PDA

View Full Version : Tanglewood gitaren!



Scrumptious
4 januari 2011, 12:49
Heeft iemand ervaring met Tanglewood gitaren? Ik ben wel geinteresseerd omdat ik linkshandig ben en Tanglewood meestal in links te bestellen is.
Vooral de TW 15 NS lijkt me erg mooi.

LaurentB
4 januari 2011, 14:22
De exemplaren die ik in winkels geprobeerd heb vond ik heel behoorlijk.

Scrumptious
4 januari 2011, 15:02
O ja? Waren nog bepaalde typen waarvan je onder de indruk was?

LaurentB
4 januari 2011, 15:39
Dat heb ik zo niet paraat

jim__
5 januari 2011, 15:54
Zelf heb ik al een aantal jaar de Tanglewood TW15HB. Die zit nog iets hoger qua prijs, maar is z'n geld meer dan waard.

Ik ging naar de winkel om een aantal Martins te testen, maar kwam met deze thuis. Op de een of andere manier beviel deze me qua klank beter, meer resonantie en meer balans qua toon. Hij is in de loop van tijd ook alleen maar beter (en harder!) gaan klinken.

Afwerking van de HB is echt top, alleen maar houten bindingen, houten afwerkingsdetails en alles compleet foutloos. Toen ik hem net had gehaald heb ik eerst gewoon stomweg een uur het ding van dichtbij zitten te bekijken hoe die was afgewerkt, zitten echt tig verschillende houtsoorten in. Van een afstand lijkt hij eenvoudig, maar hij is juist chique in z'n details en afwerking en hierdoor niet protserig.

Helaas weet ik niet wat de exacte verschillen zijn met de NS, maar als ik zo alle berichten lees hoor ik louter goede berichten over de Tanglewoods. Toevallig heb ik ook een elektrische TW68, totaal iets anders maar wederom netjes in afwerking. Wel altijd eerst testen in de winkel, de ene kan zomaar lekkerder klinken dan de ander zoals bij ieder merk en type.

Cue Zephyr
5 januari 2011, 18:33
Heeft iemand ervaring met Tanglewood gitaren? Ik ben wel geinteresseerd omdat ik linkshandig ben en Tanglewood meestal in links te bestellen is.
Vooral de TW 15 NS lijkt me erg mooi.
Alles wat ik van TW heb geprobeerd vond ik prima spul. Een beetje karakterloos, dat wel. Ik had er bijna een willen kopen. Maar dat ging niet door omdat ik een gitaar wilde met een bredere hals dan 1 11/16".

Git Aar
6 januari 2011, 09:21
In verschillende landen is Tanglewood al de meest verkochte gitaar.
Ik heb er verschillende gehad. Uiteindelijk heb ik ze verkocht omdat ik toch altijd de dikkere halzen pak.
Als het gaat om prijs/kwaliteit is Tanglewood echt wel top. Er is wel eens een partijtje gitaren geweest met halzen die nvvt kromtrekken. Bij 2ehands dus beetje oppassen. Ook wel eens gehoord van dode punten, maar dat hoor ik ook van Martin en Bleuridge.
Van de eerste all-solid gitaren nog nooit gehoord van barsten, dus dat lijkt me ook ok.
En mocht het je niet bevallen, ze hebben onderhand wel zoveel naam dat ze nu ook op marktplaats redelijk hun waarde houden.

Git Aar
6 januari 2011, 09:23
Een beetje karakterloos, dat wel.

Volgens mij was het de Gitarist die de grand auditorium met Taylor vergeleek. Ik weet niet wat je onder karakterloos verstaat, ik herken blind een tanglewood. Misschien dat het karakter je niet aanstaat, dat zou kunnen.

Scrumptious
6 januari 2011, 11:47
Ik vond de Tanglewoods die ik gehoord heb erg goed klinken. Alleen de 115 AS beviel me niet zo. Gisteren heb ik bij Sacksioni een TW 15 NS aangeschaft. Hij moest besteld worden omdat ik een linkshandige nodig heb, maar het zal niet al te lang duren! :)

jim__
6 januari 2011, 16:37
Spannend! Blijf alleen wel kritisch kijken als je de gitaar haalt, een hoop mensen vergeten dat wel eens omdat de gitaar speciaal voor hen is besteld en ze in een soort roze wolk zitten. Hij moet echt goed zijn en goed aanvoelen.

Oja, foto's zodra je hem hebt!

Scrumptious
6 januari 2011, 16:53
Ja dat ga ik ook zeker goed checken! Maar Sacksioni is volgens mij ook heel kritisch als hij iets binnenkrijgt en hij stelt alles netjes voor me af. Ik vertrouw wel op de service van die winkel. Foto's volgen!

vederlicht
6 januari 2011, 22:12
Dat heb ik zo niet paraat

Even je best doen Laurent....kom op!!
Vederlicht♫

Mary Ann
8 januari 2011, 00:32
Spannend he dat wachten op een nieuwe gitaar:crazyhappy: Ik wacht ook gespannen af op mijn bestelde Tanglewood TW73 Parlourgitaar:crazyhappy:

vederlicht
8 januari 2011, 00:52
Spannend he dat wachten op een nieuwe gitaar:crazyhappy: Ik wacht ook gespannen af op mijn bestelde Tanglewood TW73 Parlourgitaar:crazyhappy:

Wel foto's s.v.p. als het zover is en ervaringen.......!
Vederlicht♫

Scrumptious
12 januari 2011, 10:51
Dat zal helaas nog wel even duren.. Levertijd: 3 - 4 weken.. :(

Flipkoos
12 januari 2011, 20:34
Ik heb net voor mijn school een Tanglewood TRD-CE aangeschaft. Bijzonder puik voor het geld!!!

Scrumptious
12 januari 2011, 22:38
Leuk! Ik vond de prijs-kwaliteitverhouding inderdaad wel goed bij dit merk.