PDA

View Full Version : Unknown (original) door Beau en Bibi



BibixMusic
8 januari 2011, 14:10
Het nummer is af :D

http://www.youtube.com/watch?v=Qob_tRz4QoI

Het is nog wel een ruwe versie, maar in de basis zal het wel zo gaan worden (:

GravyTrain
8 januari 2011, 14:51
Je hebt best wel een erg goede en mooie stem.

Lekker nummer, het klinkt goed en er zit best veel dynamiek in, wat ik in veel hedendaagse muziek best wel mis.
Helaas vind ik wel dat de mix een beetje scheef is, maar goed je geeft al aan bij het filmpje dat het een ruwe demo is, je kan in ieder geval goed horen wat je met je stem kan.

Ik vond het interessant genoeg om even naar je andere filmpjes te kijken en moet zeggen dat ik best wel onder de indruk ben.

BibixMusic
8 januari 2011, 16:59
Je hebt best wel een erg goede en mooie stem.

Lekker nummer, het klinkt goed en er zit best veel dynamiek in, wat ik in veel hedendaagse muziek best wel mis.
Helaas vind ik wel dat de mix een beetje scheef is, maar goed je geeft al aan bij het filmpje dat het een ruwe demo is, je kan in ieder geval goed horen wat je met je stem kan.

Ik vond het interessant genoeg om even naar je andere filmpjes te kijken en moet zeggen dat ik best wel onder de indruk ben.

Thanks (:

Dit is inderdaad even een ruwe demo, gewoon om even de basis vast te leggen. Als je nog tips hebt hoor ik het graag :D

Megadeth22
9 januari 2011, 14:42
Ben er echt super blij mee :cheerup:

ShredTallicA
9 januari 2011, 17:59
Ik zat al te kijken, is dat niet Mega daar op die gitaar? En inderdaad! :ok:

Mooie zang en lekker gitaarspel, ik wou dat ik jullie muzikaliteit had :mmmm:

BibixMusic
10 januari 2011, 10:15
Ik zat al te kijken, is dat niet Mega daar op die gitaar? En inderdaad! :ok:

Mooie zang en lekker gitaarspel, ik wou dat ik jullie muzikaliteit had :mmmm:

Thanks!

Haha ja, broer en zus hè :D

savale
10 januari 2011, 16:20
Een poging tot wat inhoudelijk kritiek: ik ben stiekem al een beetje verliefd ;) Maar misschien wat tips voor de uiteindelijk versie:

rustige coupletten zijn erg mooi, zorg dat je dit mooi klein houdt ook in de uiteindelijke versie.
pre chorus: hier kun je mooi de spanning opbouwen.
chorus: dit mag van mij nog best een stukje rauwer gezongen om lekker contrast te krijgen met de coupletten. (2 stemmig voor wat extra kracht?)
bridge/einde : is top! Einde is wel wat abrubt zo, eventueel nog een refreintje?

Weten jullie al of je het akoestisch houdt of elektrisch met bas/drum etc?

BibixMusic
10 januari 2011, 16:25
Een poging tot wat inhoudelijk kritiek: ik ben stiekem al een beetje verliefd ;) Maar misschien wat tips voor de uiteindelijk versie:

rustige coupletten zijn erg mooi, zorg dat je dit mooi klein houdt ook in de uiteindelijke versie.
pre chorus: hier kun je mooi de spanning opbouwen.
chorus: dit mag van mij nog best een stukje rauwer gezongen om lekker contrast te krijgen met de coupletten. (2 stemmig voor wat extra kracht?)
bridge/einde : is top! Einde is wel wat abrubt zo, eventueel nog een refreintje?

Weten jullie al of je het akoestisch houdt of elektrisch met bas/drum etc?

Ik ga dit nummer met de Kunstbende (soort wedstrijd-achtig iets) akoestisch doen, maar we gaan het ook nog opnemen. Dan kunnen we inderdaad wat meer instrumenten en eventueel tegenstem erbij gooien (:

De bridge is eigenlijk het hoogtepunt ja. 't was eigenlijk juist de bedoeling om het zo ineens te laten eindigen, vond het wel apart :D

Thanks voor de tips! :cheerup:

savale
10 januari 2011, 16:30
Ik ga dit nummer met de Kunstbende (soort wedstrijd-achtig iets) akoestisch doen, maar we gaan het ook nog opnemen. Dan kunnen we inderdaad wat meer instrumenten en eventueel tegenstem erbij gooien (:

De bridge is eigenlijk het hoogtepunt ja. 't was eigenlijk juist de bedoeling om het zo ineens te laten eindigen, vond het wel apart :D

Thanks voor de tips! :cheerup:

Ja het einde is apart, maar ik kan het kwa tekst nog niet helemaal volgen door de opname kwaliteit, maar als het "klopt" zo kan je m gerust zo laten. Spannend zo'n wedstrijd! Wanneer gaat dat gebeuren?
Als je trouwens nog een 2e stem zoekt voor je opname... ;) (maar volgens mij zingt je broer ook?)

BibixMusic
10 januari 2011, 16:33
Ja het einde is apart, maar ik kan het kwa tekst nog niet helemaal volgen door de opname kwaliteit, maar als het "klopt" zo kan je m gerust zo laten. Spannend zo'n wedstrijd! Wanneer gaat dat gebeuren?
Als je trouwens nog een 2e stem zoekt voor je opname... ;) (maar volgens mij zingt je broer ook?)

Ah ok :D

6 februari zijn de voorrondes, in het Chassé Theater in Breda. Ik ben opzich wel zenuwachtig maar heb er wel zin in :)

Mijn broer heeft een keer met een van onze eerste covers een hele lage basstem ingezongen, maar echt zingen doet hij liever niet volgens mij.
Als ik je covers zo beluister past je stem opzich wel bij dit nummer.. ;]

ShredTallicA
10 januari 2011, 21:23
Nog eens geluisterd. Imo denk ik dat het einde iets beter zou zijn als je het wat rekte, maak van die laatste name maar een lekker lange overdreven uithaal. :cheerup:

Waar is mega trouwens, ik zie hem niet zo vaak meer op het forum.. :chicken:

Evers
11 januari 2011, 07:50
Klinkt erg goed hoor! :)

JvD.
11 januari 2011, 07:56
Ik ga dit nummer met de Kunstbende (soort wedstrijd-achtig iets) akoestisch doen, maar we gaan het ook nog opnemen. Dan kunnen we inderdaad wat meer instrumenten en eventueel tegenstem erbij gooien (:

De bridge is eigenlijk het hoogtepunt ja. 't was eigenlijk juist de bedoeling om het zo ineens te laten eindigen, vond het wel apart :D

Thanks voor de tips! :cheerup:

kijk uit: songwrite muziek + veel instrumenten wordt heel snel pop muziek. en ik bedoel de verkeerde soort popmuziek. Dus maak het niet te bond =D

BibixMusic
11 januari 2011, 15:39
kijk uit: songwrite muziek + veel instrumenten wordt heel snel pop muziek. en ik bedoel de verkeerde soort popmuziek. Dus maak het niet te bond =D

Klopt en we zullen goed opletten, want we willen ook niet dat het zo'n nummer wordt ;]


Nog eens geluisterd. Imo denk ik dat het einde iets beter zou zijn als je het wat rekte, maak van die laatste name maar een lekker lange overdreven uithaal. :cheerup:

Waar is mega trouwens, ik zie hem niet zo vaak meer op het forum.. :chicken:

Megadeth is best druk met z'n studie de laatste tijd en hij speelt ook in nieuwe bandjes enz. En ik hou 'm ook goed bezig door veel gebruik te maken van zijn gitaarskills hehe :D


Klinkt erg goed hoor! :)

Dankuu (:

Thoom42
12 januari 2011, 18:42
Je hebt PM!

www.myspace.com/themangoproject voor een voorproefje!

BibixMusic
12 januari 2011, 22:00
Je hebt PM!

www.myspace.com/themangoproject voor een voorproefje!

Answered it, thanks! :]

savale
13 januari 2011, 00:06
Je hebt PM!

www.myspace.com/themangoproject voor een voorproefje!

zoo mooie topic kaap haha, fijne opnames man! sound is echt lekker relaxt <3