PDA

View Full Version : Op zoek naar een top..



Rooker
7 januari 2011, 22:27
Wie kan mij helpen?

Ik ben op zoek naar een volledig buizen topje. Hij wordt gebruikt voor thuis, kroegjes en af en toe op een trouwlokatie. Dit alles altijd over de pa. De genres zijn erg variėrent. Van Beatles tot Iron Maiden.

Eizen zijn: Niet te zwaar, goed alround geluid, redelijk goed gebouwd en dit alles voor onder de 350,- euro. Excl speaker kast dan he..

Wie weet er iets......? Alvast bedankt:ok:

forceps
7 januari 2011, 22:47
Dan kom je met jouw budget al snel bij Blackstar uit, denk ik... google maar eens, schijnen erg leuke dingen te zijn! Ik vraag me alleen af of je daar live mee uit de voeten komt, de instappers zijn maar 15 watt of zo...

Ijselrobo 07
7 januari 2011, 22:49
ik durf eigenlijk al bijna niet te reageren, met de angst dat iedereen gaat zeuren dat ik ga zeuren over Blackstar, nou ik doe het lekker toch... :seriousf:

Ik kan je de Blackstar HT-5 Head aanraden, kost net iets meer dan je budget, namelijk €357 bij de Musicstore (http://www.musicstore.com/nl_NL/NLG/Gitaren/Buizen-tops/Blackstar-HT-5H-Head-/art-GIT0014185-000).
Het is een veelzijdige amp, o.a. door de ISF ;) (ik kan het weten, want ik heb de HT-20C)

Grtz.
Ijselrobo 07

forceps
7 januari 2011, 23:01
Die HT-5 is volgens mij echt wel een gaaf ding, maar ik vraag me af of hij genoeg ballen heeft om binnen een band overeind te blijven.... maar proberen kan natuurlijk altijd :)

Rooker
7 januari 2011, 23:12
Ja, maar de ht20 heeft toch al veel meer power? Zou de ht5 niet net te zacht gaan?
Ik zag bijv ook betaalbare ampjes van Blackheart. Ziet er iig mooi uit. Zou dit niet iets kunnen zijn?
:???:

Tankman
7 januari 2011, 23:19
Van blackheart was een klant van ons erg enthousiast. Zelf nooit wat gehoord. Voor jou budget zou je haast wel 2e hands moeten kijken. Misschien een 2e hands Peavey Classic 30 oid.

Rooker
8 januari 2011, 15:24
De gegadigte waar ik zelf aan zat te denken waren:

De blackheart 15watt
De Epiphone valve senior 18watt
Iets boven budget:
Bugera 333xl (kwaliteit waarschijnlijk discutabel)
blackstar ht5 (Heeft deze niet echt te weinig vermogen, al speel je over pa)

Ik wil er waarschijnlijk een 1x12 of heel misschien een 2x12 kast onder zetteen.

Eigenlijk hoop ik dat hier iemand iets over de eerste 2 amps kan vertellen of anders een alternatief voor me heeft voor onder de 350,- euro.

Uitdaging:):)

jonn
8 januari 2011, 22:41
De Epiphone valve senior 18watt
Eigenlijk hoop ik dat hier iemand iets over de eerste 2 amps kan vertellen


Over de Valve Senior heb ik te veel op de internet gelezen, maar ik heb hem nooit in een winkel gevonden en eigenlijk heb ik ook geen europeese web-winkel gevonden die hem op voorraad heeft.

Mijn suggesties zou zijn:
1. LANEY CUB-HEAD (rond de 300 euro)
2. VOX NightTrain (rond de 420 euro)

Over de Laney heb ik alleen maar ervaringen van vrienden gehoord en ze zeggen dat ie heel goed clean geluid heeft en dat ie "value for money" is. Ik heb zelf de Vox en ik ben echt tevreden. Hij gaat hard genoeg voor repetities en optredens en klinkt als een echte Vox!



Ik wil er waarschijnlijk een 1x12 of heel misschien een 2x12 kast onder zetteen.


+1. Volgens mij werken laag vermogen buizentops best met 1x12'' speakerkasten.

muziekschuur
8 januari 2011, 23:14
Jet city 20 w top 399 euro;
http://www.musicstore.com/en_EN/EUR/Jet-City-Amplification-JCA20H-Head-/art-GIT0020018-000


Fame GTA-40; 333 euro voor een combo (Yerasov)
http://www.musicstore.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/en_EN/-/EUR/ViewParametricSearch-SimpleOfferSearch

Rooker
9 januari 2011, 07:26
Allemaal alvast bedankt!!

John: Hele goeie. Die Laney ga ik zeker verder onderzoeken.

Ben er inmiddels achter dat de Epiphone valve senior bij Musicstore uitverkocht is en voor de rest nergens te krijgen is:(:( die was ecjt niet duur..

De blackheart handsome devil vind ik wel goede reviews over, maar ik zou het graag met iemand hier bespreken. Kan alleen hele oude posts vinden van gitaarnet. Misschien zijn ze door de jaren verbeterd, of zijn er meer gebruikers. Dat zou je met die prijs en ook die looks toch wel verwachten.

:blast: Zo,,, en nu even werken met me luie donder....