PDA

View Full Version : Elementen



pagathan
13 mei 2003, 15:04
Hoi, Ik heb onlangs een Ibanez AR-250 gekocht, prima gitaartje, maar over een dingetje ben ik niet zo tevreden, de pick-ups.
Beetje whimpy.
Ik wil graag andere elementen in mijn AR-250, maar welke is nog even de vraag, misschien kan iemand mij helpen met het maken van een keuze.
Ik speel voornamelijk werk van Gary Moore, beetje Blues-Rock, en Power Rock dus.
De elementen moeten een goede toon hebben, en een GOEDE Sustain, dus een wat hogere output als de frutsels die er nu in zitten.
Ik zat zelf te denken aan een Seymour Duncan Jeff Beckn Bridge, en Dimarzio PAF Neck, maar alle mogelijkheden zijn welkom.

Bart

PeArLjAm
13 mei 2003, 15:06
Ja die Seymour duncan JB is een goede humbucker voor de brug, en voor in de nek vin dik een paf ook het best. Je kunt inderdaad een dimarzio paf in de nek gooien, maar seymour duncan maakt ze ook.

(ik heb opzich trouwens nog een JB humbucker voor je als je geinteresseerd bent)

Metoshade
13 mei 2003, 16:25
Ik heb ook een JB in de brug van een vette telecaster. Klink en scheurt prima, in de hals heb ik een Alnico 2 Pro humbucker van Seymour Duncan, is lekkerder voor de Bluesy kant van het werk. Klinkt clean ook nog lekker. Oja, ik heb beide elementen laten coilsplitten, weer meer geluidjes erbij :smile:

Storm
13 mei 2003, 21:07
Is die JB ook een beeje geschikt voor metal?

dml
13 mei 2003, 21:09
Gary Moore??
Simpel, de Burstbuckers van Gibson, deze zaten ook in de LP van Gary Moore. En worden nu ook standaard toegepast op LP.

Negative K3 fan
13 mei 2003, 21:51
Op 2003-05-13 21:07, schreef Storm:
Is die JB ook een beeje geschikt voor metal?


Waarschijnlijk wel, high output, maar vergeleken met andere high output humbuckers rededlijk scherp/schel.