PDA

View Full Version : Ervaringen Laney VHT100r



TimoSomers
7 januari 2011, 02:31
Heeft iemand hier ervaring met de Laney VHT100r?

Ik overweeg een endorsement met hun, dus ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Uiteraard test ik hem zelf ook binnenkort :D.

Ik wil hem wellicht gebruiken samen met een recto en dan stereo. yo!

allonso1990
7 januari 2011, 11:38
Marcel Coenen en Joop Wolters gebruiken hem ook volgens mij das het zal niet verkeerd zijn lijkt me:p

AART
7 januari 2011, 11:43
Ik heb zelf een tijdje een GH50L gehad, das volgens mij het leadkanaal van zo'n bak. Die amp was echt goed. Marshall maar dan iets strakker en feller. Kwaliteit was prima, dus test er eens een en als het bevalt doen!

Tankman
7 januari 2011, 11:45
Een vriend van me had/heeft er een. Ik heb er ook weleens over gespeeld. Het heeft echt een bruut geluid. Heerlijke drive uit te halen. Zijn clean was in combinatie met een chorus ook altijd erg mooi. Ik zou het zeker aanraden. De drive doet me denken aan een Marshall JVM op kanaal OD Rood. Heerlijk en strak.

Ik hoor alleen af en toe wel berichtjes dat de constructie minder stevig is, maar ik neem aan dat jij er niet mee gaat smijten, dus dan zal het allemaal wel goed komen.

TimoSomers
7 januari 2011, 14:07
@allonso: zelfde gitaar, zelfde amp, waar gaat het heen :D.


Bedankt voor de reacties so far!
Dacht al wel dat het een soort gepimpte marshall was.
Dat is mooi, want dat kleurt mooi met mn Recto.
In ieder geval het proberen waard, hoop dat hij zich staande kan houden tegen mn mesa

allonso1990
7 januari 2011, 15:26
zelfde skills?:rockon:

toneblo
7 januari 2011, 16:31
GH50l gehad en i.d.d. een marshall met meer hotrod kloten.
Gain is flexibel en goed in te stellen van randje naar uber.
Waar marshall wat prikkerig in het hoog kan zijn, heeft deze iets voller karakter, strakker in de bas, krachtig mid en strakker hoog.
Clean niet te vergelijken met marshall, iets stijver qua klank maar beter in headroom.
Bright switch is leuke optie.
Gaat hard en veel gebruikt in de metal.
Komt goed van pas in de sound van Delain ( mho )
Degelijk gebouwd, en zou naar mijn beleving een leuke mix op kunnen leveren met de recto.
Omdat de mesa wat meer bas-heavy kan zijn in de scooped modus ( minder mid, meer hoog ).

P.S: hoe is't met de agenda? :soinnocent:

pasqual
7 januari 2011, 17:05
Heeft iemand hier ervaring met de Laney VHT100r?

Ik overweeg een endorsement met hun, dus ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Uiteraard test ik hem zelf ook binnenkort :D.

Ik wil hem wellicht gebruiken samen met een recto en dan stereo. yo!

ik overweeg ook een endorsement met hun maar ze hebben me helaas nog niet benaderd:seriousf:

maar deze versterkers klinken erg lekker, moet je echt eens proberen.

groeten Pasqual.

toneblo
7 januari 2011, 17:09
In ieder geval het proberen waard, hoop dat hij zich staande kan houden tegen mn mesa

.... niet schrikken als dit net ff andersom blijkt te zijn.

The Running Man
7 januari 2011, 17:57
.... niet schrikken als dit net ff andersom blijkt te zijn.

Haha:rockon:
+1 (heb 3 GH50L's gehad, waaronder die van Toneblo)

@Toneblo: zal ik de overgebleven GH50L ook meenemen voor de shoot out met de Challenger?

Thiez
7 januari 2011, 18:26
GH50L is inderdaad een zeer gaaf ding. Alleen zou ik er geen laney cabs bij nemen. (misschien dat andere series beter zijn als ze die hebben). De GS serie vind ik echt waardeloze cabs. Dun en schel.

The Running Man
7 januari 2011, 18:29
GH50L is inderdaad een zeer gaaf ding. Alleen zou ik er geen laney cabs bij nemen. (misschien dat andere series beter zijn als ze die hebben). De GS serie vind ik echt waardeloze cabs. Dun en schel.
Heb een oude rechte cab met Celestions G12T 75 en die klinkt stukken beter dan latere versies/versies met H&H invaders (die zouden bij wet verboden moeten worden):rockon:
Maar ik denk dat Timo niet voor goedkope cabs gaat

Arvoitus
7 januari 2011, 19:01
@allonso: zelfde gitaar, zelfde amp, waar gaat het heen :D.


Bedankt voor de reacties so far!
Dacht al wel dat het een soort gepimpte marshall was.
Dat is mooi, want dat kleurt mooi met mn Recto.
In ieder geval het proberen waard, hoop dat hij zich staande kan houden tegen mn mesa
Een stereo rig is wel bruut, gelukkig hoef je het niet zelf te dragen (toch ;)?).
Heb je ook al een idee welke cab's je daarbij gaat gebruiken? Die isolation cab's zijn enorm handig als je met in-ear gaat werken, maar dan wordt stereo weer wat lastiger.

TimoSomers
7 januari 2011, 19:39
Een stereo rig is wel bruut, gelukkig hoef je het niet zelf te dragen (toch ;)?).
Heb je ook al een idee welke cab's je daarbij gaat gebruiken? Die isolation cab's zijn enorm handig als je met in-ear gaat werken, maar dan wordt stereo weer wat lastiger.

Iso cab voor in ear en dan 2 boxen probably.

@Toneblo: thanks voor de info!
Over de agenda, er moet wel gewoon een datumpje te prikken zijn die uitkomt, staan geen grote dingen vooralsnog :).

lauke_101
9 januari 2011, 17:12
Ik heb een VC50 staan hier, ook al speel ik er niet meer op en mag ze weg.
Maar goed, dat is de 50 watt combo versie van de VH100R. Er zitten H-H Vintage 60 speakers in en dat is inderdaad behoorlijk schelle boel, sowieso heeft de amp best behoorlijk wat hoog. Denk niet dat ze het erg lekker zou doen met een Vintage 30 cabje, maar wie weet.
Cleane kanaal is LUID en zeer clean, redelijk strak en misschien wat droogjes, maar wel zeer goed. High gain gaat als een malle, heel strak, hard en blazend en de eq is heel effectief om verschillende kleuringen te bereiken. Crunch is het enige punt dat wat zwakker is op de amp denk ik, al doet een boostje daar wonderen.
Effects loops zijn heel erg ruim voorradig, kan leuk zijn als je van zoiets gebruik maakt.
Oh en het ding is niet te tillen, 40 kg voor een 2x12 combo is niet grappig meer. Maar wel gebouwd als een tank als je het mij vraagt, heb er niks op aan te merken.