PDA

View Full Version : Wat is dit voor merk



beunklats
7 januari 2011, 14:53
Hallo

Ik zie deze net op internet staan, maar ik zou niet weten wat voor een merk het is.
Kunnen jullie het wel zien.
Alvast bedankt.

Gr Johan

http://i1238.photobucket.com/albums/ff490/beunklats/Image.jpg

Eko
7 januari 2011, 15:05
Kan het niet goed lezen , maar lijkt op Amuse of zoiets. Startersset lijkt me.
Waarom stuur je de verkoper niet even een mail met wat vragen : Wat is het , waar gekocht , type enz.
Zal niet de wereld hoeven te kosten.

beunklats
7 januari 2011, 15:33
Kan het niet goed lezen , maar lijkt op Amuse of zoiets. Startersset lijkt me.
Waarom stuur je de verkoper niet even een mail met wat vragen : Wat is het , waar gekocht , type enz.
Zal niet de wereld hoeven te kosten.

Een maat van me wil beginnen met gitaar spelen, en hij wou deze kopen.
Is het een goede om te beginnen?

Exi
7 januari 2011, 15:41
Ik zou hem aanraden om nog even door te sparen, want zo'n starterspakket gaat ie niet blij van worden. Ondertussen ook even de tweedehandsmarkt in de gaten houden op koopjes.

beunklats
7 januari 2011, 15:49
wat zijn de nadelen ervan dan

Justinschut
7 januari 2011, 15:49
Goed zou ik het niet noemen... maar als je zo weinig mogelijk uit wil geven kom je bij zoiets uit

Exi
7 januari 2011, 15:58
wat zijn de nadelen ervan dan
Kwaliteit is het niet. Zo'n gitaar houd het meestal niet langer dan een jaar uit voordat hij onbespeelbaar wordt (hals kan gaan torderen, elektronica begeeft het etc.)
Het ergste zijn nog wel die versterkertjes, vergelijk het geluid maar alsof je door een walky talky speelt.

Als je iemand echt de liefde van het gitaarspelen wil bijbrengen, dan gaat het hiermee niet lukken. Een degelijkere set motiveert veel meer tot spelen.

Sinner1980
7 januari 2011, 15:58
wat zijn de nadelen ervan dan

Ik wilde laatst een vakantie naar Afghanistan boeken maar dat had zo zijn nadelen werd me verteld...

1+1=2 toch,kom op man...

Wat zijn de nadelen van goedkope shit? Ik zou dat zelf toch wel een beetje in de kwaliteit gaan zoeken...lijkt mij hoor;)

muziekschuur
7 januari 2011, 16:10
Het grootste risico is; Iemand komt bij mij op les (119 euro 10 lessen van een half uur), brengt mee, starterssetje... Houdt het met moeite tien lessen vol. Verliest 119 euro en 100 euro aan het starterssetje.

Als hij 400 euro had uitgegeven was hij/zij meestal nog aan het lesnemen. En na 2 jaar, zelfstandig in het zelf leren gitaarspelen. En na zo'n 5 jaar speelt dan zeker de helft in groepsverband. En de andere helft speelt nog regelmatig voor het eigen plezier.

M.a.w. gitaarspelen is nog nooit zo leuk geweest vanwege de betaalbare opties (goede Yamaha, Epiphone en Ibanez gitaren van rond de 200 euro, pedaaltjes van tussen de 18 en 50 euro, en buizenversterkertjes (goede) vanaf 300 euro....

Toen ik gitaar begon te spelen koste een pedaaltje 150 gulden. Een goede gitaar onder de 1000 gulden was lastig. Alles onder de 2000 euro was solidstate. Buizenversterkers waren toen rond de 2000 gulden of meer.

Voorbeeld. Epiphone Les Paul 190 euro, Jet City Combo, 300 euro, Danelectro pedaaltjes vanaf 18 euro... Dan neem je een clean overdrive, een reverb en een tremolo pedaal en dan kun je al heel veel stijlen spelen.

tostiapparaat
7 januari 2011, 17:18
Kan het niet goed lezen , maar lijkt op Amuse of zoiets. Startersset lijkt me.


denk het ook, Amuse is toch kijkshop Huismerk? Mijn kijkshop uke is ook van Amuse, prul:seriousf:

Eko
7 januari 2011, 18:46
Beunklats,
Het is niet om te pesten , maar die reut komt uit China. Net als bij de grote merken ( Epiphone , Squier , yamaha , Ibanez), maar die hebben er meer controle op en een grote naam te verliezen. De kwaliteit bij de grotere merken is wat hoger en , helaas, ook de prijs. Het verschil zit hem in het speelplezier wat je er aan beleeft. Een gitaar die moeilijk te stemmen is , constant verloopt , slecht geluid produceert en regelmatig storingen heeft is gewoon minder. De neiging om dan snel te stoppen met les en/of spelen is dan veel groter. dan is het helemaal zonde van het geld.

nickofzo
7 januari 2011, 19:14
denk het ook, Amuse is toch kijkshop Huismerk? Mijn kijkshop uke is ook van Amuse, prul:seriousf:

mijn kijkshop strat is ook van amuse:D als je de headstock scheef in het licht houd staat er prince (inmiddels niet meer want der zitten stickers overheen)
prima gitaartje overigens.. op de electronica na. t blijft een eerste gitaar. dus een prul

dijkholt
8 januari 2011, 22:58
Bij een Chinees startersetje bij de Blokker, Kijkshop, Lidl of waar dan ook, weet je gewoon niet wat je koopt. De verhouding goed/slecht is zo'n 20-80. Met andere woorden: van de vijf startersetjes heb je er altijd wel eentje tussen zitten die best aardig is en niet onder doet voor een A-merk starter ( Sqier - Epiphone ) De verhouding bij A merk starters is ongeveer 80-20. Dus je hebt veel meer kans op een goede startersgitaar.

Advies voor je maat: Ga voor een behoorlijke startersgitaar tot € 200,- en ga een keertje een uurtje in een gitaarwinkel proberen welke bij jou het beste past.

Alle andere opties zijn en blijven gokken. Zelfs een Gibson LP custom, zonder erop gespeeld te hebben kan "ruk" zijn. Hoewel die kans wel erg klein is. ;):D

Toch zo'n Chinees dingetje? Dan niet mauwen als het niets blijkt te zijn. ;)