PDA

View Full Version : Direct opname gitaar preamp >computer



timja
8 januari 2011, 02:16
Heb rondgekeken maar geen direct antwoord gevonden.
Ik vraag me af of het mogelijk is direct vanuit mijn gitaar preamp op te nemen met behulp van een programma als amplitube/guitar rig/pod farm
Marshall DSL preamp>computer>impulse>opname

Vind het moeilijk een geschikte zoekterm te vinden, meeste gaat over gitaar direct in de computer en ik wil graag mijn eigen preamp+effecten gebruiken.

tidalwave_sideburns
8 januari 2011, 07:07
Ja, dat kan. Je kan als je een fx send/preamp out hebt deze via bijv een toneport naar je computer sturen. Hierna kun je er een virtuele power amp , speakercab, effecten etc overheen gooien. In Amplitube 2 kon je geloof ik modules bypassen. Erg handig hiervoor.

Het is geen optimale oplossing, en microfoon op cab klinkt nog altijd het best, maar als je het karakter van je preamp wil opnemen maar je hebt geen goede microfoon wil het prima.

MaxVMH
8 januari 2011, 11:37
Tussen de gitaar preamp en de computer moet een audio interface komen. Je preamp heeft waarschijnlijk een lijnuitgang? Die verbind je dan met de lijningang van je interface.

Als je met Line 6 software wilt werken, koop je best een Line 6 interface (krijg je de software er gratis bij, maar werkt alleen met Line 6 interfaces).

interessander
8 januari 2011, 13:17
Ik gebruik een preamp in combinatie met een toneport en podfarm en dat werkt prima. Ik gebruik dan geen amp model en in ableton gebruik ik een impulse response.
Peavey Revalver kan ook handig zijn omdat je binnen de software ook al andere impulses kan laden.