PDA

View Full Version : Kinmans voor London City MK2 Strat: Ervaringen met importeren?



KappieJ
10 januari 2011, 22:01
Beste gitaristen,

ik overweeg al een tijdje de befaamde Kinman Woodstock pickups aan te schaffen, en twijfel daarbij tussen importeren (uit Australie!) of aanschaffen in NL of via thomann. Voordeel van importeren is dat ik een 'No Soldering Harnass' aan kan schaffen die bij wijze van spreke helemaal wordt gefinetuned op de specs van je gitaar. Op de Kinman site zijn de pickups daarnaast ook goedkoper...

Gezien de twijfels (en aangezien veel mensen de Kinmans als de beste pickups zien) vroeg ik mij af: hebben er mensen ervaring met importeren? Pakket er uit gepikt door de douane en een dikke vette extra rekening gekregen? Ben erg benieuwd.

Alvast bedankt!

Groet Jeroen

RelicBert
10 januari 2011, 23:14
Australie weet ik niet specifiek.

Mijn ervaring is dat alles van buiten de EU gewoon wordt gecontroleerd:
Dat betekend dat je invoer rechten gaat betalen, afhankelijk van het artikel kan dit wel tot 10% van het totaal bedrag (product + verzendkosten) bedragen. Daar komt dan nog een keer 19% BTW overheen.

Verder kost het inklaren je meestal ook nog zo'n 25 euro, te betalen aan de bezorger, UPS, DHL, etc.

Vijf jaar geleden glipte er nog wel eens een pakketje door, tegenwoordig (krisis?) heb ik het gevoel dat alles wordt gecontroleerd.

Ik zou de elementjes bij Thomann kopen. Solderen heb ik toch meer vertrouwen in als in dat no solder harnass, een steker verbinding gaat op den duur toch problemen geven denk ik.

KappieJ
12 januari 2011, 00:50
Bert, dank voor je kennis. Lijkt erop dat importeren echt zwaar in de kosten gaat lopen, dus niet verstandig.

Thanks again!

Groet Jeroen

FruscianteFan
12 januari 2011, 00:59
Ik zou ook op safe spelen.

Sommige fabrikanten willen 'solderen' trouwens als soort van vies woord neerzetten. Echter, het is heel makkelijk en heel betrouwbaar.

Dan rest nog wel de vraag of die gitaar het wel waard is om zulke goede, maar vooral elementen in te zetten?

munkie
12 januari 2011, 12:07
Ik heb wel oude Van Zandts in een Richwood strat gehad :seriousf:

Gewoon de originele elementen goed bewaren, als je de gitaar weer verkoopt weer de oude pickups erin.

Ik heb wel eens GFS pickups besteld uit de USA, kwamen zo door de douane maar dat was wel een paar jaar geleden.

Maniaaaak!!
12 januari 2011, 12:35
Ik heb een set op een K7 harnass geimporteerd, voordeel is inderdaad dat Chris je min of meer persoonlijk helpt en dat je set op je gitaar wordt afgestemd. Levertijd was in totaal zo'n 3,5 week. Ik kreeg 40 euro naheffing, Chris weigert over het algemeen een trukendoos open te trekken om de belasting / douane te omzeilen.