PDA

View Full Version : De juiste HSS set voor mijn Strat!



rammybully
7 januari 2011, 19:05
Ik heb op zoek naar een goede HSS pickup set voor een Fender Strat met maple hals. Jullie advies en ervaringen wordt weer eens gevraagd....

De singlecoils moeten een volle en warme sound hebben. Het probleem is dat veel singlecoils wat fel en iel zijn... daar houd ik niet zo van.
Ik heb bv. een Fender Strat Plus met Lace Sensor gold pu's. Deze klinken naar mijn smaak vol genoeg. Een dergelijke sound zoek ik voor de neck/mid.

Qua Humbucker zoek ik een element dat niet gelijk de pan uit knalt, maar wel lekker vol is en de gitaar net dat extra beetje power geeft in de brug.

Het moet een lekkere allround gitaar worden met een volle sound in de neck en een iets meet ballen in de brug.

Erik vd Haar werk veel met Suhr, maar het nadeel is dat deze singlecoils vaak klinken als de klassieke strat. (mij iets te fel en iel)
Iemand ideeën adviezen??

:strat:

Sinner1980
7 januari 2011, 19:51
Ik zou dit verhaal ff in het engels vertalen naar Tim van Bare Knuckle sturen,die heeft vast een goed advies en verkoopt je vervolgens een setje wereldpickups die al,als je wilt,in een slagplaat naar keuze met potmeters schakelaars etc naar je toe gestuurd worden:ok:

Ijselrobo 07
7 januari 2011, 21:41
Hoi,

In mijn strat, een Fender Lonestar, ligt een Seymour Duncan Pearly Gates humbucker, en ik moet zeggen, dat dat een erg goed element is :strat:
In diezelfde strat zitten Texas Special singlecoils.. ik vindt ze erg goed om van die écht cleane stukken te spelen, maar als ik er dan een overdrive of clean-met-een-randje pedaal tussen zet, gaat het dof klinken op beide singlecoils, de humbucker daarintegen klinkt erg lekker met de meeste pedalen ;)

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Grtz.
Ijselrobo 07

Venlonaer
8 januari 2011, 15:50
als humbucker een Seymour DUncan JB? En anders doe eens gek...gooi er een Dirty Finger in ;)

rammybully
8 januari 2011, 16:56
Ik zou dit verhaal ff in het engels vertalen naar Tim van Bare Knuckle sturen,die heeft vast een goed advies en verkoopt je vervolgens een setje wereldpickups die al,als je wilt,in een slagplaat naar keuze met potmeters schakelaars etc naar je toe gestuurd worden:ok:

Dank voor je advies!!
Ik heb net ff via de site gemaild. Ik zag dat Bare Knuckle singlecoils heeft met veel meer bass en mid, dus ik denk dat ze wel hebben wat ik zoek.
Even afwachten dus....

allochthomas
8 januari 2011, 17:18
Oppassen met een seymour duncan JB in een strat, dat wil nog wel eens te fel gaan klinken. In mijn strat was het geen succes. De pearly gates is misschien een goeie, zit zelf te twijfelen of ik er 1tje in in mijn strat moet stoppen

rammybully
8 januari 2011, 17:21
Oppassen met een seymour duncan JB in een strat, dat wil nog wel eens te fel gaan klinken. In mijn strat was het geen succes. De pearly gates is misschien een goeie, zit zelf te twijfelen of ik er 1tje in in mijn strat moet stoppen

Klopt!!!
Ik heb er één in een strat gehad en ook eens één in singlecoil formaat.
Waren me te fel....

Pearly Gate klinkt me ook wel goed in de oren, maar heb de pickup nog nooit gehoord...

Chocola
8 januari 2011, 22:49
als humbucker een Seymour DUncan JB? En anders doe eens gek...gooi er een Dirty Finger in ;)

Neee een JB is zelfs in een Les Paul vaak nog relatief schel, in een strat zou dat echt funest zijn. Je moet juist zoeken naar een bucker met minder hoog en schelheid.

edit: voortaan eerst even de overige reacties lezen voor ik voor mijn beurt dingen roep :D.

FruscianteFan
8 januari 2011, 23:30
als humbucker een Seymour DUncan JB? En anders doe eens gek...gooi er een Dirty Finger in ;)
ik heb een JB in mijn Jaguar en ok, ballen heeft-ie wel. Maar hij knalt ook wel echt heel hard, en klinkt wat doods (totaal niet schel trouwens).

Wat Sinner zei geldt trouwens ook voor Curtis Novak. Die kan je vast ook wel verder helpen.

maar, waarom niet gewoon lace sensors als die je bevallen? En misschien geen humbucker maar een P90?

groovieguitarguus
8 januari 2011, 23:39
hmmm... interessant... ben benieuwd... Ook naar het Bare Knuckle verhaal.

Is dit misschien iets??? : Leosound http://www.leosounds.de/EN/shop_en.html

D3nnis
9 januari 2011, 10:19
Ik zou dit verhaal ff in het engels vertalen naar Tim van Bare Knuckle sturen

Dat idee had ik ook! Die Irish Tours single coils bijvoorbeeld, zijn echt super (al blijft het een kwestie van smaak).

groovieguitarguus
9 januari 2011, 16:03
http://www.gingrichphotography.bizland.com/sitebuildercontent/sitebuilderpictures/kiss_ace.jpg

groovieguitarguus
9 januari 2011, 16:10
Ook gaaf...

Adje met zijn Les Paul Heritage Standard... uit circa 1980...

http://www.myguitarsolo.com/Wall/AdrianVandenberg.jpg