PDA

View Full Version : Koptelefoon



rensiemetal
8 januari 2011, 17:08
Ik heb momenteel een koptelefoon die niet goed functioneert op mijn versterker (heeft het nooit goed gedaan op me versterker) en ik neem aan dat dat gewoon licht aan de koptelefoon.
Daarom ben ik op zoek naar een nieuwe koptelefoon voor me versterker. Ik heb een klein Ibanez versterkertje van 11watt en heb momenteel nog geen geld voor een nieuwe versterker.
Ik heb helemaal geen verstand van koptelefoons dus bij deze vraag ik jullie raad.
Wat ik zoek is een koptelefoon die goed zal werken en:
- zo goedkoop mogelijk
- wel enigzins kwaliteit, het hoeft niet zeer goed, maar wel redelijk.

Ik heb geen idee wat een koptelefoon kost, dus heb nog geen budget vastgesteld.
Het liefst hoor ik graag welke koptelefoons jullie me aanraden, zo goedkoop mogelijk, maar niet pure troep.

Alvast bedankt

lollol
8 januari 2011, 20:09
Probeer eerst of de koptelefoon wel werkt op bijvoorbeeld je computer:soinnocent:;)

schwalbe
8 januari 2011, 20:53
Testen of de ouwe nog goed is zou ik ook doen.
Mocht je toch een nieuwe nodig hebben: deze is erg goed voor het geld: http://www.thomann.de/nl/superlux_hd668_b.htm

RS-Rik
8 januari 2011, 22:24
De cheapste AKG is wel okee, en de Sennheiser HD212 serie ook wel.

Haal iig geen skullcandy

EJPostema
9 januari 2011, 10:47
naar mijn ervaring een goedkope koptelefoon halen.

Ik heb de goedkoopste senheisser gekocht was 19 euro. Deze is prima.

Had eerst een AKG voor 60 euro. Deze heeft teveel bas. Een koptelefoon moet zo neutraal mogelijk zijn. Duurdere modellen hebben vaak geluid vervorming (met name basboost etc)

rensiemetal
9 januari 2011, 14:29
Ik heb momenteel de Philips Shp2000:
http://images.techtree.com/ttimages/story/83507_bundle.jpg

Op computer werkt ie prima, maar dan heb ik dat dingetje er ook niet op. (dat plugje dat je op de foto ziet).