PDA

View Full Version : Telecasterbass



fenderfreak
13 mei 2003, 15:11
Collega zoekt originele elektronica voor
Fender Telecaster Bass + de schema's voor het aansluiten van de potmeters e.d.

Weet je iets, reageer!!!!

Bastijn
13 mei 2003, 17:59
bedoel je de allereerste electrische bas van Fender, wat eigenlijk een 4 snarige telecaster was, min brugelement???
die is nu weer opnieuw uitgegeven in Sting signature bas, en door de Fender Custom Shop.
Ik zou zeggen stuur hun een mailtje

bassopotmus
13 mei 2003, 18:06
Okee, FF het is een '51 precision bass, en niet een tele-bass. Maar goed jij zal niet zo op de hoogte vabn bassen zijn. (vraag mij het veschil tussen een Jag en een Jazzmaster niet, behalve PU's)

Kijkeens op mrgearhead.com de site voor Fender info (technisch dan). het lijkt me toch poep eenvoudig met 1 pu, een tone en een vollume knopje, maargoed

bassopotmus
13 mei 2003, 18:17
Ik heb net ff gekeken, maar zie de 51 er niet bij. Maar als je PU wilt heben kan je ff naar de customshop kijken maken er dacht ik een.
En ik denk dat de schema als volgt is PU->vollume->tone-> output.

Anders mail mr gearhead ff helpen graag

emielow
13 mei 2003, 18:18
maar jij bent dan ook echt de beste he meneer bassoptomus

bassopotmus
13 mei 2003, 18:20
was dat sarcastisch? heb ik te hoog ego, ofzo? Dude ik probeer em te helpen..maar je zult het wel goed bedoelen.....hoop ik.

Sorry zwaare dag vandaag..heb halve dag gehuild..

emielow
13 mei 2003, 18:22
waarom?

bassopotmus
13 mei 2003, 18:24
Noel..

emielow
13 mei 2003, 18:27
ga je daarom janken? je kent die man toch niet (persoonlijk) kvin wel dat je een beetje zeurt

bassopotmus
13 mei 2003, 18:30
goh net een live chat..kerel wat denk je nou zelf dat ik me kapot huil om Noel? tuurlijk niet..maar goed zal voortaan overal smilies bijzetten als ik iets sarcastisch bedoel....

emielow
13 mei 2003, 18:33
als je het sarcastisch bedoelt, dan vind je het dus helemaal niet erg dat ie overleden is...

bassopotmus
13 mei 2003, 18:34
tuurlijk wel, maar niet liggen huilen. Man what's ur problem? heb ik jou iets misdaan ofzo?

emielow
13 mei 2003, 18:52
nee hoor, kheb ook een zware dag gehad

Pöl
13 mei 2003, 20:35
Op 2003-05-13 18:18, schreef emielow:
maar jij bent dan ook echt de beste he meneer bassoptomus


inderdaad :razz:

fenderfreak
14 mei 2003, 12:47
De verstandelijke vermogens van de gemiddelde bassist in aanmerking genomen en het plezier dat je als gitarist ontleent aan het ontketenen van vete onder bassisten daargelaten, zijn er nog zinvolle tips?

bassopotmus
14 mei 2003, 13:07
Uuhh ik bassist zijn..ik alleen grondtonen kennen...
Tip: koop een element, soldeer dat aan de potmeter, en je hebt die bas weer running.

Sey mour verkoop ze ook in de "antiguity" series, iets van extreem vintage ofzo.

11044-13 Pickup for Single Coil Precision Bass®
This single coil pickup is a replica of the ones found in the early "Telecaster®" single coil P-Bass®. It has four alnico magnets for the traditional sound. Each coil is wound with plain enamel magnet wire and protected with wax coated string. Hookup wire is the classic "push back" cloth braid wire.

Bastijn
14 mei 2003, 19:13
Op 2003-05-14 12:47, schreef fenderfreak:
De verstandelijke vermogens van de gemiddelde bassist in aanmerking genomen en het plezier dat je als gitarist ontleent aan het ontketenen van vete onder bassisten daargelaten, zijn er nog zinvolle tips?



Hey vriend Bassoptomus en ik proberen je te helpen, ik vind dat we (Bassoptomus) genoeg voor je gedaan hebben, en dan begin je ook nog met een denigrerend ondertoontje over bassisten!!
Het is niet slim om je met zulke uitspraken op dit forum te vertonen, wíl je nog ooit raad krijgen......
Bovendien kan je vanaf hier je vriend's probleem toch wel zelf oplossen?? of wil je nog 5 keer horen wat je moet doen??

respect voor hulpvaardige bassisten als Optomus, en gitarist-zijnde, respect voor de bassist in het algemeen!

bassopotmus
14 mei 2003, 20:18
laat maar Bastijn...
We hebben lekker geholpen...zal me een worst wezen of hij er wat aan heeft...