PDA

View Full Version : Leuk kitje: Buizen koptelefoon versterker



nico verduin
8 januari 2011, 09:43
Heb voor de feestdagen nog een leuk kitje besteld voor een stereo buizen koptelefoon versterker uit Australie. zie : http://secure.oatleyelectronics.com//product_info.php?cPath=81&products_id=885.
Totale kosten waren : 32.65 euri (incl. de verzendkosten) en 2 weken geduld.
Kitje bestaat uit 2 x 6418 potlood buisjes (werden vroeger in gehoor apparaten gebruikt) en een PT2308 als stereo driver. Bouwen is prima te doen alhoewel de letters wat klein zijn maar dat ligt aan mijn ogen en niet de kit.
2 x penlite batterijen en een 9V batterij en draaien maar.
Wel heb ik de IC voeten gelijk vervangen voor 2 betere kwaliteit. En een 9V batterij clip moest ik zelf leveren alsmede paar jacks voor de ingang en uitgang (maar dat is in mijn geval geen probleem:seriousf:).
Aanzetten en draaien. Klinkt niet eens verkeerd. Wel zijn die buisjes erg microfonisch (staan ze om bekend). Dus niet tegenaan stoten. Ze geven nog een oplossing met een aantal rubber tules (zaten er bij mij bij). Dat verminderd het al een stuk. En ik kreeg nog een reserve buis erbij. En anders hebben we de BACO nog:seriousf:.

Samen gevat:
- leuk kitje
- niet duur
- voor iedereen te doen
- Geen gevaar voor hoogspanning (werkt op 9V).

Hier nog een link van iemand die hem ook gebouwd heeft met foto's van de bouw.
http://www.alexteo.com/audiophile/headphone-amp-using-6418-tube/

cluseau
8 januari 2011, 10:10
Heb voor de feestdagen nog een leuk kitje besteld voor een stereo buizen koptelefoon versterker uit Australie.

Ziet er leuk uit, zeker voor dat geld. Ik had wel had verwacht dat het een buizen eindtrapje was maar tis net andersom. Preampje met buisjes en IC eindtrapje. De penlitjes zijn slechts voor de gloeidraadvoeding. Leuk om in te bouwen in je gehoorapparaat :mmmm: zeker in deze barre koude winter. Geinig oefen project, dat dan weer wel.....

Frans.

bluegate
8 januari 2011, 10:32
Ja, prima dingen en goed geluid ook.

Ik heb een surround headset verbouwd met deze kits.
Dat zijn dus 3 kits gestapeld om R,L,C,SW,RR,RL speakers aan te sturen in de koptelefoon.
Klinkt erg lekker maar versterking moest ik wel flink mee rommelen om de koptelefoon goed aan te sturen.
Die PT heb ik ook vervangen volgens mij door de Burr-Brown variant.

toneblo
8 januari 2011, 13:01
..gister in aanbouw gezien, niet veel groter dan een pakkie shag!!:cooler:
Ben heel benieuwd hoe het klinkt!

nico verduin
8 januari 2011, 18:48
Komt de volgende keer wel als die amp van Ben langs komt:sssh:

The Running Man
10 januari 2011, 12:50
Komt de volgende keer wel als die amp van Ben langs komt:sssh:

Ik ben heel benieuwd Nico.
[Inbreekmodus: aan]
Arjan heeft zijn eigen Challenger zaterdagavond even bij mij thuis gemonstreerd. Ziet er niet alleen waanzinnig goed uit; hij klinkt ook zo!
Meteen vergeleken met de 1959 super lead van zoonlief en dan valt als eerste op hoeveel warmer de Challenger kan zijn en hoeveel bruikbaarder hij is.
[inbreekmodus: uit]

Ik kom zelf uiteraard ook mee en wil jouw Madurodam amp ook zien en horen.
:rockon:

Jedeel
10 januari 2011, 17:53
Ben heel benieuwd hoe het klinkt!

Krijgen we een mp3-tje in sounds? :seriousf:

Alle gekheid op een stokje......
Ziet er mooi uit.... ik krijg soldeerneigingen. ;)