PDA

View Full Version : Mr Big: What if



Orpheo
5 januari 2011, 11:38
ja hoor, eric Martin, pat thorpey, Paul gilbert en billy Sheehan hebben een nieuwe plaat gemaakt! wie had het ooit durven hopen? ik wel! ik heb ze anderhalf jaar geleden gezien in de 013, en dat was een van de beste, tofste gigs die ik ooit gezien heb! het smaakte alleen maar naar meer! goddank is 'de chemie' terug, en dit album DRUIPT van die chemie. Het begint met undertow. Je krijgt toch gewoon zin om die koortjes mee te brullen, en die licks en fills mee te rammen op je axe? ik wel in ieder geval.

echt, een aanrader! ik zou ieder nummer al minimaal een 8 geven. sommigen schieten er heel erg bovenuit. er is gewoon geen enkel slecht nummer op dit album te bekennen.

Bram+
6 januari 2011, 14:02
Inderdaad weer een fijne plaat en Undertow vind ik ook een goed nummer. Het past misschien niet echt in het huidige tijdsbeeld, maar dat mag de pret niet drukken.

Hoewel ik Gilberts soloplaten goed kan luisteren, doet hij het gewoon heel erg goed in bandverband. Wat mij betreft is hij gewoon nog steeds de beste gitarist ter wereld. Sheehan is een ontzettend goede speler (misschien wel beste bassist die ik ooit aan het werk gezien heb), maar ik vind 'm soms iets te weinig als 'bassist' aanwezig. Dat valt op dit album dan weer mee. Martin is wat stem betreft duidelijk tien jaar ouder geworden, maar dat maakt hem ook wat 'serieuzer'.

TimoSomers
6 januari 2011, 14:25
Ik vind Paul ook wayyyyyyyyy beter in bandverband!

Die plaat met Freddie nelson (ofzo?) is ook waaanzinnig vet.

Basvarken
6 januari 2011, 21:45
Best wel gaaf! Ik had niet verwacht dat ze nog ooit bij elkaar zouden komen.
Wanneer komen ze naar NL?
Misschien uit een rare mix tussen jeugdsentiment en gewoon een goeie band kijken, maar weer eens een kaartje kopen.

beruk
6 januari 2011, 22:42
Undertow clip (http://www.youtube.com/watch?v=qQ2rRXtwVwQ&feature=related)
Bedoel je dit? Het klinkt me nogal belegen in de oren, eighties revisited

TimoSomers
6 januari 2011, 23:10
Ik vind het niet zo heel bijzonder ook inderdaad.
Wel een goede plaat hoor, maar niet echt WOW
Behalve paul's solo's en licks, die zijn vanouds waanzinnig:D

Ik vind deze plaat met gilbert leuker:

http://www.youtube.com/watch?v=wW7YKHTzfgo

http://www.youtube.com/watch?v=oNJcexr0RZQ&feature=related

beruk
7 januari 2011, 00:12
Nummer twee is een mooie ballad met een schitterende solo! Net niet het pathos, waar ik een hekel aan heb. Qua metul ben ik toch meer van het rauwere beuk werk (http://www.youtube.com/watch?v=BwLtTa2trRs)..
Met Tool als uitzondering...

TimoSomers
7 januari 2011, 00:25
Dan ben ik meer van de georganiseerde chaos: http://www.youtube.com/watch?v=wTuTQCyX_Qo&feature=fvst

Maar we dwalen af :D.

RealHateHardcore!
13 februari 2011, 09:39
ja hoor, eric Martin, pat thorpey, Paul gilbert en billy Sheehan hebben een nieuwe plaat gemaakt! wie had het ooit durven hopen? ik wel! ik heb ze anderhalf jaar geleden gezien in de 013, en dat was een van de beste, tofste gigs die ik ooit gezien heb! het smaakte alleen maar naar meer! goddank is 'de chemie' terug, en dit album DRUIPT van die chemie. Het begint met undertow. Je krijgt toch gewoon zin om die koortjes mee te brullen, en die licks en fills mee te rammen op je axe? ik wel in ieder geval.

echt, een aanrader! ik zou ieder nummer al minimaal een 8 geven. sommigen schieten er heel erg bovenuit. er is gewoon geen enkel slecht nummer op dit album te bekennen.

HÉLEMAAL GÉWELDIG!!!!!!!!!!!! Wát een superplaat.....en dan maar te zwijgen over het bass en gitaarspel van beide heren Billy Sheehan én Paul Gilbert....:supercool::ok:

wireman
1 maart 2011, 08:50
Sheehan is een ontzettend goede speler (misschien wel beste bassist die ik ooit aan het werk gezien heb), maar ik vind 'm soms iets te weinig als 'bassist' aanwezig. Dat valt op dit album dan weer mee.

Meen je dat nou echt?... Ik heb m namelijk een paar keer live gezien (Steve Vai, Alice Cooper.. En nog ergens.. Dat weet ik alleen ff niet meer.. Wat ik nog wel weet.. Het is een van die bassisten die je niet meer vergeet.. Hij staat dan toch gewoon als een soort frontman samen achterlijk te doen of een showtje op te voeren.. (Of trek ik jouw opmerking nu uit zn verband?) Je haalt namelijk wel aan dat het een van de beste bassisten in rockland is.. en dat kan niemand ontkennen denk ik..

Bram+
1 maart 2011, 10:10
Ik heb het inderdaad niet over zijn fysieke aanwezigheid, die valt moeilijk te ontkennen. Ik heb het over zijn rol in de band als bassist, onderdeel van de ritmesectie, etc.

wireman
1 maart 2011, 14:48
Dacht ik al... Ik zal de nieuwe plaat eens luisteren.. ik heb m namelijk nog niet eens gehoord. Vette band!! Jammer dat ze nou net die ene foute ballad hebben gemaakt wat ineens aanslaat.. Iedereen denkt altijd aan dat ene onsterfelijke hitje... Terwijl ze ZOOO veel meer en zooooveel gavere dingen hebben gedaan... Ik weet nog dat ik die plaat voor het eerst opzette.. Ik schrok me de blubber..

Orpheo
2 maart 2011, 11:15
sheehan is een enorme showman die zijn instrument echt beheerst, maar hij is teveel basGITARIST in plaats van bassist. het zou nog toffer zijn als ie gewoon met thorpy een nog stevigere rhythm neer zet, maar ey, paul gilbert is in z'n eentje, en dan moet de bassist wel eens meedoen als een verkapte gitarist (in zijn optiek, ik ben 't er niet perse mee eens).

wireman
2 maart 2011, 16:06
Interessante theorie... Echter zie ik het liever dan zo'n dooie bassist die nog net niet staat te dommelen.. de man maakt zich wel onsterfelijk zo.. Hij is een soort antiheld... Misschien moet ie zich meer in de ritmesectie bezig houden en is het misschien een beetje behelpen, maar ik vind het wel tof.. Het is tenslotte een basGITAAR en dus een basGITARIST..
Als de mannen willen.. zouden ze zo een twee gitarist aan kunnen trekken, maar dat doen ze denk ik bewust niet..

Bram+
2 maart 2011, 16:30
Tja, ik weet niet of Richie Kotzen iets te doen heeft? :D

Het was maar een mild puntje van kritiek op Billy Sheehan als bassist hoor. Orpheo en ik hebben allebei al aangegeven dat de plaat en de band dik in orde zijn, maar dat wil niet zeggen dat er helemaal niks op aan te merken is. Ik zou het waarderen als Sheehan iets vaker in de 'lagere frequenties' te horen zou zijn om de muziek iets meer 'oomph' te geven, maar zijn speelstijl en geluid zijn karakteristiek en uniek en dat is ook iets waard. Als ik een zwakke schakel zou moeten aanwijzen, zou het overigens nog eerder Eric Martin zijn, ervan uitgaande dat hij ook verantwoordelijk is voor de teksten.

wireman
7 maart 2011, 13:55
Het is ook zeker geen aanval.. Ik vind het juist wel leuk om er een beetje over te sparren.. Bovendien... het is toch altijd leuk om een plaat te beluisteren op een manier van "zou ik het ook zo doen?" of "wat mis ik?" Zo leren luisteren naar een mix.. als muzikant.. ach.. dromen dromen...

RealHateHardcore!
21 maart 2011, 20:27
Billy Sheehan is gewoon een held...punt!;)