PDA

View Full Version : welke soort gitaar?



wolkschaap
4 januari 2011, 17:57
Hallo,
Ik ben een beginner, nu heb ik een goedkope spaanse gitaar om te kijken of ik het leuk vind. Nu wil ik overstappen naar een goede gitaar.
In de muziekwinkel heb ik even een western gitaar geprobeert, maar door die stalen snaren vind ik het veel te 'metalig' klinken. (ik weet niet hoe ik het moet noemen:D) Zijn er ook gitaren met nylon snaren, behalve spaanse gitaren? Ik heb wel eens gehoord van Silky snaren ofzo? Is dat veel verschil?

Ik hoop echt dat iemand me hiermee kan helpen :)
Groetjes.

Muzieknono
5 januari 2011, 07:51
Dat metalig klinken komt omdat je tot nu toe op nylon hebt gespeeld, kwestie van wennen en als je het echt niks vindt kun je ook gewoon op een nylonsnarige gitaar de mooiste muziek maken hoor, kijk maar eens op youtube bij Rodrigo Y Gabriëlla, je zult versteld staan van wat die uit een nylonsnarige gitaar halen.
Ik speel zelf beiden en moet ook iedere keer wennen aan de vooral overheersende trebble snaren op een steelstring.
Mvgr. Dirk Jan :B

budje
5 januari 2011, 08:27
Silk and steel van Martin?

Ik heb ze weleens getest, en ze klinken iets minder schel dan normale stalen snaren. Lijkt ook of er minder spanning op staat maar ik weet niet of dat zo is. Maar het bliijven wel stalen snaren... Proberen en zelf luisteren blijft de beste oplossing!