PDA

View Full Version : Carl Martin Buff Deluxe Signal Buffer Pedal



guitarfreakrobert
7 januari 2011, 21:27
hoi mensen,

Heb nu een flink aantal pedalen in gebruik bij mijn nieuwe coverbandje.
moet niet gekker worden maar goed,

Mijn gitaar tone is totaal naar de knoppen met al die pedaaltjes,
Maar die pedaaltjes zijn volgens mijn medebandleden echt nodig,
want en bla bla bla....enzovoorts. ach ja it pays the bill!!!!!!

hoe kan ik mijn signaal weer krijgen zoals het was????????

Ik plug nu per nr. de pedalen in das helemaal @##$%GRRRRRRR.

dus tot nu toe is nog niemand blij in de band met mijn gekloot met kabels en pluggen

Een buffer zoals deze of een linedriver heb ik ook al iets over gezien bij youtube.

Wat is voor mij der slimste zet (behalve die pedaaltjes er tussen uit halen)??????


alvast bedankt voor het mee denken


greetzzz

Robert

tomdiedom
7 januari 2011, 22:42
Een looper gaan gebruiken!!!

Mitch
8 januari 2011, 11:41
Je speelt in een coverband en je plugt per nummer je pedalen in en uit??? Hebben jullie er een verteller bij die praatjes houdt tussen de nummers door of wat? :seriousf:
Welke pedaaltjes heb je en wat voor amp? Een beetje normale set van pak 'm beet 4 of 5 gebufferde pedalen zou écht geen ernstig probleem moeten zijn.

dml
8 januari 2011, 12:50
Wat is voor mij der slimste zet (behalve die pedaaltjes er tussen uit halen)??????


alvast bedankt voor het mee denken


greetzzz

Robert

Andere bandleden zoeken.

HaroldA
8 januari 2011, 13:07
* Welke pedalen?
* Welke versterker?
* Welke patchkables?
* Welke lange kabels? (en hoe lang?)

guitarfreakrobert
8 januari 2011, 13:22
Je speelt in een coverband en je plugt per nummer je pedalen in en uit??? Hebben jullie er een verteller bij die praatjes houdt tussen de nummers door of wat? :seriousf:
Welke pedaaltjes heb je en wat voor amp? Een beetje normale set van pak 'm beet 4 of 5 gebufferde pedalen zou écht geen ernstig probleem moeten zijn.

ja die zochten we nog een verhaal verteller................

vox ac30h2-od820maxon- vox 847A wah-EHX envelopfilter-Ibanez CF7 chorus/flanger-boss bluesdriver-Ibanez DL10 digital delay-boss reverb-jamman stereo- J Dunlop Rotovibe JD4s

een bij elkaar geraapt zooitje dus

Dat dan in het top boost kanaal

het ef86 kanaal alleen een bsm trebble booster

de echte killer is de wah en de lange kabels van metertje of 6 per stuk

greetzzzz

HaroldA
8 januari 2011, 13:30
Versterker: vox ac30h2

* OD820 maxon
* vox 847A wah
* EHX envelopfilter
* Ibanez CF7 chorus/flanger
* boss bluesdriver
* Ibanez DL10 digital delay
* boss reverb
* jamman stereo
* J Dunlop Rotovibe JD4s

de echte killer is de wah en de lange kabels van metertje of 6 per stuk

1) Koop goede 6 meter kabels en bezuinig hier niet op!
2) Maak de wah true bypass door de switch te (laten) vervangen (idem voor de rotovibe?)
3) Kijk of dat al goed genoeg is en ga anders 1 voor 1 een pedaaltje uit je keten halen totdat je de schuldige gevonden hebt. Die vervang je, zet je in een looper of laat je aanpassen.

Een extra buffer is zeker niet nodig.

Mitch
8 januari 2011, 18:08
Mee eens. Ik ken alleen de bypass van de Jamman niet, maar de rest (afgezien van de wah) lijkt me vrij onschuldig.

dognite
23 februari 2011, 16:29
Hoi GuitarfreakRobert,

Steeds opnieuw de bekabeling wisselen is natuurlijk onpraktisch, tijdrovend en uiteindelijk funest voor je kabels en connectors. Dat kan een dure grap worden. Ik vraag me bovendien af hoe je zo kunt optreden?

De beste oplossing lijkt me een programmeerbare looper zoals de Carl Martin Octaswitch (analoog) of de Rocktron Patchmate 8 floor (digitaal). De laatste is uitgebreider en duurder, en je moet opletten dat je versie 2 koopt. De eerste versie had een softwarefout.
Beide maken gebruik van relais, zijn true bypass en hebben de keuze tussen gebufferd en ongebufferd signaal.
Het voordeel van programmeerbare loopers is dat je willekeurige combinaties onder één knop kunt instellen.
Het tapdansen is dan voorbij.

Misschien dat dit helpt?

rocker_71
23 februari 2011, 16:38
Vind 9 pedalen wel meevallen hoor.
Staan al zeker genoeg buffers tussen!

Vertel eens wat meer over de rest (vooral kabels, krulsnoer misschien :seriousf:)

the sure thing
23 februari 2011, 18:32
De WAH lijkt mij de boosdoener. De rest niet! Of er is een pedaaltje kaputt...

Fireburst
23 februari 2011, 18:48
vox ac30h2-od820maxon- vox 847A wah-EHX envelopfilter-Ibanez CF7 chorus/flanger-boss bluesdriver-Ibanez DL10 digital delay-boss reverb-jamman stereo- J Dunlop Rotovibe JD4s

Dit is toch een opsomming, en niet de echte volgorde ?

Zit toch redelijk wat modulatie tussen, en die wil je liever in de fx-loop (die je niet hebt...). Looper dus, ofwel alles weg en een M9/13 of zo ?

the sure thing
23 februari 2011, 19:39
(...) ofwel alles weg en een M9/13 of zo ? WTF? Wat is dit voor een bud-advies? Hoe kom je erbij dat een M9/M13 dit soort pedaaltjes kan vervangen?!

Anyway: De volgorde van pedaaltjes zou (in de bypass stand) niet het geluid moeten beinvloeden. De kwaliteit van de pedaaltjes (in de bypass stand) doet dat wel.

Mitch
23 februari 2011, 22:18
Jongens, rustig, het is al van januari en van topic starter al lang niks meer gehoord.