PDA

View Full Version : Distortion pedaal boosten met Ts 808?



SunnMustang
9 januari 2011, 16:42
Hallo netters,

Mijn Ibanez tubescreamer geeft minder gain dan ik verwacht had, mn eigen schuld maar wel een mooi excuus om een distortion pedaal aan te schaffen :)

Ik heb een Class 5 Marshall en een Fender SSS Strat, ik heb dus geen drive kanaal. Ik hoor vaak dat mensen een overdrive aantrappen om hun distortion kanaal nog eens een trap mee te geven, wat in mijn geval niet echt kan, tenzijn ik de versterker zo hard zet dat ie overstuurt.

Wat ik zoek is een echte lead sound, denk aan Malmsteen bijvoorbeeld, ik wordt echter helemaal niet warm van een Boss MT2 of een ML2.
Voor de subtiele gain voldoet de Ts-808, maar kan ik een distortion pedaal ''boosten'' om toch een lead geluid te krijgen uit een distortion pedaal of moet die oversturing uit je versterker komen?

En, als ik toch al boost met een Ts-808, volstaat een nog een overdrive pedaal, of is een echt distortion pedaal een beter idee?

Veel info, maar de uiteindelijke vraag is dus: Kan ik met mijn Ibanez Tubescreamer een distortion pedaal boosten zodat het een echte zingende lead sound wordt? En zo ja, kan dit ook al met een tweede overdrive, BD-2 of iets dergelijks?

En zo ja, welke overdrive of distortion pedalen raden jullie me aan?

(sorry voor de spelfouten, die er zowieso in zitten bij zon lap tekst :makeup:)

caliban
10 januari 2011, 00:34
Ik heb dit toch al gelezen dat mensen zoiets doen. TS's worden voor een amp gebruikt om de scheur strakker te maken, hetzelfde kan in principe dus met een distortion/overdrive. Welke je moet kopen, kan ik vrees ik niet echt mee helpen. Ik weet dat veel mensen enthousiast zijn over bijvoorbeeld de fulltone OCD.

EJPostema
10 januari 2011, 10:23
Hoi, ik heb ook een class 5 combo.

Speel er ook regelmatig over met een SSS fender strat.

Ik heb een maxon OD-9/ts808 (analogman mod). DIt is erg vergelijkbaar met het pedaal van jou. Gebruik deze voornamelijk met mijn les paul

Ik heb tevens een BD-2 die ik voornamelijk met mijn strat gebruik, omdat die net wat meer gain kan geven.

ALs ik echt wil scheuren dan boost ik idd wel eens de BD-2 met mijn tubescreamer. Dit werkt goed. Je krijgt er een goed lead geluid uit, dus dat is zeker mogelijk.

Ik moet erbij zeggen dat het geluid erg veel hoog krijgt, zeker met een strat.
Of het geluid bruikbaar is dat moet je dus echt zelf gaan testen.

Ik heb er zelf een beetje spijt van dat ik mijn OD-2 turbo heb verkocht. Misschien is dat een aanrader

zoon van Piet
10 januari 2011, 10:35
om de scheur strakker te maken
Dat is wat we willen! ;)

On topic: Doen! ik doe het al jaren op mn superlead en het werkt gewoon prima. Tube screamer in distortion (SD 9, maar bv een Rat is ook prima) geeft je keus uit overdrive, distortion en alles over de rooie..

iWishmaster
10 januari 2011, 10:59
Goh, ik lees dit topic nu pas, heb net een soortgelijke vraag gesteld in een ander topic :dontgeti:.

Ik ben vooral benieuwd naar tips: welke distortions werken goed op een versterker die al een randje heeft.

marc_o
10 januari 2011, 11:59
Ik heb ook een Class 5.
Ik vind het geen held met pedalen hoor, daar had ik meer van verwacht....maar met m'n Blackstar HT-dual pedaal kun je er een hoop mee. Je maakt er dan direct een 3 kanaalsversterker van.
Gain al la Malmsteen en z'n vrinden heb je dan direct binnen je bereik.

SunnMustang
10 januari 2011, 19:40
Is hierbij een Noisegate een aanrader? de planning is dan :
Strat-Ts808-Bd2-(noisegate?)-Class 5

marc_o
10 januari 2011, 21:27
Ik hou niet van noise-gates, maar of het nodig is....dat moet je eerst zelf ervaren....wat is voor jou acceptabel qua ruis? Dat weet ik natuurlijk niet.