PDA

View Full Version : speakers verwisselen



vanders
10 januari 2011, 15:25
Ik beschik over een peavey valveking 212 met mesa/boogie tubes, de rest is standaard en speel met een epiphone les paul tribute 2010. Ik speel verschillende style, maar het meest blues/ rock n roll en af en toe is metal.

Nu wil ik mijn speakers vervangen ,omdat deze nog al vreemd klinken. Welke speakers kan ik er het beste in steken?

master99
10 januari 2011, 15:43
Ik heb van iemand eens een Peavey Valveking 1x12 gehoord waarbij de enkele standaard speaker was vervangen door een Eminence RedCoat Private Jack speaker. Dat was een flinke verbetering t.o.v. de originele speaker vond ik. Zeker de moeite van het overwegen waard.

Zie: http://www.eminence.com/speakers/speaker-detail/?model=Private_Jack

Groet,
Erik

pasqual
10 januari 2011, 15:51
ik heb ook de VK 212 en heb de eindbuizen niet vervangen maar wél de speakers: eminence the governors ( red coat ). echt een verbetering. ze zijn vergelijkbaar met de celestion V 30's maar dan minder schel. kosten nieuw rond de 70,- euro dacht ik.

groeten Pasqual.

vanders
10 januari 2011, 19:43
lijkt me wel wat is zien of ik ze ergens kan vast krijgen bedankt voor je reactie

vanders
10 januari 2011, 22:01
wat is eigenlijk het verschil in ohm en daar mee bedoel ik tussen de 8 ohm versie en de 16 ohm versie. voor mijn versterker maakt het niet uit als ik twee speakers van 8 ohm er in zet en parallel kan ik de schakelaar op 4 ohm zetten en als ik er twee van 16 ohm in zet dan op 8 ohm. Maar is er een duidelijk verschil of maakt het niet uit.

driftkop
10 januari 2011, 22:14
Nu wil ik mijn speakers vervangen ,omdat deze nog al vreemd klinken. Welke speakers kan ik er het beste in steken?

Beetje vaag, wat klinkt er zo vreemd aan?

pasqual
10 januari 2011, 22:19
lijkt me wel wat is zien of ik ze ergens kan vast krijgen bedankt voor je reactie

leestekens?
"is zien" als in "eens zien"?
bijna niet te lezen deze zin....
en ja, ik gebruik ook geen hoofdletters.

Midwolda
10 januari 2011, 22:35
lijkt me wel wat is zien of ik ze ergens kan vast krijgen bedankt voor je reactie

lijkt me wel
Ja, lijkt me ook.
wat is zien
Zien is ergens naar kijken met je ogen.
of ik ze ergens kan
Ha, kennen kunnen, ik kan jou niet maar ken wel Nederlands.
Maar maakt het je echt niet uit waar je haar kent?
vast krijgen bedankt
Dat vinden Vast waarschijnlijk erg fijn.
voor je reactie
En na de jouwe, uiteraard.
:roll:

pasqual
10 januari 2011, 23:04
lijkt me wel
Ja, lijkt me ook.
wat is zien
Zien is ergens naar kijken met je ogen.
of ik ze ergens kan
Ha, kennen kunnen, ik kan jou niet maar ken wel Nederlands.
Maar maakt het je echt niet uit waar je haar kent?
vast krijgen bedankt
Dat vinden Vast waarschijnlijk erg fijn.
voor je reactie
En na de jouwe, uiteraard.
:roll:

uhhh, dat bedoelen ik;)

jerome
10 januari 2011, 23:56
Beetje vaag, wat klinkt er zo vreemd aan?

Ja inderdaad vaag...
Het hoeft echt niet aan de speakers te liggen.
Misschien is er wel een buisje kapot....

vanders
11 januari 2011, 13:07
@jerome Het ligt niet aan de buizen, die heb ik al gecontroleerd. Er is een soort gekraak dat harde en zachter word op beide chanels.

@pasqual: Dat is dialect van bij mij in de buurt, mijn excuses als het niet duidelijk is. ik bedoelde " ik ga eens rondkijken of ik ze ergens vind voor een redelijke prijs."

pasqual
11 januari 2011, 17:12
@jerome Het ligt niet aan de buizen, die heb ik al gecontroleerd. Er is een soort gekraak dat harde en zachter word op beide chanels.


dit lijkt me niet iets dat aan de speakers ligt: toen ik de orginele er nog in had, had ik geen gekraak of zo. probeer eerst een een externe speakerkast voordat je andere speakers gaat kopen.