PDA

View Full Version : zoek low-watt 1 supergoed clean kanaals amp



matty
6 januari 2011, 15:10
ik zoek een amp voor thuis / op te nemen.
ik denk te opteren voor 1 supergoed clean kanaal en de rest met pedalen op te lossen. goed op laag volume is dus een must (ik dacht eerst aan een blues deluxe, maar die moet wel wat volume hebben dacht ik)

ik wissel heeel veel van stijl, dus daarom, 1 goeie clean, en de rest met pedalen aanpakken. toch een indicatie van stijlen is: john mayer, incubus, foo fighters, snow patrol, ...

ofwel iets in de trend van de superchamp, die heb ik al getest en was best ok.

vallen af:

- orange tiny terror
- voc ax 15 / ad ...

StevenStrat
6 januari 2011, 16:19
heb de blues deluxe gehad, verkocht wegens te luid en onbetrouwbaar. geen aanrader.

wat is je budget ?

Wabbie
6 januari 2011, 16:22
Fender Champion 600? Ik heb er een thuis staan en het is best een leuk ampje. Gaat niet extreem hard en heeft een prima clean.

qwertyuiop
6 januari 2011, 17:24
blackstar ht5, hoewel die best nog een soort hard gaat, dus dan de blackstar ht1?

guitarnijboer
6 januari 2011, 17:39
Bij een super goed clean kan ik echt alleen maar denken aan Fender. De deluxe reverb (oude of reissue) of prnceton (reverb). Beide relatief weinig vermogen. Als je wilt opnemen heb je niets aan versterkertjes met kleine 8" of '6" speakertjes volgens mij.

matty
6 januari 2011, 17:40
budget is rond de 400 max liefst, meer kan eventueel ook.

de champ 600, nja, dan dacht ik eerder voor een ouwe silver champ ofzo te gaan

de ht-5 is ook zeker een optie!

scabiosa
6 januari 2011, 17:49
grappig, ik ben op zoek naar hetzelfde (zie ander topic)
mij persoonlijk lijkt de vht special 6 combo wel wat
http://www.thomann.de/be/vht_special_6_combo_av_sp1_6.htm

maar ik graag eens weten of iemand die al eens geprobeerd heeft en dan vooral in vergelijking met de champ 600, zitten ook dezelfde lampen in
de vht heeft wel meer opties!

Koeloe
6 januari 2011, 18:19
...mij persoonlijk lijkt de vht special 6 combo...
+1

Ik heb de head+cab versie. Ik heb hem blind gekocht aangezien geen winkel hem destijds had. Als je die boost-switch gewoon uit laat dan blijft het geluid helemaal clean op de 6W-stand op huiskamerniveau.
Op 3W kan het volume op max (best hard voor thuis, maar het kan iig) begint er net een randje op te komen, dit ook zonder de boost.

Dus op 6W zonder boost-switch is het gewoon strak clean op kamerniveau.

Op een review die ik eerst gelezen had op internet (volgens mij op een USA Telecaster forum) zei dat het geluid ongeveer als de Fender 57 Deluxe was.
Dat gaf in principe de doorslag voor mij, omdat ik eerst op die versterker aan het azen was. Door het prijskaartje icm met student zijnde toch ff voor de VHT gegaan.

ellisvertellis
6 januari 2011, 18:35
Ik zou ook eerder naar een oude Champ SF gaan kijken: betaalbaar, relatief gemakkelijk te vinden en 5 Watt, maar dat wist je natuurlijk al. Heeft wel maar een 8" speaker natuurlijk.

Heb een aantal kleine moderne dingetjes getest, en vind er weinig deftigs tussen. De Vox AC4tv vond ik nog het beste.