PDA

View Full Version : De slag bij Outta Herw



roy6644
4 januari 2011, 14:58
Ik ben bezig om het liedje te leren van Outta Here van Esmee Denters.
De akkoorden heb ik dat zijn de Em-C-D. Nu was ik aan het uitvogelen hoe de slag in elkaar zit. Maar ik kom er echt niet uit. Ik heb al via youtube filmpjes proberen mee te doen. Maar het gaat dan te snel dat je niet kunt zien hoe de slag in elkaar zit. Wie kan mij helpen met dit nummer?

Alvast bedankt.

Nielsje
4 januari 2011, 15:09
Ik heb hier geen gitaar, of een koptelefoon om te luisteren, dus geheel offtopic:

Haha, bij het lezen van de titel dacht ik meteen aan de geschiedenis van de oorlogsvoering. "De slag bij Outta Herw, in 1852", ofzo...

roy6644
4 januari 2011, 15:22
Ik heb hier geen gitaar, of een koptelefoon om te luisteren, dus geheel offtopic:

Haha, bij het lezen van de titel dacht ik meteen aan de geschiedenis van de oorlogsvoering. "De slag bij Outta Herw, in 1852", ofzo...

Haha nee die slag bedoel ik niet van een oorlog hahah. Gelukkig gewoon van een mooi nummer. Ik vind hem wel grappig trouwens dat je daar aan dacht:P

roy6644
4 januari 2011, 21:12
Heeft iemand enig idee hoe de slag in elkaar zit?

Hier heb ik een youtube video waar 2 meisjes het nummer spelen. Kan hier iemand uithalen hoe de slag in elkaar zit
http://www.youtube.com/watch?v=d_aZIqXtTf8

Ik vind het vrij lastig:???:

Jilles
4 januari 2011, 21:32
Hey Roy,
Ik heb net even naar die video van die twee meiden gekeken, en volgens mij is dit het slagritme:

DDUD D U U U UDU
E C D

Ik denk dat je het wel uit kunt vogelen als je hiermee aan de slag gaat, ik denk dat ik er misschien wel een foutje in gemaakt heb. Succes!

EDIT: Meh, ik zie dat de akkoorden die ik er onder gezet heb niet goed uitlijnen. Dan maar zo:

DDUD D U U U UDU
E--C----D

roy6644
4 januari 2011, 21:51
Hey Roy,
Ik heb net even naar die video van die twee meiden gekeken, en volgens mij is dit het slagritme:

DDUD D U U U UDU
E C D

Ik denk dat je het wel uit kunt vogelen als je hiermee aan de slag gaat, ik denk dat ik er misschien wel een foutje in gemaakt heb. Succes!

EDIT: Meh, ik zie dat de akkoorden die ik er onder gezet heb niet goed uitlijnen. Dan maar zo:

DDUD D U U U UDU
E--C----D

Oke harstikke bedankt! Ik ga hier zeker mee aan de slag. Ben benieuwd of het me goed gaat lukken. Kei bedankt!:)

roy6644
5 januari 2011, 13:07
Oke de slag gaat nu wel goed. Maar die akkoorden moet ik best snel overpakken toch?
Ik zal het proberen uit te leggen.

kijk als ik met mijn slag dit doe. E akkoord -> DDU C akkoord -> DD
D-> UUUUDU

Op die manier moet ik het toch spelen zodat ik het juiste akkoord bij de juiste slag doe?

Ik vind het moeilijk uit te leggen. Maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

Harald
5 januari 2011, 14:06
De snelheid met overpakken komt vanzelf als je blijft oefenen. De truc bij dit soort kampvuurakkoorden is dat het geen probleem is als je af een toe alleen open snaren aanslaat.

Je kunt dus evt. de eerste twee downstrokes het E- akkoord aanslaan en dan bij de upstroke het akkoord al los te laten om het C akkoord te gaan pakken. Je hoort bij die upstroke dan gewoon de hoogste snaren open, dat stoort helemaal niet, en is in dit geval zelfs gewoon het goede akkoord. Wat belangrijk is is dat het C akkoord dan bij de volgende slag er precies op tijd staat.

IK dacht bij de titel trouwens ook gelijk aan een symphonisch of progrock gedrocht over een of andere veldslag :D

roy6644
5 januari 2011, 15:18
De snelheid met overpakken komt vanzelf als je blijft oefenen. De truc bij dit soort kampvuurakkoorden is dat het geen probleem is als je af een toe alleen open snaren aanslaat.

Je kunt dus evt. de eerste twee downstrokes het E- akkoord aanslaan en dan bij de upstroke het akkoord al los te laten om het C akkoord te gaan pakken. Je hoort bij die upstroke dan gewoon de hoogste snaren open, dat stoort helemaal niet, en is in dit geval zelfs gewoon het goede akkoord. Wat belangrijk is is dat het C akkoord dan bij de volgende slag er precies op tijd staat.

IK dacht bij de titel trouwens ook gelijk aan een symphonisch of progrock gedrocht over een of andere veldslag :D


Oke het gaat steeds beter:crazyhappy:. Maar bij welke up of downstroke schakel ik over naar het D akkoord?