PDA

View Full Version : wat kan ?



Rendier11
5 januari 2011, 15:07
hallo weet iemant of ik een bas gitaar op een gewoone gitaar vesterker aan kan sluiten
kun je van een electrische gitaar eeen bas gitaar maken ?

? mvg randy

Basvarken
5 januari 2011, 15:19
Hallo, weet iemand of ik een basgitaar op een gewone gitaarversterker aan kan sluiten? mvg Randy

Het kan, maar je moet je volume goed in de gaten houden. Want je loopt het risico je speaker(s) op te blazen als het zaakje gaat clippen.

Rendier11
5 januari 2011, 17:20
Het kan, maar je moet je volume goed in de gaten houden. Want je loopt het risico je speaker(s) op te blazen als het zaakje gaat clippen.
hoe bedoel je clipen ?

StephSands
5 januari 2011, 18:33
hij bedoeld clippen

edit: http://nl.wikipedia.org/wiki/Clipping_(audio)

RoelSmoel
5 januari 2011, 22:40
Daarmee blaas je de speaker op, als je het te lang of te hard doet..

Wabbie
5 januari 2011, 23:01
Het kan, maar je moet je volume goed in de gaten houden. Want je loopt het risico je speaker(s) op te blazen als het zaakje gaat clippen.

Inderdaad, en het klinkt waarschijnlijk ook vrij slecht.

Javaca
6 januari 2011, 06:03
kun je van een electrische gitaar eeen bas gitaar maken ?

? mvg randy
Het kān wel, maar je moet er zo veel voor vervangen en veranderen dat het goedkoper, makkelijker en beter zal zijn gewoon een bas te kopen.
In feite bouw je een nieuw instrument.

caliban
13 januari 2011, 14:12
Even je eerste vraag terug aanhalen: de versterker zelf moet er wel tegen kunnen, de speaker is iets helemaal anders. De speaker van een keyboardamp bijvoorbeeld moet er wel tegen kunnen aangezien een keyboard zelf ook vaak lage frequenties 'aanboort'.

vac
17 februari 2011, 11:14
Ik speel thuis regelmatig bas op mn gitaar versterker.
Je bas gaat dan als een gitaar klinken. Het is allemaal wel een octaaf kager, maar je mist echt flink wat lage frequenties. Dus om te oefenen kan je het best doen op een niet al te hoog volume. Speel je voor of met andere mensen (vooral gitaristen) dan zou ik toch over een bas versterker spelen.