PDA

View Full Version : Nieuwe Electrische Gitaar



Braddie
5 januari 2011, 08:10
Ik ga vandaag naar Music Palace Vriese in Doetinchem.
Daar hebben ze de Epiphone Les Paul Special II voor 125! eurol
Nou vraag ik me af, is dit een beetje een goede gitaar?
Hoe is deze qua klank in vergelijking met een Motion Les Paul?(die het dubbele is).

En, nja. Epiphone is een ondermerk van Gibson toch? Dus hoe is de overall quality van de klank?

Muzieknono
5 januari 2011, 08:15
Spelen, luisteren en vergelijken en als het je niet overtuigd niet kopen.
Speel ook over verschillende versterkers indien mogelijk.
Succes.
Mvgr. Dirk Jan :B

Rembull1980
5 januari 2011, 08:43
Ik ben erg tevreden over Epiphone. Moet wel zeggen dat ik géén ervaring heb met de goedkoopste Epiphones, alleen met de 400+ euro versies zoals de custom shop modellen. Deze zijn helemaal te gek!

De kwaliteit is echt wel goed. De oudste Epi van mij is ondertussen 12 jaar oud en speelt als nieuw.

Ijselrobo 07
5 januari 2011, 08:44
ik zou je kunnen adviseren door te sparen, en ook duurdere modellen te testen.
Het model wat je echt wilt, kun je kopen, en als het duurder is, gewoon sparen.


En, nja. Epiphone is een ondermerk van Gibson toch?
Dan hoeft de gitaar nog niet goed te zijn...

Venlonaer
5 januari 2011, 09:11
Heb je niemand die al langer speelt die met je mee kan gaan?

Ijselrobo 07
5 januari 2011, 09:23
Heb je niemand die al langer speelt die met je mee kan gaan?

nog een beter idee, waar woon je?
dan kan misschien iemand van ons fora zo vriendelijk zijn ;)

Edit: de winkel waar hij naartoe gaat ligt in Doetinchem, ligt een aanal kilometertjes van Arnem. (als ik het goed spel)

lollol
5 januari 2011, 09:35
IK zou gewoon doorsparen voor een duurdere, het lijkt erop dat je al een andere hebt. DAn kun je beter een betere kopen in plaats van 1 van (Dezelfde?) kwalitiet

Basseytje
5 januari 2011, 09:46
Edit: de winkel waar hij naartoe gaat ligt in Doetinchem, ligt een aanal kilometertjes van Arnem. (als ik het goed spel)

je hebt aantal niet goed gespeld.

Braddie
5 januari 2011, 10:06
IK zou gewoon doorsparen voor een duurdere, het lijkt erop dat je al een andere hebt. DAn kun je beter een betere kopen in plaats van 1 van (Dezelfde?) kwalitiet

Er gaat een vriend van me mee, die heeft zelf een links handige Epiphone Les Paul Custom.

Ik heb zelf een Crafter ST-200 een Stratocaster.
En een Brian May Signature(Honey Sunburst)

Basseytje
5 januari 2011, 10:21
Waarom wil je deze gitaar perse hebben? bij Epiphone geldt ook de regel, goedkoop is duurkoop.

Als ik jou was zou ik gewoon doorsparen voor een duurdere. Denk maar aan 400 euro+.

Liquid_Metal
5 januari 2011, 10:46
je hebt aantal niet goed gespeld.

Arnhem ook niet :P.

Het is verstandig als er iemand met wat meer ervaring met je mee gaat. Uiteindelijk zijn het jouw handen, jouw oren en jouw geld, maar een 'deskundig advies' van iemand zonder belangen is aan de raden. Als beginner weet je vaak niet waar je op moet letten en enthousiasme kan doorslaan naar irrationele aankopen (hoewel dat niet veel met beginners te maken heeft :P).

Braddie
5 januari 2011, 10:50
Waarom wil je deze gitaar perse hebben? bij Epiphone geldt ook de regel, goedkoop is duurkoop.

Als ik jou was zou ik gewoon doorsparen voor een duurdere. Denk maar aan 400 euro+.

Ik heb een Brian May Signature thuis, maar die wil ik niet gebruiken buiten het huis(met kans op beschadigingen en dergelijke) en ik wil voor het *buiten gebruik*(Bij vrienden en famillie en zo) een leuke andere gitaar hebben.

Die Brian May was vrij duur, dus nja.. ik wil graag dat die nieuw blijft..

JohnLord
5 januari 2011, 11:39
Als je al een goede gitaar gewend bent, gaat die Epi Special je tegenvallen. Zoals gezegd zou ik dan even doorsparen voor bijv. een tweedehands Epi Standard.

guitarkid
5 januari 2011, 15:16
Ik heb tijden zo'n ding gehad en het is gewoon een lekker niets aan de hand ding voor weinig. Later is de mijne ge-upgrade met goede tuners en een p-90. Werd hij wel nog leuker van, maar 't blijft een multiplex body etc.
Maar voor dat geld is het geinig. Ik ken de nodige gitaristen die er één hebben, een aantal vooral voor slide en met kleine aanpassingen!

Gr. C.