PDA

View Full Version : Speaker ombouwen tot monitor



}{Metalmaster}{
5 januari 2011, 21:32
Ey,

Sinds gister heb ik een Line 6 Podstudio UX2 binnen, Leuk dingetje, alleen trekken mijn computerboxjes het niet helemaal met een high-gain afstelling.

Nu weet ik dat ik nog 2 boxen hier heb staan. Is het mogelijk om deze om te bouwen tot monitor? Het zijn 2 goedkope boxen, made in china, met een 2 aderig draad. Ik geloof dat het gewoon 2 koperdraadjes zijn die je normaal gesproken in een stereo doet. Voorheen zaten ze zonder tulp in een oude stereo versterker.

Nou zat ik te denken om per box een jackinput in te maken, zodat ik met een jack jack kabel hem makkelijk aan de UX2 kan koppelen.


Weet iemand of dit mogelijk is, en hoe dit dan zou moeten gaan?

Groeten,
Wieger

The Bertman
5 januari 2011, 21:55
Dat gaat niet zomaar werken, je hebt een versterker nodig tussen de Pod en de boxen. Bij monitors zit die al ingebouwd.
Wat de makkelijkste oplossing is, is om een ouwe stereoversterker van marktplaats te scoren, kost weinig en werkt goed.

}{Metalmaster}{
5 januari 2011, 22:12
Dat gaat niet zomaar werken, je hebt een versterker nodig tussen de Pod en de boxen. Bij monitors zit die al ingebouwd.
Wat de makkelijkste oplossing is, is om een ouwe stereoversterker van marktplaats te scoren, kost weinig en werkt goed.

Aah, dankje =) Nog eventjes kijken hoe ik dit ga doen dan :)