PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar: Fender jaguar Japan



caliban
7 januari 2011, 00:28
Vandaag naar Rotterdam gereisd, en daar een Japanse Fender Jaguar gaan halen, Fiesta Red, geweldige kleur btw :p. Ik heb zelf er nog geen foto's van kunnen nemen, maar deze stond in de ad.

http://img211.imageshack.us/i/p135620n1.jpg/
http://img211.imageshack.us/i/p135620n1.jpg/
Pickups zijn vervangen door Seymour Duncans (kan niet op de naam komen). Algemeen in heel erg goeie staat, enkel het rythm circuit is afgesloten merk ik. Eerste keer dat ik snaren ga vervangen, dit even herstellen, lijkt me vrij simpel.
Qua cleans is de echt awesome, mijn tele heeft heel goeie cleans, maar deze zijn gewoon nog zuiverder. Ik heb nog maar enkel met mijn bugera getest zonder extra effecten. Hiermee is de overdrive erg vintage en een beetje lo-fi. Perfect voor grunge en indie stuff. Feedback makkelijker dan bijvoorbeeld de tele. Ben benieuwd om ermee over mijn Fireball te spelen en met wat meer fx. En het ding ziet er ook supervet uit. Voorlopig heb ik ook nog geen last gehad met de brug ofzo, ik denk dat het gewoon wat aanpassen is. En ze blijft ook oké gestemd lijkt het.

Ik denk dat hier forumleden zijn die deftig aan de serienummers uitkunnen, de mijne is V003303, wat wil dit zeggen?

Zalig ding!!!

Ijselrobo 07
7 januari 2011, 07:09
Gefeliciteerd :ok:


Ik denk dat hier forumleden zijn die deftig aan de serienummers uitkunnen, de mijne is V003303, wat wil dit zeggen?
Met het serienummer kun je kijken in welk jaar je gitaar is gebouwd, en als je gitaar eventueel gestolen wordt, kun je de gitaar via het serienummer makkelijker opsporen ;)

The Unforgiven
7 januari 2011, 07:25
Volgens strat-central.com komt je gitaar uit 1996 of '97.

ieme
7 januari 2011, 07:57
He dat is die van Clemens! erg goed ding! heb zelf op t punt gestaan om em te kopen.

Nielsje
7 januari 2011, 07:59
Vandaag al naar Rotterdam geweest? Tering, jij bent er vroeg bij!

ieme
7 januari 2011, 07:59
pickups zijn Antiquity

Fireburst
7 januari 2011, 09:37
Vandaag al naar Rotterdam geweest? Tering, jij bent er vroeg bij!

:seriousf:
Hij zal wel gisteren vertrokken zijn... 2-dags tripje dus.

Caliban, jij bent toch uit de omgeving van Leuven? Wel een deftig tripje naar R'dam dan!
Mijn ding is het niet, maar toch veel plezier er mee.

Venlonaer
7 januari 2011, 09:38
Gefeliciteerd ermee! Mooi kleurtje ook.:ok:

Wabbie
7 januari 2011, 09:40
Vette gitaar! Je heb er toch wel dikke snaren opstaan he? Daar gaan ze namelijk nog beter van klinken. En zolang je geen last hebt met de brug, gewoon zo laten als 'ie is.

Exi
7 januari 2011, 12:14
http://img211.imageshack.us/img211/8581/p135620n1.jpg

Mooie gitaar Caliban! Altijd een hoog mojo gehalte die Jags, vooral in het rood natuurlijk!:)

geert1976
7 januari 2011, 12:50
gefeliciteerd en inderdaad mooie kleur, eens wat anders dan zwart of wit:ok:

caliban
7 januari 2011, 15:56
He dat is die van Clemens! erg goed ding! heb zelf op t punt gestaan om em te kopen.
Indeed :)

pickups zijn Antiquity
Idem :p

:seriousf:
Hij zal wel gisteren vertrokken zijn... 2-dags tripje dus.

Caliban, jij bent toch uit de omgeving van Leuven? Wel een deftig tripje naar R'dam dan!
Mijn ding is het niet, maar toch veel plezier er mee.
Ik studeer in Leuven, en woon hier dus het grootste deel van de tijd. Gisteren wel heel wat miserie met treinen gehad, jonges toch, Belgisch spoorwegen zijn slecht, maar jullie Nederlandse Spoor is helemáál compleet waardeloos.

Vette gitaar! Je heb er toch wel dikke snaren opstaan he? Daar gaan ze namelijk nog beter van klinken. En zolang je geen last hebt met de brug, gewoon zo laten als 'ie is.
Straks andere snaren leggen, en gelijk de elektronica proberen herstellen. Zou ik trouwens shielded cable gebruiken? Want die zit er blijkbaar stock niet in, en de gaten in de gitaar zijn heel goed geshield, en geen irritante geluiden bij het spelen, itt mijn Gibson toen ik ze kocht (was totaal niet geshield).

http://img211.imageshack.us/img211/8581/p135620n1.jpg

Mooie gitaar Caliban! Altijd een hoog mojo gehalte die Jags, vooral in het rood natuurlijk!:)
CAR zou ik persoonlijk niet zo cool vinden, FR is echt bijna roze, perfect dus :D Surf green vind ik ook vet voor deze gitaar :cooler:

Wabbie
7 januari 2011, 16:54
Mijn Jazzmaster heeft ook niks van shielding en nog grotendeels de originele bedrading binnenin. Ik heb wel een beetje last van wat gezoem, maar niet meer dan mijn Amerikaanse strat dus ik denk dat het wel mee gaat vallen.

FruscianteFan
7 januari 2011, 17:53
Mooi hoor :)

Ik zou me wel eerst even verdiepen in de elektronica van de Jag, is namelijk nog best ingewikkeld.

caliban
7 januari 2011, 18:24
Mooi hoor :)

Ik zou me wel eerst even verdiepen in de elektronica van de Jag, is namelijk nog best ingewikkeld.

Al gedaan hoor :). Een jag z'n elektronica stelt niet veel voor tegenover de binnenkant van een amp of pedaal uiteindelijk ;)

LaszloVersteeg
7 januari 2011, 18:32
ooit op een dag heb ik er ook een...zucht...

Luke-wannabe
7 januari 2011, 18:52
Tof, Kannibaal! Ga je hier nou de metal op spelen?

FruscianteFan
7 januari 2011, 19:01
Al gedaan hoor :). Een jag z'n elektronica stelt niet veel voor tegenover de binnenkant van een amp of pedaal uiteindelijk ;)
Is ook weer waar...

Jilles
7 januari 2011, 19:27
Matched headstock, staat 'm goed hoor! Cool ding!

caliban
7 januari 2011, 20:31
Tof, Kannibaal! Ga je hier nou de metal op spelen?

Hoogstens grunge denk ik. Nee is de bedoeling om rock en indie achtige toestanden te doen.

vulvasonic
7 januari 2011, 23:11
Endatteme... :cheerup:

Dweezman
7 januari 2011, 23:17
Ik zit hier te huilen van genot.

The Running Man
7 januari 2011, 23:21
Zucht ...................
Mooi ding man.
Heel veel plezier ermee:punk:

caliban
8 januari 2011, 00:22
Thanks iedereen, ik ben er zelf ook erg tevreden mee. Vanavond de elektronica in orde gebracht, en het werkt prima.
Vergeleken met m'n tele: om de jaguar deftig te kunnen laten scheuren, heeft hij veel meer gain nodig, maar eens daar is het een helemaal ander geluid dan de tele, veel vuiler, lofi zoals ik eerder al zei, heel nice.

Luke-wannabe
8 januari 2011, 01:24
Ah, gaaf!
Ik heb nu ook gas voor een Jag.. Zeker na Johnny Marr met deze sound: http://www.youtube.com/watch?v=tcEusUAf5dU&feature=related Zo heerlijk 'jangly'

caliban
8 januari 2011, 02:33
Nog een!
http://www.youtube.com/watch?v=NQyiXjcsUlc&feature=related

Luke-wannabe
8 januari 2011, 02:42
Ja echt een heel fijne sound! GAS echt als een malle!

caliban
8 januari 2011, 16:29
Ah ja, en wegens 'pics or it didn't happen'

http://img534.imageshack.us/img534/6092/bild0042l.jpg

Mr.Fingers
8 januari 2011, 16:40
Logo is een decal, en da's niet normaal op een japanse Jaguar (die kwamen trouwens nooit in Fiesta Red)... Staat het serienummer op de hals, of op de neckplate?

Je zei dat het een V-serienummer is, da's ook de serienummer van de American-Vintage reeks van 1800€, die wel geleverd zijn geweest in fiesta red (begin 2000), en zo'n decal hebben die goed zichtbaar is

caliban
8 januari 2011, 16:44
Logo is een decal, en da's niet normaal op een japanse Jaguar (die kwamen trouwens nooit in Fiesta Red)... Staat het serienummer op de hals, of op de neckplate?

Je zei dat het een V-serienummer is, da's ook de serienummer van de American-Vintage reeks van 1800€, die wel geleverd zijn geweest in fiesta red (begin 2000), en zo'n decal hebben die goed zichtbaar is

Ik zal zo een foto nemen van de achterkant :).

Venlonaer
8 januari 2011, 16:47
oeh dus misschien heb je wel eens groot geluk!!:sssh:

caliban
8 januari 2011, 16:53
Net boven de body staat het serial number, en made in Japan staat er daar bij.
http://img291.imageshack.us/img291/4782/bild0034x.jpg
Dit is misschien ook nog interessant, iets in verband met 50 jaar fender celebration.
http://img543.imageshack.us/img543/5617/bild0042.jpg

caliban
8 januari 2011, 16:55
oeh dus misschien heb je wel eens groot geluk!!:sssh:

Ik twijfel, aangezien er duidelijk Japan opstaat :p. Leuk als ze meer waard is, maar op zich maakt het me niet zo veel uit. Ik vind ze erg leuk klinken en spelen. En spleetogen zijn cool!

FruscianteFan
8 januari 2011, 16:57
Je kunt ook aan de grootte van de bovenste hoorn en de plaatsing van de strapknop zien dat het een Japanner is.

Misschien is het een vreemd geval, of is-ie wellicht opnieuw gelakt? Zou ook de decal kunnen verklaren.

Venlonaer
8 januari 2011, 17:03
Ja die japanners kunnen er inderdaad wel wat van. Ik heb zelf een CIJ Jaguar gehad...was een lekker gitaartje maar helaas niet (meer) mijn ding.

caliban
8 januari 2011, 17:16
Dit vond ik op een forum, ivm de weinigvoorkomende kleur.
"A few years ago Fender Japan/Ishibashi also released some Jags in fiesta red but I doubt you will ever see a used one."

caliban
8 januari 2011, 17:28
Ik heb net een mailtje naar Fender gestuurd om de info op te vragen.

caliban
8 januari 2011, 21:38
Iemand die nog inzichten heeft over deze gitaar zijn oorsprong/historie??

Luke-wannabe
8 januari 2011, 21:41
Ziet er wel uit als een Fender.. 't kan haast niks anders zijn ook. Wat zei de eigenaar erover? Ik vind hem overigens een stúk mooier dan die standaard CAR die je altijd ziet. Fiësta Red heeft gewoon die funkyness.

caliban
9 januari 2011, 13:35
De verkoper wist er denk ik zelf niet veel van, maar leek me niemand die me wil afzetten. Degene die de gitaar aan hem verkocht had, lijkt me wel interessanter. Hij zou ook degene zijn die de Seymour Duncan pu's er in heeft gestoken. Eerst twijfelde ik of er wel SD pu's inzitten maar ondertussen denk ik wel dat dit waar is, na wat foto's ervan te hebben bekeken op hun site (onder andere de kabels aan de pickup lijken er heel hard op). Nog iets vreemd misschien toen ik aan de elektronica werkte, ik zag aan de onderkant van de slagplaat een sticker "allparts' oid (dus de pickguard zou niet de originele zijn), op zich natuurlijk niet erg ofzo. Verder leken de gaten voor de pickups in de body helemaal niet aan geklooid (je zou kunnen denken dat er eerst misschien humbuckers inzaten, en daarom de pickguard veranderd is, maar zo lijkt het dus niet) en de kleur ziet er ook super uit. Nergens plekken waar de eerdere kleur zou doorschijnen. Dus als die eventuele repaint door een voormalige eigenaar gedaan is dan was dit erg professioneel.

caliban
9 januari 2011, 20:41
En nog een bump, voor in het geval MR Fingers zou passeren :):)

caliban
10 januari 2011, 18:29
Onderaan op deze site nog wat interessants gevonden. Die vietnamese fake jaguars, het zou er in principe wel zo een kunnen zijn (het zou de nieuwe pickguard verklaren, om het missende schoefgat naast de nek pickup te verbergen), maar dat zou wel betekenen dat het een 60's gitaar zou zijn, en dat lijkt me eigenlijk niet.
http://www.fenderjaguar.net/reissue.htm

FruscianteFan
10 januari 2011, 20:35
Heb je trouwens interesse in de offset meeting? Met deze gitaar ben je natuurlijk van harte welkom ;)

caliban
10 januari 2011, 23:30
Zou heel interessant zijn.. Begin februari kan ik buiten de 5de normaal al wel, het enige probleem is daar geraken. Ik heb het topic nog niet helemaal gelezen, waar zou het doorgaan?

Ik denk in verband met mijn eigen gitaar trouwens dat ze hoogstens een nieuw kleurtje heeft gekregen ooit. Alles ziet er te 'echt' uit. En ik vraag me trouwens af hoe iemand die decal zelf zou gedaan hebben... Ziet er ook opnieuw 'echt' uit..