PDA

View Full Version : Slagplaat isoleren?



ateng
10 januari 2011, 18:49
Ik heb een Tokai Silverstar en als ik met mijn vingers over mijn slagplaat wrijf dan hoor ik een soort storing geluid... lijkt wel iets met aarde ofzo.
Vooral met overdrive valt het meer op en is erg irritant!
Het is dat gedeelte onder de snaren en dan bedoel ik niet direct onder de snaren tussen de pickups maar de hele gedeelte naast de volume zeg maar.
Als ik aansla moet ik dus er voor zorgen dat ik de slagplaat niet raakt. Zou het verholpen worden met een stuk folie onder de slagplaat te plakken of is het wat anders?

Buzzel
10 januari 2011, 19:45
Je gitaar isoleren lijkt me sowieso nooit slecht, maar het lijkt me sterk dat het een aarde probleem is aangezien de slagplaat geen onderdeel uitmaakt van de stroomkring (plastic geleid geen stroom). Je kan natuurlijk altijd proberen of dit wat uitmaakt. zo ja dan heb je goedkoop een oplossing zo niet heb je ieder geval een geshielde gitaar:ok:

Luigi
10 januari 2011, 21:57
Hier is al eens een zeer uitgebreide thread over geweest; KLIK (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=134412). Bleek een erg ingewikkeld verhaal...

jutter
10 januari 2011, 23:08
Yup! Bleek aan de pups te liggen!

josan
11 januari 2011, 09:29
Heb ik bij meerdere Tele's gehad. Een stuk aluminium-folie onder de slagplaat, die je dan aan de aarde van je gitaar verbindt lost het probleem voor 90% op.

Meestal heb je dit probleem alleen bij droog vriesweer als de luchtvochtigheid erg laag is. Door wrijven laadt je dan zo'n slagplaat op, die zich dan vervolgens weer gaat ontladen.

ateng
11 januari 2011, 15:58
Yup! Bleek aan de pups te liggen!

Aan de pickups? En dat was dus toen opgelost met koperfolie toch? Heb de andere topic gelezen maar wat bedoelde je met kanaal van koper naar de schroeven of zoiets...