PDA

View Full Version : Versterker gezocht voor semi acoustisch gitaar (crafter sat tmbk)



sarosaro
7 januari 2011, 08:31
Hoi,

Ik heb een een semi acoustisch gitaar (crafter sat tmbk) met een roland cube 15 versterker.
Aangezien ik reeds wat langer speel is het tijd om een betere versterker te gaan kopen. Nu speel ik meer acoustisch dan electrisch (wel via de versteker), dit klinkt op de roland natuurlijkn iet echt super!.

Wat kan ik nu het beste doen, een goede electrische versterker (vox30 of zo??) of een acoustisch versterker erbij halen, aangezien ik toch net wat meer acoustisch speel. Op de roland kan ik dan nog af en toe electrisch spelen.


Graag jullie mening en advies hierover..
Bedankt
Sander

almarvk
7 januari 2011, 08:43
Verplaatst naar Moderne Versterkers

errolls
7 januari 2011, 10:28
Ik heb zelf thuis een Vox da15

en in de studio staat een Vox ad50 valvetronix

ik speel thuis akoestisch versterkt, dat gaat aardig omdat ik niet te luid kan spelen,

maar in de studio heb ik een Lag gitaar semi akoestisch en dat gaat niet helemaal goed, heel veel feedback zelfs met een dop in het gat!
ik heb wel een mooi geluid maar je kan dus niet het volume open zetten.
met mijn semi hollowbody gaat het wel goed.

Het woord zeg het al akoestische gitaar - akoestische versterker

sarosaro
7 januari 2011, 10:32
ok, maar volgens mij is mijn gitaar semi hollow (zie type), moet ik dan een electrische versterker of een acoustische versterker hebben. Als ik een acoustisch versterker koop kan ik dus niet "echt"electrisch spelen (distortion).

Ben helemaal de weg kwijt :mmmm:

errolls
7 januari 2011, 10:59
o sorry, dacht dat je een semi akoestische western gitaar had of zo...

maar het blijft een apart gitaartje, heb net de specificaties bekeken
wel een vet gitaartje trouwens,,

maar omdat er waarschijnlijk nylon snaren op zitten heb je wel meer kans op feedback, maar dat weet ik ook niet zeker,
hoe meer holle ruimtes bij de pickups hoe meer feedback dacht ik.

Ik zou het anders gewoon ff uit proberen bij een muziek winkel, of als je iets op marktplaats ziet, neem je gitaar mee, want het is en blijft een vreemde eend in de bijt.
maar als je geen feedback hebt, dan zou ik voor een Vox AD50 valvotronix gaan met buizen, heb het een en ander uit geprobeerd maar voor de prijs/kwaliteit verhouding zit je wel heel gunstig en met vette pre-set effecten!! als je geluk hebt dan heb je eentje voor 150/175 euro

sarosaro
7 januari 2011, 11:28
Ik zat te kijken naar de roland cube 60, deze heeft volgens mij zowel electrische versterking als acoustisch (chorus), zie ik dat goed.

errolls
7 januari 2011, 23:53
die cubes zijn goed te doen
volgens mij transistor versterkers als je meer tegen het rauwe of distrortion etc gebruikt

als je clean speelt zou ik voor een warme buizen gaan
het nadeel als je heel zacht weel spelen is tie wat rumoerig
het voordeel als je de volume openzet = vet!!

Jimi Hendrix
8 januari 2011, 01:21
weet niet wat je budget is, maar check eens een rivera sedona.