PDA

View Full Version : Amp aanrader ?



Rohtagran
7 januari 2011, 13:47
Hallootjes,

Aangezien ik morgen waarschijnlijk een nieuwe plank ga uitproberen/kopen of desnoods ruilen tegen een baksteen. Zocht ik daar ook een goede amp voor.
Momenteel speel ik op een 10watt kutding wat bij zo'n goedkope starterset zat.

Omdat je als vakkenvuller ook niet veel verdient zocht ik een redelijk amp voor weinig :p.

In de oefenruimte speel ik op JCM2000 combo, maar omdat nou te gaan kopen lijkt mij ook sterk overdreven.

Ohja. Ik speel vooral metal maar ok wel rock/hardrock.

Wat kunnen jullie mij aanraden ?

Groets Rohta:punk:

arcane
7 januari 2011, 13:51
een aantal vragen waarop wij dan graag een antwoord willen:

Wat is je budget?
Wil je er alleen thuis mee spelen of in een band?

Rohtagran
7 januari 2011, 13:53
1.Budget is denk wel tot max 300 eurie
2. Thuis maar als't mogelijk is ook voor (kleine) gigs


Groets.

Rohtagran
11 januari 2011, 13:46
Zo'n niet heel erg grote BUMP jonguh. BAM!

Kheb zelf een poosje zitten zoeken naar een versterker. Ik heb deze gevonden.
http://www.musik-produktiv.nl/fender-frontman-212-r.aspx

Is deze aan te raden voor de muziek wat ik speel ?

Groets Rohta:punk:

Tankman
11 januari 2011, 13:54
Voor 300 euro zou ik proberen je budget een beetje te rekken en voor 359 een Peavey Bandit kopen. Deze is heel veelzijdig en klinkt gewoon goed. Hij is wel transistor.

Jimwoud
11 januari 2011, 14:00
Bandit is ok, ook leuk Randall RG75 (G2 serie). 2de hands zo rond de 200-250, misschien wel minder. Perfect voor hardrock/metal

Deze bandit is ook prima: http://link.marktplaats.nl/404803968

iWishmaster
11 januari 2011, 14:03
Die Randal is een goede tip. Kijk ook eens naar een Peavey Valveking. Tweedehands voor je budget makkelijk te vinden en zeker genoeg power voor een live optreden. Ik zag er pas nog één op gitaarmarkt.nl voorbij komen, misschien staatie er nog.

Bert Gitaar
11 januari 2011, 14:26
Ik had eerst ook zo'n Fender 212 in me gedachte maar ben voor deze gegaan.

http://www.thehouseofmusic.nl/London-City/Elektrische-Gitaarversterkers/London-City-LCG-100S-gitaarversterker.html

Echt een beest van een versterker en echt hard. Je zet er een drummer mee stil/uit qua geluid en schitterd voor hardrock maar eigenlijk voor alle steilen.:rockon:

beunklats
11 januari 2011, 14:49
Een VOX VT30 is een mooi dingetje voor thuis.

almarvk
11 januari 2011, 14:58
Blijf van die Fender weg, en ook bij de London City. Als je nu een buizenbak gewend bent, is het mijn inziens jammer en onlogisch om thuis en tijdens gigs op een transistorbak te gaan spelen.

En krik je budget iets op. Koop liever iets waar je echt wat aan hebt dan dat je nu je verdiende centen in iets stopt waar je niet vrolijk van gaat worden.

Kijk dan liever naar een (tweedehands) Marshall combo (bijv DSL401) of Peavey Valveking (1x12 of 2x12). En als je het budget opkrikt naar zo'n 500 euro is er veel meer mogelijk.

Rohtagran
11 januari 2011, 15:06
Moet toch nog wel een flink aantal maanden wachten voordat ik weer wat centen over heb. Waarschijnlijk ga ik dan voor een valveking :).

Groets Rohta:punk:

Buzzel
11 januari 2011, 17:08
Goeie tip is marktplaats staat veel goeds op:ok:

almarvk
11 januari 2011, 18:44
Inderdaad, kijk maar 's:

http://link.marktplaats.nl/411317948 (voor 300,- euro zou je 'm zo kunnen ophalen gok ik)

Of nog goedkoper: http://link.marktplaats.nl/410172598
Die tweede optie lijkt mij meer dan prima! Past prima in je budget. Ik zou zeggen; halen!

crapton
11 januari 2011, 19:34
I
Of nog goedkoper: http://link.marktplaats.nl/410172598
Die tweede optie lijkt mij meer dan prima! Past prima in je budget. Ik zou zeggen; halen!

Heb je wel eens over zo'n 112 Valveking gespeeld? Klinkt als een kartonnen doos, of nat washandje en zo...

Kan je beter een Vox VT50 of VT100 nemen (als je die kan vinden) loodzwaar maar klinkt best goed. Of een Bugera 6262 combo. Kosten geen drol maar wel een goed geluid (moeten ze wel heel blijven).

caliban
11 januari 2011, 21:07
Ik zou ook eerder voor de bugera opteren dan voor de valveking, of eventueel die china made 6505-combo's

pasqual
11 januari 2011, 21:25
Ik zou ook eerder voor de bugera opteren dan voor de valveking, of eventueel die china made 6505-combo's

waarom als ik vragen mag? ik heb nu zo'n 2 jaar een VK 212 en dit is echt een fijne versterker en tot nu toe betrouwbaar en veel gebruikt met optredens en oefenruimte.

caliban
11 januari 2011, 21:39
waarom als ik vragen mag? ik heb nu zo'n 2 jaar een VK 212 en dit is echt een fijne versterker en tot nu toe betrouwbaar en veel gebruikt met optredens en oefenruimte.

Prima amp daar niet van :), maar persoonlijk heb ik liever de sound van een 5150 of 6505, en aangezien de bugera's hiervan vrij perfecte clones moeten zijn... Ik zou het zo durven bekijken: bij Peavey is de VK een goedkopere amp dan bijvoorbeeld de 6505, maar er staat nog peavey op, dus betaal je voor een deel voor het peavey logo. Ik verwacht dus dat er bespaard is voor het design. Het ding wordt in china gemaakt, dus op onderdelen wordt sowieso bespaard (en op werkmans kosten). Bugera daarentegen pikt gewoon het ontwerp van peavey, en begint te produceren. Opnieuw besparingen op onderdelen en productie, maar wel het 'duurdere' ontwerp van peavey :), en je betaalt niet voor het logo peavey. Alleen moet je het nog aandurven om Bugera te kopen, hopen dat hij niet zomaar ineenvalt. Ik heb voorlopig geen klachten over mijn v22, hopelijk blijft dat :)

crapton
11 januari 2011, 21:43
De 212 is waarschijnlijk al een stuk beter, heb ik geen ervaring mee. Maar het scheelt volgens mij heel veel dat er twee speakers inzitten.

Genoemde VOX VT100 en Bugera 6262 combo geven een flink vol geluid en klinken zeker niet als een natte dweil.

Er zijn vast 112 combo's wel die goed klinken. Ik heb zelf bv de H&K Statesman Q84 die behoorlijk vol klinkt. Maar ik heb ook de Koch Studiotone gehoord en daar was absoluut niks mis mee.

Aan de andere kant klonk de Marshall MA50 112 combo weer absoluut prut.

Moraal: zelf goed luisteren en eerst een paar amps uitproberen. Dan weet je wat er kan en bestaat en geef je je spaargeld niet meteen verkeerd uit. Wacht een weekje langer en slaap een nachtje voor te beslissen. Ik heb dat zelf wel eens niet gedaan met als gevolg een minder geslaagde aankoop...

pasqual
11 januari 2011, 22:39
klinkt dit als een natte dweil? dit is een repetitie opname. als het intro te lang duurt spoel je maar ff door naar een seconde of 40. dit is dus de Valveking 212 met eminence "the governors" i.p.v. de orginele speakers. oké, voor echte metal is ie te tam, te weinig laag, maar voor mijn muziek is ie perfect. voor de bassen hebben wij een bassist:). ik wil absoluut niet als een beledigde majesteit overkomen maar om de VK als natte dweil neer te zetten doe je de versterker te weinig eer aan. je moet 'm alleen weten in te stellen en niet de gain helemaal open draaien. verder speel ik met veel mid. oh ja, en met een stratje met vintage elementjes ( lage output ). er word gewoon te vaak beweerd dat goedkoop daarom niet goed kan klinken. ik beweer het tegendeel.

klik: http://www.soundclick.com/player/single_player.cfm?songid=8226030&q=hi&newref=1

luister maar ff en laat hier maar ff weten wat je van de sound vindt.

groeten pasqual.

caliban
11 januari 2011, 22:48
Link werkt slecht :s

JohnLord
11 januari 2011, 22:54
Met een goeie 112, zoals die Peavey ga je het prima redden in je band hoor. Die 6262 is wel veel van het goede imo, 120 watt en loodzwaar.

pasqual
11 januari 2011, 22:59
Link werkt slecht :s

probeer 'm nog eens als je wil...bij mij werkt ie. bedankt!

Pasqual.

almarvk
12 januari 2011, 10:57
Prima amp daar niet van :), maar persoonlijk heb ik liever de sound van een 5150 of 6505, en aangezien de bugera's hiervan vrij perfecte clones moeten zijn... Ik zou het zo durven bekijken: bij Peavey is de VK een goedkopere amp dan bijvoorbeeld de 6505, maar er staat nog peavey op, dus betaal je voor een deel voor het peavey logo. Ik verwacht dus dat er bespaard is voor het design. Het ding wordt in china gemaakt, dus op onderdelen wordt sowieso bespaard (en op werkmans kosten). Bugera daarentegen pikt gewoon het ontwerp van peavey, en begint te produceren. Opnieuw besparingen op onderdelen en productie, maar wel het 'duurdere' ontwerp van peavey :), en je betaalt niet voor het logo peavey. Alleen moet je het nog aandurven om Bugera te kopen, hopen dat hij niet zomaar ineenvalt. Ik heb voorlopig geen klachten over mijn v22, hopelijk blijft dat :)

Ik snap werkelijk waar niets van je hele stelling en beargumentatie.

Peavey ontwikkeld zelf hun amps en laat deze bouwen in China. Bugera jat deze ontwerpen, kijkt of het nog goedkoper geproduceerd kan worden en doet dat ook in China. En daarom betaal je voor het Peavey logootje? Ik snap er geen ene drol van en mijn inziens slaat het helemaal nergens op.

Dat jij een Valveking geen fijne versterker vindt is prima, maar om nu een andere amp die qua betrouwbaarheid nog niets heeft bereikt (itt Peavey) beter te noemen heeft alleen te maken met smaak en niet met je stelling.

Wicked Willy
12 januari 2011, 11:09
Iets langer doorsparen en je hebt voor rond de 500 euri prachtige buizentopjes/ combo's zeker tweedehands!

lefthandstrat
12 januari 2011, 11:15
klinkt dit als een natte dweil? dit is een repetitie opname. als het intro te lang duurt spoel je maar ff door naar een seconde of 40. dit is dus de Valveking 212 met eminence "the governors" i.p.v. de orginele speakers. oké, voor echte metal is ie te tam, te weinig laag, maar voor mijn muziek is ie perfect. voor de bassen hebben wij een bassist:). ik wil absoluut niet als een beledigde majesteit overkomen maar om de VK als natte dweil neer te zetten doe je de versterker te weinig eer aan. je moet 'm alleen weten in te stellen en niet de gain helemaal open draaien. verder speel ik met veel mid. oh ja, en met een stratje met vintage elementjes ( lage output ). er word gewoon te vaak beweerd dat goedkoop daarom niet goed kan klinken. ik beweer het tegendeel.

klik: http://www.soundclick.com/player/single_player.cfm?songid=8226030&q=hi&newref=1

luister maar ff en laat hier maar ff weten wat je van de sound vindt.

groeten pasqual.

Goede en mooie sound Pasqual, maar dat komt mede door je spel waar veel gevoel in ligt.......ik heb geen Peavey, zoek nog steeds naar een buis voor thuis en voor kleine gigs zoals jamsessies die mij aanspreekt (en ik kan betalen:soinnocent:) en ik ga mij nu zeker ook op Peavey richten. Of hij geschikt is voor blues (chicago style), bluesrock (bijv. Dr.Feelgood) texasrock (bijv ZZTOP) en seventies hardrock merk ik vanzelf wel als ik er op ga testen.

pasqual
12 januari 2011, 17:10
bedankt Lefthandstrat,

de VK 212 is absoluut NIET geschikt voor thuis. dit apparaat begint pas goed te klinken als ie op 2 of harder staat en dat is thuis veel te hard. dan zou je eens kunnen kijken voor een Delta Blues. deze is zo'n 30 watt. ook de Classic 30 is een geschikte amp voor jouw doeleinden. een lekker clean geluid en bluesy sound is hier makkelijk uit te halen.
dat je mijn sound mooi vind is toch echt ook aan de versterker te danken hoor. het zit er namelijk toch in anders krijg je het er niet uit. een 10 watt stagg versterker krijgt zelfs David Gilmour niet veel soeps uit qua sound.

groeten Pasqual.

Buzzel
12 januari 2011, 17:14
Mijn buizen top heeft 450,- euro gekost;) Versterker staat als een huis en de buizen zijn nog in orde. (oke de caps niet)

stikel
13 januari 2011, 01:51
Is dit wat ? Je weet het nooit met die jeugd van tegenwoordig. Even twee weekjes langer vakkenvullen. En ook nog eens gratis thuisgestuurd :ok:

http://www.rockpalace.com/product/Randall-RG50TC

crapton
13 januari 2011, 05:54
Is dit wat ? Je weet het nooit met die jeugd van tegenwoordig. Even twee weekjes langer vakkenvullen. En ook nog eens gratis thuisgestuurd :ok:

http://www.rockpalace.com/product/Randall-RG50TC

Dat is dezelfde amp (van binnen) als de Fame CS60C. Beide uit de Smarvo fabriek. Alleen panel indeling klein beetje anders, bediening hetzelfde.

Nogmaals leuk ding voor weinig geld als je van ACDC achtige scheur houdt. Clean gaat ook wel, crunch vond ik absoluut prut. Gaat wel flink hard dus bruikbaar in een bandje.

LPplayer
13 januari 2011, 13:38
De topicstarter zegt hard rock of metal en speelt op een marshall jcm 2000???

Hij wil een voor weinig geld zo'n zelfde soort sound met ballen?

Ik zeg:
Randall G3+ 75 watt
Hybride amp (buizen en Mosfet). Beste van beide werelden.
Te gebruiken voor thuis en kickass voor de kleine tot middengrote gigs.

Te gebruiken voor thuis, omdat het niet volbuizen is, dus hoeft hij niet vol open om lekker te klinken.

Voor liveoptredens te gebruiken: 75 watt, Lekkere power. Komt ook boven een stevigmeppende drummer uit.
Het is geen onetrickpony, maar is toch wel heel goed in (hard)rock en metal.

zeker goed voor live, omdat je 3 en eigenlijk bijna 4 kanalen hebt
Clean, Clean boost, Gainkanaal 1 en gainkanaal2.
Is dan ook nog vintage of modern in te stellen.
Reageert op het clean ook nog eens heel lekker op pedalen.

Voor 300 heb ik deze op marktplaats gezien :)
Echt een goede deal. Ik weet het, want ik heb em ;)

allochthomas
13 januari 2011, 13:48
bedankt Lefthandstrat,

de VK 212 is absoluut NIET geschikt voor thuis. dit apparaat begint pas goed te klinken als ie op 2 of harder staat en dat is thuis veel te hard. dan zou je eens kunnen kijken voor een Delta Blues. deze is zo'n 30 watt. ook de Classic 30 is een geschikte amp voor jouw doeleinden. een lekker clean geluid en bluesy sound is hier makkelijk uit te halen.
dat je mijn sound mooi vind is toch echt ook aan de versterker te danken hoor. het zit er namelijk toch in anders krijg je het er niet uit. een 10 watt stagg versterker krijgt zelfs David Gilmour niet veel soeps uit qua sound.

groeten Pasqual.
Jaren gewerkt met een vk100 op mijn slaapkamer en dat ging prima.

Midwolda
13 januari 2011, 21:03
Of een RG75 voor 100 euro... (http://link.marktplaats.nl/412607109)
nog in de buurt van TS ook als ik me niet vergis.

pasqual
13 januari 2011, 22:18
Jaren gewerkt met een vk100 op mijn slaapkamer en dat ging prima.

als je een hele grote geďsoleerde slaapkamer hebt met dove buren zal dat zeker geen probleem zijn;). maar ff serieus, als je met een laag volume speelt haal je niet de sound eruit wat erin zit. en bij de meeste mensen thuis is een 100 watt buizenversterker totale overkill.

allochthomas
13 januari 2011, 22:30
overkill: ja, maar ik nam hem op het einde wel elke week mee naar repeteren. En toen ik met mijn oude band voor 800 man moest optreden en die eikels achter het mengpaneel me niet hadden aangesloten op het PA omdat ze ons maar 2 min soundcheck gaven was ik wel blij met mijn 100 watt:cheerup:

Momenteel zit ik met een 80 watt mesa en een bogner 4X12:soinnocent:. Op de slaapkamer haal je er zeker niet alles uit, maar het is wel feest als hij elke week los mag in de repetitie hokken.

pasqual
13 januari 2011, 22:39
ja, hard gaat ie zeker de valveking. ik heb naast deze ook nog een Engl straight met 2 EL34's erin, dus 50 watt. qua volume scheelt het helemaal niks. gaat ook hard zat en dit is maar een 112-tje.