PDA

View Full Version : Amplitube effecten



JvD.
4 januari 2011, 23:58
Heya,

Ik ben een beetje aan't experimenteren met Amplitube en nu wil ik net zo als ik live met mijn morley wah kan doen de wah 1 seconde intrappen en dan weer los laten = uit. Gewoon een korte gil. ik gebruik mijn wah altijd als een soort van trebel booster omdat hij standaard uit is en alleen aan gaat als je beweegt.

Kan ik dat programmeren in Amplitube? Kan ik uberhoubt instellen dat er op een gegeven moment een effect aan gaat en hoe?

[Ik gebruik Reaper maar het finale product word straks in Logic afgewerkt dus voor beide zijn tips welkom]

StephSands
5 januari 2011, 08:29
Voor Reaper en Logic zou ik het niet weten, al ben ik vrij zeker dat je in Logic ook automations kan maken. Je moet sowieso in AmpliTube zelf de desbetreffende functie/parameter aan een midi kanaal koppelen.
Hoe je dat precies doet weet ik niet op m'n hoofd, maar zal ongetwijfeld in de manual staan.

Ik doe het zelf ook regelmatig maar dan met Cubase...
Succes!

JvD.
5 januari 2011, 10:51
ah, je koppelt hem bijvoorbeeld aan een fader op een keyboard en dan record je de handeling als midi. tof!

StephSands
5 januari 2011, 14:07
ah, je koppelt hem bijvoorbeeld aan een fader op een keyboard en dan record je de handeling als midi. tof!

Ja volgens mij kan je tot 16 functies/parameters koppelen, en die dan weer aansturen in je automation. Een keyboard heb ik iig niet nodig bij Cubase, ik selecteer in m'n automation track de desbetreffende poort...

JvD.
5 januari 2011, 16:36
Ja volgens mij kan je tot 16 functies/parameters koppelen, en die dan weer aansturen in je automation. Een keyboard heb ik iig niet nodig bij Cubase, ik selecteer in m'n automation track de desbetreffende poort...
Dat snap ik, maar voor wah of zo is een fader wel erg handig!

StephSands
5 januari 2011, 17:05
Dat snap ik, maar voor wah of zo is een fader wel erg handig!

Ja helemaal waar! Heb je de automation parameters kunnen vinden in AmpliTube? Ik moet er altijd weer naar zoeken, zitten niet echt op een logische plek

JvD.
5 januari 2011, 17:08
ik kom net thuis, wilde net gaan klooien =D

Edit:
Okay, ik kan het nu aansturen terwijl ik speel, maar ik snap niet waar ik die midi file met de parameters record. als ik nu gewoon record gaat ie over mijn bestaande gitaartrack heen en dan hoor ik niets meer.

StephSands
5 januari 2011, 18:42
ik kom net thuis, wilde net gaan klooien =D

Edit:
Okay, ik kan het nu aansturen terwijl ik speel, maar ik snap niet waar ik die midi file met de parameters record. als ik nu gewoon record gaat ie over mijn bestaande gitaartrack heen en dan hoor ik niets meer.

Hmm ik weet van Cubase dat je losse automation track(s) als child van je instrument track hebt om eea te automatiseren. ZO'n automation track is ook live recordbaar zeg maar...

Geen idee hoe dat met Reaper of Logic zit, wellicht ff online manuals zoeken?

JvD.
5 januari 2011, 18:43
Ik heb het al weer uitgevonden. 't werkt top! dank =D