Jaguar (Classic Player) maar wou eens vragen of er hier mensen ervaring hebben met de verschillende mogelijke pickups.

Een meer 'beefier' sound is de bedoeling. De "Hot for Jaguar" en "Quarter Pound" van Seymour Duncan vallen veel in de smaak blijkbaar. Ook veel goeds gelezen over de Curtis Novak pickups maar weet niet of die in België/Nederland te verkrijgen zijn ...

Any thoughts? Thank you!

Wabbie
11 januari 2011, 09:39
Novaks kun je bij Curtis Novak zelf kopen en die stuurt ze dan op naar NL. Ik heb Novaks in mijn jazzmaster zitten en dat bevalt goed.
Ik zou verder een beetje oppassen met SD 1/4-pounders, want de jazzmaster variant daarvan wil nog wel eens vrij schel worden. Geen idee of dat bij de jaguar versie ook zo is overigens.

muziekschuur
11 januari 2011, 10:16
TV Jones pickups of P90's.

http://www.tvjones.com/

http://www.thomann.de/nl/p-90_groeftaster.html


Wil je het meer origineel houden zou ik gaan voor de fender Humbucker;
Daar is een neck humbucker en een bridge humbucker van.
http://www.thomann.de/nl/fender_57_reissue_tele_humbucker_n.htm

Voordat je dingen verandert, lees eerst dit;
http://www.fenderjaguar.net/setup.htm

Het is misschien beter er een gitaar erbij te kopen dan je jaguar te gaan versleutelen. Nu heeft ie gewoon een goede tweedehands waarde. Ga je eraan sleutelen halveer je de waarde direct.... Een stel pickups is algauw 200 euro. Een andere gitaar misschien 300...

Mitch
11 januari 2011, 14:22
Ik blijf me verbazen over de adviezen die je geeft :???:
Welke TV Jones elementen had je in gedachten? En in welk formaat? En waarom in vredesnaam een humbucker of P90?? Zijn beide niet te vergleijken met TV Jones elementen, die link snap ik al helemaal niet. Wel eens P90s in een Jaguar gehad? Gehoord hoe anders dat is t.o.v. P90s in een Les Paul Special bijvoorbeeld?
Voor alle opties die je nu noemt moet er gefreesd worden in de body. Dan nog halveer je daar de waarde niet mee, maar waarom moeilijk doen?

Neus eens rond bij Curtis Novak. En als je er niet helemaal uitkomt: mailen, hij geeft uitstekend advies.
Daarnaast: als je vetter wil klinken moet je van de 1M pots af. Probeer eerst eens 250k pots uit voordat je aan de andere elementen gaat. Haalt een heel stuk bijtend hoog eraf.

FruscianteFan
11 januari 2011, 16:36
Mijn ervaring met Curtis Novak is ook puur positief. Heb hem een mailtje gestuurd met mijn wensen, hij stuurde me een paypal betaalverzoek en plusminus twee weken later kreeg ik m'n element.

Ik heb geen ervaringen de quarter pounders enzo, heb wel een SD JB Jr in mijn Jaguar - klinkt véél dikker, maar laat ook weinig over van het geluid van de gitaar zelf.

jaywalker
12 januari 2011, 06:36
Ik heb quarterpounds er in gezet.
Resultaat:
-meer output
-meer tone
-meer mid
-beter geschikt voor rock/hard rock (mooiere vervorming)

Plus een heel erg belangrijk plus punt. Geen microphonische feedback (helemaal als je ook de ijzeren kapjes weghaalt)

Uiteraard zijn al deze verandering omkeerbaar. Daarnaast denk ik dat je de waarde van je gitaar juist toeneemt als je er betere pickups in zet.

M.COM
12 januari 2011, 12:50
@muziekschuur. De mogelijkheden die ik zelf aangaf waren allemaal single coils. Als ik humbuckers of P90's wens, zou ik wel een andere keuze gemaakt hebben qua gitaar. Btw, een pickup upgrade lijkt mij nu niet echt de waarde van een gitaar te halveren, integendeel...

@Mitch. Heb gelezen dat die switch idd voor wat minder hoog zorgt maar zorgt die ook voor een algemeen vettere sound? Heb mij nooit zo verdiept in pickups dus pardon me voor de nOObish vragen :)

@jaywalker. I'd like that! :)

Ben eigenlijk echt op zoek naar een agressieve tone met veel bite (vandaar de jaguar) die toch serieus wat low end en body heeft. Aangezien de Jaguar op dat laatste niet echt een patent heeft, probeer ik het wat te camoufleren met de meer op bas gerichte 2x12 van Orange en mss dus nieuwe pickups. De meer vintage gericht pickups die het originele karakter van de gitaar behouden is dus mss niet echt nodig. Ik weet niet of die Curtis Novak's daar naar streven, anders denk ik dat meer naar de Seymour Duncan's neig. Tenzij die compleet een andere sound geven. Een beetje "Jag-karakter" mag wel :)

FruscianteFan
12 januari 2011, 13:04
Curtis claimt dat hij zoveel Jag-pickups heeft gewonden dat hij ze eenvoudig kan aanpassen aan de wensen van de klant. Als je hem dus een mailtje stuurt en daarin zegt dat je wel de bite van je Jag wilt houden, maar toch flink wat laag mist in je geluid, dan zal hij vast wel zeggen of hij dat voor je kan doen. Zeker omdat je best duidelijk lijkt te kunnen omschrijven wat eraan scheelt. Ik denk in elk geval dat dat een makkelijke oplossing is want het scheelt een hoop zoekwerk.

De switch die nu in je Jaguar zit schakelt (alleen het halselement) naar een tonepot van 50k, en dat haalt juist ongeveer alle agressiviteit uit de gitaar. Als je er pots van 250k in zet, dan dempt dat het hoog een stuk minder. Vergelijkbaar met het terugdraaien van je tonepot, maar wel muzikaler.

M.COM
12 januari 2011, 16:29
Curtis claimt dat hij zoveel Jag-pickups heeft gewonden dat hij ze eenvoudig kan aanpassen aan de wensen van de klant. Als je hem dus een mailtje stuurt en daarin zegt dat je wel de bite van je Jag wilt houden, maar toch flink wat laag mist in je geluid, dan zal hij vast wel zeggen of hij dat voor je kan doen. Zeker omdat je best duidelijk lijkt te kunnen omschrijven wat eraan scheelt. Ik denk in elk geval dat dat een makkelijke oplossing is want het scheelt een hoop zoekwerk.

De switch die nu in je Jaguar zit schakelt (alleen het halselement) naar een tonepot van 50k, en dat haalt juist ongeveer alle agressiviteit uit de gitaar. Als je er pots van 250k in zet, dan dempt dat het hoog een stuk minder. Vergelijkbaar met het terugdraaien van je tonepot, maar wel muzikaler.

Bedankt voor de info! Really helpful. Zal hem eens een mailtje sturen. Benieuwd!

Mitch
12 januari 2011, 16:31
Je krijgt er geen laag bij als je naar 250k pots gaat, maar de overmatige helderheid wordt teruggebracht naar Strat- of Tele helderheid, zeg maar. Meer dan genoeg dus.
Als je écht laag mist is het mijn ervaring dat het vooral in de gitaar zelf ontbreekt. Steviger sound kun je bij een Jag dan halen uit andere pickups, dat zeker nog wel en ook eventueel een Mastery brug. Niet goedkoop, maar geeft wel meer ballen in het geluid.
Maarreh.... Curtis rules :supercool:

caliban
12 januari 2011, 18:31
Ik heb nog maar van vorige week een Jaguar (Jap), en hierin waren volgens de verkoper de stock pu's door Seymour Duncan Antiquities vervangen. Klinkt super, maar ik heb natuurlijk niet vergeleken.

Dreverhaven
13 januari 2011, 10:57
Toch, het karakter van de Jaguar is nou eenmaal het (kort door de bocht) iele, het snerpende. Dat is juist de reden dat veel gitaristen voor een Jaguar gaan. Als je van dan dunne af wil en meer ballen wil heb je mijns inziens niet echt de juiste gitaar in handen. Dat van die 1meg pot naar 250k kan je ook wel een beetje simuleren door je tooncontrol terug te draaien, maar ja, dat brengt ook een verlies aan volume met zich mee wat resulteert in minder ballen. Afijn, dat felle is inherent aan de Jaguar.
Heb zelf ook Novaks in mijn cij Jaguar zitten. Vroeg hem ook om een wat hogere output, maar daar heeft ie me weer uitgepraat. Volgens hem ging dat ten koste van het originele Jaguar geluid en dat wilde ik zelf graag behouden. Voor het geluid met ballen gebruik ik een andere gitaar. Wel kan ik met pedalen en ampsettings het geluid van m'n Jag behoorlijk oppeppen als ik wil.

Mitch
13 januari 2011, 11:10
... Dat van die 1meg pot naar 250k kan je ook wel een beetje simuleren door je tooncontrol terug te draaien, maar ja, dat brengt ook een verlies aan volume met zich mee wat resulteert in minder ballen. .

Fijn dat je dat zelf al weer terugdraait, want dat werkt inderdaad niet :D Een setje 250k pots verandert veel en vergroot ook het nuttig bereik van de tonepot. Verder heb je volkomen gelijk dat je eigenlijk naar een andere gitaar moet kijken als je écht een sound met ballen wil, maar een subtiele verbetering valt er altijd wel uit een gitaar te halen met verandering van de elektronica.

FruscianteFan
13 januari 2011, 12:09
Toch, het karakter van de Jaguar is nou eenmaal het (kort door de bocht) iele, het snerpende. Dat is juist de reden dat veel gitaristen voor een Jaguar gaan. Als je van dan dunne af wil en meer ballen wil heb je mijns inziens niet echt de juiste gitaar in handen. Dat van die 1meg pot naar 250k kan je ook wel een beetje simuleren door je tooncontrol terug te draaien, maar ja, dat brengt ook een verlies aan volume met zich mee wat resulteert in minder ballen. Afijn, dat felle is inherent aan de Jaguar.
Heb zelf ook Novaks in mijn cij Jaguar zitten. Vroeg hem ook om een wat hogere output, maar daar heeft ie me weer uitgepraat. Volgens hem ging dat ten koste van het originele Jaguar geluid en dat wilde ik zelf graag behouden. Voor het geluid met ballen gebruik ik een andere gitaar. Wel kan ik met pedalen en ampsettings het geluid van m'n Jag behoorlijk oppeppen als ik wil.
Tsjah als je een Jaguar meer ballen wilt geven en je laat je overtuigen om dat toch niet te doen...

maar ok - ik heb de Jaguar omdat ik het zo'n fijne gitaar vind, niet omdat het een Jaguar is. Het Curtis Novak halselement geeft heel erg die Jaguar-sound, en is supermuzikaal. De SD JB geeft ballen, maar laat nauwelijks iets over van de Jaguar. Er zal ongetwijfeld een middenweg zijn.

Dat felle is trouwens helemaal niet inherent aan de jaguar. Niet als je alleen maar op het ritmecircuit speelt (en Sam Goldberg, gitarist van Broken Social Scene, speelt het hele optreden lang op het ritmecircuit van een jag).

Mitch
13 januari 2011, 12:14
Ja, zo lust ik er nog wel een paar :D Tuurlijk, de Jazzmaster en Jaguar kunnen met een eenvoudige 'flip of the switch' een stuk doffer klinken. En elektronisch gezien is dat zeker 'inherent' aan die gitaren. Maar of ze daar nou zo om bekend staan en dat de archetypische Jag/JM sound is...

FruscianteFan
13 januari 2011, 12:23
Ja, zo lust ik er nog wel een paar :D Tuurlijk, de Jazzmaster en Jaguar kunnen met een eenvoudige 'flip of the switch' een stuk doffer klinken. En elektronisch gezien is dat zeker 'inherent' aan die gitaren. Maar of ze daar nou zo om bekend staan en dat de archetypische Jag/JM sound is...
Daar ben ik het helemaal mee eens. Het is het stereotype geluid, maar het is niet inherent aan de gitaar. Niet eens als ze helemaal onaangepast zijn.

Dweezman
13 januari 2011, 12:27
Deze heb ik er in: http://vintagevibeguitars.com/windows/jaguarP90Win.html


Het topic: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=103462

Dreverhaven
13 januari 2011, 13:25
Tsjah als je een Jaguar meer ballen wilt geven en je laat je overtuigen om dat toch niet te doen...

maar ok - ik heb de Jaguar omdat ik het zo'n fijne gitaar vind, niet omdat het een Jaguar is. Het Curtis Novak halselement geeft heel erg die Jaguar-sound, en is supermuzikaal. De SD JB geeft ballen, maar laat nauwelijks iets over van de Jaguar. Er zal ongetwijfeld een middenweg zijn.

Dat felle is trouwens helemaal niet inherent aan de jaguar. Niet als je alleen maar op het ritmecircuit speelt (en Sam Goldberg, gitarist van Broken Social Scene, speelt het hele optreden lang op het ritmecircuit van een jag).

Mwah, ik heb me er niet uit laten praten om hem meer ballen te geven, ik wilde niet het een opofferen voor het andere. Ik vraag me af of er een middenweg is. Ook op het ritmecircuit klinkt ie nog steeds dun, alleen dan dof en dun. Misschien was snerpend niet de beste bewoording, dat gaat toch voornamelijk voor het lead circuit op. Dun/iel echter wel naar mijn idee. En ik denk zeker dat dat inherent is, al heb ik nog nooit de hele elektronica uit een jaguar in bv een strat of een lp gepropt en andersom om mijn punt empirisch te onderbouwen.

Dweezman
13 januari 2011, 13:50
Praten over geluid is tof.
Zo klínken VVG-replacements in mijn Jag: http://snd.sc/hiFPrL

caliban
13 januari 2011, 15:31
Klinkt goed, wat voor amp/fx etc.?

Mufftin
13 januari 2011, 15:48
Waarschijnlijk zijn vox Ac30

muziekschuur
13 januari 2011, 15:57
Ik dacht dat de OP (hij noemde seymour duncan) humbuckers zocht. Ik had ze even op moeten zoeken.

Met excuus. Ik had niet gezien dat een Jaguar zulke smalle elementslots heeft.
http://www.flickr.com/photos/37955290@N06/sets/72157624353589785/

Ik heb zelf een Ibanez Roadster II (strat imi) met twee Gibson humbuckers... Ik dacht aan die conversie. Bedankt dat jullie de OP en mij hierop wezen. Het inderdaad niet slim om te gaan hakken en zagen in die gitaar.... Plezier. Lijkt me een mooie gitaar.

Dweezman
14 januari 2011, 02:08
Waarschijnlijk zijn vox Ac30

Die, en voor de slides een Vibroverb Amp, letterlijk op 10.
Fx: Emma Reezafratzitz, Memoryman Deluxe.

Ronald.ZaZ
18 januari 2011, 12:12
Ik zit er ook aan te denken mijn Jaguar te verbouwen.
Probleem is dat ik dat zelf helemaal niet kan. Wil er een p90 en een humbucker inzetten, maar dan moet er wel gehakt gaan worden. Nu maakt me dat niet zoveel uit heb alleen geen idee waar ik dat in omgeving Alkmaar voor elkaar kan gaan krijgen.

Heb ooit eens zelf een Floyd Rose op mijn strat gezet en om nou te zeggen dat dat er mooier op is geworden...

caliban
18 januari 2011, 14:27
Zou je niet beter een sc-spaced humbucker nemen, ik vind het gewoon zo een zonde om je gitaar z'n hout te verbouwen.

Ronald.ZaZ
18 januari 2011, 14:43
Zou je niet beter een sc-spaced humbucker nemen, ik vind het gewoon zo een zonde om je gitaar z'n hout te verbouwen.

Dan is er een beperkt aanbod heb ik het idee.
Het is een reissue uit 98 ofzo, dus geen vintage. Zijn er duizenden van volgens mij.
Qua specs is een Jaguar eigenlijk niet de ideale gitaar voor mij, maar ik ben gewoon verliefd op die dingen. Speelt heerlijk en zit vol met eigenaardigheden waar je mee om moet leren gaan.
Het enige waar ik niet mee om kan gaan is de jag-sound, dus dat moet dan maar veranderen.
Het is nog meer zonde als ie alleen voor de sier aan mijn muur hangt.

Dat ie dan minder waard wordt boeit me totaal niet. Ik koop nooit een gitaar om 'm weer te verkopen.
Hang alles wat ik niet meer bespeel aan de muur, maar met de jag vind ik dat zonde en zit al maanden dat ding minutenlang per dag aan te staren zo van "jou gaan we verbouwen"

FruscianteFan
18 januari 2011, 14:50
Toch is er behoorlijk wat op de markt voor de Jaguar. Volgens mij passen alle sc-sized hb's van Seymour Duncan er wel in, en dat doet verschrikkelijk veel met het geluid. Dan zijn er ook nog (vintage vibe) elementen die P90's in Jag-formaat zouden zijn...

Niettemin, als je je Jag wilt verbouwen, dan moet je dat vooral doen :)

Mitch
18 januari 2011, 14:55
Let wel, door de mensuur, de brug en het hout gaat een Jaguar met P90's nooit zo vet klinken als bijvoorbeeld een Les Paul Special. Geloof me, ik heb het geprobeerd...:makeup:

caliban
18 januari 2011, 15:06
Dan is er een beperkt aanbod heb ik het idee.
Het is een reissue uit 98 ofzo, dus geen vintage. Zijn er duizenden van volgens mij.
Qua specs is een Jaguar eigenlijk niet de ideale gitaar voor mij, maar ik ben gewoon verliefd op die dingen. Speelt heerlijk en zit vol met eigenaardigheden waar je mee om moet leren gaan.
Het enige waar ik niet mee om kan gaan is de jag-sound, dus dat moet dan maar veranderen.
Het is nog meer zonde als ie alleen voor de sier aan mijn muur hangt.

Dat ie dan minder waard wordt boeit me totaal niet. Ik koop nooit een gitaar om 'm weer te verkopen.
Hang alles wat ik niet meer bespeel aan de muur, maar met de jag vind ik dat zonde en zit al maanden dat ding minutenlang per dag aan te staren zo van "jou gaan we verbouwen"
Hij heeft zeker een apart geluid, maar waarom dan per se p90, iets wat naar mijn mening ook niet heel 'gewoon' is. Ik zou echt eerder voor een singlespaced Seymour Duncan humbuckertje gaan oid.

Let wel, door de mensuur, de brug en het hout gaat een Jaguar met P90's nooit zo vet klinken als bijvoorbeeld een Les Paul Special. Geloof me, ik heb het geprobeerd...:makeup:
Oei :(

Ronald.ZaZ
18 januari 2011, 15:58
Hij heeft zeker een apart geluid, maar waarom dan per se p90, iets wat naar mijn mening ook niet heel 'gewoon' is. Ik zou echt eerder voor een singlespaced Seymour Duncan humbuckertje gaan oid.
Tja, dat is een beetje waar ik op uitgekomen ben. Ik hou van 1 p90 en 1 humbucker. Daar kan ik mee pielen en mee grommen.
Misschien dat ik er over een jaar of 5 wel weer anders over denk en andere dingen wil, maar dit is nu al een aantal jaren zo.
En in het ergste geval prop ik er gewoon weer een sc in. beetje opvullen met een blokje hout en nieuw slagplaatje erop en je ziet er niets meer van denk ik.

Zou ik ermee naar een gitaarbouwer moeten gaan of kan iedereen dit die een beetje handig is met hout? Lijkt me dat de laatste dit ook gewoon moet kunnen toch? Is toch alleen een hap hout weghalen?
En om de slagplaat aan te passen; kan dat gewoon met een stanleymes of kan ik dat dan ook beter uitbesteden? :seriousf:

Rock Bottom
18 januari 2011, 17:47
Dan zou ik kijken voor een HH jag en daar een hum sized p90 in de neck zetten.
En deze dan weer doorverkopen.

Mitch
18 januari 2011, 19:13
Ja, ik wilde net zeggen: je ziet toch wel met enige regelmaat HH Jags te koop aangeboden. Die zijn wel meestal met hardtail als ik het uit mi jn hoofd weet maar toch...
En nogmaals, ik weet niet met wat voor gitaren je de P90/humbucker combi gewend bent (waar ik zelf ook niet vies van ben overigens), maar wees gewaarschuwd voor het resultaat.

caliban
18 januari 2011, 19:19
Humbucker/P90-combinatie doet mij denken aan die bfg LP's

Mitch
18 januari 2011, 20:22
Ik heb het een tijd in mijn De Gier gehad (voordat de BFG ermee werd uitgerust) en vond 't erg tof. Ik wilde toen wat cleaner, daardoor ben ik overgestapt naar TV Jones, maar eerlijk gezegd trekt het nog steeds wel een beetje.

Ronald.ZaZ
18 januari 2011, 23:53
Dan zou ik kijken voor een HH jag en daar een hum sized p90 in de neck zetten.
En deze dan weer doorverkopen.

Ik zie ze eigenlijk nooit, behalve die zwarte variant die eigenlijk niet meer zo heel veel met een jaguar te maken heeft. Veel te modern voor een jag.
Noem ik zelf de robot-jag


Ja, ik wilde net zeggen: je ziet toch wel met enige regelmaat HH Jags te koop aangeboden. Die zijn wel meestal met hardtail als ik het uit mi jn hoofd weet maar toch...
En nogmaals, ik weet niet met wat voor gitaren je de P90/humbucker combi gewend bent (waar ik zelf ook niet vies van ben overigens), maar wees gewaarschuwd voor het resultaat.Wat ik al zei, is dat ik eigenlijk nooit een HH te koop zie staan in bijv sunburst of olympic white ofzo.
Maar dan nog vraag ik me af of het veel verstandiger is.
Die HH dingen zijn veel populairder nu. Kans dat ik voor mijn jag ongeveer hetzelfde vang als waar zo'n HH ding voor weg gaat is niet zo groot.
Dan moet ik nog elementen kopen dus waarschijnlijk ben ik alleen maar duurder uit. Wat is daar dan het voordeel van? Misschien mis ik iets hoor.

De p90 humbucker combi is gewoon gekomen na experimenteren. De enige gitaar waar ik het zelf van ken die het al standaard had is de duesenberg starplayer tv.

FruscianteFan
18 januari 2011, 23:57
Ik zie ze eigenlijk nooit, behalve die zwarte variant die eigenlijk niet meer zo heel veel met een jaguar te maken heeft. Veel te modern voor een jag.
Noem ik zelf de robot-jag

Wat ik al zei, is dat ik eigenlijk nooit een HH te koop zie staan in bijv sunburst of olympic white ofzo.
Maar dan nog vraag ik me af of het veel verstandiger is.
Die HH dingen zijn veel populairder nu. Kans dat ik voor mijn jag ongeveer hetzelfde vang als waar zo'n HH ding voor weg gaat is niet zo groot.
Dan moet ik nog elementen kopen dus waarschijnlijk ben ik alleen maar duurder uit. Wat is daar dan het voordeel van? Misschien mis ik iets hoor.

De p90 humbucker combi is gewoon gekomen na experimenteren. De enige gitaar waar ik het zelf van ken die het al standaard had is de duesenberg starplayer tv.
Maar... is een moderne versie van een Jaguar niet precies wat je zelf wilt? Wel de looks (toegegeven, de kleuren zitten niet mee) maar niet de Jaguar-elementen en bedrading?

Ronald.ZaZ
19 januari 2011, 00:01
Maar... is een moderne versie van een Jaguar niet precies wat je zelf wilt? Wel de looks (toegegeven, de kleuren zitten niet mee) maar niet de Jaguar-elementen en bedrading?
Qua techniek waarschijnlijk wel.
Maar dan nog staat mijn vraag;
Wat levert het me op ten opzichte van mijn huidige jag verbouwen? Tuurlijk de moeite om het te modificeren, maar met een koop en verkoop moet je meestal toch ook het halve land door. Daar komt bij dat het dan waarschijnlijk ook alleen maar duurder wordt.
Tenzij ik nog iets anders over het hoofd zie?

caliban
19 januari 2011, 01:04
En een Squier Jagmaster, vreemd misschien, maar dat lijkt me ook een moderne jaguar

Ronald.ZaZ
19 januari 2011, 10:25
Heb ik al.
Leuke gitaar, maar toch geen jag!

Luke-wannabe
19 januari 2011, 12:03
Gewoon dat ding verbouwen joh. Boeieeehhh

Dreverhaven
30 augustus 2012, 15:37
Vandaag heb ik het Curtis Novak brugelement eruit gesloopt en voor een Seymour Duncan quarter pounder vervangen. Omdat ik nu in een punkband speel en de boel iets strakker moet klinken was dat wel nodig. Het halselement van CN heb ik laten zitten. Ik moet daar alleen nog wel even een pakje vloeitjes onder doen, omdat hij nu niet hoog genoeg kan om met de output van het brugelement te matchen. Daar zit trouwens ook al een pakje vloeitjes onder, dat had ik altijd al omdat dat element niet dicht genoeg bij de snaren kwam en te weinig output gaf. Nu zit er geen behuizing meer om het element heen en komt hij dus ook niet dichtbij genoeg en zit er dus weer een pak vloeitjes onder. Ik vind dat nou eenmaal noodzakelijk bij een Jaguar, daar moeten pakjes vloeitjes in.

Maar goed, het geluid is echt precies zoals ik wilde geworden. Minder hoog, meer mids, meer laag, meer ballen, strakker. Helemaal top voor mij. Ik vind het er ook wel dik uitzien zo.

http://i1254.photobucket.com/albums/hh618/bilkobakko/DSC_0879.jpg

FruscianteFan
30 augustus 2012, 16:03
Ik heb veertjes onder de schroeven van mijn halselement, zoals bij Strats. Werkt imo beter dan iets onder het element stoppen

Dreverhaven
30 augustus 2012, 16:18
Daar had ik nog niet aan gedacht, dat is wel een goed idee.

Dreverhaven
30 augustus 2012, 16:48
Ik zit er nu aan te denken of het misschien handig zou zijn om dat Curtis Novak brug element wat ik eruit gehaald heb in de neck positie te zetten. Brug pups hebben toch meer output? Dan komt ie wellicht iets makkelijker op het niveau van die quarter pounder te zitten. Of gaat dat klanksgewijs raar worden?

En die veertjes, waar haal ik die?

Chris Winsemius
30 augustus 2012, 16:51
LOL

bij de brug slaan de snaren minder ver uit dan bij de hals>minder output dus, meestal wordt daarom het element met de meeste output bij de brug geplaatst

hoeveel mm zit er nu tussen snaren en pooltjes?

grz

Dreverhaven
30 augustus 2012, 17:55
Uhuh, daarom lijkt het me dus ook een goed plan die CN brugpup in de nekpositie te zetten, dat komt het outputwise meer bij de SD quarterpounder die in de brugpositie zit in de buurt.
De nek zit nu 6 mm van de lage e, en de brug 4. Die nek moet hoger, maar dat kan nu niet omdat het materiaal eronder niet mee veert. Dat is een beetje uitgehard.