PDA

View Full Version : Tubescreamer TS 7 VS digitech tone driver vs Behringer Vt999



mezelf
10 januari 2011, 18:47
Hallo mensen ,
Zoals in de titel vermeld zit ik te twijfelen tussen een Ibanez Ts 9 , een Digitech tone driver en een Behringer Vt999 vintage tube monster.
Welke hiervan is voor mij het beste als ik voor een volle redelijk warme sound wil? En anders welke kunnen jullie mij aanraden?

PS: met pedaaltjes heb ik niet heel veel ervaring. Aangezien ik me alleen nog maar in Gitaren en amps heb verdiept.

Dirk_Hendrik
10 januari 2011, 18:54
over die digitech kan ik niets zeggen.
TS9. basta.
Die Behringer is een slechte tubedriver clone en klikt, net als een echte tubedriver, alleen aangenaam in combi met een brullende buizenamp.

mezelf
10 januari 2011, 19:04
Aha, van die behringer wist ik inderdaad wel dat het een 2erangs was , maar ' zit zo , ik kan die voor 25 euro krijgen met adapter , en die ts 7 voor 35.
Ik heb ook wel al eens op een ts9 gespeeld en die beviel heel goed, maar die ts 7 zou dan eentje worden voor erbij , en dan is die ts9 wel wat pijnlijker in mijn portomonee.

pasqual
10 januari 2011, 22:29
het ligt er maar aan hoe je de pedalen gaat gebruiken. de ts-7 ken ik niet maar zal niet al te veel afwijken van de ts-9, lijkt mij dus goed. de VT999 vind ik juist i.c.m. een buizenamp niet echt geslaagd maar thuis vóór een multi-effects weer wél lekker. de tone driver klinkt thuis wel lekker maar is redelijk "smooth" van klank. je moet er van houden.