PDA

View Full Version : koch versterkers



A3
13 mei 2003, 13:59
Van welk land komen deze versterkers eigenlijk? Waar kan je ze krijgen in Belgie, zuid nederland of west duitsland?

PeArLjAm
13 mei 2003, 14:03
Ze komen uit Nederland, worden gebouwd in Amersfoort volgens mij. Je kunt ze in Nederland natuurlijk bijna overal krijgen, net als in Belgie en Duitsland ook wel.

ieme
13 mei 2003, 14:03
Amersfoort! Dolf koch is de eigenaar (een nederlander)

ieme
13 mei 2003, 14:04
verdorie pearljam was me net een paar seconden voor!

PeArLjAm
13 mei 2003, 14:05
Op 2003-05-13 14:04, schreef ieme:
verdorie pearljam was me net een paar seconden voor!


ja jammer he :wink:

El Drecko
13 mei 2003, 14:30
Dit weekend tijdens een optreden over de Koch Powertone II in de backline van de zaal gespeeld....*kwijl*. 120W puur genot. Nu nog het geld ervoor. :wink:

Lacrymosa
13 mei 2003, 16:15
Ik vin mijn multitone echt de beste am die ik ooit gehoord heb, zo veelzijdig, damn........

nu nog een gitaar die em waardig is (weet alleen nog niet welke)

CheerS!!

A3
13 mei 2003, 21:31
Ik heb ze in België nog nergens gezien, en heb ook al zitten zoeken via google en niets gevonden, In Nederland al een paar. Zijn ze stevig gebouwd en betrouwbaar eigenlijk?

Bobsterke
13 mei 2003, 21:56
Koch's zijn zeker betrouwbaar. Maak zelf gebruik Multitone top + cab.
Wij spelen ongeveer 50-60 keer per jaar en heb er tot nu toe nog niks mee gehad (op de footswitch na dan, maar die werd netjes en snel omgeruild.
En "on the road" heeft het erg veel te verduren, maar met een goeie flightcase heb je nergens last van.

En tja dat geluid he :smile: Supers

A3
13 mei 2003, 22:00
ik heb er nog ni zelf over gespeeld, maar wel overlaatst face tomorrow ermee zien spelen en hetklonk echt super!!! hoeveel heb je betaalt voor jou top en van waar heb je hem? Ik zou ze gewoon eens ergens willen testen daarmee dat ik wil weten waar ze ze verkopen

Janneman
13 mei 2003, 22:01
50 a 60 optredens per jaar, patster!


:wink:

Bobsterke
14 mei 2003, 07:33
Patser :sad:

Kom eens een keer kijken Janneman, Tapage in de Time.

Maarem heb top uitgeprobeerd bij Feedback in Rotterdam en daarna bij mijn plaatselijke gitaarboer gekocht, omdat ik daar een betere deal kon maken qua inruil. Deze heeft hem gewoon besteld.

cas121
14 mei 2003, 09:18
ALs je nou gewoon eens kijkt op de koch site: http://www.koch-amps.com dan zie je daar wel het hoe en wat van de versterkers, ook heb je links naar dealers, zie je dus ook meteen waar je ze kan testen en wat ze doorgaans kosten...

het is gewoon een fantastisch merk, heb wel 1 x een heel klein probleem gehad met mijn powertone top, dat was echter gekomen door het kabinet wat eronder stond bij een show. Ik kon mn top meteen naar de fabriek brengen en het was echt in no time gerepareerd, das pas service...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: cas121 op 2003-05-14 09:24 ]</font>

A3
15 mei 2003, 15:18
Op harmony central staan wel een paar verhalen over technische gebreken bij koch's, iemand hier al (serieuze) problemen gehad met z'n koch?

Baker
15 mei 2003, 15:26
Met name de foot switches schijnt een probleem te zijn. Werd ook meteen bevestigd toen ik mijn multitone 2e hands kocht: De reverb switch hapert soms. Voor de overige onderdelen weet ik het niet. Ik heb het verhaaltje op harmony central ook gelezen, maar ik kan me niet voorstellen dat dat helemaal klopt.
Kwa service hebben ze juist een hele goede naam, en dat klopt ook want ik heb daar inmiddels mee te maken gehad en dat liep supergoed! (voorbuisje vervangen, kostte bijna niks)



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: mbakker75 op 2003-05-15 15:31 ]</font>

Wicked Willy
15 mei 2003, 15:29
Ik had eerst een Twintone (nu een multitone) maar die twintone was nogal kwetsbaar, veel problemen met de buizen gehad....in 2 jaar tijd 3x moeten vervangen. Verder gaf ie veel ruis, in tegenstelling tot een Twintone van een vriend van mij...nu was die van mij wel van een oudere serie (met celestion speaker en het oude vierkante logo). Met mijn multitone die ik nu een jaar heb, heb ik nog nooit problemen gehad.

Janneman
15 mei 2003, 17:58
Op 2003-05-13 22:00, schreef A3:
ik heb er nog ni zelf over gespeeld, maar wel overlaatst face tomorrow ermee zien spelen en hetklonk echt super!!! hoeveel heb je betaalt voor jou top en van waar heb je hem? Ik zou ze gewoon eens ergens willen testen daarmee dat ik wil weten waar ze ze verkopen


Vind het geluid dat face tomorrow heeft niet zo super. Te weinig mid erin denk. Ze spelen vanavond trouwens samen met Against-Time in de MEZZ in Breda. Wie komt er nog kijken?
De gitarist van AT speelt overigens op zo'n ENGL savage 60 wat wel meer mijn smaak is. Die heeft zijn rectifier ervoor ingeruild.

dml
15 mei 2003, 22:38
Speel al sinds '94 op Koch. Heb al verschillende modellen gehad, van KC50 dlx naar Multitone combo. Nu heb ik 2 Powertone Heads met 2 Koch 4x12's. Nog nooit problemen gehad, Koch heeft wel een prima service en staat altijd voor je klaar. Hulde.