PDA

View Full Version : Menatone Red Snapper



ateng
7 januari 2011, 14:24
Zit er een verschil qua sound tussen een 3 knobs en de 4 knobs Red Snapper?
En is het een perfecte pedaal om een randje te geven aan je clean sound zonder dat mid-hump zoals de TS9.

Bernardduur
7 januari 2011, 17:25
Ja, er zit een flink verschil tussen die 2 pedalen

En ja, het is een lekker pedaal voor die functie maar ja, das zoals altijd erg persoonlijk. Ik zou gewoon gaan testen als dat kan!

jero
7 januari 2011, 18:33
vooral de 3 knops versie voegt wel een scheutje treble toe, maar inderdaad geen mid hump.

ateng
7 januari 2011, 19:33
Ja, er zit een flink verschil tussen die 2 pedalen

En ja, het is een lekker pedaal voor die functie maar ja, das zoals altijd erg persoonlijk. Ik zou gewoon gaan testen als dat kan!

En wat is flink?
Wil m 2e hands gaan kopen en weet niet waar ik in de buurt kan testen namelijk.

ateng
7 januari 2011, 19:38
vooral de 3 knops versie voegt wel een scheutje treble toe, maar inderdaad geen mid hump.

Maar met de "Bite" knop kan je de treble toch regelen bij de 4 knobs versie?
Ik kan een 4 knobs overnemen en ik heb gehoord dat de 1e versie, de 3 knobs dus, vrij transparant klinkt. Als het enige verschil is dat de ene 1 knob meer heeft vind ik het best want dan heb je meer afstel mogelijkheden.

Page
7 januari 2011, 23:56
Het verschil tussen 3 en 4 knops valt wel mee. Zit met name in het volume. De 3 knops heeft meer output en meer clean headroom. Voor boosten van je amp is de 3 knops meer geschikt. Als drive en randje maakt het mijn inziens niet uit.

beide top pedalen!

ateng
8 januari 2011, 01:05
Nee niet om te boosten want dan gebruik ik mn TS9 wel voor maar wil m voornamelijk gebruiken om een randje te geven aan mijn clean dus meer low gain.

Mitch
8 januari 2011, 12:16
Daar is -ie wel redelijke meester in ja. Er zijn er niet zo heel veel die dat goed kunnen maar de Red Snapper is er één van.

ateng
8 januari 2011, 21:34
Hey Mitch,

Ja ik heb m toch gekocht van marktplaats en heb m eerst kunnen testen voordat ik kocht.
Vandaag lekker geshopt... Red Snapper, Line6 delay DL4 en een koreaanse Epiphone Les Paul nog uit de Samick fabriek met Dimarzio super distorion in de bridge. Alleen nog een goeie wah (iemand een sugestie) en mijn pedalboard is klaar.

Dirk_Hendrik
8 januari 2011, 22:42
Sinds wanneer is "uit de Samick" fabriek een positief waardeoordeel?:???:

BeeJee
8 januari 2011, 23:22
Zo slecht is het niet wat uit de Samick stal komt. Die weten echt wel hoe ze een goede gitaar moeten bouwen...

ateng
8 januari 2011, 23:31
Sinds wanneer is "uit de Samick" fabriek een positief waardeoordeel?:???:

Hehehe uitgepluisd voordat ik iets aanschaf... zoals mijn Tokai uit '81.
Nadat de LP verhuisd is naar China zijn een aantal dingen aangepast zoals andere elementen die wat wolliger/muddy klinken en tuners (optisch gezien vind ik het mooier dan die glimmende Tuners). Ik zeg ook niet dat ze dan veel beter zijn dan de chinezen maar tis wel fijn om te weten omdat Samick niet zomaar een manufacturer is maar 1 van de grootste manufacturer van de wereld is met ervaring in onder anderen het bouwen van professionele gitaren.
Maar het belangrijkst vind ik dat ze klinken naar mijn verwachtingen 'cause it's all about the tone".