PDA

View Full Version : gitaar synthesizer direct naar computer



Anarith
10 januari 2011, 21:22
hallo, ik wil eerst even zeggen dat ik totaal onervaren ben en slecht een goedkope telecaster heb en een peavey vypyr-15 watt
maar nu zag ik laatst de Roland GR-20 op internet en vond het toch wel heel vet. Nu kan ik een beetje overweg met fruity loops en vroeg me af of het mogelijk is om m'n gitaar met een synthesizer of op misschien een andere manier te koppelen aan m'n computer en zo zelf sounds te maken voor de gitaar.
wat voor gear heb ik hiervoor nodig? m'n budget is maximaal 200 euro

Basseytje
11 januari 2011, 13:25
je wilt dus met je gitaar midi inspelen? als ik het goed begrijp.

Anarith
11 januari 2011, 19:06
jep, is hier een makkelijke, goedkope manier voor?
of raad af om je gitaar in midi om te zetten wegens slecht geluid oid?

lcvanderhelm
11 januari 2011, 20:24
Hiervoor heb je in ieder geval een gitaar midi controller en een hexafonisch element nodig.
Hou de marktplaats en dergelijke in de gaten,want nieuw ga je het met dat bedrag niet redden.

Basseytje
12 januari 2011, 08:39
waarom wil je zo graag met je gitaar midi inspelen? kun je daar niet beter een klein keyboard voor gebruiken? of zelf de akkoorden ingeven?

lcvanderhelm
12 januari 2011, 21:43
Omdat je hier op een gitaarforum zit,zal je liever gitaar spelen,dan op toetsen.
Het is gewoon een kick om allerlei instrumenten na te kunnen bootsen op een gitaar.

J-sus Rulez
12 januari 2011, 21:51
Volgens mij is het niet de bedoeling om midi in te spelen, maar om via een plugin een andere 'sound" te krijgen... Dus stel viool ipv gitaar, dat is toch een klein onderscheid...

savale
12 januari 2011, 23:50
Ik weet dat guitar rig hier wel wat presets voor heeft om een synth achtige sound te krijgen. Echt naar midi zal wel iets lastiger zijn, maar volgens mij moet er wel zoiets software matigs zijn toch? (doet een gitaarstemmer toch eigenlijk ook al bijna?)

jannest
13 januari 2011, 12:40
jep, is hier een makkelijke, goedkope manier voor?
of raad af om je gitaar in midi om te zetten wegens slecht geluid oid?

als je eenmaal midi hebt kun je alle geluiden kiezen die je wil


btw de enige softwarematige oplossing waar ik van weet is in cubase via variaudio--> extract to midi

niet polyfoon

muziekschuur
13 januari 2011, 14:11
http://www.axon-technologies.net/pdf/Presse_AXON_20080624_PU_100_EN.pdf

savale
13 januari 2011, 19:05
DE oplossing voor jou!

http://www.youtube.com/watch?v=Tho3t7UC_Ec

ongeveer 120 euro.