PDA

View Full Version : Mixer



mel-aers
9 januari 2011, 12:47
Ik ben nieuw op het gebied van recording.

Ik heb een interface waarmee ik de gitaar en microfoon met de computer kan verbinden. Deze heeft ook aan de achterkant een 6.3 mm output.

De Jack output van de interface wil ik samen met de output van mn computer (3,5 mm naar Cinch kabel) aansluiten op mn geluids installatie.

Is dit te realiseren doormiddel van een mixer ? dat ik de 6.3 mm jack aansluit samen met een cinch van mijn computer en die doormiddel van een cinch output op de mixer doorstuur naar de geluidsinstallatie ?

Ik heb op dit moment Phonix mixers gezien bij feedback voor een paar tientjes.

j-op
10 januari 2011, 00:17
Ja, dit kan. Je moet er wel aan denken dat (in ieder geval de Phonic mixer die je noemt) geen cinch in- en uitgangen heeft, alleen 6,3 mm mono jacks, dus in plaats van een verloopje van 3,5 naar cinch bij de computer heb je er eentje nodig van 3,5 (stereo) naar 2x 6,3 mm (mono) jack. Als de interface ook een stereo output heeft, geldt daarvoor hetzelfde maar dan met aan allebei de kanten jacks van 6,3 mm formaat.

Ik heb trouwens een Phonic AM440D mixer voor thuis en voor dat soort gebruik werkt hij prima. Wat minder is dat de knoppen nogal wankel zijn, maar wat wil je ook voor €80.