PDA

View Full Version : Afstellen omgeving Twente



fastfolkert
10 januari 2011, 22:08
Ik heb nu een jaar ongeveer een Yamaha FG730s, indertijd gekocht bij de bekende muziekzaak H. in Hengelo. Hij klinkt prima en speelt goed, maar ik heb een beetje fretbuzz bij de derde fret, vooral bij de D en G snaar. Ik speel vrij stevig (flatpicker) a-la Neil Young, dus wat snaargekletter kan ik wel hebben, maar ik heb toch het idee dat een extra afstelling nog wat kan helpen. De afstelbeurt die erbij zat is inmiddels door H. uitgevoerd maar dat heeft niet geholpen en ik heb eerlijk gezegd twijfels bij de deskundigheid van H. op het gebied van afstellen van een acoustic.

Kortom: wie weet een adres in de omgeving Almelo-Hengelo waar ik mijn Yamahaatje kan laten afstellen?

Thx, FF


BTW: Snaren zijn standard light (012) Martin fosfor-brons; dunner wil ik niet wegens de klank, en dikker worden al gauw van die kabels....

Guitarleon
10 januari 2011, 22:45
je zou even langs kunnen gaan bij Guitar Center in Wierden, als het een klein dingetje is, kan je er vaak wel op wachten. Gezellige winkel, goede service, goede humor, lekkere koffie en niet duur

fastfolkert
12 januari 2011, 18:55
Ja die ken ik; zal daar binnenkort eens langs gaan.
Thx.