PDA

View Full Version : Line6 of Peavey



jardnico
7 januari 2011, 17:27
Line 6 Spider IV 150 of Peavey transtube special 212
:???:

of misschien nog andere suggesties?(tot ongeveer 450euri)

pasqual
7 januari 2011, 17:38
2 totaal andere versterkers. de line 6 is een moddeling versterker en de peavey probeert te klinken als een buizenversterker.

wat verwacht je van een versterker?

groeten Pasqual.

jardnico
8 januari 2011, 11:42
wat ik verwacht van mijn versterker

mooi geluid bij alle volumes
vervoerbaar
hard genoeg om boven een drummer uit tekomen
divers
betrouwbaar

ik weet niet of je hier wijzer van wordt
alvast bedankt

Paragon
8 januari 2011, 12:09
Waarom geen buizenamp voor die prijs?

even
8 januari 2011, 12:58
Neem de Peavey of zoek een tweedehands buizen bak. Begin niet aan Line 6. Ik ken de Flextone 3 van de band waar ik op mijn werk over speel heel goed. De eerste indruk is WHOW !!! maar na 908475092475098245 uur tweaken krijg je nog steeds niet te horen wat je wilt. Laat je niet gek maken door de ingebouwde effecten en bouw dit rustig op met losse pedalen. Na een tijdje kom je er steeds meer achter wat je wilt.

jardnico
8 januari 2011, 14:56
@Paragon

nah ik vind een buizenversterker een beetje onhandig dus daar begin ik nog niet aan. En als ik er echt een nodig zou hebben heeft mijn vader nog 2 Lesley boxen in de garage staan:D

caliban
8 januari 2011, 15:02
@Paragon

nah ik vind een buizenversterker een beetje onhandig dus daar begin ik nog niet aan.

Rare instelling.. Als in: ik kan een gibson LP standard kopen maar ga voor hetzelfde geld toch maar voor een studio gaan, en de rest van het geld cadeau geven aan de winkel :soinnocent:

caliban
8 januari 2011, 15:03
Wat voor muziek wil je btw spelen ermee, heb je highgain nodig, reverb nodig..?

jardnico
8 januari 2011, 15:19
450 is mijn budget maar ik kan de versterkers voor minder krijgen

ik speel eigenlijk alles maar het liefst rock en metal

Paragon
8 januari 2011, 15:31
450 is mijn budget maar ik kan de versterkers voor minder krijgen

ik speel eigenlijk alles maar het liefst rock en metal

Ga naar de winkel, en probeer wat versterkers (ook buizen)..
Ga af op je gevoel, op het geluid, en op of het bruikbaar is (hard genoeg ect, zie jou eisen lijstje). En ga niet af op het hoogste wattage, of de meest gekke effecten, die de meeste van ons niet gebruiken.

Paragon

grayfink
8 januari 2011, 15:41
Buizen!!


Tss...

pasqual
8 januari 2011, 16:17
wat ik verwacht van mijn versterker

mooi geluid bij alle volumes
vervoerbaar
hard genoeg om boven een drummer uit tekomen
divers
betrouwbaar

ik weet niet of je hier wijzer van wordt
alvast bedankt

-een mooi geluid? wat vind jij dan mooi? er schijnen mensen te bestaan die Kirk Hammet mooi vinden klinken, dus mooi is betrekkelijk.
-alles is vervoerbaar, dus....
-20 watt buizen gaat hard genoeg, 20 watt transistor dan weer niet.
-divers: in welke context? effecten?
-betrouwbaar: buizen heeft meer onderhoud nodig als transistor.

voor jouw budget denk ik toch aan een buizenversterker, gebruikt of nieuw zoals een Peavey Valveking 112. je zal toch eens een muziekzaak binnen moeten lopen en advies vragen.

succes, Pasqual.

jardnico
9 januari 2011, 09:24
-een mooi geluid? wat vind jij dan mooi? er schijnen mensen te bestaan die Kirk Hammet mooi vinden klinken, dus mooi is betrekkelijk.
-alles is vervoerbaar, dus....
-20 watt buizen gaat hard genoeg, 20 watt transistor dan weer niet.
-divers: in welke context? effecten?
-betrouwbaar: buizen heeft meer onderhoud nodig als transistor.

voor jouw budget denk ik toch aan een buizenversterker, gebruikt of nieuw zoals een Peavey Valveking 112. je zal toch eens een muziekzaak binnen moeten lopen en advies vragen.

succes, Pasqual.

nou ja mooi is misschien niet het goede woord ik denk dat zuiver en helder beter is

vervoerbaar:een 2x 412cabinet is toch niet zo handig als je met het ov moet

Divers: veel verschillende muziekstijlen en een paar effecten zou ook leuk zijn


en zo'n Valveking is toch ook wel erg vet

caliban
9 januari 2011, 13:18
nou ja mooi is misschien niet het goede woord ik denk dat zuiver en helder beter is

vervoerbaar:een 2x 412cabinet is toch niet zo handig als je met het ov moet

Divers: veel verschillende muziekstijlen en een paar effecten zou ook leuk zijn


en zo'n Valveking is toch ook wel erg vet
Combo is vrij compact, maar kan evenzeer vreselijk zwaar zijn...

toneblo
9 januari 2011, 15:37
Geen van beide, kut all the way!

Buizentopje met cab binnen budget, anders gewoon nog even door sparen, Lany GH50L met kast te koop bij mij ( spam.. kuch )

Riky
9 januari 2011, 16:00
Budget 450?

Ik zeg Peavey Valveking.
Echt een versterker waar je heeeeel lang wat aan hebt. Veelzijdig, betrouwbaar en dikke sound voor een prima prijs. Kies wel de 2x12. Imo mooier gespreidere sound. Komt de amp beter tot z'n recht dan bij de 1x12.

Niet "bang" zijn btw om aan de buizen versterker te gaan (ik had dat eerder wel een beetje). Het is niet zo dat je een bepaald niveau van spelen moet hebben bereik om een buizen bak te mogen kopen.
Ook als het gaat om betrouwbaarheid. De buizenversterkers van tegenwoordig kunnen wel tegen een stootje. Gewoon opletten bij vervoer en netjes aan en uit zetten.

jardnico
9 januari 2011, 16:02
line6 en transtube worden het waarscheilijk niet
heb nu een Peavey ValveKing 212 of Peavey ValveKing top+cab(toch buizen;)) voor dezelfde prijs op het oog

212 is vervoerbaarder maar Top+Cab klinkt net iets mooier
welke is het beste 212 of Top+Cab:???:

caliban
9 januari 2011, 16:10
line6 en transtube worden het waarscheilijk niet
heb nu een Peavey ValveKing 212 of Peavey ValveKing top+cab(toch buizen;)) voor dezelfde prijs op het oog

212 is vervoerbaarder maar Top+Cab klinkt net iets mooier
welke is het beste 212 of Top+Cab:???:

Is het echt de bedoeling om je shit mee te nemen met het openbaar vervoer of was dat bij wijze van spreken

Riky
9 januari 2011, 16:19
line6 en transtube worden het waarscheilijk niet
heb nu een Peavey ValveKing 212 of Peavey ValveKing top+cab(toch buizen;)) voor dezelfde prijs op het oog

212 is vervoerbaarder maar Top+Cab klinkt net iets mooier
welke is het beste 212 of Top+Cab:???:

Top + Cab hoeft helemaal niet mooier te klinken. Sterker nog, ik vind vaak combo's en 2x12 cabs mooier klinken dan een 4x12cab. Ligt ook aan de muziek stijl. 4x12 klinkt over het algemeen strakker en gerichter. Een 2x12 geeft in mijn ogen (oren) meer spreiding, maar is iets minder tight.

Top + Cab is over het algemeen wel makkelijker te tillen. Wel 2x lopen, maar dan wel 2 keer 15kg ipv 1 keer 30 (bijv.)
Een Top + Cab neemt daarintegen wel weer meer ruimte in beslag voor vervoer...

Qua praktische redenen moet je daar dus aan denken.
Wat beter klinkt is erg persoonlijk, maar ik weet zeker dat beide prima klinken.
Ik heb alleen de 2x12 combo al eens aan de tand gevoeld en die vond ik heel tof.

jardnico
9 januari 2011, 16:22
Is het echt de bedoeling om je shit mee te nemen met het openbaar vervoer of was dat bij wijze van spreken

nee was bij wijze van
maar ik vind het wel fijn als het niet overdreven groot is
alhoewel een 412 cab zou moeten kunnen.

grayfink
9 januari 2011, 16:35
Een 212 buizencombo met de bus is echt geen doen hoor, dan kan ik me voorstellen dat je de modelling/transistoropties bekijkt. Als het even kan wel veel liever buizen. Valveking heeft zeker een prima prijs/kwaliteit verhouding.
Ik heb nog een 112 VK combo die waarschijnlijk volgende week op marktplaats gaat. Andere gitarist van mijn bandje wil hem hebben, maar krijgt voorlopig geen toestemming van zijn vrouw om geld uit te geven. :seriousf:

jardnico
12 januari 2011, 22:30
oke het is de Peavey ValveKing top+Cab geworden:)
heb hem net opgehaald

ik wil iedereen bedanken voor zijn reactie

caliban
12 januari 2011, 23:25
Proficiat :) nu foto's!

Riky
12 januari 2011, 23:26
Erg goede keus!
Hoe vind je hem klinken? Goed neem ik aan:p?

Welke cab heb je er bij?

jardnico
13 januari 2011, 17:58
hij klinkt fantastisch:crazyhappy:
en serieus hard ik heb nog niet harder dan 2 gezet want dan is hij al oorverdovend hard

ik heb de Valveking 412 slant cab