PDA

View Full Version : Frettedamericana en Phil X



TDZH
7 januari 2011, 19:48
Hallo allemaal,

Ik hoop dat dit niet op een of andere manier op spam lijkt, maar ik jullie graag even attent maken op de Amerikaanse vintage gitarenwinkel Frettedamericana.
Nou zijn de gitaren voor de meeste van ons te duur om zomaar ff binnen te halen, maar de honderden demo's op hun youtube kanaal zijn zeker geweldig om te zien, vooral dankzij gitarist Phil X, een hele toffe kerel die ik zelf maar al te graag zie spelen. Dacht dat jullie je er misschien ook wel mee zouden vermaken.

P.S. Mocht je Phil even tof vinden als ik, check dan ook even zijn cover van Little Wing en Whole Lotta Love op youtube, en zijn band The Drills, echt geweldig.

Hier wat linkjes naar een paar demo's:

1954 Fender Stratocaster
http://www.youtube.com/watch?v=QykHA5C6Kt8&feature=related

1955 Les Paul Custom
http://www.youtube.com/watch?v=J2WunTE0dZg&feature=related

1954 Fender Stratocaster
http://www.youtube.com/watch?v=bLRXNQDozxU&feature=related

1954 Fender Esquire
http://www.youtube.com/watch?v=qGCXRUenze8&feature=related

1962 Gibson Les Paul SG Standard
http://www.youtube.com/watch?v=bIRsmvpNEvc&feature=related

Groetennn,

Tomas.

TimoSomers
7 januari 2011, 19:50
Phil X is de vetste gast op deze planeeeeet!!!!!

En een waanzinnige gitarist.

Sinner1980
7 januari 2011, 19:55
Phil X is idd een held ja,te gek hoe belachelijk veel energie en enthousiasme hij uitstraalt...en nog eens een wereldgitarist ook; respect:rockon:

Bij mij was het in ieder geval al bekend maar voor de niet-kenners,zeker even checken die handel!:ok:

michaelsteen
7 januari 2011, 20:05
Ik kijk die filmpjes ook al geruime tijd. Super toffe dude en ik kan zijn spel ook zeer waarderen. Ik steel vaak lickjes van phil :p .
De gitaren boeien me niet, ook al zou ik het geld hebben zou ik nooit 20k neertellen voor een vintage fender.

barno
7 januari 2011, 20:10
Phil x is heel goed en funny. maakt een mens altijd goedgezind.

enige jammere (voor een demo gitarist): hij speelt enkel rock

Sinner1980
7 januari 2011, 20:22
Phil x is heel goed en funny. maakt een mens altijd goedgezind.

enige jammere (voor een demo gitarist): hij speelt enkel rock

Moet je toch wat meer filmpjes checken man. Hij speelt ook blues en funk en nog wel meer ook volgens mij.

Ik ben overigens blij dat ie het hoofdzakelijk bij rock houdt maar dat is mijn smaak,al vind ik blues ook vet,funk en country ook wel...alleen van jazz krijg ik de kriebels; wat een bagger is dat zeg:rockon:

barno
7 januari 2011, 20:34
Moet je toch wat meer filmpjes checken man. Hij speelt ook blues en funk en nog wel meer ook volgens mij.

Ik ben overigens blij dat ie het hoofdzakelijk bij rock houdt maar dat is mijn smaak,al vind ik blues ook vet,funk en country ook wel...alleen van jazz krijg ik de kriebels; wat een bagger is dat zeg:rockon:

ja hij speelt wel es wat rockblues en funk maar geen jazz, swing, fingerstyle enz... genres waarbij het clean van de gitaar echt tot zijn recht komt. pasop ik vind het ook wel grappig als hij gewoon keihard gaat rocken op een een 175, terwijl die daar niet echt voor bedoeld is.

trouwens Jazz is super hoor, komt nog wel ;)

TDZH
7 januari 2011, 20:38
ja hij speelt wel es wat rockblues en funk maar geen jazz, swing, fingerstyle enz... genres waarbij het clean van de gitaar echt tot zijn recht komt. pasop ik vind het ook wel grappig als hij gewoon keihard gaat rocken op een een 175, terwijl die daar niet echt voor bedoeld is.

trouwens Jazz is super hoor, komt nog wel ;)

Ja, en gek genoeg klinkt het nog geweldig ook. Phil wil wel eens fingerpicken en doet ook regelmatig clean, maar 't is inderdaad niet echt heel veel voorkomend.

Geweldige Amp trouwens, die Tonemaster die hij meestal gebruikt, wat een geluid, en die replica's die hij er van heeft laten maken klinken ook supervet. Jammer dat 't zo veel kost.

mikeyaxeman
7 januari 2011, 20:43
Ik heb zijn filmpjes ook al eens bekeken.
Die kerel speelt echt heerlijk en super gave gear!
Jammer dat het niet te betalen valt...

TDZH
7 januari 2011, 20:48
Ik heb zijn filmpjes ook al eens bekeken.
Die kerel speelt echt heerlijk en super gave gear!
Jammer dat het niet te betalen valt...

Denk ook niet dat Phil te koop is hoor.

Sinner1980
7 januari 2011, 20:51
trouwens Jazz is super hoor, komt nog wel ;)[/QUOTE]

Begin jij nou ook al? Vaker gehoord. Ik ben inmiddels al weer 31 (pfff,eng) en speel alweer wat jaartjes en ben bang dat jazz nooit mn ding zal worden maar goed,nogmaals: ieder zijn ding (gelukkig)

Spades
7 januari 2011, 20:54
Deze vind ik echt 1 van de vetste, echt een geweldige gitaar en hij speelt hier echt geweldige nummers.

http://www.youtube.com/watch?v=l7ZCJlcC3iw

Ezyduck
7 januari 2011, 21:04
hey, uhm, maar ff serieus, guys, dit is toch Jim Carey in Ace Valvura 45 ?

mikeyaxeman
7 januari 2011, 21:06
Denk ook niet dat Phil te koop is hoor.

Ja die zou je ook bijna willen kopen ja kan die me wat gitaarles geven. :D

michaelsteen
7 januari 2011, 21:41
Phil X is idd een held ja,te gek hoe belachelijk veel energie en enthousiasme hij uitstraalt..




indeed.. en al dat hyperactieve gedoe houdt je blijkbaar ook jong want phil is de 40 al ruim gepasseerd geloof ik! ik bedoel, niet dat het me wat boeit.. maar die die dude ziet er jong uit voor zijn leeftijd :sssh:

Terminus
8 januari 2011, 00:14
Phil X is 44 jaar inderdaad, en rockt harder dan 99% van de mensen. En eigenlijk is hij min of meer te koop, aangezien hij studiomuzikant is. Goedkoop zal het wel niet zijn, hij heeft onder andere op platen van Orianthi, Adam Lambert, Tommy Lee en Daughtry gespeeld.

Ik ben echt een enorme fan van die gast, volgens mij kan je zo hard rocken niet leren, dat moet in je bloed zitten.

(en ik heb nu GAS voor praktisch alles van voor 1970)

aaronstonebeat
8 januari 2011, 00:25
Phil X is geweldig. Ik kom hem al een paar jaar tegen op youtube en als ik tegenwoordig wil weten hoe het een of andere model klinkt, zoek ik hem op. Dan weet ik in ieder geval hoe het kan klinken als je de sluizen open zet :blast:

michaelsteen
8 januari 2011, 00:40
Phil X is 44 jaar inderdaad, en rockt harder dan 99% van de mensen. En eigenlijk is hij min of meer te koop, aangezien hij studiomuzikant is. Goedkoop zal het wel niet zijn, hij heeft onder andere op platen van Orianthi, Adam Lambert, Tommy Lee en Daughtry gespeeld.

Ik ben echt een enorme fan van die gast, volgens mij kan je zo hard rocken niet leren, dat moet in je bloed zitten.

(en ik heb nu GAS voor praktisch alles van voor 1970)

Yep ik ben ook zwaar fan, nou ja fan. I admire the dude. Ik snap echter niet waarom iemand in godsnaam 20k neertelt voor een vintage fender. Ik zou dan echt liever een gibson les paul en een es335 en een fender cs strat kopen en dan ook nog geld over houden voor een leuke auto ofzo.

richwoodplayer
8 januari 2011, 01:37
kijk het ook al een redelijke tijd, heb laatst tijd besteed om alle filmpjes te kijken, lang mee bezig geweest!
vind phil x echt een super goede gitarist! lekkere sound, heeft humor, eigenlijk gewoon precies goed allemaal!

super filmpjes!

hugo123
8 januari 2011, 01:52
Deze vind ik echt 1 van de vetste, echt een geweldige gitaar en hij speelt hier echt geweldige nummers.

http://www.youtube.com/watch?v=l7ZCJlcC3iw

Zoo, die tonemaster klinkt goed!

Goeiemorgen
8 januari 2011, 02:39
Ik begin al te stuiteren als ik zie dat er een nieuw filmpje is, geweldig!

Alleen die te gekke amp is 1800 dollar.

Exi
8 januari 2011, 11:18
Geniale gast inderdaad. Doet me ook erg denken aan Jack Black.
En wat klinken die oude SG's lekker zeg! Man, man!

soup
8 januari 2011, 11:28
enige jammere (voor een demo gitarist): hij speelt enkel rock

Zo jammer vind ik dit ook niet hoor? Ik ben namelijk al die klote filmpjes waarin men blues en jazz speelt echt kots kots en kots beu, zoals die ene Duitser met zijn mooie vintage Gibsons waar hij niet het volle potentieel uithaalt.

Mitch
8 januari 2011, 11:36
Gregor hilden? Goeie demo gitarist in een heel andere hoek. Ik kan ze beide wel waarderen.

joke
8 januari 2011, 11:44
yep gregor is een andere hoek maar minstens ner zo goed als phil.
phill is natuurlijk iets meer "aanwezig "en doet ook behoorlijk aan namedropping maar hij is wel uber cool .
alleen is ie niet zo strak ritmisch als ie met de looper speelt en haalt zichzelf behoorlijk in en raast zich voorbij das wel jammer...

barno
8 januari 2011, 12:33
Zo jammer vind ik dit ook niet hoor? Ik ben namelijk al die klote filmpjes waarin men blues en jazz speelt echt kots kots en kots beu, zoals die ene Duitser met zijn mooie vintage Gibsons waar hij niet het volle potentieel uithaalt.

Hilden speelt idd altijd zelfde propere funky blues jazz. phil is veeel leuker. alleen dat neemt niet weg dat een jazzgitaar best wordt gedemoot met wat jazz licks ipv entertainend rockgeweld. tenminste als ze die gitaar willen verkopen. daarvoor zijn die demo's eigenlijk bedoeld hé

caliban
8 januari 2011, 14:23
Doet me ook erg denken aan Jack Black.


Heel erg fel zelfs