PDA

View Full Version : Koptelefoon



rensiemetal
8 januari 2011, 17:08
Ik heb momenteel een koptelefoon die niet goed functioneert op mijn versterker (heeft het nooit goed gedaan op me versterker) en ik neem aan dat dat gewoon licht aan de koptelefoon.
Daarom ben ik op zoek naar een nieuwe koptelefoon voor me versterker. Ik heb een klein Ibanez versterkertje van 11watt en heb momenteel nog geen geld voor een nieuwe versterker.
Ik heb helemaal geen verstand van koptelefoons dus bij deze vraag ik jullie raad.
Wat ik zoek is een koptelefoon die goed zal werken en:
- zo goedkoop mogelijk
- wel enigzins kwaliteit, het hoeft niet zeer goed, maar wel redelijk.

Ik heb geen idee wat een koptelefoon kost, dus heb nog geen budget vastgesteld.
Het liefst hoor ik graag welke koptelefoons jullie me aanraden, zo goedkoop mogelijk, maar niet pure troep.

Alvast bedankt

lollol
8 januari 2011, 20:09
Probeer eerst of de koptelefoon wel werkt op bijvoorbeeld je computer:soinnocent:;)

schwalbe
8 januari 2011, 20:53
Testen of de ouwe nog goed is zou ik ook doen.
Mocht je toch een nieuwe nodig hebben: deze is erg goed voor het geld: http://www.thomann.de/nl/superlux_hd668_b.htm

RS-Rik
8 januari 2011, 22:24
De cheapste AKG is wel okee, en de Sennheiser HD212 serie ook wel.

Haal iig geen skullcandy

EJPostema
9 januari 2011, 10:47
naar mijn ervaring een goedkope koptelefoon halen.

Ik heb de goedkoopste senheisser gekocht was 19 euro. Deze is prima.

Had eerst een AKG voor 60 euro. Deze heeft teveel bas. Een koptelefoon moet zo neutraal mogelijk zijn. Duurdere modellen hebben vaak geluid vervorming (met name basboost etc)

rensiemetal
9 januari 2011, 14:29
Ik heb momenteel de Philips Shp2000:
http://images.techtree.com/ttimages/story/83507_bundle.jpg

Op computer werkt ie prima, maar dan heb ik dat dingetje er ook niet op. (dat plugje dat je op de foto ziet).
De koptelefoon werkt wel op me versterker, maar krijg een nogal vies geluid, wat ook wel een keer leuk kan zijn, maar niet altijd. Het geluid is dus niet clean.
Het klinkt dus ook anders dan wanneer ik zonder koptelefoon op me versterker speel.
Maar kan het ook aan de kwaliteit van de versterker liggen? (zie type versterker in openingspost).

Plant
9 januari 2011, 17:14
Als dat je probleem is, gaat een andere hoofdtelefoon niet helpen. Ook aan je versterker ligt dat niet.

Een hoofdtelefoon is "HiFi" en heeft een heel ander karakter en een veel groter frequentiebereik dan de speaker uit je versterker. Als je een box van je stereo installatie zou aansluiten i.p.v. de gitaarspeaker, zou dat ook vreselijk klinken.

Een gitaarspeaker heeft veel meer mids rond de 2 à 3 kHz en stopt in het hoog al bij zo'n 5 kHz, terwijl een HiFi-speaker of hoofdtelefoon tot 20 kHz of verder gaat. Daarom klinkt een gitaarspeaker - zeker als je met distortion speelt - juist zo lekker en een HiFi-speaker of hoofdtelefoon zo scherp en krasserig.

Misschien kun je bij het spelen met hoofdtelefoon nog iets doen door de toonregelaars op je amp extreem in te stellen, zoals het hoog er helemaal uit en veel mid erin als je die regelaars hebt.

adrinalino
10 januari 2011, 16:17
Geen idee of je hier wat aan hebt maar ik reis op het moment rond door Brasilie en heb geweldig geluid met een Boss ME25 en oordopjes die me minder dan 1,50 euro gekost hebben.

Um abraço,

Adriano.

den titten
13 januari 2011, 11:53
Zelf gebruik ik ook een Sennheiser (ik denk PC150) die origineel bedoelt was voor op de computer.
Dit om mijn ouders soms toch wat minder te storen. De versterker die ik gebruik is een Vox VT15.
Het geluid klinkt wel helemaal anders op de hoofdtelefoon. Soms vind ik het wel beter klinken. Het is zuiverder dan op de versterkerbox, maar ik speel dan ook graag clean.
Waarschijnlijk koop je hem nu voor minder dan 50€ maar de microfoon erbij lijkt overbodig. Hoewel ik er al eens mijn geluid mee opneem.