PDA

View Full Version : Moment van bezinning en...geen gitaren meer in huis!



Sinner1980
9 januari 2011, 16:24
Ik kreeg weer eens een opwelling maar dit keer een vrij extreme.
Afgelopen week had ik nog een Fender vintage hot rod '57 strat,een Chapman ML-1 en een telecaster in aanbouw.

Vd week ging mijn neef aan de haal met de Chapman en ongeveer een uurtje geleden ging onze eigen welbekende Jutter ervan tussen met de hot rod strat.
Op een telecaster body en een hals alleen kun je niet echt spelen dus hieruit kun je concluderen dat ik geen elektrische gitaar meer in huis heb...en das best raar kan ik je vertellen.

Ik heb mij een behoorlijke tijd blind gestaard op strats en ik vind het nog steeds geweldige gitaren maar toch kon het me even niet meer bekoren;stiekem wil ik graag weer een les paul. Een gitaar die ik redelijk heb afgezworen maar daar kom ik bij deze op terug.

De telecaster body en hals gaan ook de deur uit en gelukkig is daar genoeg animo voor dus die denk ik vrij binnenkort te verkopen.

Bij dit verhaal komt ook nog eens bij dat mijn Orange Thunder combo (mijn tweede want de eerste kwam defect aan) wederom stuk is (clean kanaal gaat ineens loeihard zo nu en dan). Pissed off als ik was heb ik Thomann gebeld om te zeggen dat de versterker weer hun kant op komt en dat ik er geen meer terug wil gezien de twee missers tot nu toe. Zodoende mag ik,als het goed is, iets anders uitzoeken.

Al met al heb ik nu een leuk budget om mezelf eens compleet te verwennen met wat nieuws. De versterker kwestie maakt me niet zoveel uit,ik pik wel weer wat leuks op en gezien ik momenteel bandloos ben hoeft dat dus geen duur spulletje te worden.

Waar het mij nu om gaat is de gitaar. Ik neig momenteel erg naar een ESP eclipse maar ook naar een les paul. Budgettechnisch kan ik een mooie Eclipse uitzoeken gezien ik zo'n €2500,- te besteden heb (waar ik ook nog een klein ampje van wil kopen voor thuis).

ESP levert toch wel een vrij consequente kwaliteit (als ik diverse fora mag geloven). Ik heb er zelf in NY eens één geprobeerd (Eclipse II) en dat was een zeer goede ervaring. Gezien ik hoogstwaarschijnlijk bij Thomann moet gaan shoppen ivm het tegoedbedrag voor de versterker lijkt dat een voor de hand liggende keus. Thomann levert ook de Eclipse I CTM (dikker,meer les paul achtig zeg maar) maar daar heb ik geen ervaring mee. Toch lijkt me dat ook wel wat.

Toch knaagt er nog wat; gewoon een goede Gibson les paul. Ik kan natuurlijk all out gaan en een custom kopen maar dan ben ik in één keer blut.
De traditional en standards gaan wat makkelijker maar zoals een ieder weet is Gibson nou niet echt consequent qua kwaliteit dus dat kan maar brengt weer risico met zich mee...

De volgende aanschaf wordt voorlopig in ieder geval de laatste en die moet dus goed zijn anders dan gaat mn huis de verkoop in en zit ik straks met één vd twee honden die ik heb in een flatje of op zolder bij pa en ma (en das het niet op je 31e). Afijn,je weet wat ik bedoel.

Beste medeforummers...help eens ff met een leuk adviesje,gedachtegangetje of iets dergelijks. wel lief zijn want ik ben best wat van slag.

Ik ga weer ff luchtgitaarspelen...

Oh ja,stem nog even op het polletje; ESP vs Gibson

RoelSmoel
9 januari 2011, 16:44
Hmmm.. Gezien ik nog niet echt op een goede Gibson heb gespeeld zeg ik ESP, maar dan heb je vaak weer zo'n one trick pony met EMG's.. Zou je dat willen zeg ik: ESP, wil je toch wat veelzijdigers zeg ik Gibson.

Slechts mijn mening, kijk maar of je er iets mee kunt.

geert1976
9 januari 2011, 16:46
Lekker wat gibby's gaan proberen.:ok:

UnDefined
9 januari 2011, 16:52
Hangt een beetje af van wat je speelt.
Maar de ESP's met EMG's zijn inderdaad redelijke one trick ponies.

Ik zou zeggen ga voor een Gibson tenzij je een ESP met een setje SD's overweegt. ;)

Exi
9 januari 2011, 16:54
Er zijn ook ESP's zonder EMG's hoor, dus wat dat betreft ontlopen ze elkaar niet veel. ESP's hebben wel een volumeknop minder, dus je kunt niet mengen met de pickups in het middelste standje.
Je moet in dit geval vooral kijken naar de bodyvorm en bespeelbaardheid (halsdikte etc.). ESP halzen zijn toch vrij dun?
Ik vind de Gibson halzen heel lekker, dus ik zou persoonlijk voor een Gibson gaan.

Ik heb nog liever Tetten!, maar daar kon ik helaas niet op stemmen.:(

Liquid_Metal
9 januari 2011, 16:57
Het klinkt alsof je nog niet helemaal overtuigd ben dat een LP het voor je gaat doen. Waarom koop je niet een tweedehands Gibson LP, dan heb je Gibson en zul je geen verlies draaien als je verkoopt. Ik koop vaak tweedehands, tenzij ik zeker weet dat ik een artikel heel lang ga gebruiken (of het nog niet tweedehands verkrijgbaar is).

Fireburst
9 januari 2011, 17:21
Ik heb beide (de budget modellen weliswaar : Gibson LP studio en LTD EC1000MGO) en heb op ESP gestemd.
Je krijgt veel meer waar voor je geld (locking tuners, tonepro brug, earvana nut, enz...) en ik vind de LTD nog beter spelen ook. De afwerking is PERFECT trouwens, terwijl m'n Gibson z'n topkam dat niet is : altijd dat vervelende piepje bij het stemmen.

De voornaamste reden waarom ik de MGO koos : SD AlnicoII pickups ipv de eeuwige EMG's bij ESP/LTD. Iets minder output als de 490's maar helderder, iets meer vintage qua klank misschien ook wel.

Een goede Gibson zal deze gitaar wel wegspelen, maar bij online bestellen is het iets moeilijker testen (...) en zal je geluk moeten hebben. Ik vermoed dat je bij ESP/LTD iets consistentere kwaliteit gaat treffen, het geluid/feel/... moet je dan wel liggen natuurlijk.

Ben benieuwd naar je keuze, 2500 knaken is niet niks. ;)

toneblo
9 januari 2011, 17:22
EMG's zijn voor mietjes, echte mannen werken aan hun geluid!
Gibson!

Sinner1980
9 januari 2011, 17:27
Ok,ff een paar puntjes nog.

Hoogstwaarschijnlijk ga ik bij Thomann een gitaar bestellen gezien daar straks een bedrag openstaat van €800,- dus een tweedehands wordt dan moeilijk.
Sowieso wordt het moeilijk om dus ook daadwerkelijk gitaren uit te gaan proberen.

Qua muziek speel ik voornamelijk hardrock en metal maar ben ook niet vies van blues. Jazz en andere poepelegein doe ik,vooralsnog,niet aan.
EMGs werken dus wel voor mij maar indien ik dat zat ben gooi ik er net zo makkelijk een setje SD's of iets dergelijks in.

Ik ben het eens dat de les paul een veelzijdig beestje is maar ik denk dat je dat van een eclipse desgewenst ook kan maken.

Nu klink ik misschien wel heel erg pro ESP maar begrijp me niet verkeerd,ik vind les pauls gewoon bakken met mojo hebben en wil uiteindelijk hoe dan ook een les paul custom hebben.

jutter
9 januari 2011, 17:28
net thuis, was druk op de weg. je hoort nog van me. was gezellig en nog bedankt, ook voor de koffie en de nicotine!

ER!K
9 januari 2011, 17:30
ESP levert ook gewoon Eclipsen met 4 knopjes hoor, alleen staan die niet op hun website. Gewoon eens bij Thomann kijken voor een Eclipse I-CTM. Je zou ook kunnen kijken voor een Horizon, daar zit namelijk ook wel iets strat-achtigs aan, door de ergonomie en de mensuur. En er zitten passieve SD's in. Een vergelijking met een Gibson kan ik je niet geven, want alle gibsons waar ik op heb gespeeld waren ruk :p

episua
9 januari 2011, 17:31
Tja Gibson of ESP, dat is natuurlijk wel heel erg smaakgebonden. Beide merken maken fantastische gitaren. Qua 'vibe' 'mojo' 'geschiedenis' etc ga je natuurlijk voor een Gibson. Mocht je dat doen, ga dan wel langs zo veel mogelijk gibson dealers om deze gitaren te testen en diegene te vinden die helemaal perfect voor jou is. Kijk dan niet naar wie een aanbieding heeft omdat het 100 euro scheelt, maar koop echt de gitaar om de kwaliteit en niet om de prijs. Zodra je genoeg Gibsons (soms van hetzelfde type) in handen hebt gehad kom je zelf wel tot de conclusie dat je zo'n gitaar niet ongezien bij een webwinkel besteld. Tuurlijk kan je daar wel eens mazzel hebben gehad met een goed exemplaar, maar dat weet je nooit zeker omdat je ze niet A-B hebt kunnen vergelijken met elkaar! Maak er dus een leuke zoektocht van, zeker omdat je het geld maar één keer wil uitgeven. Succes!

Sinner1980
9 januari 2011, 17:31
net thuis, was druk op de weg. je hoort nog van me. was gezellig en nog bedankt, ook voor de koffie en de nicotine!

Was zeker gezellig,graag gedaan en jij ook bedankt met deze recordbrekende (qua tijd) verkoop

Hendriks
9 januari 2011, 17:37
Was zeker gezellig,graag gedaan en jij ook bedankt met deze recordbrekende (qua tijd) verkoop

Ik zag de Hotrod ook staan , zeer smakelijk , die Alex heeft weer mazzel en jij ook trouwens.



ps
Wij hebben nog even contact deze week.



Ontopic : Ik zou voor de Gibson gaan , kan niet echt zeggen waarom , mischien omdat ik ze gewoon mooier vind en naar mijn smaaak wat meer mojo hebben.

soup
9 januari 2011, 17:42
Als je een gibson LP gaat kopen zou ik enkel voor een CS LP gaan (wat een VOS normaal gezien is), ik vind die gitaar zijn geld echt waard. De hals is zoveel beter en speelt veel lekkerder dan een gewone LP.

Het verschil is (imho) echt merkbaar en voor mij kwam het over alsof ik met een bentley brooklands had gereden en terug moest instappen in maar mijn mercedes CL.

jutter
9 januari 2011, 17:43
we kennen elkaar nu wel een beetje; met het oog op de toekomst zou ik voor een gibson gaan want naar mijn idee raak je die sneller weer kwijt;)

jutter
9 januari 2011, 17:47
Ik zag de Hotrod ook staan , zeer smakelijk , die Alex heeft weer mazzel en jij ook trouwens.



ps
Wij hebben nog even contact deze week.



Ontopic : Ik zou voor de Gibson gaan , kan niet echt zeggen waarom , mischien omdat ik ze gewoon mooier vind en naar mijn smaaak wat meer mojo hebben.

off topic; wel mazzel maar kan er nu niet op spelen; zit met een ontstoken vinger aan mijn linkerhand. is inmiddels al 4x opengesneden maar helpt niet...kut!

Hendriks
9 januari 2011, 17:48
off topic; wel mazzel maar kan er nu niet op spelen; zit met een ontstoken vinger aan mijn linkerhand. is inmiddels al 4x opengesneden maar helpt niet...kut!

Dat is dubbel kut , nieuwe gitaar en niet kunnen spelen.

jutter
9 januari 2011, 17:52
Dat is dubbel kut , nieuwe gitaar en niet kunnen spelen.

yep, er rust geen zegen op die hot rods van mij.....;)

jutter
9 januari 2011, 17:54
mike, vergeet de musicmans niet....

Sinner1980
9 januari 2011, 17:59
we kennen elkaar nu wel een beetje; met het oog op de toekomst zou ik voor een gibson gaan want naar mijn idee raak je die sneller weer kwijt;)

:seriousf: das ook wel weer waar natuurlijk...

Volgende keer als ik in een zaak ben en ze hebben MM's zal ik die zeker eens gaan checken en geef ik je uitgebreid verslag van mijn bevindingen.

En nu snel weer met je vinger in de soda!:strat:

Matthijs24
9 januari 2011, 18:12
Hee, waarom de Chapman ML-1 foetsie:makeup:?
Nu weet ik niet meer of ik wel zo'n ding wil kopen:soinnocent:

Sinner1980
9 januari 2011, 18:29
Hee, waarom de Chapman ML-1 foetsie:makeup:?
Nu weet ik niet meer of ik wel zo'n ding wil kopen:soinnocent:

Leuk ding voor het geld maar voegde naar mijn mening niets toe...en ik ben stiekem een beetje merkgeil.

Kon het ook niet uitstaan overigens dat er ineens nog meer gemaakt worden buiten de oorspronkelijke 500 en voor minder geld ook nog s,bah:mad:

langun
9 januari 2011, 18:43
2500-800 = 1700 euro

In principe zou je dus voor die 800 euro bij Thomann een versterker kunnen kopen, die toch altijd vrij consistent zijn, en met de overige 1700 euro een gitaar kopen die je daadwerkelijk kan vastnemen en testen.

Matthijs24
9 januari 2011, 18:45
Leuk ding voor het geld maar voegde naar mijn mening niets toe...en ik ben stiekem een beetje merkgeil.

Kon het ook niet uitstaan overigens dat er ineens nog meer gemaakt worden buiten de oorspronkelijke 500 en voor minder geld ook nog s,bah:mad:

Is het, zoals ze zeggen, vergelijkbaar met een andere gitaar van 600/700 euro? Volgens jou dan:cheerup:

stikel
9 januari 2011, 19:31
Leuk ding voor het geld maar voegde naar mijn mening niets toe...en ik ben stiekem een beetje merkgeil.

Zoals vele hier. Er is zoveel meer moois te koop. Wees eens eigenzinnig en geen meeloper. Het zou mooi zijn als je enquête ook de optie had: geen van beide ;)

Fireburst
9 januari 2011, 19:39
2500-800 = 1700 euro

In principe zou je dus voor die 800 euro bij Thomann een versterker kunnen kopen, die toch altijd vrij consistent zijn, en met de overige 1700 euro een gitaar kopen die je daadwerkelijk kan vastnemen en testen.

Dit is een erg goed advies. Het vaste gegeven bij Thomann en de variabele zelf uitzoeken.


Er is zoveel meer moois te koop. Wees eens eigenzinnig en geen meeloper.

Valt ook wel wat voor te zeggen : MM, Eggle, Anderson,... er is heel veel straf spul te koop voor jouw budget.

Sinner1980
9 januari 2011, 23:10
Genoeg reacties in ieder geval,top.
Het leeuwendeel is blijkbaar voor een les paul,niet gek ook natuurlijk.
Ik ben er in ieder geval nog lang niet overuit.
Het feit dat de Full thickness versie van ESP practisch hetzelfde zijn qua houtsoorten (ebben toets daargelaten,voordeeltje ESP trouwens) als de gemiddelde les paul laat mij denken dat er niet zo gek veel verschil inzit qua sound.

De EMG's zijn in principe zo vervangen mocht dat echt niet bevallen.

Gibson heeft alleen mojo en dat 'écht instrument' gevoel en dat spreekt me ook wel erg aan...moeilijk allemaal.

Sinner1980
10 januari 2011, 17:45
Aparte wending...Mijn nichtje heeft een LTD Eclipse (Willy Adler 600) die ik zolang even mag lenen gezien zij hem meer als sierobject heeft en ze toch gaat verhuizen.

Het is natuurlijk geen ESP maar je hebt wel meteen dat 'plastic' gevoel door die finish. Dat bedoelde ik dus ook met dat 'echt instrument' gevoel bij een Gibson...bij een Fender en een PRS ook trouwens...

Ik ga er eens flink op spelen en eens kijken of dit wat oplevert...ik begin stiekem toch weer meer naar een Gibson te neigen; wel een standard of een traditional dan...of ff doorsparen voor een custom al heb ik daar helemaal geen idee bij hoe dat voelt:???:

Braindead
10 januari 2011, 18:44
Echt verchillende gitaren hoor. Maar als je een full thickness neemt is het verschil al weer een tikje minder. Ik denk dat je het verschil in feel niet moet onderschatten vooral de neck is echt anders. Ik vind een esp veel ergonomischer, Gibson LP is lomper alhoewel die tegenwoordig ook wel best licht en bespeelbaar zijn :). Is ook moeilijk praten als je over een gemiddelde gitaar praat. Iedere gitaar is anders en als je blind moet kopen zou ik eerder een ESP blind kopen :).

Sinner1980
12 januari 2011, 13:33
Ik ben er (denk ik) over uit.

Ik heb nu al weer een paar dagen op de LTD eclipse van mn nicht zitten spelen en vooral op de feel gelet gezien ik ook wel weet dat ik van ESP kwalitatief wat meer mag verwachten. Moet zeggen dat de LTD netjes is afgwerkt en verders een prima gitaar is (WA600).

Pluspuntjes van de eclipse zijn de ebben toets en vooral de manier waarop de hals gezet is waardoor je makkelijker bij de hogere fretten komt als bij de les paul.
Afgezien daarvan heeft ze ook minpunten; het halsprofiel is niet helemaal voor mij weggelegd (dunne U). Ik vond mijn standard met 50's profiel destijds prettiger meen ik mij te herinneren.
Het grootste minpunt vind ik eigenlijk het algehele gevoel bij de gitaar...het voelt toch een beetje plastic-erig allemaal en bij een knappe Gibson is dat toch wel anders. Daar heb je idd dat echt-instrument gevoel.
Ik denk dat dit met name aan de finish ligt maar dat dat ook een groot deel tussen de oren zit.

Anyways,lijkt me toch wel duidelijk waar mijn voorkeur ligt nu: Gibson.
Zeker gezien het feit dat ik hier een lange tijd mee moet gaan doen als enige gitaar en je daar gewoon de meeste kanten mee op kan,wellicht een pickup wissel maar that's it.

Gezien ik in het verleden al een standard gehad heb en die uiteindeleijk toch de deur is uitgegaan en het 2008 model mij totaal niet aan staat qua specs ben ik sowieso geneigd om een traditional te halen. De ellende is alleen dat mijn voorkeur ligt bij een ebben toets dus wellicht ook niet ideaal.
Feit is dat de les paul custom altijd een droomgitaar van mij geweest is; deze heeft wel een ebben toets en is verders natuurlijk helemaal te gek qua looks en specs. Ik ga over de top met mijn budget,moet dan nog wat bijleggen maar goed,dan heb je ook wat.

Conclusie: zodra ik hoor van Thomann dat ik een ander produkt mag uitzoeken zet ik alles op alles en bestel ik dus een les paul custom.
Even geen geld voor een versterker maar dat komt wel goed in het voorjaar; eerst het één,dan het ander dan maar.

Mijn versterker is 'as we speak' onderweg naar Duitsland dus ik wacht de reactie af...best spannend!;)

Tankman
12 januari 2011, 14:05
Nou ga ik je toch een beetje in twijfel brengen. Ik ken de WA-600. Dat is het signature model van Willie Adler van Lamb of God en ik heb altijd gevonden dat die gitaar compleet anders aanvoelt als andere uit de EC serie van gelijke kwaliteit. Die WA voelt idd aan als plastic. Ik vind het maar een vaag ding.

Ik heb laatst nog op 2 verschillende Ltd EC-1000 modellen gespeeld en die voelden dan wel weer gewoon goed aan. Het is dat ik niet op zoek ben naar nog een LP-vorm. Ik vond het prima gitaartjes en met de satin lak die deze had, ook op de hals was hij makkelijk bespeelbaar en hij klonk echt goed over een Mesa Boogie (410?) combo.

Test eerst een andere EC uit voor je je besluit maakt. Dirk Witte in Amsterdam had er een paar en als ik me niet vergis Dijkman in Amsterdam en Alkmaar ook. Als je een Les Paul standard wilt testen en meerdere (ook kwalitatief) soortgelijke gitaren, moet je me maar even een PM sturen.

vulvasonic
12 januari 2011, 14:13
Vergelijk het met vrouwen.

ESP = Nora
Gibson = Maaike

Nora is een leuke meid, ze is zelfstandig en tegelijkertijd erg zorgzaam. Ze heeft zelf een geweldig inkomen, klaagt nooit, zal nergens moeilijk over doen en ze vindt het gezellig om met z'n tweetjes thuis voor de bak te hangen. Ze kan heerlijk koken. Ze rijdt een Citroën Xara Picasso, maar ze is aan het kijken voor een nieuwere wagen.

Maaike wordt blij als ze je ziet. Ze heeft geen cent te makken, gaat overal per fiets heen en ze kan voor geen meter koken. Maaike heeft echter een figuur om een moord voor te doen en ze is zo geil als de pest.

Ik krijg een stijve lul van Maaike. Nora heeft altijd hoofdpijn.

Ik zou een Gibson kopen.

almarvk
12 januari 2011, 14:15
Ik heb nog nooit een harde plasser van een Gibson gekregen toen ik er één in handen had. Een ESP/LTD daarentegen!

Tankman
12 januari 2011, 14:22
Beide merken hebben hun goede en slechte modellen, maar de WA-600 is niet geschikt om als voorbeeld te nemen van andere ESP's. Dit vond ik een van de minder goede ESP's.

De enige Gibsons die ik echt geweldig vond zijn een BFG en een matzwarte Flying V met 3 humbuckers die we hebben hangen. Dat ding is echt een beest.

Sinner1980
12 januari 2011, 14:29
Vergelijk het met vrouwen.

ESP = Nora
Gibson = Maaike

Nora is een leuke meid, ze is zelfstandig en tegelijkertijd erg zorgzaam. Ze heeft zelf een geweldig inkomen, klaagt nooit, zal nergens moeilijk over doen en ze vindt het gezellig om met z'n tweetjes thuis voor de bak te hangen. Ze kan heerlijk koken. Ze rijdt een Citroën Xara Picasso, maar ze is aan het kijken voor een nieuwere wagen.

Maaike wordt blij als ze je ziet. Ze heeft geen cent te makken, gaat overal per fiets heen en ze kan voor geen meter koken. Maaike heeft echter een figuur om een moord voor te doen en ze is zo geil als de pest.

Ik krijg een stijve lul van Maaike. Nora heeft altijd hoofdpijn.

Ik zou een Gibson kopen.

Bij deze al de beste post van 2011!:seriousf::seriousf::seriousf:

Zuig je dit nou zo ff uit je duim,geweldig! En ik maar denken dat ik grappig en gevat was;)

jules
12 januari 2011, 14:32
ik ging voor een mooie gibson, peter green modelletje of zo

macwilliams
12 januari 2011, 14:36
Ik nam Nora voor thuis, Maaike kreeg een leuk appartement waar ik fijn mee buitenshuis ging "eten" en. En als Nora het huis zuigt kon Maaike mij zuigen.

En toch nam ik een Gibson.

Euhhhh,:dontgeti:

Sinner1980
12 januari 2011, 14:39
Beide merken hebben hun goede en slechte modellen, maar de WA-600 is niet geschikt om als voorbeeld te nemen van andere ESP's. Dit vond ik een van de minder goede ESP's.

De enige Gibsons die ik echt geweldig vond zijn een BFG en een matzwarte Flying V met 3 humbuckers die we hebben hangen. Dat ding is echt een beest.

Zoals ik al zei was dit puur qua feel,met name het halsprofiel.
Ik heb daarentegen ook op zowel de ESP als LTD eclipseII gespeeld bij Guitar Center vorig jaar (in NY) en dat heeft toen een goede indruk achtergelaten,waarschijnlijk ook vanwege de satin finish (voelde aanzienlijk beter). Echter heeft deze ook dat dunne U profiel volgens de specs en gezien die WA600 dat ook heeft trek ik die vergelijking.
Ik moet ook zeggen dat ik stiekem het verschil tussen de LTD deluxe en de daadwerkelijke ESP minimaal vond. Merkengeil als ik ben zou ik toch voor de ESP gaan,scheelt weer een koffer kopen ook.

Voordat ik de bestelling doe,als het feestje door kan gaan natuurlijk,ga ik nog wel flink rondneuzen en vooral testen (zowel bij vrienden als bij winkels).

Ik vind het sowieso klote met ESP dat je ze hier überhaupt niet kan krijgen in de buurt. Im zou gaarg eens de eclipse I tegenover de II willen zetten en ook eens die full thickness versie checken. Ik vind de Eclipse II in antique honey burst het mooist maar ook de vintage black erg mooi.

stikel
12 januari 2011, 14:41
Vergelijk het met vrouwen.

ESP = Nora
Gibson = Maaike

Nora is een leuke meid, ze is zelfstandig en tegelijkertijd erg zorgzaam. Ze heeft zelf een geweldig inkomen, klaagt nooit, zal nergens moeilijk over doen en ze vindt het gezellig om met z'n tweetjes thuis voor de bak te hangen. Ze kan heerlijk koken. Ze rijdt een Citroën Xara Picasso, maar ze is aan het kijken voor een nieuwere wagen.

Maaike wordt blij als ze je ziet. Ze heeft geen cent te makken, gaat overal per fiets heen en ze kan voor geen meter koken. Maaike heeft echter een figuur om een moord voor te doen en ze is zo geil als de pest.

Ik krijg een stijve lul van Maaike. Nora heeft altijd hoofdpijn.

Ik zou een Gibson kopen.

@Vulv, jij zou een boek moeten schrijven. Ik zou het zeker lezen.

@Sinner, ik zou eerst eens gaan testen als ik jou was. Ik heb het idee dat merkengeilheid, zoals je zelf eerder noemde, je mede bij Gibson brengt.

Edit: Ik zie nu dat je gaat testen. Verstandig

Sinner1980
12 januari 2011, 14:41
Ik nam Nora voor thuis, Maaike kreeg een leuk appartement waar ik fijn mee buitenshuis ging "eten" en. En als Nora het huis zuigt kon Maaike mij zuigen.

En toch nam ik een Gibson.

Euhhhh,:dontgeti:

Heb je een ESP dan?:soinnocent:

Tankman
12 januari 2011, 14:42
Voor gitaren met een Les Paul achtige klank en feel zou ik trouwens ook naar een Farmus Panthera kijken. Als je die wilt testen, nogmaals, PM me maar. Heerlijke, handgebouwde, Duitse gitaartjes, allemaal in natural kleuren met Seymour Duncans. De halzen zijn een genot om ook alleen maar vast te houden.

Sinner1980
12 januari 2011, 14:51
@Sinner, ik zou eerst eens gaan testen als ik jou was. Ik heb het idee dat merkengeilheid, zoals je zelf eerder noemde, je mede bij Gibson brengt.[/QUOTE]

Das een feit. Ik heb een aantal 'niet standaard' merken in huis gehad en ondanks dat dat fijne gitaren waren doet dat verders niks voor mij dus gingen ze de deur weer uit. Raar eigenlijk maar hey...zo ben ik nou eenmaal,dat logo maakt het voor mij af.

Neemt niet weg dat ik niet ga testen hoor,zoals ik al aangaf eerder ga ik nog wat Gibsons af tasten met name vanwege halsprofielen.
Wie weet kom ik wel met een ES thuis,ook zo'n model wat ik persé ooit in mn collectie wil. Das maar gekheid,ga nu gewoon een les paul...metal op een ES? Gaat m niet worden denk.

Mijn inziens koop je als je een veelzijdige gitaar wilt hebben een strat of een les paul en in dit geval voor mij een les paul gezien ik die wat meer voor rock/metal kan gebruiken leert de ervaring.

jules
12 januari 2011, 15:03
mhh een les paul is echt niet zo heeel erg veelzijdig, alhoewel de peter green dus wel want die klinkt ook clean heel lekker

stikel
12 januari 2011, 15:06
Tja, Gibson en Fender maken natuurlijk goede gitaren en zijn door goede marketing bij een ieder bekend. Maar ik ben altijd zoekende naar iets wat even goed is van een ander merk wat niet iedereen heeft. Ik zou dan ook zeker van Tankman's aanbod gebruik maken en bijv. eens een Framus proberen. Ik ken ze en kan ver met Tankman mee gaan (idd is de hals een droom, afwerking en gebruikte hardware is top). Een Panthera heb ik echter nog niet gehoord/bespeeld. Ik wens je succes met je zoektocht. Als je zo door gaat ga je straks nog op Alex lijken :seriousf:

jutter
12 januari 2011, 15:09
Tja, Gibson en Fender maken natuurlijk goede gitaren en zijn door goede marketing bij een ieder bekend. Maar ik ben altijd zoekende naar iets wat even goed is van een ander merk wat niet iedereen heeft. Ik zou dan ook zeker van Tankman's aanbod gebruik maken en bijv. eens een Framus proberen. Ik ken ze en kan ver met Tankman mee gaan (idd is de hals een droom, afwerking en gebruikte hardware is top). Een Panthera heb ik echter nog niet gehoord/bespeeld. Ik wens je succes met je zoektocht. Als je zo door gaat ga je straks nog op Alex lijken :seriousf:

Mike en ik houden al jarenlang wedstrijdjes wie de meeste en snelste gitaarwissels doet....:seriousf:

stikel
12 januari 2011, 15:15
Mike en ik houden al jarenlang wedstrijdjes wie de meeste en snelste gitaarwissels doet....:seriousf:

Je vergeet er nog eentje: H......s :D (trouwens ik kan er bij tijd en wijle zelf ook wel wat van :soinnocent:

jutter
12 januari 2011, 15:18
Je vergeet er nog eentje: H......s :D:seriousf:

En vergeet jezelf niet!!!!:seriousf:

Sinner1980
12 januari 2011, 15:19
mhh een les paul is echt niet zo heeel erg veelzijdig, alhoewel de peter green dus wel want die klinkt ook clean heel lekker

Peter Green???
Ik ben meer van Randy Rhoads:rockon:

Veelzijdig houdt voor mij in dat ik blues,rock en metal kan spelen.
Buiten die stijlen om kun je natuurlijk nog wel meer op een les paul maar vooralsnog is het eerst genoemde voor mij het belangrijkst

jutter
12 januari 2011, 15:20
laatst gewijzigd......(trouwens ik kan er bij tijd en wijle zelf ook wel wat van

Ik dacht al.....:D

Sinner1980
12 januari 2011, 15:21
Mike en ik houden al jarenlang wedstrijdjes wie de meeste en snelste gitaarwissels doet....:seriousf:

:seriousf: Als het aan mn vriendin ligt ga ik nu behoorlijk achterlopen dan..

stikel
12 januari 2011, 15:22
Dat is waarschijnlijk compensatie voor een kleine ............:seriousf:

En nu back on topic. Mike moet een goede axe

jutter
12 januari 2011, 15:23
:seriousf: Als het aan mn vriendin ligt ga ik nu behoorlijk achterlopen dan..

Vrouwen hebben toch altijd ongelijk???:D

Sinner1980
12 januari 2011, 15:24
Voor gitaren met een Les Paul achtige klank en feel zou ik trouwens ook naar een Farmus Panthera kijken. Als je die wilt testen, nogmaals, PM me maar. Heerlijke, handgebouwde, Duitse gitaartjes, allemaal in natural kleuren met Seymour Duncans. De halzen zijn een genot om ook alleen maar vast te houden.

Bedankt voor het aanbod man,maar heb de zinnen echt op een Gibson gezet.
Ik ga wel eens op de site kijken van Framus want ik ben er niet echt bekend mee...altijd leuk

Sinner1980
12 januari 2011, 15:25
Dat is waarschijnlijk compensatie voor een kleine ............:seriousf:

En nu back on topic. Mike moet een goede axe

Mike? Wat leuk!Het wordt echt persoonlijk nu;)

Sinner1980
12 januari 2011, 15:26
Vrouwen hebben toch altijd ongelijk???:D

Maak ze dat maar eens wijs...;)

jutter
12 januari 2011, 15:30
Maak ze dat maar eens wijs...;)

Niet doen, steek er geen energie in! Heb ik ook afgeleerd! Steek liever je energie in een mooie Gibson of...musicman misschien? (ik durf het bijna niet te zeggen!)

macwilliams
12 januari 2011, 15:34
Heb je een ESP dan?:soinnocent:

Nee dat niet maar wat niet is kan nog komen.


Vrouwen hebben toch altijd ongelijk???:D
Je ziet het verkeerd en daardoor is je benadering van het probleem ook niet goed.

Mijn vrouw heeft altijd gelijk.
Mijn vrouw heeft altijd de juiste beslissing.
En mij lijkt het het beste haar gelijk te geven en haar beslissing in overweging te nemen om vervolgens naast me neer te leggen.

jutter
12 januari 2011, 15:39
Nee dat niet maar wat niet is kan nog komen.


Je ziet het verkeerd en daardoor is je benadering van het probleem ook niet goed.

Mijn vrouw heeft altijd gelijk.
Mijn vrouw heeft altijd de juiste beslissing.
En mij lijkt het het beste haar gelijk te geven en haar beslissing in overweging te nemen om vervolgens naast me neer te leggen.

Hahaha, precies wat ik bedoel!:seriousf:

TimoSomers
12 januari 2011, 15:41
Maxguitar heeft weer een bfg hangen. Waanzinnige tone voor weinig. +p90 (veelzijdig)
Vriendin blij, jij blij.
Just sayin :D

Sinner1980
12 januari 2011, 15:51
Maxguitar heeft weer een bfg hangen. Waanzinnige tone voor weinig. +p90 (veelzijdig)
Vriendin blij, jij blij.
Just sayin :D

Nee, heb ik het niet mee man sorry,
Plus het feit dat ik al een standard gehad heb een paar jaar terug.
Voelt zo'n BFG toch weer als een stap terug,zelfde geldt overigens voor een studio...thanks but no thanks.

Ze hangen trouwens ook bij Feedback voor 700 of 800 geloof ik.
Zag het vandaag op hun site,heb je nog een nieuwe ook

Als ik mn vriendin blij wil houden dan koop ik een ESP (vindt zij mooier).
Hou ik nog budget voor een leuk klein buizenbakje voor thuis en misschien nog een chorus en een wah ook...maar of ik daar blij van wordt,daar ben ik nog niet over uit...

Sinner1980
12 januari 2011, 15:58
Dit is overigens mijn meest bekeken topic ooit!!!
Wat een mijlpaal!:cheerup:

TimoSomers
12 januari 2011, 16:03
Okidoki, maar je hebt ze wel eens gechecked?
Ik wordt omsingeld met customshops en heel de teringzooi maar vindt mijn bfg een van de fijnste/best klinkende.
Maar op papier is het een stapje terug indd.

Sinner1980
12 januari 2011, 16:16
Okidoki, maar je hebt ze wel eens gechecked?
Ik wordt omsingeld met customshops en heel de teringzooi maar vindt mijn bfg een van de fijnste/best klinkende.
Maar op papier is het een stapje terug indd.

Ja ik heb ze wel s gechecked.
De afwerking van de body bevalt me niet,ruw enz.
Plus het feit dat ik ze,no offense, niet zo mooi vind.

Sinner1980
12 januari 2011, 16:21
Ff tussen door:

http://i294.photobucket.com/albums/mm95/mikezeeuw/ESP_Eclipse-II_AHB_E-Gitarre_04_thumb.jpg

http://i294.photobucket.com/albums/mm95/mikezeeuw/usa_eclipse-ii_fm_sd_dist_ahb.jpg

Toch ook wel heel mooi dit,of nie?

macwilliams
12 januari 2011, 16:30
Nee, heb ik het niet mee man sorry,
Plus het feit dat ik al een standard gehad heb een paar jaar terug.
Voelt zo'n BFG toch weer als een stap terug,zelfde geldt overigens voor een studio...thanks but no thanks.

Ze hangen trouwens ook bij Feedback voor 700 of 800 geloof ik.
Zag het vandaag op hun site,heb je nog een nieuwe ook

Als ik mn vriendin blij wil houden dan koop ik een ESP (vindt zij mooier).
Hou ik nog budget voor een leuk klein buizenbakje voor thuis en misschien nog een chorus en een wah ook...maar of ik daar blij van wordt,daar ben ik nog niet over uit...

En hoppa, daar ging het weinige respect dat je bij mij had opgebouwd.

En die LP van esp heeft eenzelfde cutaway als een stagg lp die ik eens had. Maar dan met een puntje.
Ik<------(ik dus), vind dat heel erg lelijk.

Maar goed, jij moet er mee leven. (met beide)

Sinner1980
12 januari 2011, 16:40
En hoppa, daar ging het weinige respect dat je bij mij had opgebouwd.

En die LP van esp heeft eenzelfde cutaway als een stagg lp die ik eens had. Maar dan met een puntje.
Ik<------(ik dus), vind dat heel erg lelijk.

Maar goed, jij moet er mee leven. (met beide)

:seriousf: Man,jij weet toch allang dat ik voor een Gibson ga.
Ik doe bijna alles tegendraads van wat mn vriendin zegt; man eigen toch?

Ik zit me eens ff in te lezen over de Gibson ES,ook erg leuk.
Toch ook maar eens aan de tand voelen als ik er toch op uit ga...

Metal op een ES heeft toch wel wat eigenwijs:

http://www.youtube.com/watch?v=E0lKL5KNlZM

macwilliams
12 januari 2011, 17:20
:seriousf: Man,jij weet toch allang dat ik voor een Gibson ga.
Ik doe bijna alles tegendraads van wat mn vriendin zegt; man eigen toch?

Ik zit me eens ff in te lezen over de Gibson ES,ook erg leuk.
Toch ook maar eens aan de tand voelen als ik er toch op uit ga...

Metal op een ES heeft toch wel wat eigenwijs:

http://www.youtube.com/watch?v=E0lKL5KNlZM

Kan ik eindelijk die stomme smilie eens gebruiken.
I
I
I--------------->:soinnocent:

Sinner1980
12 januari 2011, 17:22
Kan ik eindelijk die stomme smilie eens gebruiken.
I
I
I--------------->:soinnocent:

Hmmm,die snap ik niet...

RoelSmoel
12 januari 2011, 17:29
Ff tussen door:

http://i294.photobucket.com/albums/mm95/mikezeeuw/ESP_Eclipse-II_AHB_E-Gitarre_04_thumb.jpg

http://i294.photobucket.com/albums/mm95/mikezeeuw/usa_eclipse-ii_fm_sd_dist_ahb.jpg

Toch ook wel heel mooi dit,of nie?

Die heeft een kennis ook, super veelzijdig ding, en speelt en klinkt super!

macwilliams
12 januari 2011, 17:30
Hmmm,die snap ik niet...

Omdat deze smilie te pas en te onpas gebruikt word en daardoor eigenlijk redelijk betekenisloos is geworden. En ik vind het een stomme smilie.

Of bedoel je wat anders?

Als ik jou was kocht ik gewoon die ene droomgitaar waarvan ik allang weet wat het is.

Juist die ja!
Je weet wel.

Die!!!

Sinner1980
12 januari 2011, 17:36
http://i294.photobucket.com/albums/mm95/mikezeeuw/gibsonPcstBL07gld_005.jpg

Moest ik maar gewoon doen ja...

macwilliams
12 januari 2011, 17:48
http://i294.photobucket.com/albums/mm95/mikezeeuw/gibsonPcstBL07gld_005.jpg

Moest ik maar gewoon doen ja...


En over een jaartje of 40 zien ze er zo uit!

http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/Gitaren/Gibson/DSC07221.jpg

100% MOJO! !

TimoSomers
12 januari 2011, 18:42
Ja ik heb ze wel s gechecked.
De afwerking van de body bevalt me niet,ruw enz.
Plus het feit dat ik ze,no offense, niet zo mooi vind.

Ok dan is het goed :D
Mijn lievelings Gibson is een classic antique, zou ik ook ff checke.

interessander
12 januari 2011, 19:01
Ik ben het wel met MacW eens over die cutaway, dat vind ik toch wel een minpunt qua uiterlijk bij ESP (en de inlays). Waarom kijk je niet bij de andere meer traditionele alternatieven zoals Orville of Heritage?

Sinner1980
12 januari 2011, 20:03
Ik ben het wel met MacW eens over die cutaway, dat vind ik toch wel een minpunt qua uiterlijk bij ESP (en de inlays). Waarom kijk je niet bij de andere meer traditionele alternatieven zoals Orville of Heritage?

Als ik een les paul wil dan ga ik gewoon voor een Gibson.
De eclipse biedt gewoon een compleet andere gitaar die wel les paul gebaseerd is maar enigzins verfijnd voor speelcomfort maar daarmee ook weer een ander geluid vandaar mijn interesse.
Ik vind de eclipse verders gewoon wel erg mooi maar ik weet niet of die qua geluid en mogelijkheden wel zo handig is.

Het is ook niet zo dat dit de laatste gitaar wordt die ik ooit ga kopen maar ik ga het er,als het goed is,voorlopig wel mee doen.

Mocht ik alsnog voor iets anders gaan dan komt er hoe dan ook in de toekomst toch nog een les paul custom bij.

macwilliams
12 januari 2011, 20:55
Kijk'em eens druk zijn met z'n onderschrift :seriousf:

Sinner1980
12 januari 2011, 22:17
Kijk'em eens druk zijn met z'n onderschrift :seriousf:

Ja lach maar...:(

Harry
13 januari 2011, 10:07
en die droomgitaar ga je via internet bestellen? Zonder dat je hem ooit in je handen hebt gehad? :stop:

Sinner1980
13 januari 2011, 10:19
en die droomgitaar ga je via internet bestellen? Zonder dat je hem ooit in je handen hebt gehad? :stop:

Mocht het allemaal lukken wel ja...en vindt ik het niks dan stuur ik m binnen 30 dagen terug.
Ik weet dat dat op het forum als 'not done' wordt beschouwd maar gezien ik straks een tegoed bij Thomann heb van 800 als alles meezit tenminste dan is dat mijn eninge mogelijkheid om eventueel een custom in handen te krijgen binnen een aanzienlijke tijd.

Tankman
13 januari 2011, 10:24
Ik doe dat eigenlijk alleen met merken waarin ik volle vertrouwen heb en waarmee ik nauw contact heb met vertegenwoordigers of distributie bedrijven. Ik bestel dan ook persoonlijk bij de vertegenwoordiger. Tot nu toe geen spijt van gehad met mijn Peavey HP'tje en hopelijk binnenkort ook geen spijt van mijn Charvel Socal.

Doet Thomann niet aan geld terug geven? Je kan natuurlijk in een winkel een Custom testen, maar dat is dan natuurlijk niet de gitaar die je van Thomann krijgt. Als ik een gitaar in de winkel test, en hij bevalt, dan wil ik ook dat exacte exemplaar hebben. Een andere kan zwaar tegenvallen.

Sinner1980
13 januari 2011, 10:32
[QUOTE=Tankman;2553873]

Doet Thomann niet aan geld terug geven?

Jawel,mits je iets binnen 30 dagen terug stuurt.
In mijn geval heb ik oktober een Orange Thunder ontvangen.
De eerste die ik ontving was meteen stuk dus ging dezelfde dag nog terug.
Een week later de tweede en die kreeg december kuren (clean kanaal loeihard,volume niet meer te regelen).
Ikzelf ben dan redelijk klaar et zo'n versterker en na nog wat van dit soort berichten op internet gelezen te hebben heb ik ze gebeld en gezegd dat hij sowieso weer terug moet maar dat ik eigenlijk wat anders wilde uitzoeken gezien ik niet op een onbetrouwbare lampenbak zit te wachten.
Daar gingen ze min of meer akkoord mee,even afhankelijk vd staat.
De versterker is mijn huis niet uitgeweest dus ziet er nog prima uit dus ik verwacht geen problemen.

Sinner1980
13 januari 2011, 10:39
Moet overigens zeggen naar aardig wat playtime met de eclipse hier (LTD WA 600) dat ik het toch wel een fijne gitaar vind. Het halsprofiel was even wennen,zeker na een tijd exclusief strats bespeeld te hebben,maar is eigenlijk toch wel erg fijntjes.

Dit vind ik overigens altijd flink verneukeratief in winkels.
Je test zo'n gitaar aldaar en kunt natuurlijk prima het geluid beoordelen en kijken of de finish naar wens is maar ik vind het persoonlijk heel moeilijk om in een uurtje te oordelen of ik een hals fijn vind.

Tankman
13 januari 2011, 10:44
Dan blijf je toch langer...Of kom je vaker terug om hem weer uit te testen. Doen wij niet zo moeilijk over. Het is een klap geld en je moet toch tevreden zijn met en weten wat je koopt. Als het 5 bezoekjes van ieder 4 uur duurt voor je weet of je de gitaar wilt, prima, als je maar blij bent ermee.

Sinner1980
13 januari 2011, 10:56
Dan blijf je toch langer...Of kom je vaker terug om hem weer uit te testen. Doen wij niet zo moeilijk over. Het is een klap geld en je moet toch tevreden zijn met en weten wat je koopt. Als het 5 bezoekjes van ieder 4 uur duurt voor je weet of je de gitaar wilt, prima, als je maar blij bent ermee.

Is ook wel zo maar dat moet maar net je ding zijn en daar moet je maar net tijd voor hebben/maken allemaal.
Zo ben ik een keer Maxguitarstore geweest en heb ik daar ongeneerd alles vd muur afgetrokken en flink lopen testen (mede omdat mn neef wel een gitaar kocht). Ik voel me altijd een beetje opgelaten anders als ik met lege handen de deur uit loop (koop dan meestal ook wel ff een snarensetje ofzo).
Misschien nergens voor nodig maar goed,that's me.
Neemt niet weg dat ik eerdaags een keer naar Alkmaar kom hoor;)

Tankman
13 januari 2011, 11:00
Tuurlijk, je bent welkom! Als je lang genoeg blijft zit er nog zelfs een kop koffie voor je erin.

Ik snap niet dat er winkels zijn die moeilijk doen over mensen die gewoon goed willen testen voor ze wat kopen. Laatst ook een jongen in de winkel die bij ons niks durfde te testen, omdat hij zei dat hij toch niks ging kopen. Ik heb hem toen uitgelegd dat mij helemaal niet uitmaakt en dat hij mag testen wat hij wil, ook al koopt hij maar een plectrum, maakt mij niet uit. Op zo'n moment bouw je een band op met deze klant en zal hij uiteindelijk toch terug komen om wat bij je te kopen. Ik vroeg nog aan hem vanwaar die gedachtegang kwam, bleek dat hij dus in een andere winkel is weggestuurd, omdat hij aan het testen was en niks kocht. Ik vind het gewoon achterlijk. Zo schrik je mensen af.

stikel
13 januari 2011, 21:38
Druk 'm ook eens een Framus in de handen als ie langskomt op de koffie :D .

Tankman
13 januari 2011, 21:44
Druk 'm ook eens een Framus in de handen als ie langskomt op de koffie :D .

Dat was wat ik in gedachte had toen ik hem uitnodigde. Ik heb 2 Pantheras en 2 Mayfields die op hem zitten te wachten om uitgetest te worden. :D

stikel
13 januari 2011, 21:48
Als je nu ook een Tennesee had kwam ik ook op de koffie. Maar die heb ik nog nooit ergens gezien.

Tankman
13 januari 2011, 21:53
Ay, je bent dan net 2 weken te laat. Die had een half jaar lang hangen! Ook een erg fijn ding!

Sinner1980
13 januari 2011, 22:55
Hoop Gibson liefhebbers/ESP haters als ik zo naar de pol kijk.

Toch jammer dat ESP zo met metal geacosieerd wordt (niet gek gezien de EMG's en de endorsees).
Ik ben er toch nog steeds stellig van overtuigd dat ze een super kwaliteit leveren met name door al de positieve berichten en reviews op het net.
Zodoende vlak ik ESP ook niog niet helemaal uit,even kijken wat er budgettechnisch allemaal mogelijk is straks.
Ron Wood en Phil X zijn overigens ook endorsees al heb ik Ron nog nooit betrapt met zo'n plank. Phil X daarentegen speelt veel op gemodde vipers,LTD ook nog eens.

Tankman
13 januari 2011, 23:05
Hopelijk praat je over een weekje ofzo ook zo, maar dan over Framus. :D

Sinner1980
13 januari 2011, 23:08
Hopelijk praat je over een weekje ofzo ook zo, maar dan over Framus. :D

Who knows man,who knows...
Eerst een les paul (achtige):lp:

Tankman
13 januari 2011, 23:10
Ja...wat denk je dat de Panthera dan is? Zeker wel Les Paul achtig. Qua looks is hij wel meer misvormde Les Paul achtig, maar niet minder mooi:

http://iheartguitarblog.com/wordpress/wp-content/uploads/2010/11/Framus_Panthera_Framus.jpg

sjaak1990
13 januari 2011, 23:12
ESP met andere pickups, buldert wel minder dan een Gibson bijvoorbeeld, minder dik hout, maar vind het wel erg fijne gitaren. Heb een aantal keren op een eclipse met passieve pickups gespeeld, vond het goede gitaren

Sinner1980
13 januari 2011, 23:19
ESP met andere pickups, buldert wel minder dan een Gibson bijvoorbeeld, minder dik hout, maar vind het wel erg fijne gitaren. Heb een aantal keren op een eclipse met passieve pickups gespeeld, vond het goede gitaren

Je hebt ook ful thickness ESP's; die zijn net zo dik als een les paul.
De eclipse 1 is ook wat dikker maar die heeft wel die tummy cut,op zich wel fijn.

Ik heb wat clipjes gecheckt van ESP's met passieve pups en dat klonk idd bijzonder lekker. Paar BKP's of SD's erin en gaan met die banaan.

Venlonaer
14 januari 2011, 00:40
Waar staat de optie PRS Singlecut?:rockon:

Tankman
14 januari 2011, 09:59
Waar staat de optie PRS Singlecut?:rockon:

Dat is inderdaad ook een optie. Ik vind de hals van een Framus wel beter, moet ik eerlijk toegeven, maar een PRS singlecut is helemaal niet verkeerd. Ook mooier dan een Gibson of een ESP.

jules
14 januari 2011, 10:36
allemaal mooi, maar niet de real thing, snap je Gibson is het orgineel, en ja ik ben merkengeil kan er niks aan doen :( Dat wil zeggen nu zou ik voor een ESP gaan omdat ik al een echte les paul heb.

macwilliams
14 januari 2011, 10:48
Ja...wat denk je dat de Panthera dan is? Zeker wel Les Paul achtig. Qua looks is hij wel meer misvormde Les Paul achtig, maar niet minder mooi:

http://iheartguitarblog.com/wordpress/wp-content/uploads/2010/11/Framus_Panthera_Framus.jpg

dat is idd een mooie Telespaul.


Dat is inderdaad ook een optie. Ik vind de hals van een Framus wel beter, moet ik eerlijk toegeven, maar een PRS singlecut is helemaal niet verkeerd. Ook mooier dan een Gibson of een ESP. jouw mening :)

Tankman
14 januari 2011, 10:54
dat is idd een mooie Telespaul.

jouw mening :)

Het zit'm ook puur in de la eigenlijk. Tot nu toe heb ik nog geen PRS bespeeld die geen gelakte hals had, en dat vind ik minder fijn. Beetje stroevig. Mijn PRS SE Tremonti heeft dat ook. Toendertijd niet aan gedacht, maar ik zou het helemaal niet erg vinden als ik de lak eraf kon laten halen en hem alleen laten olieen ofzo. Het profiel is verder wel heerlijk om op te spelen.

In het echt is het hout van die Framus nog mooier. Laatste keer dat ik er was hadden we er 2. Een lichte en een iets donkerdere houtkleur. Echt waanzinnige gitaren.

sjaak1990
14 januari 2011, 11:51
Je hebt ook ful thickness ESP's; die zijn net zo dik als een les paul.
De eclipse 1 is ook wat dikker maar die heeft wel die tummy cut,op zich wel fijn.

Ik heb wat clipjes gecheckt van ESP's met passieve pups en dat klonk idd bijzonder lekker. Paar BKP's of SD's erin en gaan met die banaan.

Ben ik meteen wat wijzer! Zou die ook graag een keer testen omdat ik de andere toch wat dun vond, denk dat meer hout goede dingen doet met die gitaar.

Sinner1980
14 januari 2011, 17:50
Waar staat de optie PRS Singlecut?:rockon:

Nergens,en dat wil graag houden zo.
PRS is een merk waar ik echt helemaal niks mee heb...
Die vogeltjes (of vleermuizen,helemaal lelijk op die sig,bah),de algehele feel,ik vind het het allemaal net niet.
Ik ben er wel van overtuigd dat het klasbakken zijn hoor,mag ook wel voor dat geld maar ik mis de algehele vibe,mojo etc.

Spreekt mij in ieder geval niet aan dus,sorry dude...

Al is de tremonti met trem wel heel dik stiekem maar goed...

Sinner1980
14 januari 2011, 17:54
allemaal mooi, maar niet de real thing, snap je Gibson is het orgineel, en ja ik ben merkengeil kan er niks aan doen :( Dat wil zeggen nu zou ik voor een ESP gaan omdat ik al een echte les paul heb.

Ik ben er sowieso al over uit dat als ik NU voor een ESP zou gaan (en die kans is er) dat de volgende een Gibson wordt. Maar dan wel één die ik persoonlijk ga testen en vervolgens wil vergelijken met een berg anderen.
Gibson heeft mij dermate teleurgesteld in het verleden dat ik ze eigenlijk niet meer blind durf te bestellen.
Over ESP lees ik qua kwaliteit en afwerking zodanig goede berichten dat ik de gok een stuk eerder zou durven nemen.

Sinner1980
14 januari 2011, 19:10
Ben ik meteen wat wijzer! Zou die ook graag een keer testen omdat ik de andere toch wat dun vond, denk dat meer hout goede dingen doet met die gitaar.

Zal ik je meteen nog wat wijzer maken dan?;)

De EC II is de dunste versie (en de enige die in USA verkocht mag worden,vandaar dat er ook US in de omschrijving staat bij de internetwinkels.
Enkele binding en een ingekorte hoorn (mag niet teveel op een les paul lijken).
2 volume en 1 tone knop,ook vawege de Gibson rechtzaak.

De EC I CTM is iets dikker,heeft een dubbele binding en de tummy cut;deze zou voor mij toch wel de voorkeur hebben. Ik vind de eclipse met name mooi door de ergonomie.
De hoorn hetzelfde als de les paul (mooier vind ik). 2 volume en 2 tone.

Dan nog de ECI CTM full thickness.
Zelfde verhaal als de EC I CTM maar da zonder tummy cut en dezelfde dikte als een les paul.

Ik zou persoonlijk toch niet voor de full thickness gaan achteraf gezien ik die tummy cut wel relaxed vind. Dit is verders ook een regelrechte les paul kopie en gezien ik in de toekomst toch nog wel een les paul koop (mocht ik een ESP kopen natuurlijk) vind ik dat niet nodig.

Allemaal hebben ze overigens de thin U hals die ik nu na enige speeltijd op de inferieure LTD WA-600 toch wel erg prettig vind. Leent zich goed voor 'shred':rockon:

Sinner1980
15 januari 2011, 16:09
Morgen een les paul testen.
Verdere info volgt morgenavond:rockon:

RoelSmoel
20 januari 2011, 20:37
En? Wat is het resultaat?

Sinner1980
20 januari 2011, 21:25
En? Wat is het resultaat?

Topic volgt zodra ik EINDELIJK mn camera terug krijg grrrr...
en het was vandaag zo'n mooie dag om foto's te maken,bah:(

macwilliams
20 januari 2011, 21:52
Damn Roel,
ik had goede hoop dat er een kick ass gitaar te zien zou zijn. Een vette esp 5000BK relic ofzo.

Ja joh maik wat is het geworden? Moet ik de brander al uit de schuur halen?

RoelSmoel
20 januari 2011, 22:21
Topic volgt zodra ik EINDELIJK mn camera terug krijg grrrr...
en het was vandaag zo'n mooie dag om foto's te maken,bah:(

Als je nu ff een link geeft weten we genoeg:p
Ik ben zelf erg benieuwd..

Sinner1980
20 januari 2011, 22:42
Als je nu ff een link geeft weten we genoeg:p
Ik ben zelf erg benieuwd..

Heel ff geduld nog,ik kan geen mooie foto vinden op het net.
Plaatjes + topic volgen...hou je het toch ook een beetje spannend,niet dan?