PDA

View Full Version : Schakelen tussen verschillende wattages



Crash
10 januari 2011, 22:30
Ik heb laatst een nieuw buizenversterkertje gekocht en daar zit een schakelaar op om de amp te switchen tussen 3 en 5 watt.

Mn andere buizenversterker heeft dat niet dus dit is nieuw voor me.
Kan ik zo maar terwijl de versterker aanstaat de watts schakelaar omgooien?
In de handleiding wordt daar dat onderwerp niet behandeld. Enkel waar de schakelaar voor dient. Overigens zit er geen stand by switch op. Enkel on/off en 3 <-> 5 watts

Rick trodat
11 januari 2011, 14:10
Volgens mij moet je de amp wel eerst even uitzetten. ( ik weet niet waar, maar dit heb ik ergens gelezen)

Marc Oblivian
11 januari 2011, 14:30
Op de plek waar de uitknop zit.

Crash
11 januari 2011, 15:00
Op de plek waar de uitknop zit.
Wat bedoel je precies?

smullie
11 januari 2011, 15:10
Wat bedoel je precies?

Wss waar je hem moet uitzetten... ;)

lefthandstrat
11 januari 2011, 15:10
Mocht je zoiets hebben, dan hoeft het niet, zie: http://www.youtube.com/watch?v=R-hjjv9tJJ0

Of kijk naar een filmpje/demo van jouw versterker en misschien laten ze dan het antwoord zien op jouw vraag.

Eric van Esch
11 januari 2011, 15:38
Bij mij op de Vox ac4tv kan ik de Watt schakelknop gewoon omzetten zonder de amp uit te hoeven zetten. Maar misschien kan je in de manuel even kijken wat er staat?;)

Mukkez
11 januari 2011, 15:40
Waarschijnlijk heeft hij een Blackheart Little Giant.
Volgens mij kun je die gewoon zo schaken, ook als hij aanstaat.
Het kan bij een Orange Tiny Terror in ieder geval wel.


Disclaimer: hier kunnen geen rechten aan worden ontleend. :soinnocent:

smullie
11 januari 2011, 16:49
Ik verzet het ook gewoon op mijn VHT special 6 zonder deze eerst af te zetten... :soinnocent:

speedmusic
11 januari 2011, 16:58
Volgens mij kun je hem gewoon omzetten als de amp aanstaat. Echter waarom zou je het doen een keer of wat omdat je het verschil wil horen en dan is het wel klaar. Zelf laat ik hem op penthode staan (5watt), sterker nog ik overweeg om de switch om te zetten naar een standby switch en de 3 watt optie te laten vervallen.

Hier een leuke pagina (http://www.guitarnuts.com/amps/bh5h/index.php)

Crash
11 januari 2011, 17:48
Ik heb inderdaad een Blackheart Little Giant.
De handleiding had ik al geraadpleegd voordat ik de topic startte.

Naah niet dat ik continu zal schakelen hoor maar voor de zelden keren dat ik het van plan ben leek het me wel handig. Ik schakel wel als ie uit staat.

In ieder geval bedankt voor jullie antwoorden.

cluseau
11 januari 2011, 22:46
Ik schakel wel als ie uit staat.

Nergens voor nodig hoor, spannings niveau blijft bij omschakelen nagenoeg gelijk dus geen angst. Het is iig vele malen minder schadelijk dan standby schakelen en dat wordt ook vollop gedaan.

Frans.

Crash
12 januari 2011, 16:29
Nergens voor nodig hoor, spannings niveau blijft bij omschakelen nagenoeg gelijk dus geen angst. Het is iig vele malen minder schadelijk dan standby schakelen en dat wordt ook vollop gedaan.

Frans.
Je hoort alleen een soort "tik".
Daarna doet ie gewoon wat ie moet doen.
Het zal wel loslopen denk ik zo.
Nog bedankt voor je reactie.