PDA

View Full Version : Beginner wil nieuwe gitaar kopen



catharina
4 januari 2011, 12:08
Hallo allemaal, Een nieuw jaar vraagt om een nieuwe gitaar want van Sint niet gekregen :-). Ik speel nog niet zo lang en ben gewoon nog steeds een leek & prutser maar het is hartstikke leuk om wat te tokkelen toch? Een paar jaar geleden eerst begonnen met strummen maar eigenlijk vind ik fingerstyle spelen leuker (dan hoef ik er niet bij te zingen tenminste, grinnik). Bij het strummen en ook bij fingerpicking heb ik het idee dat de nek van de gitaar wat breed is voor mijn niet zo erg lange vingers. Ik heb een Alhambra C1 gitaar, nylon snaren. Wat is een goede gitaar voor fingerstyle vinden jullie, eentje met een wat smallere nek? Met wat tips van jullie kom ik tenminste beslagen ten ijs als ik naar een muziekwinkel ga...
Dank!

guus-25
4 januari 2011, 15:13
Ik heb een tip voor je: Plaats dit bericht in een ander topic ;)
Er staat duidelijk boven dit topic: Stel jezelf voor!

JohnLord
4 januari 2011, 16:10
Guus heeft een punt hoor, maar toch welkom!

Duhsjaak
4 januari 2011, 21:15
Hi C.,
Da's wat anders dan de hoge C.
John en Guus (die ene met twee U's) hebben daar wel een punt, maar vertellen niet waarom:
Forummers, die geinteresseerd zijn (en dus ook vaak het meeste weten van acoustische gitaren), kijken het meest onder 'akoustische gitaren (nog fundamentalistisch met een k).
Dus heb je eerder en een beter antwoord op je vraag! Dus da's best de moeite waard.
Jij van harte welkom hier en een tralala 2011.
Vriendelijke groet, Gus