PDA

View Full Version : Shure SM58



Luca P
8 januari 2011, 22:17
Hoelang gaat een Shure SM58 zang microfoon ongeveer mee?
Ik heb hem al dik 16 jaar. Wordt zo'n mic slechter en wat slijt er zoal? Van buiten zit het nog wel goed. Maar het binnen werk. Gaat dat ook achteruit?

The Bertman
9 januari 2011, 01:16
Best wel erg lang, hoor. Ik heb er 1 van pakweg 25 jaar oud, en die is prima.

Madcow
9 januari 2011, 13:20
Zijn de oude sm's en nieuwe sm's vergelijkbaar kwa kwaliteit en betrouwbaarheid?

berolios
9 januari 2011, 13:30
Ja... je kunt ze gerust als truss-hamer gebruiken :rockon:...

Verder: houdt je grill goed schoon en je hebt er járen plezier van !

Han S
9 januari 2011, 13:45
Zijn de oude sm's en nieuwe sm's vergelijkbaar kwa kwaliteit en betrouwbaarheid?


Van de pro recording forums begrijp ik dat de oude oer SM's (Unidyne) veel beter klinken en de laatste pakweg tien jaar komen de SM's uit Mexico en staan niet zo hoog aangeschreven als de originel Amerikaanse Shure.

Dan zijn er ook nog clonen te koop die bijna niet van de echte zijn te onderscheiden en kwalitatief een stuk minder zijn.

Arvoitus
10 januari 2011, 00:02
Van de pro recording forums begrijp ik dat de oude oer SM's (Unidyne) veel beter klinken en de laatste pakweg tien jaar komen de SM's uit Mexico en staan niet zo hoog aangeschreven als de originel Amerikaanse Shure.

Dan zijn er ook nog clonen te koop die bijna niet van de echte zijn te onderscheiden en kwalitatief een stuk minder zijn.
In feite gebeurd dat met bijna alles. Goede kwaliteit in de USA gemaakt -> outsourcing naar mexico/japan = kwaliteit wordt minder.
Volgensmij wordt Marshall nog wel in Engeland gemaakt?

Over die clonen, 95% van de SM57/SM58's die je op ebay vindt zijn gewoon kopieën. Sommige zijn verschikkelijk goed nagebootst, dus als je echt zeker van je zaak wil zijn dan moet je ze gewoon in een bekende muziekzaak kopen.

Trouwens een ander vraagje: Hoe maak je een vervuilde microfoon (voornamelijk de SM58, maar ook de 57) weer schoon?

berolios
10 januari 2011, 00:16
Grill eraf draaien en lekker schoonborstelen met afwasmiddel.
Als het echt erg is even laten weken... als het héél erg is, gewoon een nieuwe grill kopen (daar zijn die neppers dan weer handig voor ;)).

Uiteraard wel eerst goed laten drogen voordat je ze er weer op zet.

Suc6