PDA

View Full Version : Hook Captain 34 vs R40 ?



StevenStrat
4 januari 2011, 23:06
Hallo,


ik ben op zoek naar een heel goeie amp, met fenderig clean, plexi ritmegitaar oversturing en dumble-ige leads.

Hook komt hierbij aardig in de buurt denk ik, maar hoe klinkt de R40 nu in vergelijking met de Captain 34 ? (behalve minder headroom)

Kan de 34 versie trouwens als 'beter' beschouwd worden tegenover de 6L6 aangezien ze deze niet meer (gaan) maken ?

Verder twijfel ik tussen het verschil in klank van 2 112 cabs of 1 212 cab, heeft iemand hier ervaring mee ? 2x 112 is natuurlijk gemakkelijker draagbaar.

thanks !

the sure thing
5 januari 2011, 05:49
Ha Steven (kom je toevallig uit de Bollenstreek/Noordwijk/Sassenheim ?),

Ik heb de captain en de R40 uitgebreid vergeleken (bij Erik v/d Haar) en je omschrijving van "plexi ritme" en "dumble leads" gaat voor beide amps NIET op.

HOOK heeft een "eigen" geluid en het bevalt je of niet. De meeste mensen vinden het echter heeeeel mooi (include moi). Clean is erg levendig en niet zo zeer "Fenderisch", maar gewoon prachtig (met belletjes enzo :) ). Crunch en lead zijn zeer vol, rijk aan boventonen enz.

De Captain heeft duidelijk meer gain dan de R40, met de Captain kan je duidelijk hardrock spelen, waar de R40 blijft hangen bij "rock". De Captain heeft idd meer headroom, dat komt niet door het verschil in vermogen, maar door andere aspecten. De Captain blijft met een Les Paul nog clean, maar de R40 gaat met een Les Paul al snel in de "clean met een randje" ook op lage volumes. Als je echt clean wilt en je speelt op humbuckergitaren, valt de R40 al af. De R40 komt het best tot zijn recht met een strat, de Captain is voor beide type gitaren geschikt.

Ikzelf heb de R40 (en een strat) en heb de combo versie om laten bouwen tot een losse top. Ik heb meerdere 2x12 kasten eronder behad en ben blijven hangen bij een Bogner OS (2x12) met greenback speakers (G12M-20H in dit geval). Bij een amp-meeting ongeveer
2 mnd geleden kwam deze combi als eerruug goed uit de bus.

Rick trodat
5 januari 2011, 11:31
Het verschil tussen de 6l6 en de el34 was volgens mij te klein, om het echt twee verschillende versterkers te noemen.

Het verschil tussen de r40 en de captain is groter. De captain is veelzijdiger met meer headroom. De r40 heeft een meer fenderachtig clean vind ik, hoewel de captain dat ook wel heeft. r40 heeft een spring reverb, de captain niet.

De captain kan zoals hierboven al vermeld makkelijk richting plexi sounds gaan. Voor de r40 heb je hiervoor een pedaaltje nodig.

Beide versterkers gaan erg hard. Maar de captain slaat alles vind ik.

Zelfs de hook r20 gaat enorm hard.

Henri H
5 januari 2011, 11:46
....ik ben op zoek naar een heel goeie amp, met fenderig clean, plexi ritmegitaar oversturing en dumble-ige leads.....HOOK is zeker een optie, het lijkt er enigszins op, maar toch ook weer niet, vooral dat Dumble-achtige heeft ie niet naar mijn idee.

Een Mesa Boogie Stiletto komt misschien wat dichter in de buurt, clean heeft meer "bellen", dus meer Fender-achtig, en de drive is wat meer Plexi/JCM 800 achtig, afhankelijk van hoe je hem instelt.

Ik heb beide amps (+ nog 2 Marshalls), en kan niet goed bepalen welke ik nu het beste vind. Voorlopig blijven beide amps nog wel even denk ik....

E-J
5 januari 2011, 12:03
Een Dumble heeft qua oversturing een heel eigenzinnig geluid en ga je niet zomaar uit een ander type versterker halen. De Hermida Zendrive is een leuk pedaaltje die dat geluid aardig benaderd dus ik zou gaan voor een R40 plus een Zendrive.

marc_o
5 januari 2011, 12:07
Fenderachtig clean, plexi ritme en zingende lead?

Bogner XTC (zet kanaal 2 op plexi stand) en klaar
Brunetti 059 (heeft ook een plexistand waardoor ie echt beter klinkt dan zonder)
V-Empire Blue Rumble 4 kanalen buizen-hemel vergelijkbaar met de XTC

Het is er allemaal wel hoor, als je maar zoekt.

Rick trodat
5 januari 2011, 12:24
Ja of een two rock.

Heb je in ieder geval fender-clean en dat typische dumble achtige lead soundje. Niet dat plexi soundje

Of goedkoper een ceriatone OTS. En het geld dat je overhoud, kan je nog een ceriatone jcm800 of jtm45 voor kopen. Kant en klaar kan je dan kijken voor Vernet.

StevenStrat
5 januari 2011, 13:02
Ha Steven (kom je toevallig uit de Bollenstreek/Noordwijk/Sassenheim ?),

Ik heb de captain en de R40 uitgebreid vergeleken (bij Erik v/d Haar) en je omschrijving van "plexi ritme" en "dumble leads" gaat voor beide amps NIET op.

HOOK heeft een "eigen" geluid en het bevalt je of niet. De meeste mensen vinden het echter heeeeel mooi (include moi). Clean is erg levendig en niet zo zeer "Fenderisch", maar gewoon prachtig (met belletjes enzo :) ). Crunch en lead zijn zeer vol, rijk aan boventonen enz.

De Captain heeft duidelijk meer gain dan de R40, met de Captain kan je duidelijk hardrock spelen, waar de R40 blijft hangen bij "rock". De Captain heeft idd meer headroom, dat komt niet door het verschil in vermogen, maar door andere aspecten. De Captain blijft met een Les Paul nog clean, maar de R40 gaat met een Les Paul al snel in de "clean met een randje" ook op lage volumes. Als je echt clean wilt en je speelt op humbuckergitaren, valt de R40 al af. De R40 komt het best tot zijn recht met een strat, de Captain is voor beide type gitaren geschikt.

Ikzelf heb de R40 (en een strat) en heb de combo versie om laten bouwen tot een losse top. Ik heb meerdere 2x12 kasten eronder behad en ben blijven hangen bij een Bogner OS (2x12) met greenback speakers (G12M-20H in dit geval). Bij een amp-meeting ongeveer
2 mnd geleden kwam deze combi als eerruug goed uit de bus.
Net niet, belgie :)

dat klinkt even goed eigelijk, dumble achtige leads kan ik met een pedaal oplossen.

De R40 overstuurt met humbuckers, op lage volumes al ? Op een gig kan je dus geen headroom verwachten met een 335 ? En gevoicet voor singles, terwijl ik met alletwee speel, R40 valt af !


Ja of een two rock.

Heb je in ieder geval fender-clean en dat typische dumble achtige lead soundje. Niet dat plexi soundje

Of goedkoper een ceriatone OTS. En het geld dat je overhoud, kan je nog een ceriatone jcm800 of jtm45 voor kopen. Kant en klaar kan je dan kijken voor Vernet.
Two-rock wordt wel heeel duur bij V/d Haar denk ik.
Ik heb het idee dat two-rock een beetje het amerikaanse alternatief is voor Hook van bij ons.

Ceriatone heb ik al sterk overwogen (2 amp setup) maar ik vrees dat ze dat 'net-niet' gehalte hebben tegenover bv een Hook. overigens bouwen ze de amps ook volledig als je dat wil.

Een bogner XTC is een mogelijkheid, maar ik denk dat deze vrij modern gevoiced is, terwijl ik meer vintage-minded ben. heb hem nog niet geprobeerd dus ik kan verkeerd zijn..

bedankt voor de reacties mensen !

marc_o
5 januari 2011, 13:33
Net niet, belgie :)

dat klinkt even goed eigelijk, dumble achtige leads kan ik met een pedaal oplossen.

De R40 overstuurt met humbuckers, op lage volumes al ? Op een gig kan je dus geen headroom verwachten met een 335 ? En gevoicet voor singles, terwijl ik met alletwee speel, R40 valt af !


Two-rock wordt wel heeel duur bij V/d Haar denk ik.
Ik heb het idee dat two-rock een beetje het amerikaanse alternatief is voor Hook van bij ons.

Ceriatone heb ik al sterk overwogen (2 amp setup) maar ik vrees dat ze dat 'net-niet' gehalte hebben tegenover bv een Hook. overigens bouwen ze de amps ook volledig als je dat wil.

Een bogner XTC is een mogelijkheid, maar ik denk dat deze vrij modern gevoiced is, terwijl ik meer vintage-minded ben. heb hem nog niet geprobeerd dus ik kan verkeerd zijn..

bedankt voor de reacties mensen !

Wees niet bang, de XTC kun je zowel modern als vintage laten klinken, er zit zelfs nog een voicing-schakelaar op (modern/vintage, jaja, hoe verzin je het?)
De mijne heeft ook nog een Class A switch, maar dat is zeker niet standaard en vrij pittig qua prijs.
Heel in het kort:
3 kanalen met op ieder kanaal een boost.
kanaal 1 kan van Superclean tot rock wanneer je 'm opendraait en de boost ook nog aanzet.
kanaal 2 kan van dikke clean tot en met metal als het moet
kanaal 3 is een verlengstuk van kanaal 2 met de nodige extera gain.
Het vernuft zit 'm ook in de plexi-stand. Met deze switch kun je kanaal 2 of 3 (mag je zelf kiezen) omtoveren tot een vintage low tot medium gain kanaal waar de vullingen van uit je tanden vallen, erg dynamisch!!
Waar in Belgie woon je trouwens?
Voor nog meer Vintage Bogner-sounds heb je uiteraard ook nog de Bogner Shiva!! Al wat betaalbaarder ook....
Kijk ook zeer zeker naar de Diezel Schmidt een 3 kanaals vintage style top van 30 watt, staar je niet blind op wat ze voor de rest aan high-gainversterkers maken, dit is echt helemaal te gek!


Overigens hebben Two-Rock en HOOK vrij weinig gemeen.

Rick trodat
5 januari 2011, 13:33
Two rock is inderdaad erg duur. Maar hook is wel een beetje een amp op zich. Meer te vergelijken met een guytron of een custom audio electronics.

De bogner xtc is nog veelzijdiger dan de hook. Alleen vind ik dat ik 30% van de amp gewoon niet gebruik. Zware scheurgeluiden. Iets wat ik niet gebruik.

De kwaliteit van de hook ( captain ) zit in de mercury magnetics trafo's en de degelijke bouwkwaliteit. Qua geluid Van funk, country tot blues en classic rock. De XTC kan ook metal aan. En wil je zware metal en een bogner, ga dan voor de uberschall. Maar goed..

Een ceriatone is ook zeer degelijk gebouwd, met minder dure componenten. Maar makkelijk te vervangen. Als je in de ceriatone een MM trafo zet heb je meteen een enorme geluidsverbetering te pakken en dan kan een ceriatone gewoon mee in klasse topversterkers. Maar dat is mijn mening.

Henri H
5 januari 2011, 14:18
De nieuwe HOOKs hebben geen MM trafo's meer, tenminste een jaar geleden niet meer.
Ze hadden last van leveringsproblemen, en waren overgestapt op een ander merk, iets van Weller o.i.d.
De mijne (type 1) heeft wel MM's.

StevenStrat
5 januari 2011, 14:23
Two rock is inderdaad erg duur. Maar hook is wel een beetje een amp op zich. Meer te vergelijken met een guytron of een custom audio electronics.

De bogner xtc is nog veelzijdiger dan de hook. Alleen vind ik dat ik 30% van de amp gewoon niet gebruik. Zware scheurgeluiden. Iets wat ik niet gebruik.

De kwaliteit van de hook ( captain ) zit in de mercury magnetics trafo's en de degelijke bouwkwaliteit. Qua geluid Van funk, country tot blues en classic rock. De XTC kan ook metal aan. En wil je zware metal en een bogner, ga dan voor de uberschall. Maar goed..

Een ceriatone is ook zeer degelijk gebouwd, met minder dure componenten. Maar makkelijk te vervangen. Als je in de ceriatone een MM trafo zet heb je meteen een enorme geluidsverbetering te pakken en dan kan een ceriatone gewoon mee in klasse topversterkers. Maar dat is mijn mening.
Ik gebruik ook absoluut niet veel gain, ik ga niet veel verder dan classic rock.
De ecstasy ziet er goed uit op papier voor mij, maar spreekt me toch niet echt aan. als ik de kans heb zal ik 'm zeker testen, maar ben toch meer geinteresseerd in de captain.

qua geluid zou ik er graag een clean en lead zoals hier kunnen uithalen:
http://www.youtube.com/watch?v=5llfHPzt4H4

niet dumble klinkend op leads, maar even goed !

die clean is de captain op het lijf geschreven denk ik, maar de lead ?


Ik kan ook voor een 2 amp setup van ceriatone gaan, bv een marshall super lead en een blackface fender of dumble ODS.

E-J
5 januari 2011, 16:00
Bekijk dit filmpje eens... eerst met identieke spullen als EJ en daarna wordt geprobeerd met andere pedalen en versterkers hetzelfde geluid te krijgen.

http://www.youtube.com/watch?v=OtI5UWAQXLg

Bij Johnson is het volgens mij altijd zo: clean: Twin Reverb, ritme: Plexi en voor leads een Tube Driver i.c.m. de Plexi. Als je een R40 hebt kun je de clean en oversturing uit de versterker halen en dan voor leads op het oversturingskanaal een Tube Driver o.i.d. gebruiken.

Tristan
5 januari 2011, 16:12
Ik heb eigenlijk twee vraagjes.
Hoe belangrijk is de clean sound?
Heb je ook echt een stevige Rock rhythm sound met veel ballen nodig?

Zo'n clean sound als Eric Johnson op de video kan een Bogner XTC prima aan, zeker met de Classic optie, en dan klinkt het derde kanaal ook nog een stuk opener, wel een aanrader dus wat mij betreft.
Een Hook klinkt clean echt mooier vind ik, maar is voor de rest minder veelzijdig, alhoewel ik wel moet zeggen dat ik zo'n vloeiende leadsound met mijn ES335 meteen en ontzettend natuurlijk uit de R20 kreeg, daar was ik wel verbaasd over.
Alleen verwacht uit die bak geen strakke, vette, agressieve Rock rhythm sound want dat zit er gewoon niet in, daarvoor mist 'ie echt ballen vind ik.
De Captain heeft veel meer ballen en daar haal je dus wel zo'n sound uit, evenals de XTC.
Oh, nog een tip voor zo'n vloeiende leadsound, een ander overdrive pedaal boosten met de Lovepedal Amp50, mooie delay erachter, daar behaal ik op dit moment erg goede resultaten mee, was ook verbaasd hoe goed dat eigenlijk werkt en hoe amplike dat klinkt.
Met andere woorden, vloeiende gain is ook makkelijk uit een pedaal of pedalencombi te halen.

Tristan
5 januari 2011, 16:25
Dit denk ik:
Bogner XTC - redelijke clean, heerlijke crunch, lekker heavy
Bogner XTC Classic - betere clean, heerlijke crunch, opener heavy
Hook R40 - mooie, iets zompige clean sound, perfecte Dumble lead sound
Hook Captain - mooie open clean sound, lekkere Marshall achtige drive

Tone King is misschien ook nog een optie?
Fender + Marshall achtige sounds in 1 package, nog niet getest maar de clipjes klinken goed en in het echt moeten ze ook super zijn.

Daarnaast de Bogner Duende, heerlijke clean, een beetje de belletjes van een Vox met de diepte van een Fender en een op een goede manier lekker smerig klinkend drive kanaal.
Bogner heeft nu ook een nieuwe Shiva en XTC uit, de Anniversary editions ofzo, nog niet getest, maar dat zou ook wat kunnen zijn.
Bogner Goldfinger?

Rick trodat
5 januari 2011, 16:25
Ik heb eigenlijk twee vraagjes.
Hoe belangrijk is de clean sound?
Heb je ook echt een stevige Rock rhythm sound met veel ballen nodig?

Zo'n clean sound als Eric Johnson op de video kan een Bogner XTC prima aan, zeker met de Classic optie, en dan klinkt het derde kanaal ook nog een stuk opener, wel een aanrader dus wat mij betreft.
Een Hook klinkt clean echt mooier vind ik, maar is voor de rest minder veelzijdig, alhoewel ik wel moet zeggen dat ik zo'n vloeiende leadsound met mijn ES335 meteen en ontzettend natuurlijk uit de R20 kreeg, daar was ik wel verbaasd over.
Alleen verwacht uit die bak geen strakke, vette, agressieve Rock rhythm sound want dat zit er gewoon niet in, daarvoor mist 'ie echt ballen vind ik.
De Captain heeft veel meer ballen en daar haal je dus wel zo'n sound uit, evenals de XTC.
Oh, nog een tip voor zo'n vloeiende leadsound, een ander overdrive pedaal boosten met de Lovepedal Amp50, mooie delay erachter, daar behaal ik op dit moment erg goede resultaten mee, was ook verbaasd hoe goed dat eigenlijk werkt en hoe amplike dat klinkt.
Met andere woorden, vloeiende gain is ook makkelijk uit een pedaal of pedalencombi te halen.

Klopt.

Mijn lead sound is ook een captain. Heel clean, gain laag, volume open. Met tubescreamer op een randje, en een andere tubescreamer met gain en volume op 3 uur en dan een analoge delay in de loop.

StevenStrat
5 januari 2011, 18:48
Bekijk dit filmpje eens... eerst met identieke spullen als EJ en daarna wordt geprobeerd met andere pedalen en versterkers hetzelfde geluid te krijgen.

http://www.youtube.com/watch?v=OtI5UWAQXLg

Bij Johnson is het volgens mij altijd zo: clean: Twin Reverb, ritme: Plexi en voor leads een Tube Driver i.c.m. de Plexi. Als je een R40 hebt kun je de clean en oversturing uit de versterker halen en dan voor leads op het oversturingskanaal een Tube Driver o.i.d. gebruiken.

de plexi klinkt fantastisch in het begin ! erg Cream sound, kan de captain dit ook ?


Ik heb eigenlijk twee vraagjes.
Hoe belangrijk is de clean sound?
Heb je ook echt een stevige Rock rhythm sound met veel ballen nodig?

Zo'n clean sound als Eric Johnson op de video kan een Bogner XTC prima aan, zeker met de Classic optie, en dan klinkt het derde kanaal ook nog een stuk opener, wel een aanrader dus wat mij betreft.
Een Hook klinkt clean echt mooier vind ik, maar is voor de rest minder veelzijdig, alhoewel ik wel moet zeggen dat ik zo'n vloeiende leadsound met mijn ES335 meteen en ontzettend natuurlijk uit de R20 kreeg, daar was ik wel verbaasd over.
Alleen verwacht uit die bak geen strakke, vette, agressieve Rock rhythm sound want dat zit er gewoon niet in, daarvoor mist 'ie echt ballen vind ik.
De Captain heeft veel meer ballen en daar haal je dus wel zo'n sound uit, evenals de XTC.
Oh, nog een tip voor zo'n vloeiende leadsound, een ander overdrive pedaal boosten met de Lovepedal Amp50, mooie delay erachter, daar behaal ik op dit moment erg goede resultaten mee, was ook verbaasd hoe goed dat eigenlijk werkt en hoe amplike dat klinkt.
Met andere woorden, vloeiende gain is ook makkelijk uit een pedaal of pedalencombi te halen.
clean is HEEL belangrijk ! ik speel minstens even veel clean als overstuurd.
ballen is een subjectief woord, maar een goeie marshall plexi crunch en ik ben tevreden. ik speel geen hardrock of zwaarder.

the sure thing
5 januari 2011, 18:49
... De R40 met een ES335 hou je niet clean. Die valt idd af.


(Leuk dat mijn R40 nog MM trafo's heeft! Nu al een colletorsitem :))

StevenStrat
5 januari 2011, 18:58
vreemd dat 40 watt lampen niet clean blijft, blijft enkel een captain over dus van hook.

Zijn de nieuwe trafo's van mindere kwaliteit misschien dan de MMs ? heeft elke V1 nog de MM transfos ?

ieme
5 januari 2011, 19:19
Ik heb de guytron gehad, lijkt niet op two rock. De gt 100 is meer blues rock Texas gevoiced. Ik heb nu de XTC classis, breed inzetbaar

ieme
5 januari 2011, 19:21
Moet het een 2 of 3 kanaals amp zijn? Mag t ook een 1 kanaals met pedalen zijn?
Al eens aan badcat of matchless gedacht?

Tristan
5 januari 2011, 20:04
de plexi klinkt fantastisch in het begin ! erg Cream sound, kan de captain dit ook ?

clean is HEEL belangrijk ! ik speel minstens even veel clean als overstuurd.
ballen is een subjectief woord, maar een goeie marshall plexi crunch en ik ben tevreden. ik speel geen hardrock of zwaarder.

Zo'n cream sound is in principe, naar mijn idee tenminste, niet een typische Marshall / Plexi sound, maar zoals het filmpje dat EJ posste al aantoont moet zoiets met de juiste pedalen in combinatie met elke goede amp wel te maken zijn, denk ik.

Okee, een echte goede Marshall is voor mij het toppunt van ballen, ik heb het niet over de hoeveelheid gain of laag, maar gewoon over de power van het geluid.
Als clean heel belangrijk is dan weet ik niet of de Bogner XTC het gaat redden, dan heb je zowiezo een Classic nodig, maar dan nog is een Hook Captain duidelijk beter naar mijn mening.

StevenStrat
5 januari 2011, 20:20
Moet het een 2 of 3 kanaals amp zijn? Mag t ook een 1 kanaals met pedalen zijn?
Al eens aan badcat of matchless gedacht?
liefst. kunnen switchen tussen clean en OD is een minimum.


Zo'n cream sound is in principe, naar mijn idee tenminste, niet een typische Marshall / Plexi sound, maar zoals het filmpje dat EJ posste al aantoont moet zoiets met de juiste pedalen in combinatie met elke goede amp wel te maken zijn, denk ik.

Okee, een echte goede Marshall is voor mij het toppunt van ballen, ik heb het niet over de hoeveelheid gain of laag, maar gewoon over de power van het geluid.
Als clean heel belangrijk is dan weet ik niet of de Bogner XTC het gaat redden, dan heb je zowiezo een Classic nodig, maar dan nog is een Hook Captain duidelijk beter naar mijn mening.
Clapton bij Cream speelde wel over een plexi, vrij typisch plexi dus :p


Ah ik begrijp je, ja dat vind ik ook. in dat geval heb ik graag power in mijn geluid ja. 'dynamiek' noem ik het :)
Ik ben om een of andere reden niet echt verlekkerd op bogners, maar zal ze toch testen als ik de kans heb.

ieme
5 januari 2011, 20:21
Mijn XTC classic is helemaal niet zo clean op t eerste kanaal.

the sure thing
5 januari 2011, 22:53
vreemd dat 40 watt lampen niet clean blijft, blijft enkel een captain over dus van hook.

Zijn de nieuwe trafo's van mindere kwaliteit misschien dan de MMs ? heeft elke V1 nog de MM transfos ?NUANCE: niet clean met een humbucker. Met een strat blijft ie clean tot je oren van je hoofd vallen....

Henri H
6 januari 2011, 08:33
...
Zijn de nieuwe trafo's van mindere kwaliteit misschien dan de MMs ? heeft elke V1 nog de MM transfos ?Ik krijg de indruk dat we je naar een HOOK toe aan het praten zijn, maar vooral omdat de Captain je het meest aan lijkt te spreken?
't Is zeker een hele goeie amp, maar ik betwijfel of hij instantly de sounds heeft die jij zoekt.

Het clean is zeker geen Fender clean, lijkt meer op Plexi clean naar mijn idee, maar dan met meer "bellen".
De OD is wel Marshall-achtig, doet mij ook wel aan JCM 800 denken, maar heeft ook z'n eigen karakter.
Met de juiste pedalen is er vast een lekkere tone uit te halen, vooral het cleane kanaal vreet nl. pedalen.

Wat je vraag over de kwaliteit v.d. trafo's betreft, ik heb beide amps naast elkaar getest, en hoorde geen verschil.
Erik v.d. Haar en forumlid kidrock waren er ook bij, en hoorden wel verschil, maar meer nuance-verschil zeiden ze.
Voor zover ik weet heeft elke V1 MM's, en misschien(?) sommige V2's ook nog wel.

StevenStrat
6 januari 2011, 08:52
Ik krijg de indruk dat we je naar een HOOK toe aan het praten zijn, maar vooral omdat de Captain je het meest aan lijkt te spreken?
't Is zeker een hele goeie amp, maar ik betwijfel of hij instantly de sounds heeft die jij zoekt.

Het clean is zeker geen Fender clean, lijkt meer op Plexi clean naar mijn idee, maar dan met meer "bellen".
De OD is wel Marshall-achtig, doet mij ook wel aan JCM 800 denken, maar heeft ook z'n eigen karakter.
Met de juiste pedalen is er vast een lekkere tone uit te halen, vooral het cleane kanaal vreet nl. pedalen.

Wat je vraag over de kwaliteit v.d. trafo's betreft, ik heb beide amps naast elkaar getest, en hoorde geen verschil.
Erik v.d. Haar en forumlid kidrock waren er ook bij, en hoorden wel verschil, maar meer nuance-verschil zeiden ze.
Voor zover ik weet heeft elke V1 MM's, en misschien(?) sommige V2's ook nog wel.
een beetje wel denk ik, maar dat is dan toch omdat het gewoon een goeie amp is ?

wat staat er nog bij van de haar dat ik moet getest hebben ? fender clean, plexi crunch (niet te high gain), goed met zowel singles als HB ?


NUANCE: niet clean met een humbucker. Met een strat blijft ie clean tot je oren van je hoofd vallen....
ben je zeker dat het niet aan je specifieke amp of lampen ligt dat hij snel overstuurt met humbuckers ?
40 watt lampen zou je toch verwachten dat clean kan blijfen..

Henri H
6 januari 2011, 09:28
een beetje wel denk ik, maar dat is dan toch omdat het gewoon een goeie amp is ?

wat staat er nog bij van de haar dat ik moet getest hebben ? fender clean, plexi crunch (niet te high gain), goed met zowel singles als HB ?

.....Bij v.d. Haar kun je wel een jaar lang elke dag wat anders testen, ook heel veel pedalen, want hij is importeur van heel veel merken, en dan nog wordt het lastig kiezen, want zoveel leuk spul.

Wat ik me wel nog bedacht, en marc_o heeft hem ook al genoemd: een Brunetti Mercury.
Ik heb hem zelf nooit gehoord, maar schijnt wel de sounds te hebben die jij zoekt.
Als je geluk hebt heeft v.d. Haar hem op voorraad.
En nogmaals, als je ervoor gaat zitten, denk ik dat een Mesa Stiletto het ook kan....

Rick trodat
6 januari 2011, 09:34
Inderdaad, check de brunetti, maar ook de matchless ( ook een waanzinnig clean!!)

marc_o
6 januari 2011, 10:28
Brunetti Mercuri inderdaad, die is fantastisch, ik had het over de 059 ook te gek, maar wanneer je daar toch bent, sla dan de Mercury niet over.

Ik weet niet of ie er nog staat, maar pak dan ook de Matchless Independence mee, 2,5 kanaals buizenhemel.

kidrock
6 januari 2011, 14:10
Erik v.d. Haar en forumlid kidrock waren er ook bij, en hoorden wel verschil, maar meer nuance-verschil zeiden ze.
Voor zover ik weet heeft elke V1 MM's, en misschien(?) sommige V2's ook nog wel.

Klopt, ik was dr ook bie ;)
Het waren niet meer als kleine nuance verschillen en klonken allebei te gek! Was het niet dat ik een zwakke rug heb, want anders had ik wel de Captain toen gekocht. Ik ben toen uiteindelijk met een R40 top de deur uitgegaan. Ook een hele mooie amp, maar wel minder "rock" als de Captain.

StevenStrat
6 januari 2011, 16:17
kidrock, heb jij ook 'last' van snelle oversturing met humbuckers bij je R40 ?

is de captain zo zwaar ?

die brunetti mercury heb ik onlangs zien staan in keymusic, spijtig dat ik niet wist dat hij een goeie optie was voor mij !

ik ga morgen eens langs bij van de haar als t kan, brunetti en hook testen, alsook matchless.

JJL
6 januari 2011, 18:29
ik heb nog wel een HOOK captain EL34 te koop ;-)

StevenStrat
6 januari 2011, 19:50
je hebt pm ;)

Henri H
6 januari 2011, 19:52
...
is de captain zo zwaar ?
....Ja, die weegt wel wat, kilootje of 25 a 30 schat ik.

Succes bij v.d. Haar, en houd ons op de hoogte a.u.b.

heavy-metal-thunder
6 januari 2011, 20:05
kidrock, heb jij ook 'last' van snelle oversturing met humbuckers bij je R40 ?

is de captain zo zwaar ?

die brunetti mercury heb ik onlangs zien staan in keymusic, spijtig dat ik niet wist dat hij een goeie optie was voor mij !

ik ga morgen eens langs bij van de haar als t kan, brunetti en hook testen, alsook matchless.

Denk ook eens aan een Soldano Lucky 13. Persoonlijk hou ik er wel van:
http://www.youtube.com/watch?v=3Xn653JK1ec&feature=related

StevenStrat
6 januari 2011, 20:05
wow, didn't see that coming ! (gewicht)

heb even geleden naar van de haar gebeld, en erik zei dat men bij keymusic een silverstar (dumble style) en R40 staan heeft, alsook een mercury.
een rit naar nederland is nog niet nodig dus, al is de captain 34 wel net weg bij key (verkocht aan tom dice blijkbaar)

heavy-metal-thunder
6 januari 2011, 20:34
wow, didn't see that coming !

heb even geleden naar van de haar gebeld, en erik zei dat men bij keymusic een silverstar (dumble style) en R40 staan heeft, alsook een mercury.
een rit naar nederland is nog niet nodig dus, al is de captain 34 wel net weg bij key (verkocht aan tom dice blijkbaar)

van waar ben je ergens in België? Ik heb een Soldano Lucky 13 (not for sale), als dat je zou interesseren kan wel eens een testdrive geregeld worden (PM dan maar ff)

tillens
6 januari 2011, 20:56
Inderdaad een Mercury zou het wel eens kunnen doen voor je. Maar wees slim en koop 2e hands.. scheelt bijna 1000 eurie.
Een matchless is ook goed natuurlijk. ;)

kidrock
6 januari 2011, 23:04
kidrock, heb jij ook 'last' van snelle oversturing met humbuckers bij je R40 ?

Ik moet je eerlijk bekennen dat ik hoofdzakelijk met een strat speel, dus ik heb daar weinig van gemerkt, alhoewel het mij wel verbaas dat de R40 zo snel gaat oversturen met buckers. Ik heb toentertijd ook de R20 geprobeerd en die had duidelijk veel minder clean headroom, maar met de R40 heb ik daar weinig van gemerkt. Voor mij meer dan voldoende headroom.

StevenStrat
6 januari 2011, 23:15
ga 'm morgen eens testen in keymusic, staat er blijkbaar (R40), mercury ook, silverstar ook, independence niet.

ik hou jullie op de hoogte !

ieme
7 januari 2011, 07:27
ga 'm morgen eens testen in keymusic, staat er blijkbaar (R40), mercury ook, silverstar ook, independence niet.

ik hou jullie op de hoogte !

succes! ......

StevenStrat
7 januari 2011, 17:56
Vandaag 3 versterkers geprobeerd in keymusic:

hook silverstar (key noemt m silverstrat..):
getest met een 62 RI strat, op een 212 hook cab:
clean:
heel goed, vol en warm, veel laag, druk, dynamiek, character knop maakt ook veel verschil (soort van voicing knop, warm tot scherp).
Geen echt open clean, redelijk compressed maar zeer aangenaam. reverb was een heel mooie toevoeging maar zelfs volopen bleef het subtiel. surf liefhebbers komen niet aan hun trekken ;)
over naar het 2e kanaal (shared EQ trouwens):
met een strat kreeg ik hier eerlijk gezegd geen goed geluid uit.
Dumbles hebben de neiging om overstuurd enkel goed te klinken met humbuckers, en ik vrees dat deze ook die eigenschap zal hebben. klonk echt niet goed met meer dan een randje.

EQ cut was een mid en volume boost, klonk goed, zoals de 'tonestack removed' bij een dumble. dit zal volgens hetzelfde principe zijn.
Bright switch: tjah, een meer heldere voicing.
deep switch: gaf meer laag, goed bij een 112 cab bv. Op de 212 was er meer dan genoeg laag clean zonder de deep switch.

samenvatting:
clean héél goed, maar met een strat klonk hij overstuurd echt niet goed. zal beter tot zn recht komen met humbuckers voor drive.

volgende:
brunetti 059:
niets voor mij, klonk niet goed clean en ook niet bijzonder goed overstuurd. heb er weinig aandacht aan geschonken.

brunetti mercury EL34:
clean niets bijzonder, overstuurd wel !
klonk meteen goed zonder veel te moeten EQen, zo hoort het.
spijtig dat het een beetje een one trick pony is door het mindere clean.

Volgende week komt er een captain 34 binnen, ga k die is testen !

Henri H
7 januari 2011, 18:46
Leuke review, zo te horen ben je nogal veeleisend, niets mis mee, maar we hebben een poosje geleden in diverse andere topics, en ook in het verdere verleden, wel discussie gehad m.b.t. channelswitchers.

Een veel voorkomende mening: hoe je het ook went of keert, je zult altijd concessies doen met een channelswitcher.
Hoewel ik mijn Captain en Stiletto erg goed vind, en eigenlijk concessie-loos, hebben ze wel elk hun eigen sound, dat is dan misschien het enige wat je moet aanspreken.

Ik haal eigenlijk dezelfde sounds uit mijn JCM 800 2004 (1 kanaal 50W), maar dan echt op z'n "Marshalls".
Spelen met de volume-pot v.d. gitaar + een aantal pedalen, geeft me elke gewenste sound.

E-J
7 januari 2011, 19:04
De Silverstar klonk slecht met singlecoils? Wat gek... op het Ceriatone forum hoor ik juist dat meestal humbuckers niet lekker uit de versterker komen met de Dumble klonen ;) Nu moet ik zeggen dat alle Dumbles custom-made waren voor één persoon, dus voor elke koper speciaal getweaked. Mijn Ceriatone Overtone Special is standaard maar klinkt erg lekker met zowel singlecoils als humbuckers, zolang je de versterker maar opentrekt. Om de versterker wat harder te kunnen zetten maar tegelijkertijd het volume binnen de perken te houden heb je de zogenaamde Dumblelators, een buizen fx loop. Ik heb er ook één, werkt erg goed. Zonder de Dumblelator is het mij te schel, met echter heel lekker... heeft die Hook een buizen fx loop erin zitten? Ik moet wel zeggen, het heeft voor mij een tijd geduurd voordat ik mijn versterker ben gaan begrijpen en het geluid beter naar mijn zin heb gekregen... het is niet bepaald een makkelijke versterker om zomaar in te stellen. Het mooie van Dumble versterkers vind ik dat het zulke goede channelswitchers zijn, zowel clean als overstuurd erg goed. Juist daarom vind ik het een beetje gek dat de Silverstar overstuurt zo tegenviel... al heb ik buiten een R20 geen andere Hooks geprobeerd.

kidrock
7 januari 2011, 19:35
Was eigenlijk heel benieuwd naar je R40 test. Stond die er niet tussen?

alfred
7 januari 2011, 20:04
Ik heb de Silverstar ook eens getest bij Jukebox, met een standard American Stratocaster.

Mijn ervaring is dezelfde; clean: vol, mooi, helder en je kunt er alle kanten mee op.
Overstuurd vond ik mooi met een hele lichte oversturing.

Nadeel is wel als je het cleane kanaal naar je smaak afgesteld hebt en je schakelt dan over naar overstuurd je de versterker weer anders af moet regelen, andersom natuurlijk ook.

Samengevat: clean vond ik prachtig, overstuurd niet mijn geluid.

sjaak1990
7 januari 2011, 20:49
059 niet goed clean? Vond hem toch goed klinken clean, en vooral overstuurd klinkt hij erg marshall achtig, vooral in plexi mode, misschien teveel gain?

ieme
7 januari 2011, 21:02
059 niet goed clean? Vond hem toch goed klinken clean, en vooral overstuurd klinkt hij erg marshall achtig, vooral in plexi mode, misschien teveel gain?

Welke gitaar heb je er bij gebruikt

marc_o
7 januari 2011, 21:22
Apart dat die 059 tegenviel.
Ik moet wel zeggen dat ik in de allereerste instantie niet lyrisch was, totdat ik de overstuurde kanalen met de plexi-stand gebruikte....heel andere versterker...erg groot verschil, maarja, zoveel mensen, zoveel smaken natuurlijk.

tillens
7 januari 2011, 23:41
Hm die 059 ken ik verder niet, maar de pirata heeft ook die plexi mode.. maar die brunetti dof clean??? misschien ouwe buisjes? want ik vond dat clean dus echt wel clean mooi..

StevenStrat
8 januari 2011, 00:06
men had mij gezegd dat de R40 binnen was, toen ik er naar vroeg in de winkel had hij er precies nog nooit van gehoord, vreemd, maar hij stond er ook niet. ik had m wel graag geprobeerd.

de 059 klonk schel en niet vol, ik moest treble op 0 zetten en mid en bass op 3/4 om het wat te 'fatsoeneren'. misschien moet hij lang opwarmen, mss aan nieuwe lampen toe. ik vond er absoluut niks aan.

mercury klonk niet dof clean, gewoon niets speciaal.

volgende week ga ik terug voor de captain, zal de silverstar nog eens proberen met een 335 style gitaar, en wat luider zetten.

over die ceratione OTS, ik heb gehoord dat ze met singles niet zo goed waren.. leuk dat jouw bevindingen anders zijn, zoveel te beter. hoe zou je clean en overstuurd vergelijken bij je OTS en R20 ?

marc_o
8 januari 2011, 00:48
Ik blijf erbij dat je een XTC moet testen, evenals een Shiva, misschien voor jouw smaak eerder de Shiva.

sjaak1990
8 januari 2011, 01:23
Welke gitaar heb je er bij gebruikt

Music man Silhouette

Brunetti staat toch bekend om goede clean geluiden, zelf ervaring met maranello, 059 en xl r-evo en vind ze allemaal erg goed.

tillens
8 januari 2011, 01:50
wellicht dat je ook je eis moet bijstellen, want waarom perse een dumble achtige?
kijk ook eens inderdaad naar een xtc, of wellicht een chieftain of independence..

guitarnijboer
8 januari 2011, 11:06
Vandaag 3 versterkers geprobeerd in keymusic:

hook silverstar (key noemt m silverstrat..):
getest met een 62 RI strat, op een 212 hook cab:
clean:
heel goed, vol en warm, veel laag, druk, dynamiek, character knop maakt ook veel verschil (soort van voicing knop, warm tot scherp).
Geen echt open clean, redelijk compressed maar zeer aangenaam. reverb was een heel mooie toevoeging maar zelfs volopen bleef het subtiel. surf liefhebbers komen niet aan hun trekken ;)
over naar het 2e kanaal (shared EQ trouwens):
met een strat kreeg ik hier eerlijk gezegd geen goed geluid uit.
Dumbles hebben de neiging om overstuurd enkel goed te klinken met humbuckers, en ik vrees dat deze ook die eigenschap zal hebben. klonk echt niet goed met meer dan een randje.

EQ cut was een mid en volume boost, klonk goed, zoals de 'tonestack removed' bij een dumble. dit zal volgens hetzelfde principe zijn.
Bright switch: tjah, een meer heldere voicing.
deep switch: gaf meer laag, goed bij een 112 cab bv. Op de 212 was er meer dan genoeg laag clean zonder de deep switch.

samenvatting:
clean héél goed, maar met een strat klonk hij overstuurd echt niet goed. zal beter tot zn recht komen met humbuckers voor drive.



Zo te lezen is de midboost vergeten op deze versterker. Deze geeft bij Dumble het volle dikke geluid bij oversturing met single coils. Bij mijn Dumble cloon klinken single coils dan meteen richting een overwound P90 / humbucker.

Alleen clean is met de midboost ingeschakeld niet te pruimen (teveel 'honk') vandaar dat deze functie bij Mesa/Boogie (MK2 & 3 ) meeschakelt met de kanaalkeuze zodat hij bij clean uit staat. De midboost van Dumble is echter een stuk dikker dan die van mesaboogie.

stratestic
8 januari 2011, 20:29
Als ik jou was zou ik een keer Erik v/d Haar bellen voor een afspraak om alle versterkers te testen. Utrecht is vanuit Belgie niet zo heel ver rijden.
Ik denk dat je dan in één middag precies weet wat wat voor jou de juiste versterker is. Heeft alle merken die hier genoemd zijn wel op voorraad en daar worden de HOOK versterkers ook gebouwd.


www.haarguitars.nl

StevenStrat
19 januari 2011, 19:45
even een update:

ik had vandaag een moment om de captain te gaan proberen. ik had niet genoeg tijd om nog wat te proberen met de brunettis en bogners, heb enkel de captain 34 getest.

review (strat):
clean: klonk goed, idd niet fender, maar wel vol, dynamisch en gewoon goed. zeer bruikbaar, en opener dan de silverstar.

kanaal 2: een open overstuurde klank, marshall/hook voicing. klonk goed, vrij agressief in het hoog.

kanaal 3: meer compressed marshall/hook sound, klonk ook goed.

algemeen veel punch, dynamiek, druk, en LAAG ! veel laag, en toch niet té veel. klonk goed, en op het agressieve hoog niks op aan te merken. hij kon me niet WOW laten zeggen maar laat me wel serieus twijfelen !

Mr.Bluesbreaker
19 januari 2011, 23:30
Welke cab heb je de Captain 34 op getest? Ik herken het karakter waar je nu nog een beetje huiverig voor bent (iets te agressief in het hoog) wel een beetje in combinatie met sommige cabs.

Een Captain 34 is ivm. een 6L6 sowieso al iets schreeuweriger (das hoe ik het dan weer ervaar:D) ) in het hoog, of noem het agressiever. Niet per se in een negatieve zin naar mijn mening, voor mij is op dit moment de 6L6 iets veiliger voor waar ik het ding voor gebruik. In combinatie met bijvoorbeeld de nieuwe Greenback speakers (juk) is dat al snel too much, zeker met de bright aan op de leadkanalen. Gut, hoe heet die switch op de hook - dirt, bright, ik kan het nu even niet zien want ding staat in de bus.

Maar ik ben er van overtuigd dat de Captain op de leadkanalen rond genoeg moet/zou kunnen zijn voor de meeste gitaristen, geef nog niet op zou ik zeggen. Heb pas vrij laat ontdekt dat de moderne GB's me eigenlijk totaal niet liggen met de Captain, en dat een goede overdrive in een doosje wonderen met het ding doet. In mijn geval van een Bogner 4*12 met dus die nieuwe GB's erin naar een mix van 2*V30 en 2*GB's (stuk beter) naar een 2*12 semi open back van Heritage amplification met 2 V30's - te gek. Misschien nog ooit een identieke 2*12 closed eronder maar dat bedrijf maakt geen amps meer helaas.

Lexvandoef
19 januari 2011, 23:38
Dat ding heet 'edge' Eric ;).

Ik vind die 'schreeuwerigheid' van de 34 juist erg lekker, iets meer agressie inderdaad en wat opener vind ik.

Speakers maken ook een hoop uit inderdaad, met een openback 2x12 met Celestion 65's had ik een vrij compact dicht geluid, met een oude H30 er bij geprikt ging de deken weg en kwam er een geweldige open 3D-achtigheid voor terug, nice!

Mr.Bluesbreaker
19 januari 2011, 23:42
Edge, dat was het! Ik dacht dirt, grind, pain, rawk, grrt, fzzzt, wat was het toch...
Die 6L6 is ook gewoon een bewuste keuze voor mijn slightlygay top100 band hoor!

Rick trodat
20 januari 2011, 09:34
De bright switch gebruik ik zelfs niet icm G12-65. De edge switch gebruik ik alleen live.

StevenStrat
20 januari 2011, 19:17
heb 'm met een brunetti 212 V30 cab geprobeerd. het hoog kan mss ook aan de V30's liggen, niet direct mijn speaker, ik heb het meer voor het rond hoog van bv een greenback. speakers kan ik sowieso mee experimenten, ik ga voor een 4 keer 112 cab setup gaan, dus veel mogelijkheden qua speakers en combinaties !

heb de indruk dat de captain eigelijk vrij gelijkaardig is met een silver jubilee ?

Henri H
20 januari 2011, 21:50
Ik ken de Silver Jubilee niet, nooit bespeeld athans, maar verwacht dat de Captain wat "stugger" is, afgaande op het karakter van vele Marshalls die ik gehoord en gehad heb.

Laats bij de Tele-meeting begonnen mede-forummers Nielsje en MichaelAE er ook over, en begrijp nu ondertussen wat ze met "stug" bedoelden toen.
Ze hebben gelijk, maar juist dat "stugge" geeft hem ook weer z'n eigen karakter, en je moet "werken" voor je tone bij die amp, soms heb je daar geen zin in ..... gitaristen.... :satisfie:

Nog een groot voordeel v.d. Captain: Vooral het cleane kanaal is erg geschikt om overdrives/boosters/distortions voor te gooien, erg goeie basis-clean.
Lead I is wat tubescreamer betreft wat lastiger vind ik, een "gewone" TS/OD-808 klinkt er niet lekker bij, maar mijn Goudie FX 808+ des te beter.

Trouwens, ik vond die Brunetti (212 V30) wel goed klinken met mijn Captain, dus misschien hebben we een verschillende smaak/speelstijl/whatever.

the sure thing
21 januari 2011, 09:03
Dat ding heet 'edge' Eric ;).

Ik vind die 'schreeuwerigheid' van de 34 juist erg lekker, iets meer agressie inderdaad en wat opener vind ik.

Speakers maken ook een hoop uit inderdaad, met een openback 2x12 met Celestion 65's had ik een vrij compact dicht geluid, met een oude H30 er bij geprikt ging de deken weg en kwam er een geweldige open 3D-achtigheid voor terug, nice!Op mijn R40 heb ik heeeel lang een 2x12 cab gehad met een een combi van G12-65 en G12M-20 speaker. Ook een lekkere combi! De compressie en dikte van de G12-65 en voor iets meer hoog en "schreeuwerigheid" de G12M-20.

Rick trodat
7 maart 2011, 16:21
evven een bump:

Nieuwe hook site:

http://hookamps.com/

Erg mooi. De verschillen tussen de oude en de nieuwe 34 die mij nu zo al opvallen:

- Geen plop meer in de nieuwe versie
- Geen mercury magnetic, maar een ander
- Geen point to point wiring
- Vormgeving ( persoonlijk vind ik de oude een stuk mooier)
- Zag ook dat er op bepaalde plaatsen paper in oil caps zijn gebruikt
- Geen custom vormgeving meer mogelijk

Lexvandoef
7 maart 2011, 21:58
Er zit trouwens ook een extra balls knob op de achterkant ipv een pull deep switch.

Mooie site verder!

StevenStrat
7 maart 2011, 23:50
Terug van weggeweest !(stage)


De nieuwe site ziet er heel goed uit, stukken beter dan de oude, waar de silverstar nog als 'special' en 'coming soon' stond :)


Hoe weet je dat de captain niet meer point to point is ?

Rick trodat
8 maart 2011, 09:25
Terug van weggeweest !(stage)


De nieuwe site ziet er heel goed uit, stukken beter dan de oude, waar de silverstar nog als 'special' en 'coming soon' stond :)


Hoe weet je dat de captain niet meer point to point is ?

Paar weken iemand gesproken die daar werkt. Reden is meer constante kwaliteit. Daarnaast staat het niet meer op de site vermeld.

Zolang de buizen niet direct op de print zitten, wat niet optimaal is, is dat natuurlijk verder geen probleem.

Rick trodat
8 maart 2011, 09:26
Er zit trouwens ook een extra balls knob op de achterkant ipv een pull deep switch.

Mooie site verder!

Is dat niet precies hetzelfde ?

Lexvandoef
8 maart 2011, 09:30
Jawel, maar nu is het niet aan/uit, maar kan je wat meer subtiel dat laag indraaien.

StevenStrat
8 maart 2011, 12:40
indraaien ipv aan of uit is natuurlijk beter, maar die printplaat...

Een van de redenen waarom ik heb gekeken daar de captain 34 in het begin was toch de PTP wiring. In een versterker van zo'n klasse steek je toch geen pcb. Constantere kwaliteit is gewoon een uitleg voor snellere productie-meer winst. Spijtig...

Lexvandoef
8 maart 2011, 12:51
Niks mis met printplaat hoor, in mijn versie van de Captain 34 (v1) zit ook gewoon een knoepert van een printplaat. De pots, buisjes, trafo's en allerlei andere losse onderdelen zitten vast aan het chassis en met draadjes verbonden aan de printplaat. Vermoed dat dat in de V2 niet veel anders is.

StevenStrat
8 maart 2011, 12:56
Heb toch al een foto gezien van een volledig PTP captain 34, en stond ook zo op de oude site.
Welke hebben dan juist nog PTP wiring ?

Lexvandoef
8 maart 2011, 13:27
Wat bedoel je dan precies met PTP? Dat alle componenten handgeknoopt aan elkaar vast zitten? Want dat heeft geen enkele Captain gehad hoor.

Ik heb bovendien een van de allereerste Captain 34's.

Rick trodat
8 maart 2011, 13:32
Klopt. Zo zag de oude captain eruit

http://www.amps-unlimited.nl/images/hook/3109.jpg

Een combinatie van ptp op een print en de buizen los van de print evenals de potmeters.

Waarschijnlijk zie je in de nieuwere versie geen turrets meer, maar direct op de print.

Zo dus:

http://www.klangforschungszentrum.de/100B/guts_R.jpg

Nadeel is feitelijk alleen onderhoud, wat iets lastiger is.

StevenStrat
8 maart 2011, 13:41
Wat bedoel je dan precies met PTP? Dat alle componenten handgeknoopt aan elkaar vast zitten? Want dat heeft geen enkele Captain gehad hoor.

Ik heb bovendien een van de allereerste Captain 34's.

Idd ik was verkeerd, deels PTP.
Ik hoop dat minstens de lampen en pots op de nieuwe lading Hooks toch nog op het chassis zitten ipv van printplaat.
Vind het allesinds wel een bummer..

Lexvandoef
8 maart 2011, 14:07
Ach joh, ik vraag me af of en hoe je daar echt last van hebt.

Rick trodat
8 maart 2011, 14:23
Daar ga je geen last van krijgen. Er is zelfs minder kans op fouten.

Al moet je toegeven dat de nieuwe constructie ( weet nog niet hoe deze eruit ziet ) waarschijnlijk minder arbeidsintensief is en dus geld bespaart. Ook het feit van de custom colors en de dure trafo's zijn er niet meer. Vraag me dan toch af, waarom die prijs nog zo hoog is.

Lexvandoef
8 maart 2011, 14:54
Leendert heeft honger....

Rick trodat
8 maart 2011, 16:54
Als je trouwens een ( true) ptp amp wil. Kijk dan naar matchless:

http://img505.imageshack.us/img505/3078/chassis01sk8.jpg

Chiel
8 maart 2011, 17:29
Klopt. Zo zag de oude captain eruit

http://www.amps-unlimited.nl/images/hook/3109.jpg

Een combinatie van ptp op een print en de buizen los van de print evenals de potmeters.


Dat klopt idd als een bus. Ik heb zelf modelletje #3 dat destijds van de band afrolde. 6L6 en nog helemaal stock. Na 300gigs tot op heden nog geen millimeter spijt van gehad!

StevenStrat
8 maart 2011, 17:46
Ach joh, ik vraag me af of en hoe je daar echt last van hebt.
Heb een Blues Deluxe gehad, pcb, waar ik allerlei problemen mee had, dankzij... je raadt het al, de printplaat. Live kon ik hier natuurlijk niet mee lachen, en met een extra set lampen doe je niks als het aan het circuit ligt.

Vandaar dat ik toch de voorkeur geef aan ptp.
Waarom moeten die Hooks toch zo verdomd goed klinken ! ;)

Lexvandoef
8 maart 2011, 17:48
Je weet zelf toch wel dat een Blues Deluxe in een andere klasse zit qua prijs, geluid en bouwkwaliteit he...

heavy-metal-thunder
8 maart 2011, 18:51
Heb een Blues Deluxe gehad, pcb, waar ik allerlei problemen mee had, dankzij... je raadt het al, de printplaat. Live kon ik hier natuurlijk niet mee lachen, en met een extra set lampen doe je niks als het aan het circuit ligt.

Vandaar dat ik toch de voorkeur geef aan ptp.
Waarom moeten die Hooks toch zo verdomd goed klinken ! ;)

http://www.dirtyuncle.be/ heeft net iets af wat je zou moeten bevallen... maar ik denk dat je al op de hoogte bent?

StevenStrat
8 maart 2011, 18:53
absoluut, dat is gewoon de reden waarom ik wat terughoudend ben voor pcb amps. De nieuwe hooks zullen waarschijnlijk ondanks hun printplaat toch meer dan stevig genoeg zijn, heb enkel een negatieve ervaring gehad met pcb.

Hook ziet het wel duidelijk groter dan voorheen. Snellere productie, volledig nieuwe site, én een amp goedgekeurd door Guthrie Govan.

StevenStrat
8 maart 2011, 18:57
http://www.dirtyuncle.be/ heeft net iets af wat je zou moeten bevallen... maar ik denk dat je al op de hoogte bent?

Ben idd al op de hoogte, ziet er heel goed uit. Ga 'm hopelijk deze week eens testen. Een captain icm met zo'n overdrive special zou de hemel zijn. Bonamassa-hemel.. (Hoe bevalt je beamblocker trouwens ?)

heavy-metal-thunder
8 maart 2011, 20:12
Ben idd al op de hoogte, ziet er heel goed uit. Ga 'm hopelijk deze week eens testen. Een captain icm met zo'n overdrive special zou de hemel zijn. Bonamassa-hemel.. (Hoe bevalt je beamblocker trouwens ?)

ik hoor geen verschil met de Beamblocker... maar eerlijkheidshalve moet ik er wel bij zeggen dat ik hem nog moet monteren :-) (deze week ga ik mijn cab open doen om een V30 te vervangen door een greenback en ga van deze werkzaamheden gebruik maken om de BB te installeren)

tillens
9 maart 2011, 00:36
Als je trouwens een ( true) ptp amp wil. Kijk dan naar matchless:

http://img505.imageshack.us/img505/3078/chassis01sk8.jpg


Prachtige amp! Is dat een Phoenix, of een King Cobra of????