PDA

View Full Version : En weer een Marshall sig erbij... deYJM100



big dooley
9 januari 2011, 08:32
oftewel een yngwie malmsteen signature...

basis is een 1959 superlead, met allerlei snufjes ingebouwd, zoals een overdrive pedaal, reverb, serial FX-loop, noisegate een half powerswitch die 2 buizen uitschakelt en voor het gemak ook de attenuator afkomstig van de AFD100 met geautomatiseerde bias... dus 0.05 tot 100 watt

zie hier verdere info:
http://www.namm.org/files/presskits/MarshallNAMM2011.pdf

de volgende schijnt er ook al aan te komen... een satriani-sig gebaseerd op de JVM...

Ijselrobo 07
9 januari 2011, 08:37
is dat niet gewoon die head die nu al 1-2 weken op de voorpagina van de Marshall (http://www.marshallamps.com/) site staat?
maar ik vindt hem niet mooi.. een marshall moet goud en zwart hebben, niet zilver en zwart :stop:

big dooley
9 januari 2011, 08:43
verder naar beneden scrollen.... wat jij bedoelt is de AFD100 en die staat inderdaad bovenaan op die pagina...

tommus42
9 januari 2011, 09:26
Lijkt me een mooi ding. Dat ze die powercontroll zouden uitmelken zat er wel in, mooie vondst. Maar misschien klinkt dat toch niet zo goed, ivm dat ie ook een halfpower mogelijkheid heeft?:???:

toneblo
9 januari 2011, 09:54
is dat niet gewoon die head die nu al 1-2 weken op de voorpagina van de Marshall (http://www.marshallamps.com/) site staat?
maar ik vindt hem niet mooi.. een marshall moet goud en zwart hebben, niet zilver en zwart :stop:

Ben ik met je eens, dat behoort mij toe! ( de kip en het ei topic..):crazyhappy:

Thiez
9 januari 2011, 10:24
Mij lijkt die yngwie versterker best een gaaf dingetje. Volgens mij is daar best een lekkere rocksound uit te halen. Over de zeik plexi sound. Misschien ook nog wel op EVH gebieden te komen.

The Running Man
9 januari 2011, 11:13
Ben ik met je eens, dat behoort mij toe! ( de kip en het ei topic..):crazyhappy:
Haha:cheerup:
De Giablo Challenger oogt trouwens een stuk bruter.:rockon::rockon:

caliban
9 januari 2011, 13:15
Ziet er toch wel mooi uit!

signsofzodiac
9 januari 2011, 13:25
"De YJM100 Limited Edition, inclusief extra gratis bierpens en aanhanger voor je ego!"

caliban
9 januari 2011, 13:37
:seriousf::seriousf: Yngwie humor!

tommus42
9 januari 2011, 14:17
Zeik plexisound? nieet, veel prettiger dan die agressieve amerikanen:D

Mitch
9 januari 2011, 14:32
Over de zeik, da's net iets anders :listen:

Dude
10 januari 2011, 19:26
moet bij malmsteen altijd nog denken aan " i will unleash the fucking FJJUUURRYYY on you !!"

Jasper.
10 januari 2011, 21:13
Lijkt me wel een gave amp. Zou hem wel eens willen testen.

marc_o
10 januari 2011, 21:33
Meer dan terecht dat ze hem er eentje geven. ongeacht wat je van die kerel vindt.
Ik vind de features ook erg goed gekozen en ben zeer benieuwd hoe ie klinkt...tof!

Marc Oblivian
11 januari 2011, 14:35
Goed bezig bij Marshall. Ben ook wel benieuwd naar deze, maar voorlopig is zelfs de AFD nog nergens te testen.
Afwachten dus.....

Orpheo
11 januari 2011, 14:43
@marc o: helemaal mee eens.

een satriani-based JVM. ben benieuwd. die sig van 'm bij peavey vond ik een verschrikking. lelijk in looks en tone. de JVM vind ik in de basis al beter. Hopelijk gaat marshall de JVM eens echt goed maken met een goede set trafo's, choke, etc etc. De JVM kan veel en veel beter zijn dan dat 't nu is.

pikasso
11 januari 2011, 14:47
Er staat op youtube wel ergens een filmpje waarin hij de features uitlegt.
Ff zoeken op premier guitar magazine (geloof ik), ook nog wel een lekker ding die hem interviewed, met erg strak T-shirt die de aandacht afleidt....

HaroldA
11 januari 2011, 14:47
Ik blijf Yngwie een ongenadigd gitarist vinden! :ok:

Dit is bijvoorbeeld een van de beste shred solo's ooit: http://www.stsanders.com/www/pages/videos/guitar-shreds/yngwie-malmsteen-shreds.php :mmmm:

Als ik die sound met z'n signature amp zou kunnen benaderen moet ik die maar eens gaan checken zodra hij ergens opduikt!

Thiez
11 januari 2011, 16:43
Ik vind arpegio's from hell nog altijd erg gaaf van yngwie. en natuurlijk het album 'the rising force'.
Alleen live op graspop vond ik yngwie echt een aanfluiting. Hij speelde de helft van zijn partijen niet omdat hij om de 10 seconden zijn plectrum weg moest gooien en vervolgens weer naar zijn amp moest lopen voor een nieuwe...

big dooley
11 januari 2011, 16:54
@marc o: helemaal mee eens.

een satriani-based JVM. ben benieuwd. die sig van 'm bij peavey vond ik een verschrikking. lelijk in looks en tone. de JVM vind ik in de basis al beter. Hopelijk gaat marshall de JVM eens echt goed maken met een goede set trafo's, choke, etc etc. De JVM kan veel en veel beter zijn dan dat 't nu is.

das echt onzin orph... de standaard trafo's zijn al erg goed te noemen... heb laatst een PM van svdijk gekregen, dat hij zijn dure MM's er al weer uitgerukt heeft en de stockers heeft teruggeplaatst...
alleen de 3H choke is erin gebleven, omdat hem dat beter bevalt... de 10H die hij eerst had heeft ie aan mij verkocht...
voor wegfilteren van AC-spanningsrimpels heeft de JVM een choke niet nodig, het is puur het andere karakter wat iemand wel of niet bevalt...
de satriani-sig heeft inderdaad wel een choke ingebouwd, maar de trafo's zijn gewoon standaard gebleven... verder is de gain op OD1/2 oranje en rood iets teruggenomen, wat zeer waarschijnlijk gedaan is door de C83 bright cap weg te knippen... op die manier, minder gain en meer dynamiek
de reverb is eruit gesloopt en daar is de noisegate van de 2203KK voor in de plaats gekomen... ieder kanaal heeft zijn eigen instelling voor de noisegate

Orpheo
11 januari 2011, 17:19
das echt onzin orph... de standaard trafo's zijn al erg goed te noemen... heb laatst een PM van svdijk gekregen, dat hij zijn dure MM's er al weer uitgerukt heeft en de stockers heeft teruggeplaatst...
alleen de 3H choke is erin gebleven, omdat hem dat beter bevalt... de 10H die hij eerst had heeft ie aan mij verkocht...
voor wegfilteren van AC-spanningsrimpels heeft de JVM een choke niet nodig, het is puur het andere karakter wat iemand wel of niet bevalt...
de satriani-sig heeft inderdaad wel een choke ingebouwd, maar de trafo's zijn gewoon standaard gebleven... verder is de gain op OD1/2 oranje en rood iets teruggenomen, wat zeer waarschijnlijk gedaan is door de C83 bright cap weg te knippen... op die manier, minder gain en meer dynamiek
de reverb is eruit gesloopt en daar is de noisegate van de 2203KK voor in de plaats gekomen... ieder kanaal heeft zijn eigen instelling voor de noisegate

een digi reverb kan ook een pedaal, dus dat is geen 'verlies' in de satriani sig (ps: hoe weet jij zoveel van die sig af?!).

ik vind de trafo's niet zo geweldig in marshall. ik heb de jvm gehoord met MM's en met stock, en met MM's vond ik 'm beter, meer ballen, strakker, meer power....

en minder gain kan echt nooit kwaad op dat ding. veel en veel teveel gain heeft ie, zoveel dat het fizzy word. ik ben benieuwd dus naar die sig.

HaroldA
11 januari 2011, 17:25
ik vind de trafo's niet zo geweldig in marshall. ik heb de jvm gehoord met MM's en met stock, en met MM's vond ik 'm beter, meer ballen, strakker, meer power....

Ik heb maar 1 keer een Marshall DSL met MM's gehoord en ik vond het niks. Een Marshall hoort in mijn ogen onbeschoft en lomp te zijn, van die MM's werd hij netjes en strak. :stop:

signsofzodiac
11 januari 2011, 17:46
Ik vind arpegio's from hell nog altijd erg gaaf van yngwie. en natuurlijk het album 'the rising force'.
Alleen live op graspop vond ik yngwie echt een aanfluiting. Hij speelde de helft van zijn partijen niet omdat hij om de 10 seconden zijn plectrum weg moest gooien en vervolgens weer naar zijn amp moest lopen voor een nieuwe...

I sh!t you not: ik heb het hem zien doen tijdens een soundcheck en een lege zaal...plectrums gooien...IN EEN LEGE ZAAL. Gebaartjes er bij en al. Een van de meest bizarre gewaarwordingen ooit.

big dooley
11 januari 2011, 18:06
een digi reverb kan ook een pedaal, dus dat is geen 'verlies' in de satriani sig (ps: hoe weet jij zoveel van die sig af?!).

ik vind de trafo's niet zo geweldig in marshall. ik heb de jvm gehoord met MM's en met stock, en met MM's vond ik 'm beter, meer ballen, strakker, meer power....

en minder gain kan echt nooit kwaad op dat ding. veel en veel teveel gain heeft ie, zoveel dat het fizzy word. ik ben benieuwd dus naar die sig.

tja, ikzelf gebruik maar erg weinig reverb (staan allemaal op "1") maar wel een NS2 (met de 4-kabel methode)... als er ooit een kitje verkrijgbaar komt om dit zo om te zetten, zou ik daar wel serieus over nadenken... tot nu toe hoor ik erg goeie dingen over die ingebouwde gate van marshall

dat jij een JVM met MM's beter vind klinken dan eentje met stockers is niet de fout van marshall, das gewoon aan jezelf te wijten :D
maar goed ff serieus... de standaard PT bijvoorbeeld heeft meer "sag" dan een MM... dwz, dat zodra er veel stroom gevraagd wordt, de spanning naar beneden zakt... een MM heeft hier minder last van... met als gevolg, dat de sinusgolf minder gauw afgekapt wordt en met name de eindtrap beter clean blijft... meer headroom en dynamiek dus... maar eindtrapcompressie wordt veelal juist als wenselijk beschouwd en waarschijnlijk dat svdijk om deze reden de originele trafo's weer heeft teruggeplaatst
een choke vs een weerstand is vergelijkbaar... een choke houdt met name AC-stroom tegen, maar laat DC-stroom beter door dan een weerstand, die beiden evenveel tegenhoud... en dus meer strakheid en wat lossere open oversturing van de preamp...
zelf boost ik de spanning uit de muur met een variac naar 235/240Vac... de 220Vac die ik in de oefenruimte krijg is echt te weinig... bovendien is de biasafstelling zeker niet te onderschatten... een JVM wordt in de fabriek afgesteld op 480Vdc op de anode's (pin 3) en 60mV op de testpunten... dat is al op zich vrij koud... maar om 480Vdc te krijgen op de anode's, moet er dus 240Vac uit het stopcontact komen... stop er 220Vac in en de anodespanning donderd naar 440Vdc en de bias ligt ver onder de 50%... schroef dit omhoog en de anodespanning zakt nog verder naar 425VDc en de headroom van je versterker is al aardig minder geworden, dan wat ie in de fabriek had
momenteel zit ik met de bias rond de 68% met 460Vdc op de anode's

de JVM heeft belachelijk veel gain, dat ben ik absoluut met je eens... maar mede dankzij dit feit, zijn heel veel oud marshall gebruikers (waaronder satriani) weer teruggekomen op hun oude merk... en dat terwijl heel veel nu-metal-spelers ook de overstap hebben gemaakt op een JVM... op het JVM-forum hangt er een moderator rond, die zelf in een death-gore-black-weet-ik-wat-metal-band speelt en gewoon OD2 rood gebruikt met de gain vol open...
ikzelf gebruik ook de rode modes, maar eigenlijk alleen tijdens een leadpartij en de gain staat net rond 4 of 5... is meer dan genoeg voor mij :)

oh ja.... hoe ik zoveel weet van de (nog niet officieel) satriani-sig?
ik mag graag online babbelen met de ontwerper van de JVM/2203KK/AFD100/YJM100 en op het marshallforum als ook het JVM-forum is er aardig wat info over te vinden

big dooley
11 januari 2011, 18:07
Ik heb maar 1 keer een Marshall DSL met MM's gehoord en ik vond het niks. Een Marshall hoort in mijn ogen onbeschoft en lomp te zijn, van die MM's werd hij netjes en strak. :stop:

:D:D:D
ja, zo kun je het ook omschrijven....

big dooley
11 januari 2011, 18:08
I sh!t you not: ik heb het hem zien doen tijdens een soundcheck en een lege zaal...plectrums gooien...IN EEN LEGE ZAAL. Gebaartjes er bij en al. Een van de meest bizarre gewaarwordingen ooit.

omg... :seriousf:

FrankC
11 januari 2011, 18:25
Wat kost ie?

big dooley
11 januari 2011, 19:05
santiago heeft ook nog geen echt woord over de versterker geroerd... waarschijnlijk omdat het ding deze week geïntroduceert wordt tijdens NAMM2011... wat ik ervan begrijp wordt het wel een limited edition... op een webshop uit slowakije staan ze op voorverkoop voor 2000,-, maar dat lijkt me wat veel
santiago heeft het wel gehad over zijn samenwerking met satriani en wat er zoal veranderd is aan de JVM... alleen geen details... ze zijn momenteel nog in een testfase, tijdens satriani's tour... dus er staat technisch nog niets vast over een satriani-sig
een paar jaar geleden er deed het gerucht de ronde dat dave mustaine een sig-JVM zou krijgen, maar dat bleek alleen om een cabinet te gaan... wel hebben ze de JVM dezelfde carbon-look bekleding gegeven als de mustaine cab's: de JVM HCF:
http://www.musik-schmidt.de/images/product_images/popup_images/Marshall-JVM-410-HCF.jpg

Epii
11 januari 2011, 19:15
Ze zien er allebei zeer geslaagd uit!
Ook goed dat Marshall bij de Malmsteen de originele looks heeft behouden, niet dat lelijke zilver zoals bij de AFD. Dat carbon ziet erg erg strak en modern uit. Weer eens een goede zet van Marshall!

big dooley
11 januari 2011, 19:33
die carbon look heeft wel wat inderdaad... het cabinet ben ik wat minder enthousiast over:

http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/0/1/8/595018.jpg

doet me iets teveel aan trace elliot denken :)

Thiez
11 januari 2011, 19:50
ze hadden bij dat cab idd gewoon zwart speakercloth moeten gebruiken. Dan zag het er veel beter uit.

Deze grill doet me meer denken aan de oude mesa's.

YannickH
12 januari 2011, 10:36
een amp van malmsteen, daar droom ik al bijna 2 jaar van:D
lekker voor sparen!!
werd tijd dat hij een signature amp kreeg!
word deze amp alleen maar limited of komt er ook 1 die altijd blijft?

big dooley
12 januari 2011, 14:07
voor zover ik weet wordt het een limited edition, net als de AFD100... volgende week weten we meer hierover... NAMM 2011 is vandaag begonnen

YannickH
12 januari 2011, 14:30
verdomme:( ze maken maar 1500 van die malmsteen bakken!
als hij niet meer dan 1500 kost bestel ik er 1 zodra ze er zijn.
als ze teveel kosten(waar ik 90% zeker van ben) wacht ik even en koop ik een 1987X

svdijk
14 januari 2011, 11:57
das echt onzin orph... de standaard trafo's zijn al erg goed te noemen... heb laatst een PM van svdijk gekregen, dat hij zijn dure MM's er al weer uitgerukt heeft en de stockers heeft teruggeplaatst...
alleen de 3H choke is erin gebleven, omdat hem dat beter bevalt... de 10H die hij eerst had heeft ie aan mij verkocht...
voor wegfilteren van AC-spanningsrimpels heeft de JVM een choke niet nodig, het is puur het andere karakter wat iemand wel of niet bevalt...
de satriani-sig heeft inderdaad wel een choke ingebouwd, maar de trafo's zijn gewoon standaard gebleven... verder is de gain op OD1/2 oranje en rood iets teruggenomen, wat zeer waarschijnlijk gedaan is door de C83 bright cap weg te knippen... op die manier, minder gain en meer dynamiek
de reverb is eruit gesloopt en daar is de noisegate van de 2203KK voor in de plaats gekomen... ieder kanaal heeft zijn eigen instelling voor de noisegate

Ik heb inmiddels de Mercury Magnetics output trafo weer terug gezet in m'n JVM.
De JVM wordt iets netter hierdoor, en wat minder "Marshall" maar dit is toch wel een behoorlijk grote upgrade.
De sound wordt voller en smoother, en "draagt" meer, en het hoog is niet meer "spykie" (of hoe schrijf je dat eigenlijk!).
Bovendien "speelt" de versterker gewoon lekkerder.
Ik heb de luxe dat ik beide trafo's heb, en ze uit kan wisselen, en dus ook het verschil direct na elkaar kan horen (heb overigens ooit een A/B test gedaan met een originele, en mijn JVM(met choke en MM output trafo).
Wat opviel is dat wanneer je de mastervolume laag hebt staan het allemaal niet zo heel veel uitmaakt, maar naarmate je de mastervolume omhoog gaat draaien klinkt de versterker met de MM output trafo een stuk beter.
De voedingstrafo van MM had een negatief effect op de sound (IMHO).
Door de hogere voedingsspanning (475Volt MM tegen 450Volt originele trafo)vond ik de sound niet smooth genoeg meer.

big dooley
14 januari 2011, 23:14
Ik heb inmiddels de Mercury Magnetics output trafo weer terug gezet in m'n JVM.
De JVM wordt iets netter hierdoor, en wat minder "Marshall" maar dit is toch wel een behoorlijk grote upgrade.
De sound wordt voller en smoother, en "draagt" meer, en het hoog is niet meer "spykie" (of hoe schrijf je dat eigenlijk!).
Bovendien "speelt" de versterker gewoon lekkerder.
Ik heb de luxe dat ik beide trafo's heb, en ze uit kan wisselen, en dus ook het verschil direct na elkaar kan horen (heb overigens ooit een A/B test gedaan met een originele, en mijn JVM(met choke en MM output trafo).
Wat opviel is dat wanneer je de mastervolume laag hebt staan het allemaal niet zo heel veel uitmaakt, maar naarmate je de mastervolume omhoog gaat draaien klinkt de versterker met de MM output trafo een stuk beter.
De voedingstrafo van MM had een negatief effect op de sound (IMHO).
Door de hogere voedingsspanning (475Volt MM tegen 450Volt originele trafo)vond ik de sound niet smooth genoeg meer.

je bent er nog steeds niet uit wat je wilt, he? :D
het is net als vlees halen bij de supermarkt.. :)

caliban
15 januari 2011, 00:03
Deze grill doet me meer denken aan de oude mesa's.

Jep maar hier vind ik het niet zo mooi eigenlijk.

svdijk
15 januari 2011, 11:46
je bent er nog steeds niet uit wat je wilt, he? :D
het is net als vlees halen bij de supermarkt.. :)

Inderdaad ja hahaha!! Ik moet zeggen dat ik veel aan het experimenteren ben met de JVM. Daarintegen heb ik dat nooit met de twee JCM 800's gedaan, en ook niet (veel) met de Ceriatone!
Komt waarschijnlijk omdat je met de JVM zoveel megelijkheden hebt, en ik toch altijd het onderste uit de kan wil hebben wat (Marshall)sound betreft.
De 800's en de Ceriatone zijn in de basis toch één-kanaalsversterkers, net zoals de AFD en de nieuwe YJM100, en die zijn wat makkelijker "perfect" te krijgen.

Thiez
15 januari 2011, 12:07
Dat vind ik ook het kutte aan meerkanaals versterkers. Je blijft er maar aan tweaken en draaien. Ik moet eigenlijk zo min mogelijk opties hebben.
Ik zit nu zelfs met mijn engl blackmore (wat relatief simpele versterker is) ook al te twijfelen of ik nou het low gain kanaal met veel gain pak of het high gain kanaal met weinig gain. Allebei net een andere tone maar allebei erg vet.

signsofzodiac
15 januari 2011, 12:57
Dat vind ik ook het kutte aan meerkanaals versterkers. Je blijft er maar aan tweaken en draaien. Ik moet eigenlijk zo min mogelijk opties hebben.
Ik zit nu zelfs met mijn engl blackmore (wat relatief simpele versterker is) ook al te twijfelen of ik nou het low gain kanaal met veel gain pak of het high gain kanaal met weinig gain. Allebei net een andere tone maar allebei erg vet.

Ook dat verschilt wel. Mijn ouwe en helaas nu verkochte Engl Savage SE had slechts twee knoppen die gebruikt werden: mastervolume 1 en 2. EQ en Gain stonden en daar kwam ik eigenlijk nooit aan. Alle 4 kanalen heb ik tot volle tevredenheid gebruikt. Alhoewel er een kern van waarheid zit in het simplisme blijf je bij een 3-knob singlechannel ook draaien. Je oren "werken" elke dag anders, de jus uit het stopcontact fluctueert, je speakers beginnen zich anders te gedragen over tijd...Mijn eveneens jammer genoeg verkochte '70 JMP50 (briljante bak serieus) was ook nogal grillig. Wat niet wegneemt dat bij veel channelswitchers 1 of meerdere kanalen wat te wensen over laten i.v.m. het "topkanaal", that's true.

Je kan het ook zo bekijken: bij je Engl heb je de KEUZE tussen twee sounds die je allebei vet vindt :)

Thiez
15 januari 2011, 13:43
haha ja dat is. Ik vind het low gain kanaal verder opendraaien lekkerder klinken. Klinkt wat rauwer.
Maar aan de andere kant geeft het 4e kanaal op low gain je meer dat jaren 80 glam soundje van een gebooste JCM800.

Orpheo
15 januari 2011, 13:55
Dat vind ik ook het kutte aan meerkanaals versterkers. Je blijft er maar aan tweaken en draaien. Ik moet eigenlijk zo min mogelijk opties hebben.
Ik zit nu zelfs met mijn engl blackmore (wat relatief simpele versterker is) ook al te twijfelen of ik nou het low gain kanaal met veel gain pak of het high gain kanaal met weinig gain. Allebei net een andere tone maar allebei erg vet.

dat is dan heel persoonlijk he. Ik draai aan een singlechannelbak me juist het ongans, en aan m'n multichannels draai ik veel minder, behalve aan volume.

Thiez
15 januari 2011, 15:37
Ja zeker is het persoonlijk. Maar ik bedoel bij een 1 kanaal kun je niet kiezen uit meerdere gainstructuren. Dat is gewoon 1 kanaal en daar kun je eq'en en veel weinig gain uitdraaien.
Wanneer je meerdere kanalen heb moet je eerst je juiste kanaal uitzoeken en dan kun je daarmee gaan varieren met je gain en je eq. Dan heb je dus 2 keer zoveel mogelijkheden.
Wanneer je dan een blackstar pakt ofzo. Kun je expirimenteren met die IFS knop, us of uk. Us kun je weer anders eq'en en UK ook.
Dus het is gewoon hoe meer opties je hebt op een versterkers, deste meer verschillende sounds je eruit kunt halen. Wat natuurlijk aan de ene kant een voordeel is maar aan de andere kant is het dus moeilijker de vetste sound van die versterker te vinden.

big dooley
15 januari 2011, 16:38
Inderdaad ja hahaha!! Ik moet zeggen dat ik veel aan het experimenteren ben met de JVM. Daarintegen heb ik dat nooit met de twee JCM 800's gedaan, en ook niet (veel) met de Ceriatone!
Komt waarschijnlijk omdat je met de JVM zoveel megelijkheden hebt, en ik toch altijd het onderste uit de kan wil hebben wat (Marshall)sound betreft.
De 800's en de Ceriatone zijn in de basis toch één-kanaalsversterkers, net zoals de AFD en de nieuwe YJM100, en die zijn wat makkelijker "perfect" te krijgen.

ik heb een tijdje ermee zitten modderen... eerst kwam ik erachter, dat meer spanning uit de muur een beter reagerende versterker geeft, dus daar heb ik nu een variac voor..

later schroefde ik andere elementen in m'n les paul, en dan begin je dus weer opnieuw...op den duur vroeg ik me af, wat ik eigenlijk de lekkerste crunch/scheur vind uit de JVM, dat was in mijn geval clean rood... kan ik de rest van de kanalen ook zo krijgen? dankzij een topic op het JVM-forum, kwam ik er toen achter, dat het terugschroeven van alle EQ naar rond de 2 of 3 dit het mooiste resultaat gaf... moest hiervoor wel alle channelvolume's bijna vol open draaien, om volumeverschillen op te vangen...
vrijwel alle kanalen/modes reageren hier geweldig op... alleen het cleane kanaal is meer orthodox ingesteld, maar de EQ heeft erg weinig effect op de rode mode, dus heb ik die ingesteld voor de groene mode....
crunch kanaal op rood reageert er niet zo lekker op en veranderd in een modderig geheel... maar oranje is nu juist heerlijk... maar aangezien OD1 groen, bijna hetzelfde is als crunch rood, gebruik ik die mode tegenwoordig...
de mode's die ik momenteel gebruik:
clean groen
clean rood
crunch oranje
OD1 groen
OD1 oranje
OD2 rood

is inderdaad maar 50% van het totaal, maar waarom zou ik alle mode's moeten gebruiken omn plezier te hebben van mijn JVM?
ik heb em nu 2 jaar en nog steeds geen spijt dat ik die ouwe DSL ervoor heb weg gedaan... ook al is dat beestje 10 jaar lang trouw van dienst geweest

deze instellingen blijven vrij goed klinkend, draai nu voornamelijk alleen aan presence en resonance, voor een beetje finetuning

Jasper.
17 januari 2011, 13:10
FILLEMPJEE (http://www.youtube.com/watch?v=srBIWlrDLqc&feature=player_embedded)

Er word alleen niet in geshred.... Maar toch vind ik hem zo ontzettend goed klinken. Echt vet. Ik wou dat ik het geld had

caliban
17 januari 2011, 14:18
Ik erger me net altijd aan het continuë geshred in veel clips.

Orpheo
17 januari 2011, 15:36
Ik erger me net altijd aan het continuë geshred in veel clips.

in demo's is het inderdaad irritant. ik wil weten hoe de rhythmtone is. lead kan je eigenlijk altijd wel opleuken met een pedaal. niet dat ik dat wil, maar ok :P

Mr. Dynamite
17 januari 2011, 15:44
Dat geshred vind ik altijd maar irriterend :stop:

Lijkt me wel een hele gave bak (athans, wat je dan van youtube kunt opmaken)

caliban
17 januari 2011, 16:16
in demo's is het inderdaad irritant. ik wil weten hoe de rhythmtone is. lead kan je eigenlijk altijd wel opleuken met een pedaal. niet dat ik dat wil, maar ok :P

Leadsound heeft eigenlijk gewoon wat andere settings nodig. Laatst die monsters of highgain clips van premier guitar beluisterd. Ook irritant, vooral die eerste gitarist kan alles helemaal slecht doen klinken, en de tweede gitarist speelt over een 7-string, vind ik weinig representatief in feite...

Thiez
17 januari 2011, 16:34
Dit klinkt wel echt moddervet moet ik zeggen! Niet echt de sound die me aan yngwie doet denken opzich (zelfs de ritme sound niet). Maar wel een fucking gave hardrock 'n roll amp ;)

marc_o
17 januari 2011, 16:43
Wow, dat klinkt lekker!
Lekkere dikke Marshall-sound die veel fans zal hebben...goede features ook!!

P.S.:
Lekker belangrijk of zo'n gast zit te schredden zeg!! Je koopt zo'n versterker voor z'n sound, niet omdat een demogitarist 10.000 noten kan uitpoepen.

Jasper.
17 januari 2011, 17:21
Wow, dat klinkt lekker!
Lekkere dikke Marshall-sound die veel fans zal hebben...goede features ook!!

P.S.:
Lekker belangrijk of zo'n gast zit te schredden zeg!! Je koopt zo'n versterker voor z'n sound, niet omdat een demogitarist 10.000 noten kan uitpoepen.

Daar ging het mij ook niet om, maar voor de yngwie fans is het misschien wel leuk als er ook wat in geshred werd.

Ik vraag me af,
Kun je dit geluid ook bereiken door een overdrive voor een 1959 te zetten? (daar was hij toch op gebaseerd)

Marc Oblivian
18 januari 2011, 09:30
Leadsound heeft eigenlijk gewoon wat andere settings nodig. Laatst die monsters of highgain clips van premier guitar beluisterd. Ook irritant, vooral die eerste gitarist kan alles helemaal slecht doen klinken, en de tweede gitarist speelt over een 7-string, vind ik weinig representatief in feite...

Haha, ja die vind ik ook allemaal niet best klinken. Ik weet niet wat voor instellingen ze gebruiken, maar ik vond dat ze niet 1 van al die (dure) amps goed konden laten klinken. Ik herkende zelfs de sounds van mijn eigen versterker niet toen ze die uitprobeerden. Zo zie je maar weer: je kan toch niet echt op al die filmpjes op youtube afgaan...

caliban
18 januari 2011, 10:51
Haha, ja die vind ik ook allemaal niet best klinken. Ik weet niet wat voor instellingen ze gebruiken, maar ik vond dat ze niet 1 van al die (dure) amps goed konden laten klinken. Ik herkende zelfs de sounds van mijn eigen versterker niet toen ze die uitprobeerden. Zo zie je maar weer: je kan toch niet echt op al die filmpjes op youtube afgaan...

Die powerball laten ze echt slecht klinken, schandalig!

Orpheo
18 januari 2011, 10:58
youtube is soms zo ongelooflijk beroerd! Ik heb echter een knul gevonden die wat clips plaatst van zijn mesa-collectie (stiletto, single recto, mark 5, en ik geloof ook de lone star). en damn, die clips zijn spot on! tuurlijk heb je nog wat 'youtube compression', maar het karakter van die amps komt echt heel goed en duidelijk door. Hij kan ook nog eens verdomd goed spelen (en techniek uitleggen!!!!!).

Mr. Dynamite
18 januari 2011, 14:39
Het geeft lang niet altijd een goed beeld weer van de amp, maar je kunt zo wel een idee krijgen van wat de amp kan. Ook kun je meestal het karakter wel doorgronden. Maar je moet hem uiteindelijk toch zelf gaan testen.

Marc Oblivian
18 januari 2011, 20:27
Zo, net even dat filmpje gekeken en die amp klinkt echt serieus goed (voor zover dit filmpje een goed beeld geeft uiteraard). Heel vette, maar toch strakke drive. Mooi hoor. Hier heb ik wel oren naar. Beetje jammer dat hij heel limited is....

marc_o
18 januari 2011, 21:22
Zo, net even dat filmpje gekeken en die amp klinkt echt serieus goed (voor zover dit filmpje een goed beeld geeft uiteraard). Heel vette, maar toch strakke drive. Mooi hoor. Hier heb ik wel oren naar. Beetje jammer dat hij heel limited is....


Ach, dan heb je in ieder geval iets "unieks" :ok:

Marc Oblivian
19 januari 2011, 09:24
Ja, vooropgesteld dat ik eraan kan komen:-)

muziekschuur
22 december 2011, 17:34
Welke preamp heeft deze? Echt Plexi of toch iets JCM800 achtigs?

Thiez
22 december 2011, 17:44
Hij is gebaseerd op de plexi met een boostfunctie, powerscaling en noisegate.

Het lijkt mij echt een bizar gave amp, maar helaas groeit die geldboom nog niet erg hard in me tuin.

muziekschuur
22 december 2011, 18:04
Idem. Maar zeker eentje die het gaat worden. Blijft deze amp geproduceerd worden? Want de eerste lichting lijkt van de aardbodem verdwenen.

big dooley
22 december 2011, 18:31
Idem. Maar zeker eentje die het gaat worden. Blijft deze amp geproduceerd worden? Want de eerste lichting lijkt van de aardbodem verdwenen.

er worden 1500 stuks wereldwijd geproduceerd... en ze zijn nog steeds in productie... heb het zelf mogen aanschouwen deze week :)

Thiez
22 december 2011, 18:41
Ben benieuwd of ze veel verkocht worden. Hier op gitaarnet is er volgens mij nog geen in ieder geval. en heb er ook nog geen zien staan om uit te proberen helaas.

Fireburst
22 december 2011, 19:36
Idem. Maar zeker eentje die het gaat worden. Blijft deze amp geproduceerd worden? Want de eerste lichting lijkt van de aardbodem verdwenen.

Zie de backline van mr Malmsteen.... :seriousf: