PDA

View Full Version : Waar custom Tele-body laten maken?



AoDf
7 januari 2011, 14:26
Ik zit te denken om zelf een Telecaster te assembleren. Ik heb echter wat wensen die niet helemaal standaard zijn. Ik wil er graag een humbucker in als hals-element. Bij Warmoth zie ik mooie body's waarbij ik een humbucker routing kan laten frezen. Mijn vraag is: weten jullie nog meer shops, zoals bijv. Warmoth, waar ik custom body's kan laten maken? Iets uit Europa zou mooi zijn, scheelt weer invoerrechten en dergelijke.

Orpheo
7 januari 2011, 14:31
Ik zit te denken om zelf een Telecaster te assembleren. Ik heb echter wat wensen die niet helemaal standaard zijn. Ik wil er graag een humbucker in als hals-element. Bij Warmoth zie ik mooie body's waarbij ik een humbucker routing kan laten frezen. Mijn vraag is: weten jullie nog meer shops, zoals bijv. Warmoth, waar ik custom body's kan laten maken? Iets uit Europa zou mooi zijn, scheelt weer invoerrechten en dergelijke.

ik zeg warmoth, ondanks invoerrechten. zij maken imho de beste gitaren in deze wereld. het leuke is, als je een goedkope showcasebody ziet die jij mooi vindt, met een tele-singlecoil-route, dan frezen ze er, zonder upcharge, een humbucker van.

anders heb je 't over allparts (in europa te koop, word hier niet gemaakt), en dan moet je t zelf doen. hoe groot en 'custom' warmoth is, vind je niet snel ergens anders. hell, ik ken alleen warmoth die dat zo groots aanpakt.

Venlonaer
7 januari 2011, 14:35
en Voxhumana dan?

Orpheo
7 januari 2011, 14:41
en Voxhumana dan?

die zijn zo duur... dan ben je meer kwijt dan warmoth+shipping+belasting...

AoDf
7 januari 2011, 14:42
ik zeg warmoth, ondanks invoerrechten. zij maken imho de beste gitaren in deze wereld. het leuke is, als je een goedkope showcasebody ziet die jij mooi vindt, met een tele-singlecoil-route, dan frezen ze er, zonder upcharge, een humbucker van.

anders heb je 't over allparts (in europa te koop, word hier niet gemaakt), en dan moet je t zelf doen. hoe groot en 'custom' warmoth is, vind je niet snel ergens anders. hell, ik ken alleen warmoth die dat zo groots aanpakt.

Ja ik zag inderdaad al dat je bij Warmoth een showcase body kosteloos kunt laten aanpassen. Het voordeel is ook dat je de eigenlijke body al te zien krijgt op de foto, in goede foto kwaliteit. Als je er een body laat maken moet je maar afwachten welk stuk hout je krijgt natuurlijk. Denk dat ik toch naar Warmoth neig.

Enige kleine nadeel is dat ik eigenlijk het liefst een "Vintage" tele body wil met neck humbucker (wil een Keith Richards achtige tele). Ze frezen echter, geheel vintage correct, geen humbucker in een vintage body. Dan moet ik dus een "standard" body nemen, daar frezen ze wel in. Op zich geen schokkend verschil.

Cocobolo
7 januari 2011, 14:45
vele van de zelfbouwers (in de rubriek zelfbouw te vinden) zouden een body helemaal op maat voor je kunnen maken. Is niet moeilijk, en dan kun je het helemaal naar wens hebben (met jouw houtkeuze, wel/niet binding, misschien een losse flamed top of zo, enz.)

Je kunt ook een body kopen (tele's genoeg te vinden) in europa en dan wederom een van de bouwers vragen de neck-pickup routing aan te passen naar een humbucker routing. Dat is een klein klusje (het frezen is misschien 10 minuten, met wat voorbereiding erbij, zoals een malletje kom je uit op een half uurtje of zo). En het is nog leuk en gezellig ook, ik maak ook soms dingen voor anderen en dan staan ze er gewoon bij te kijken/op te wachten :)

Hendriks
7 januari 2011, 15:18
Ik zeg Musikraft, USA Custom Guitars of Arranz-guitars (Spanje) , allemaal topkwaliteit en ja ik spreek uit ervaring.

Sinner1980
7 januari 2011, 15:53
Als je zelf een tele gaat bouwen geef ik je één tip:

Koop alle onderdelen in één klap of in ieder geval in een korte tijd.
Voor je het weet komt er weer wat anders op je pad en ga je de boel weer verkopen...als je zo ongeduldig bent als ik in ieder geval;)