PDA

View Full Version : BrendBlues - nieuwe youtube - Little Wing



Axl Rose
10 januari 2011, 00:40
Hey allemaal,

Ik heb een nieuwe youtube video gemaakt. Dit keer Little Wing! Ben benieuwd naar jullie feedback!

http://www.youtube.com/watch?v=a0bjIdUo0D0

of:

http://www.youtube.com/user/BrendBlues

pasqual
10 januari 2011, 12:47
zie mijn comment op youtube ( MrEstpas ).
SUPER!!!

GravyTrain
10 januari 2011, 18:00
waanzinnig goed, heerlijke sound en geweldig spel man, dit is al jaren en van mijn favoriete gitaar nummers en jouw versie doet het nummer echt recht. heerlijk

Conrad Hultermans
10 januari 2011, 19:19
Geweldiggggggggggg, die feel/sound etc. Als ik mn ogen sluit dan lijkt t net alsof ik SRV hoor, knap zeg!!!

Grtz,
Conrad

deefke666
10 januari 2011, 19:37
hey brend,
zoals je vorige clipjes was deze weer fantastisch, zowel je geluid als de manier van spelen...
echt knap :ok:

grtz d

arnoldtims
10 januari 2011, 22:28
Klinkt weer erg goed.
Ben blij te zien dat je ook zonder de pink lekker kunt spelen( ik gebruik hem namelijk ook bijna niet)

Ben wel nieuwsgierig naar een slowblues van jou hand

Nielsje
11 januari 2011, 13:34
Little Wing vind ik altijd een heerlijk nummer om naar te luisteren, maar eerlijk gezegd vind ik het een beetje saai. Zal de computerdrum wel zijn die het nummer echt vervelend maakt. Persoonlijk ben ik ook niet zo'n fan van de SRV thrills en loopjes, en geen zang, maar dat is smaak. Denk dat het live een stuk beter is!

Verder wel lekker gespeeld en een goed geluid!

Axl Rose
12 januari 2011, 19:13
dankjewel allemaal voor jullie reacties! erg leuk om te lezen allemaal!

@conrad: thanks!! hahah,, nouwww dat is wel een heel groot compliment! :D

@arnold: haha! ja, ik probeer soms mn pink afwisselend wel of niet te gebruiken.

@nielsje: klopt! ik kan me voorstellen dat je em wat saai vind, inderdaad de drum is niet optimaal! misschien als ik in de toekomst in een bandje zit, kan ik em wat meer doen zoals het bedoeld is (en heb ik tegen die tijd wat meer variaties in mn licks ontwikkeld e.d. bijgeleerd haha!)... met een echte drummer...en zanger e.d. de hele mikmak! thanks voor je comments! kritische blik waardeer ik ook zeer! :)

Jammin J
12 januari 2011, 19:51
Vette sound inderdaad, met name in het begin. Ik twijfel of ik het geluid rond bijv. 1:50 mooi vind, daar wordt het wat korzelig. Verder goed gespeelt, lekkere timing. Het lukt je inderdaad niet om 6 minuten geboeid te houden, maar zeker 2 minuten...

Off-topic
Ik heb zelf de POD HD 300, maar krijg via USB-> laptop->Audacity een heel zacht geluid... Hoe neem jij op met je PO HD? Enig idee wat ik fout doe?

Harald
13 januari 2011, 09:23
Ben ik ook benieuwd naar, heb het idee dat USB het geluid helemaal niet meestuurt. Wat me bij de sound opviel in het filmpje is dat zogauw de wah aangaat er wat ruis bijkomt.

Ook deze is weer erg netjes gedaan. Ik vind zelf over het algemeen wel de gitaristen met een eigen stijl wat interressanter. Nu wordt hier duidelijk een versie van SRV nagespeeld, met iig al wat eigen inbreng. Ik zou het jammer vinden als iemand met duidelijk talent op een gegeven moment met een band en eigen werk op het podium staat, en je ondanks het eigen werk toch het idee hebt dat ze SRV of Hendrix covers staan te spelen. Daar staat tegenover dat met name in de Blues scene er genoeg mensen hard staan te schreeuwen dat de volgende Hendrix of SRV klaar staat als er weer een goede kloon is gesignaleerd. Ze vergeten altijd dat Hendrix en SRV allereerst vooral GEEN klonen waren.

Als ik SRV of Hendrix wil horen hoef ik de deur niet uit. Dat staat al in mijn platenkast. En hoe goed een SRV of ZZ Top tribute band ook is, de kans dat er een cd of dvd van in mijn kast komt te staan is praktisch nihil. Ik heb de originelen al.

Maar hier is iig talent aanwezig, en het spel en geluid is prima verzorgd.

barno
13 januari 2011, 18:44
erg goed idd

zou er de energie niet meer voor kunnen opbrengen om alle licks te gaan inoefenen, heb het vroeger ook af en toe es gedaan: een nummer echt goed uitzoeken en inoefenen. het voordeel is dat je daarna een pak licks in het arsenaal hebt om eigen dingen te gaan doen. Je leert er veel door.

Axl Rose
15 januari 2011, 12:19
@Barno: dankjewel ook! haha ja, kan me voorstellen....soms denk ik ook...poe poe...waar begin ik aan, haha....maar inderdaad wat je zegt, ik probeer zoveel mogelijk licks, opties...en mogelijkheden te leren zodat ik beter met mijn gitaar overweg kan...ook wat betreft dynamiek, af en toe wah pedaal, volumeknop gebruik etc...

@Harald: dankjewel voor je nice comments! daar heb je zeker gelijk in, ben ook blij dat je dat zegt betreft hendrix srv klonen en dat zij dat ook niet waren. Ik besef mij ook dat ik nog op zoek ben naar een eigen stijl, en op weg daarnaartoe wil ik graag mijn gitaarfretboard goed leren kennen, technieken, mogelijkheden. Ik zal uiteindelijk, denk ik niet vast blijven aan Stevie Ray, meer artiesten ontdekken, maar ik hoop dat dit een beetje een leerproces voor mij is. Alle commentaar is welkom! dankjewel ook daarvoor!

Klopt wat betreft wah pedaal, ik heb niet de wah pedaal gebruikt op de podhd, maar een dunlop wah ernaast. Ik heb namelijk mijn podhd op mijn kast staan zodat ik makkelijker erbij kan, bij de knoppen...anders was het zo'n gedoe...haha

@jammin J: thanks! klopt! inderdaad, ik moet nog zeker werken om het wat gevarieerder te krijgen qua licks, ga ik zeker aan werken.

Antwoord op je off-topic vraag: geen idee hoe het komt dat je een zacht geluid hebt? Ik gebruik zelf ook usb naar laptop, maar dan niet audicity, maar kristal. Ergens op je podhd zitten rechts naast je wah pedaal wat schuifjes waaronder out: naar amp of line. Ik heb die op line staan? maar geen idee, misschien is het een schuifje of een instellen in audicity? vrees dat ik je niet echt kan helpen, ben zelf niet al te thuis in techniek.

Harald
15 januari 2011, 15:43
OK, dan zou je de ruis ws. weg hebben door de pod gewoon op de vloer te zetten, zodat je de ingebouwde wah's kunt gebruiken. Heb mijn oude effectenbak nog niet gedemonteerd, maar ook nog niet de neiging gehad de crybaby er weer bij te pakken. De wah's die in de pod zitten werken prima wat mij betreft. Ze zijn ook goed clean qua ruis. Ik doe nu thuis (en onlangs voor het eerst live, maar dat is wel wennen als je losse pedaaltjes gewend bent..., sta je daar te denken welke preset je ook alweer wilde gebruiken voor dat ene nummer :D ) alles met de pod. Het scheelt iig enorm met de bijgeluiden, vergeleken met mijn effectenbak. Zeker als je een noisegate voorin de keten zet.

Wat ik nog zoek is de sound van mijn Maxon 808 met relatief weinig gain, bij een goed volume op de amp, maar dan op een laag volume. Heb wel wat wat in de buurt komt, maar nog niet helemaal. Maar goed, speakerkasten schelen ook. Bij de cd opnames bij Han had ik vanuit mijn effectenbak twee hotrods allebei over 4*12 of 4*10 kasten, en dat was met weinig gain een geweldige lead sound met veel sustain (maar ook hard, ondanks dat de versterkers eigenlijk maar net aan stonden)