PDA

View Full Version : Even voorstellen



Zaanse Shadow
7 januari 2011, 20:54
Hallo,

Ik ben een gehuwde 61 jarige man die niet meer werkt en woonachtend is in de Zaanstreek. Sinds 8.5 jaar speel ik (solo) elektrische gitaar, het genre is Shadowsmuziek of Shadowsike muziek, zeker omdat ik al vanaf Juli 1960 een Shadowsfan ben, op die datum bracht deze groep het nummer APACHE uit. Shadowslike muziek is in pricipe elk pop-nummer, maar dan overgoten met het Shadows-sausje
Ik stuur een link met daarop 1 van mijn laatste nummers mee

http://www.4shared.com/audio/Qkt6k26B/Manha_de_Carnaval_Final_Fred_B.html


Groet


Fred Bos AKA Zaanse Shadow

tokkeltrut
8 januari 2011, 14:02
Hoi Fred, welkom!

heb je link beluistert, ik zou zweren dat dit de shadows waren, goed gedaan!

Zaanse Shadow
8 januari 2011, 14:36
Dank je wel voor je welkomswoord en compliment Tokkeltrut, een grotere compliment kan je mij niet geven.

Groet

Fred

ghost-rider2006
8 januari 2011, 15:39
Welkom zaanse schaduw

Cool hoor , ik geluk trouwens ben de niet meer de oudste hihii grapje

Zaanse Shadow
9 januari 2011, 14:58
Dank je Ghost Rider voor je welkomswoord. Ik begrijp uit jouw woorden dat ik nu de oudste ben :crazyhappy:. Maar, ik voel mij nog jong van hart :strat:

Groet

Fred

ghost-rider2006
9 januari 2011, 15:21
haha geen idee hoor maar ik ben 44

Zaanse Shadow
9 januari 2011, 15:25
Nog lekker jong zo te lezen Ghost Rider

Groet

Fred

ghost-rider2006
9 januari 2011, 15:28
menig jong guppie kan nog aan ons tippen haaha

lefthandstrat
9 januari 2011, 15:38
Welkom Zaanse Shadow, zoals zovelen hier........yessss, ik ben niet meer de oudste :crazyhappy: maar ben "verbannen" naar de jonkies (dus de net 50-plussers) hahahaha......ik heb geluisterd naar je soundfile en goed gedaan hoor. Je hebt de sound helemaal gevonden! Veel plezier hier op het forum.

Groeten van een Gorcumse bluesrocker :B:gitarist::seriousf::seriousf:

ghost-rider2006
9 januari 2011, 15:41
Ik rotterdamse rocker haha

maar een sound jee daar zal ik jullie maar van onthouden

want ben nog niet zo lang bezig

44 en vers met de gitaar hahaha

lefthandstrat
9 januari 2011, 15:54
@Ghost-Rider: Hahaha, nou.......geneer je niet. Ik heb mijn sound ook meer in mijn hoofd zitten dan ik via mijn vingers uit de versterker kan laten klinken hoor. In mijn geval kan je dus stellen dat "let the fingers do the talking" nog heel ver weg is, maar ja..............als je maar lol en plezier hebt in het gitaarspelen, toch?? :seriousf:

ghost-rider2006
9 januari 2011, 15:56
precies daar gaat het ook om

heb wel 2 keer in de week les omdat ik het wel dolgraag wil leren
het speelt al zo lang dat ik het wil en nu na scheiding en verbroken relaties ik me niet meer laat stoppen

heb nu een leuk spulletje bij elkaar en ik ga lekker lessen en het komt allemaal wel

lefthandstrat
9 januari 2011, 16:03
@Ghost-Rider: Je hebt groot gelijk. Overigens, ik zie in je sig dat je een Mustang II hebt. Bevalt die goed? Mijn zoon heeft er wel interesse in en dat komt me goed uit, dan hoef ik in huis niet meer op zoek te gaan naar mijn VT30 :soinnocent:

ghost-rider2006
9 januari 2011, 16:06
Ja ik heb eerst een fender fm212r gekocht maar volume staat dan bijna uit als ik thuis speel
anders blaas ik de ramen eruit en de buren zijn dan ook niet blij

daarna heb ik de fender mustang 2 gekocht leuk ding voor weinig eigenlijk

OK zal niet zo zijn dat het 1 van de beste ampies is maar daar is de prijs naar
Ik vind het zelf wel een geinig ding met al die prisets die erop zitten en dat je de pc er aan kan knopen om dinge te veranderen

Dus ik zou zeggen probeer hem zelf eens

lefthandstrat
9 januari 2011, 16:11
@GHost_Rider: Okay bedankt. Ik zal mijn zoon eens activeren er naar te kijken. Hj heeft een Rocktron Rampage 50 watt (loeihard), maar pikt steeds de Vox van pa in.......hahaha. Misschien is dit de oplossing voor hem (en voor mij) en duur is hij inderdaad niet.

Zaanse Shadow
9 januari 2011, 16:24
Dank je voor je welkomswoord en compliment Lefthandstrat, het word gewaardeerd

Ghost-Rider misschien heb je gelijk, maar ik hou het erop dat het niet altijd aan de leeftijd behoeft te liggen

Voor nu een groet mannen

Fred

ghost-rider2006
9 januari 2011, 16:30
nee precies en dan laat hij jou amp staan hahahhah

nee je kan er best veel mee maar het is natuurlijk altijd wat je er zelf van verwacht

je zal er geen zalen mee vol krijgen denk i khahaha

Han S
16 januari 2011, 22:58
Hallo,

Ik ben een gehuwde 61 jarige man die niet meer werkt en woonachtend is in de Zaanstreek. Sinds 8.5 jaar speel ik (solo) elektrische gitaar, het genre is Shadowsmuziek of Shadowsike muziek, zeker omdat ik al vanaf Juli 1960 een Shadowsfan ben, op die datum bracht deze groep het nummer APACHE uit. Shadowslike muziek is in pricipe elk pop-nummer, maar dan overgoten met het Shadows-sausje
Ik stuur een link met daarop 1 van mijn laatste nummers mee

http://www.4shared.com/audio/Qkt6k26B/Manha_de_Carnaval_Final_Fred_B.html


Groet


Fred Bos AKA Zaanse Shadow

Beter laat dan nooit.

Welkom Fred, ik keek laatst naar de Belgische TV en daar was op de achtergrond 'Apache' van de Shadows te horen. En wat me dat elke keer weer treft is de sfeer van dat nummer, daar heb je geen audiofiele installatie voor nodig, het klinkt op de wekkerradio ook al goed.

Heel veel bands spelen dat nummer of hebben het gespeeld, maar die sfeer krijgen maar weinig mensen te pakken. Je zult 'The Blue Devils' wel kennen, ik heb de laatste CD met Kees opgenomen, niet lang daarna overleed Kees en opvallend was dat Kees (Verbeek) het geluid van Hank B. akelig dicht wist te benaderen. Ik vind het schitterende muziek, ik was 15 toen ik Apache voor het eerst hoorde en ik was er door gevloerd.

Goed bezig Fred, geniet er van.

Zaanse Shadow
17 januari 2011, 19:47
Han bedankt voor je woorden en ja..Apache...een verhaal apart. Ik heb mij er zelf ook nog niet aan gewaagd, het moment komt wel steeds dichterbij.The Blue Devils, daar heb ik wel van gehoord wat ze precies spelen, dat weet ik effe niet meer, jammer te lezen dat de gitarist daarvan is overleden.

Damk voor je reactie

Fred

Han S
17 januari 2011, 20:01
Nog even off topic, als het mag van de directie: de Shadows maken een muzieksoort die makkelijk na te maken lijkt, maar dat is dus helemaal niet zo. De sfeer in die muziek is uniek en die hoor ik zelden terug als andere bands die nummers spelen. Kees van Beek was een van de weinigen die dat kon en ik ben zo gelukkig geweest dat ik dat heb kunnen vastleggen.

Toen de Shadows hun eerste platen opnamen waren studio's niet uitgerust met grote mengtafels en multitrack recorders, alles moest tegelijk naar één spoor en daar werd een mono plaat van gesneden.

The Blue Devils (http://www.thebluedevils.nl/) namen hun laatste CD met Kees bij me op met een 24 sporen tapemachine op twee inch brede tape en hadden dus meer controle dan de Shadows vroeger hebben gehad.

Als je er meer van wilt weten en over wilt discussieëren, moet je naar het recording subforum van gitaarnet, daar kunnen we er uitgebreid over miepen. Hier zitten we zwaar off topic. (waarvoor excuses)

Zaanse Shadow
17 januari 2011, 21:15
Hoi Han,

Het is inderdaad zo dat het makkelijk lijkt om Shadowsmuziek na te maken, maar ik weet uit de praktijk dat het zeker niet makkelijk is.Het is inderdaad uniek en moeilijk te copieren.
Het is zeker dat studios anders uitgerust waren dan de huidige, wat ik zelf doe was voor 50 jaar totaalweg niet mogelijk.
Mogelijk dat ik die groep wel eens in Tilburg heb zien optreden, zou zo maar kunnen

Wat mij intresse raakt is dat je een studio hebt of daarin werkzaam bent . Kijk ik neem mijn muziek wel thuis op met AA 1.5, mar studiowerk dat is toch denk ik wat anders.

Voor nu een groet

Fred