PDA

View Full Version : Humbuckers



TodaysGuitar
9 januari 2011, 17:37
Ik heb pas een Gitaar gekocht en ik weet er nog niet zoveel van dus daarom stel ik deze vraag, Er zit een zwart plakband achtig ding om de Humbuckers moet ik die laten zitten of gewoon afhalen? Want bij een van de Humbuckers heb ik een heel klein stukje afgehaalt om te kijken wat het nou is.
Als ik het niet moest afhalen is dat een probleem dan met het geluid of iets dergelijks?

lcvanderhelm
9 januari 2011, 19:46
Gewoon laten zitten.Dat tape is gebruikt om de wikkelingen te beschermen.

aaronstonebeat
10 januari 2011, 15:42
Inderdaad vooral gewoon laten zitten. Het wikkeldraad van een pickup is maar zo dun als een haar en uiterst kwetsbaar.
Ik repareer wel eens pickups en dan ontkom ik er niet aan om het tape eraf te halen; soms zit dat zo hard vastgeplakt dat het draad al breekt door het lostrekken van het tape als ik niet heel erg voorzichtig ben.

Voor het geluid maakt het geen enkel verschil of er wel of geen tape omheen zit; maar als je een stukje blanke spoel ziet, zou ik zeker wel het tape terugplakken of er anders een stukje isolatie band omheen doen. Eerst even op de juiste breedte knippen en een helemaal rond je element plakken. Er hoeft bij wijze van spreken maar een keer een afgebroken snaar in je spoel te prikken en hij kan om zeep zijn.