PDA

View Full Version : Beginner, hulp gezocht



Beginnersgeluk
4 januari 2011, 15:04
Hoi allemaal,

Ik weet niet of dit het goede forum is maar ik zal het kort houden. Ik wil beginnen met gitaarspelen. Had van een huisgenoot wel een gitaar te leen, maar ik ben verhuisd dus dat schiet niet op.

Kan nu een beetje basisakkoorden.
Is het handig om echt les te gaan nemen, en zo ja, hebben jullie tips? (omgeving amsterdam)

En ik wil dus ook een nieuwe gitaar. Ik zag van die packs online staan voor 100 euro ofzo, is dat wat? Of kan ik beter honderd euro meer uitgeven voor iets beter geluid.

Ik heb het eigenlijk neit heel kort gehouden maarja. Hoor graag jullie mening.
Bij voorbaat dank.


Beginnersgeluk.

Scrumptious
4 januari 2011, 16:11
Als je weet dat je gitaarspelen echt leuk vindt, zou ik zeker wat meer uitgeven. Een betere gitaar werkt ook motiverend om te spelen. Ik zou sowieso voor een gitaar met een massief bovenblad gaan, en die heb je ook in lagere prijsklassen.

Muzieknono
5 januari 2011, 07:46
Ga maar eens kijken voor een yamaha F310 bijv. fijne gitaren met een goed geluid, heb je jaren plezier van en les zou ik aanraden tenzij je veel met vrienden samen kunt spelen dan leer je het ook wel.
Op les leer je toch bepaalde dingen die je niet uit een boekje haalt, bijv. alternatieven vingerzettingen.
Mvgr. Dirk Jan :B

Beginnersgeluk
7 januari 2011, 18:30
bedankt, heb nu een gitaartje gekocht, nu een leraar vinden

--=HANS=--
7 januari 2011, 20:17
Gefeliciteerd, wat is het geworden?

Ik sluit me aan bij voorgaande reacties, les nemen is eigenlijk altijd een aanrader maar ik wil er aan toevoegen dat er op diverse sites ook een shitload aan lessen te vinden is. (o.a. op Youtube)
Als je wat verder bent is het ook handig om een programma als Guitarpro te installeren op je PC. Dat is een handig programma waarop je tablatuur kan afspelen met allerlei mogelijkheden en als je nog weer wat verder bent kun je er ook je eigen brouwsels in tablatuur/notenschrift in noteren.

KwintEastwood
11 januari 2011, 14:51
Helemala mee eens Hans.

Ook ik ben ook benieuwd wat voor gitaar je hebt gekocht.. dus VERTELLEN!!....VERTELLEN!!.....VERTELLEN!!.....VER TELLEN!!..

Een alternatief op guitarpro is TuxGuitar. Dit is een freeware tab/noten programma dat guitarpro en powertab bestanden ondersteunt.